@pluutje, dat valt hier gelukkig wel mee! Hij is er geen fan van maasr rent ook niet hard weg. Het is bij ons echt dat tandenpoetsen wat een drama is. Is pluutje jr trouwens al zindelijk? Ben je al bezig met ''trainen''? Heb deze zomer al een paar x met luca geprobeerd en hij gaat wel steeds in hoekjes staan plassen maar lijkt niet te begrijpen dat het op het potje moet. Ga het over een paar weekjes weer eens proberen.
Hey Oh nou dan mag ik zeker niet klagen met mijn ventje die wat moeilijker tandenpoetst, hij doet het eerst zelf en dan ik.. (Teen)nagels ik knip ze als hij voor de tv zit haha of zeg op vrijdag avond eerst knippen dan chips gaat prima! En gister roept hij mamaaaaa ik moet plassuuuhhhh op de wc oke prima.. en ja hoor er kwam ook een goeie plas gister zijn de kids op kdv op de foto geweest allebei apart, samen en ik samen met de boy1s ben heel benieuwd hoe ze zijn geworden.. (heb ik dit niet al getyt hier? nou ja weet ook niet meer hoor sorry) @ Iosola jee 500 euro lekker zeg! @ pluutje lastig he een jas vinden naar je smaak en de goeie maat. Arjen kan die van Jarno nog wel aan en voor Jar heb ik er een gekocht bij de H&M. Lieve foto met die te grote jas alhoewel ik ook vind dat het model een beetje vreemd is... @ Blondi leuk de efteling! haha wat een goeie van die boontjes.. hoef ik hier ook niet te doen dan is het bleren en niks eten haha M`n zusje komt zo kan ik ff boodschappen doen. doei!
Dag dames t is rustig hier iedereen aan t genieten van t geweldige weer Ik ben door het dolle heen, er is weer een vaatwasse in huis..en een super ding..wow nog geen 3 jaar oud, via mp. echt geweldig, tijdklok erop tijduitstel allerlei korte en langere programma's t is er een van bosch..ben erg blij mee verder relax doen de oudste vakantie gekregen dus lekker gezellig dinge doen. paps neemt ook vrij volgende week een of 2 dgn even wat verzinnen wat we gaan doen nog dag je naar vriendin met dr kids.. en zondag moet ik nog werken van 2 tot 10. op zich nie veel bijzonders vanavond verjaardga, morge mar s ledikantje schilderen en de schuur opruimen.. zag leuk jasje voorbij komen.. nou wat een vreemde maten idd daar.. gewoon lekker retouren en wachten op de nieuwe... is nu glukkig nog niet heel erg koud
iosola mooie prijs! Is een draagdoek geen optie? zindelijk: sja emma vind de wc/potje wel intressant maar doet er niks op. Hoeft ook nog niet van mij. hen: gefeli met je vaatwasser hihi... sam heeft hier zijn eerste tandje! Leuk vind ik dat!
@debby, heb een draagzak maar wil echt een wagen. Dan ben ik toch wat vrijer. Wbt het potje, hier gaan ze met 3 naar school en wordt dan eigenlijk verwacht dat ze zindelijk zijn, vandaar dat ik af en toe al wat aan het oefenen ben. Leuk dat het 1e tandje er is!! @hen, yeah weer een vaatwasser! Heerlijk! @dani, leuk dat jullie foto's hebben gemaakt! Ook ik ben benieuwd! Dames, ik ben hier vandaag niet vooruit te branden! Vreselijk! Ben zo lui..
iosola oei 3 al naar school! Vind het erg vroeg om zindelijk al "af te moeten dwingen". Ik ga er van uit dat emma het aan geeft wanneer ze het wilt. Dwingen helpt juist niet. Misschien kan je wel eens een onderbroekje onder zijn luier doen. Dat schijnen ze echt niet lekker te vinden en dan toch eerder zindelijk te worden.
ja vroeg he? Stond ook raar te kijken dat ze gelijk verwachten dat ie zindelijk is. Aan de ene kant kan ik het wel begrijpen maar ik kan hem natuurlijk ook niet dwingen. Tot nu toe lijkt het er nog niet op dat hij er klaar voor is. Geeft bv nog niet aan dat ie gepoept heeft (heel soms trekt hij aan zijn luier). Zal gewoon af en toe oefenen en dan zien we tegen die tijd wel. ga eens even stofzuigen
he, dat roze winterjasje van esprit heb ik ook voor Linde! Hier ook het eerste tandje! Linde is nu logeren, papa en mama gaan zo lekker samen uit eten. ik zit al heerlijk aan mijn eerste biertje
@pluutje dat is inderdaad het jasje dat Kira heeft heb het zelf bij de wehkamp besteld maar die hebben het ook niet meer zag ik net..
Pluutje: te groot Wel een heel leuk jasje zeg Ik heb hier spongebob vitamine kauwtabletten. Daar vragen ze zelf om als ik het mocht vergeten. Hen: fijn dat je zo'n goede vaatwasser hebt kunnen vinden Iosola: goede prijs heb je er nog voor gekregen Debby: gefeliciteerd met Sam's 1e tandje Suzannes: jij ook gefeliciteerd met het tandje R2 is trouwens nu helemaal zindelijk. Ik vond het heerlijk dat ze wat ouder zijn. (R1 was 3 jr 3mand) Ben er niet echt mee bezig geweest en heb gewacht tot ze er zelf mee kwamen. Voordeel is dat hij dus ook zelf zegt wanneer hij moet plassen en ik dus niet iedere keer hoef op te letten of het te lang geleden is. Na 5 dagen was hij helemaal droog.
@blondie, dat is lekker snel. Femke was heel snel overdag zindelijk, met 2 jaar en 1 maand, maar de nacht en de grote boodschap was pas toen ze bijna 3 was. Pim vraag ik soms of hij op de wc of potje wil zitten, maar nee heeft ie nog geen zin in. Ik vraag het gewoon af en toe en hij zegt vanzelf wel een keer ja. ( hoop ik dan....hahah) Job was vandaag wel weer goed te pas maar had nu net wel weer 38,9. Hopen dat het morgen weer iets minder is. Hij had vannacht bij mijn moeder op de kamer geslapen en de hele nacht doorgeslapen. mijn moeder had hem zelfs wakker moeten maken om 7.00. Ik hoop dat hij vannacht ook weer lekker door slaapt want Pim heeft ook weer wat betere nachten. Vannacht zelfs dorgeslapen. ( en nog ben ik bekaf!)
Hen, fijn weer een vaatwasser. Iosola, netjes verkocht! Pluutje, hij lijkt me inderdaad te groot. Maar hoe is de lengte? Volgens mij is Sim ook slank. Wordt ie niet te kort als je hem kleiner besteld? Ik vind trouwens de jasjes van Lief! ook erg leuk. Mooi model ook. Hier nog geen moeite met tandenpoesten. L doet haar mondje nog goed open en wil de tandenborstel van me afpakken. Vervoglens op kouwen, is natuurlijk een leuk bijtspeeltje.
@Iosola: nee, wij zijn nog niet bezig met de zindelijkheid training, alhoewel het hier in huis al wel een serieus onderwerp van gesprek is geweest. De kleine man is er nog helemaal niet mee bezig. Geeft ook niet aan wanneer hij heeft gepoept, sterker nog ontkent het gewoon. Vindt de wc wel interessant, het potje daarentegen eng Ik heb toen ik 18 was een jaar als vrijwilligster in een soort opvanghuis gewerkt, daar hadden we ook een creche. Daar begonnen we met zindelijkheid training vanaf een jaar. Alle kindjes vanaf een jaar die goed zelf konden zitten, werden op vaste tijden op het potje gezet. En daar werd met katoenen luiers gewerkt (van die heerlijke katoenen lappen en een plastiek strikslip uit het jaar nul, brrrr), dan wil je wel; zowel kind als verzorgster. Alle kindjes waren bij ons rond 2 2-en-half toch wel zindelijk, gewoon door de regelmaat, want de meeste kindjes konden nog niet goed praten of konden het zelf nof niet goed aangeven, maar waren voor 90-95% zindelijk. Dus ik ben er wel van doordrongen dat het gebruik van pampers gemakzucht in de hand werkt bij zowel kind en bij mij... waar haal ik de tijd vandaan om na ieder eetmoment, en voor&na ieder slaapje Pluutje jr. op het potje te zetten (tuurlijk die tijd is er wel, ergens, maar nu in gebruik voor iets anders). M.a.w. ik wil er kennelijk ook nog niet aan?! p.s. Simmetje ook in de lappenmand. Dat wat er heerst in babyland heeft nu ook mijn dochter getroffen: 39,5 sinds gistermiddag. p.s. 2: jullie raden nooit wat de Wehkamp hier zojuist heeft afgeleverd. Het roze Esprit jasje uit de outlet, maatje 68. Ruim zat. Hij was gisteravond ineens weer op voorraad.
Ja mag best hoor, zolang ze maar vrij is op haar 18de want dan word het tijd dat het serieus word ik wil wel zo'n stelletje prachtige kleinkids
meiden, vraagje, ik kan leuke zomerschoentjes kopen voor Linde 2e hands, zijn maar 1x gedragen, ze zijn wel dicht, dus je kan ze eventueel ook wat eerder dragen met een maillot of sokjes. hoe dan ook: ze zijn maat 20. Is dat wat of niet? Linde heeft nu een voetje van 11 cm. ik vind die schoenmaatjes moeilijk. Wat zouden jullie doen?
Rustig hier geweest. Even snel reageren voor mijn eten wordt bezorgd, vanavond alleen thuis, dus even lekker/ makkelijk/ ongezond. @tandenpoetsen, dat gaat dus nergens vanzelf, gelukkig maar, dan zijn wij niet zulke hele ontaarde ouders. @blondie, leuk de efteling, vooral als het zo rustig is. @pluutje, leuke foto, maar wel een beetje "jas waar ga je met mijn kind naar toe". Het lijkt me wel een lekker jasje! @teennagels knippen, heb ik al een paar keer gedaan. Iets heel leuks in de handen geven, stevig vasthouden en niet twijfelen... @hen, heerlijk weer een afwasmachine @debby, JEEEEE!!! een tand!
Lastig, he? Pluutje was 1,5 toen hij begon met lopen. We hebben toen zijn eerste schoentjes aangeschaft en dat was maatje 21. En volgens mij heeft de kleine Plu een gemiddeld pootje. Dus mogelijk dat ze ze gaat passen in het voorjaar (dan moet je dus wel rekening houden met een sokje) of begin van de zomer. Maar als je ze heel leuk vind en het prijsje is mooi, zou ik hem op de gok kopen. Je kan hem altijd weer door verkopen.
suzannes schoenmaten vind ik ook erg lastig. Het ligt ook aan het merk. Sam heeft nu maat 18/19. 20 is denk ik met 1 jaar en 3/4 maanden gemiddeld geloof ik dus dat zou perfect zijn in de zomer. Ik heb ook een paar tweedehands schoentjes voor sam. Zijn van shoesme en daar is echt amper op gelopen (op die schoentjes kunnen ze net staan). Hebben me 3 euro gekost Tweedehands schoenen zou ik alleen niet te veel voor betalen. Ze zijn nieuw wel duur maar tweedehands leveren ze bijna niets meer op. Ik zou hooguit 5 tot 10 euro er voor betalen.