Februari 2011 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Blondie3, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    oh heb ook even foto/s gezet op de hyves. Wel even door het gekwijl en gesnotter heen kijken hoor;)

2. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @wintertijd: Hier zelfde tijd als anders wakker iets voor 8u en gisteren ook om zelfde uur naar bed (20u) Denk dat het wel even zal duren voor wij op het nieuwe uur staan.
    Hebben eigenlijk alleen 's ochtends en 's avonds dezelfde tijden om te eten en te slapen de rest van de dag varieert dus daar heeft hij vast niet veel last van:)

@Juffie: Wat een schattige foto's :D Lukte me niet om op hyves te reageren bij jouw foto's (vreemd!) dus reageer ik hier maar even;)

@Suzannes: Oooh wat schattig Linde met haar speldje:D Dat is toch echt zo leuk aan meisjes hé!

@poep: Hier 's ochtends ook altijd een goeie poepbroek;)

@All: wij hebben een goede nacht gehad! Eindelijk! Gisteren om 20u naar bed en om 23u nog eens gevoed, toen geslapen tot 7u even speentje erin en verder geslapen tot 8u (spreek nog in het zomeruur dus eigenlijk om 6u speentje en 7u gevoed)
    Emeric heeft eens niet liggen spoken vanacht!
    Prettige zondag allemaal! Heerlijk weertje trouwens;)

3. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    Goedemorgen meiden,
    Hier probeer ik weer even mee te kletsen tussen alle bezigheden door.
    @ Dani thanks dat je dat even zegt (had ik net even nodig!).

@ Fruithapjes, alles wordt ingevroren ook waar banaan in zit. Dit kan en mag en waarom niet? Puur alleen banaan doe ik niet. Maar vind ik zelf ook niet nodig, als banaan krijgt is het effe prakken en klaar is het hapje. Hier maak ik vaak ook fruithapjes voor meerdere dagen, dan gaan ze de vriezer in. Ik vind het ideaal!

@ Deb, ik lees in je onderschrift dat je begonnen bent met cambridge. Knap hoor en goed bezig zie ik al, succes ermee!

@ luiers, ik ben nu overgegaan op kruidvat luiers nr 3. Deze bevalt wel, straks als we overgaan op nr 4 moet ik eerst voorraadje pampers opmaken en dan ga ik ook verder met kv. Scheelt toch wel behoorlijk.

@ verkoudheid, hier gaat het weer redelijk goed. Mag wel even zo blijven. Maar ik hoor van heel veel dat kindjes vaak het eerste jaar regelmatig verkouden zijn.

@ papa/mama zeggen; hier nog niet, wel hoop gegil en allemaal andere leuke gebrabbelwoordjes. Soms papa er tussen maar dat klinkt meer als pappap

@ wintertijd, gister wat later naar bed gegaan, ze was wel al vroeg wakker hoorde haar al rond 7u maar pas om kwart over 8eruit gehaald.

Fijne dag allemaal!

4. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    wie heeft zijn kindje ook nog in de wagenbak liggen?

wij gaan ons beetje orienteren op kinderstoel, heb nu de ikeastoel te leen maar willen eigen aanschaffen. Zit alleen te twijfelen een stoel met of zonderblad. Wat is jullie ervaring?

5. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    @ lavendel, in de wagenbak al heel lang niet meer. Laatste periode gewandeld met haar in de maxicosi en sinds vorige week in het zitgedeelte van de kinderwagen.

kinderstoel met tafelblad lijkt me idealer.

@ jojo, fijn dat de nacht goed was.

Welke luiermaat zitten jullie eigenlijk? hier al heel lang in maat 4.
    pampers baby dry. alleen poept linde de laatste tijd echt heel vaak per dag een beetje, vanmorgen in 1,5 uur tijd 3 poepluiers, ik ga denk ik maar kruidvat aanschaffen voor overdag, want vind het zonde, 9 van de 10 x zit er nog amper een plasje in, maar wel een keutel.

6. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    pampers: hier ook al een hele tijd nummer 4.. Had altijd kv luiers tegenwoordig pampers. Maar alleen omdat die steeds in de aanbieding zijn..

kinderstoel: hier 2 tripptrapp stoelen staan. Ik vind zelf zonder blad handiger. Kunnen ze gewoon aan tafel zitten.

zat vanmorgen even foto's van Nathan te kijken en de kleertjes die Matthijs nu aan heeft had Nathan met een maand of 10/ 11 aan.. Matthijs is dus wel wat groter dan Nathan.

7. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    wagenbak: hier ook al een hele tijd de wagen omgebouwd.

8. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey

@ Juffie leuke foto`s

@ Lavendel graag gedaan ;) Ik zou voor een kinderstoel met blad kiezen die eraf kan :D hebben wij ook ideaal. Mt blad eraf aan de tafel, met blad eraan/erop kun je haar makkelijk naast de bank of in de keuken zetten met een speeltje of liga oid. vind ik ideaal!

@ Luierst kv mt 4 ( je hebt ook nog 4+)

@ Kinderwagen bak Arjen wou er met 5 maand ofzo al uit ;)

Kiespijn hier zow! Niet normaal! auwie maar ben bij de tandarts geweest en t komt door t knarsen en klemmen snachts (heb ik ook een splint voor) men o men dus nu aan de pijnstillers..

Oh vraagje hoe doen jullie t met geld.. en dan bedoel ik voornamelijk hebben jullie ook huishoud geld of pinnen jullie gewoon raak?
    We hebben een heel handig bestandje van iemand gekregen waar we van elke maand in en uit komsten in kunnen vullen om te zien wat de in en uit gaven zijn. ideaal!
    maar ik pinde gewoon alles :)
    Moet nu dus iets anders verzinnen.

ben benieuwd.
    Fijne dag!

9. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    dani: pin ook altijd alles, al is het maar een paar euro.. Wij gaan deze maand eens proberen of het lukt om van te voren te pinnen en alleen dat te gebruiken. Heb het idee dat we echt veel uitgeven en volgens mij kan het bij ons echt wel wat minder:)

10. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    @ Wagenbak, hier ligt ze er nog wel in. En ze kan er nog heel goed inliggen (voor het geval jullie denken dat ze erin vast ligt;) Denk wel dat we binnenkort gaan ombouwen.

@ luiermaat, hier nog maat 3, heb net laatste pak van 3 opengemaakt. Wil vd week eens kijken hoe maatje 4 zit. Want begin wel beetje te twijfelen. Maar tot nu toe blijft wel alles in de luier;)

IK WORD GEK van het gegil van mijn dochter, ze ligt op de grond te gillen van heb ik jou daar. Wel van plezier hoor, maar zal mij niets verbazen als zo een vd buren komt vragen of het wel goed gaat hier;)

@ kinderstoel, we hebben nu de kinderstoel van ikea daar zit een blad op, maar vind het niet echt heel handig. Als ze iets knoeit dan gaat ze met haar handjes over het blad wrijven met gevolg dat het een lekkere kliederboel wordt.
    @ Juffie, bevalt de trip trap? Van die stoel vind ik het handig dat je het echt aan tafel kan schuiven, tis dan geen sta in de weg. Maar zou lavendel jr ook al goed in de triptrap kunnen zitten?

@ dani, vervelend van je kiespijn! hopelijk is het gauw over.
    Wat betreft financien, hier ook al poosje aan het denken of het misschien 'beter' kan. Wij pinnen voornamelijk. Los geld vind ik weer onhandig. Dan moet je weer aan dat geld houden, terwijl ik wel de aanbiedingen in de gaten houd. De ene week ben ik 50 kwijt, de andere keer maar 15 omdat ik de week ervoor veel aanbiedingen enzo heb gehaald. Ben nog beetje op zoek naar hoe we het beste kunnen gaan doen.

11. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Lavendel: Matthijs zit prima in de triptrap.. Hij kan nog niet heel goed zelf zitten. valt nog wel eens om. Maar daar heeft hij in de triptrap echt geen last van.

12. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    fotootjes op Hyves gezet: Sim had ff een stift te pakken van d'r broer. Creativiteit met enige zelfspot. Gelukkig was 1 snoetepoetser voldoende om het weer ongedaan te maken. Driewerf hoera voor de stiften van Stabilo!

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wagenbak: al een hele tijd niet meer

kinderstoel: wij hebben die van ikea voor sam. Ben er wel tevreden hoor

geld: o wij hebben dat helemaal geregeld. 1 rekening waar elke maand een vast bedrag op gaat en waar alle vaste lasten vanaf gaan. Ook de dingen die per jaar gaan, gewoon door 12 gedeeld en dan kan het aan het einde van het jaar afgeschreven worden. Verder nog een rekening voor de boodschappen. 350 euro per maand. Makkelijk te doen. En we pinnen dat wel gewoon. Geld wat overblijft delen we door 2 en dat is ons zakgeld. (spaargeld is er dan wel al af hoor). Hebben een heel bestandje ervan gemaakt en het werkt super. Hoef me nooit druk te maken als er rekening afgeschreven moet worden of als ik boodschappen ga doen. En elke maand is hetzelfde.

luiers: hier laatste pak maat 3, gaan nu naar 4. De pampers worden nu duurder (11,50 per pak) en ik ga dat gewoon echt niet betalen. Koop zowieso altijd in de aanbieding maar ik ga nu denk ik overstappen. Weet nog niet waarop. Tot nu toe bevallen de huggies ook maar moet dat nog even bekijken.

gegil: af en toe zeer frustrerend.

kiespijn: dani sterkte. Ik weet hoe het voelt helaas.

Vandaag op een feestje geweest en sam heeft een half uurtje in een loopstoel gezeten. Nou heb ik het niet zo op die dingen vanwege de heupjes maar hij vond het wel leuk. Hij crosste (achteruit weliswaar) de kamer door.
    Maar ik ga er geen aanschaffen. Vanwege de heupjes dus, maar sam loopt normaal ook langs de tafel dus dan zou het misschien nog maar even zijn voor hij uberhaupt zelf gaat lopen.

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wintertijd: hier gisteren een uur later naar bed gegaan en het heeft gewerkt. Ze werden drie kwartier later wakker dan anders, dus een kwartier voor de tijd dat het zou moeten.
    Vanavond helemaal laat naar bed want we hadden een verjaardag. Ben benieuwd wat ze morgen gaan doen. Kan niet te laat op want emma moet naar de psz.

15. Krekeltje

Krekeltje Niet meer actief

Hoi hoi, ik ben weer terug van vakantie. Zag hier wat leuke fotos voorbij komen.

tandjes: hier ook in een keer 4 boven erbij. Heel ander koppie ineens. Ze lacht nu ook anders, alsof ze graag haar tandjes laat zien. Kennen jullie dat?

Luiers: hier nu maat 2, maar gaan over op maat 3. Niet vanwege de maat, maar ze haalt de nacht niet meer met een 2. Neemt niet genoeg op.

Leuke fietsstoel liedje! Z vond het vast heel leuk.

Pluutje, ik zag de fotos op hyves, echt heel leuk hihi. Gelukkig met een snoetenpoetser wel schoon te vegen.

Hier probeert L te kruipen. Zo leuk! Soms lukt het een knietje naar voren, maar meer nog niet echt.

16. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    hier gaat t tot nu toe ook redelijk met de wintertijd!

ook al heeeeeel lang geen wagenbak meer maar dat komt meer door de reflux :) . tot 5 maanden maxicosi gebruikt maar nu al mere dan 3 maanden over naar t zitgedeelte.

Verder hier een beetje nare week gehad, mn moeder word gestalkt dus maak me daar een beetje zorgen over, hopelijk stopt t snel nu ze aangifte heeft gedaan..

manlief en ik hebben t ook moeilijk gehad, stiefzoon gaat over alles in discussie en als ik m daarvoor aanpak gaat manlief daar tegenin.. woensdagavond naar mn moeder vertrokken met aaron en jessey omdat ik dr niet meer tegen kon dat we zo tegenover elkaar staan op dat punt en wat andere punten in de opvoeding... donderdag goed gesprek gehad en dinsdag afspraak bij de kinderpsych om aan haar te vragen of dr een cursus is voor ons zodat ik kan werken aan teveel focussen op dingen en manlief lan leren wat meer dingen te zien en ook af en toe straffen ipv alleen maar waarschuwen..

Is erg emo geweest deze week zoals jullie zullen begrijpen, maar gaan dr nu weer met volle moed tegenaan!

met aaron gaat t goeddddd, hij tijgert nu echt snel en probeert ook echt al te kruipen, is echt grappig om te zien dat ie t nog net nioet doorheeft hahaha, de eerste stap heeft ie door maar daarna snapt ie niet hoe ie verder moet :D .

17. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    ow en luiers voor de nacht 4+, en nu ook ff op de dag omdat ik 4 was vergeten te halen. pampers was toendertijd in de aanbieding en toen heeeeel veel gehaald, nu ff kijken, misschien toch weer over op de kv?

18. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    hey meiden,
    heb een boel moeten bij lezen, weet niet alles meer,

@pampers, worden die echt duurder?? Dan ga ik denk ik overstappen op kv ofzo.. eerst maar ff een paar pakken inslaan..
    @luiermaat, hier nu mt 4 al een poos, toevallig van de week een pak 4+ gehaald, ga hier ook maar een paar van halen.
    @praten, hier vooral mama, en ik dacht dat het niet kon, maar nadat ik het hier gelezen heb, volgens mij echt bewust ook..
    @kruipen, hier bijna.. niet helemaal nog het is 1 2 maar 3 maakt ie niet af.. dus gaat niet lang meer duren.

verder weet ik het niet meer, heb morgen nog vrij en dan di en wo werken, do en vr vrij dan tm wo werken en vr nog daarna heb ik een weekje vrij!! Wat een heerlijkheid haha

19. Krekeltje

thriska wat een vervelende week zeg! Hopelijk gaat het allemaal snel wat beter. Hoe gaat het met je zwangerschap? Niet te veel stress hoor, is niet goed voor je baby.

20. Krekeltje

Eventjes advies gevraagd....
    Jullie weten dat L slecht slaapt he.
    Nu doen wij altijd tandjes poetsen, na de laatste fles. Maar soms valt ze met de fles in slaap en dan is het zo zonde om nog de tanden te poetsen. Het is toch al zo moeilijk haar slapende te krijgen. Maar ja, een goed verzorgd gebit is ook heel belangrijk.
    Je hoeft nu nog maar 1x per dag te poetsen. Kunnen we ook op een ander moment poetsen? Zelf doen we het ook voor we gaan slapen, dus voor een baby niet anders. Maar slaap is ook heel belangrijk en gezond....

Deel Deze Pagina