Februari 2011 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Blondie3, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

hey

Arjen is 10 kilo, zit in maat 80
    7:30 150 melk en 1 broodje
    10:00 fruit met drinken
    12:00 1 a 1/2 boterham met 120 melk
    15:00 liga en drinken
    17:30 warme hap (200gr) en (100) yoghurt en t gaat allemaal op en dan wil hij soms nog hapje van ons proeven (vreetzakje :p )
    19:00 fles maar deze wil hij eigenlijk gewoon niet meer (180)

Ga vsndaag eens goed oefenen uit een tuit en op zoek naar een goeie ;)

@ Pluutje wat een ukkie ;)
    maar meiden zijn vaak tengerder en kleiner zou me geen zorgen maken hoor ;) slagroom geven hahaaha

@ siep dan krijgt R nog wel meer.. ach andere sap erbij proberen dan kan het toch wel? gister wilde Arjen maar weer de helft.. als we em zonder in bed leggen gaat hij ook wel slapen (denk ik)

Brr zo m`n leidinggevende bellen zie er een beetje tegenop ...

2. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    pluutje: zo erg loop je niet uit de maat hoor. je zou 1 fles eraf kunnen proberen te laten.

L haar schema en volgens de cb arts perfect:

-6.45 180+6 en 2 schepjes pap
    -09.00 fruithap en drinken (water,diksap,rooibos thee)
    -12.00 boterham met smeerbaar iets en fles 120+4
    -15.00 drinken en koekje,of broodkorsten van de boterham van smiddags of rijswafel of nog btje fruit..
    17.30 half potje groente en drinken
    19.15 200+6 en 2 schepjes pap
    22.30 50+1 (aan t afbouwen)

Eergister bij t cb geweest en ze is 8780 gram en 71,5 cm

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sam is iets van 8500 gram (nog steeds zijn geboortegewicht niet verdubbelt :D) hij zit in maatje 68-74

schema:
    7:00 180+6
    8:00 1 boterham met beleg (incl korstjes)
    9:00-10:00 slapen
    11:00 200 gram fruit/1 a 2 stuks fruit in stukjes
    12:00-14:00 slapen
    14:00 180+6
    14:30 1 boterham met beleg (incl korstjes)
    17:30 200 gram aardappels/rijst/groente/vlees + 1 toetje (niet afgewogen ofzo)
    18:30 180+6

soms laat ie wel iets staan maar meestal niet... Ik geef geen extra drinken behalve de melk. Sam wil het niet en hij lijkt genoeg te hebben aan 600ml melk.

4. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Ik moet ff wat kwijt: heb nu dus officieel ruzie met mn sch. moeder!!!
    Ze vertikt het om een mobiel te hebben en ging nu even wandelen met L. en kwam 2 uur later terug!! Ik dus helemaal in de stress en L. had een uur geslapen! Ze was zo trots.. Terwijl toen ze belde of ze mocht wandelen ik zei ja goed ze is net wakker..uurtje of 3 later gaat ze dan vaak weer naar bed en ik had ook ingecalculeerd dat ik dan ook mooi kon gaan liggen met mn brakke rug! heb de hele ochtend het huis staan poetsen en ben nu dus kapot maar L. is klaarwakker..
    Heb ook niet echt boos gedaan tegen dr maar wel gezegd dat dit niet mn bedoeling was en dat ik me ongerust had gemaakt enzo maar ze zei meteen: ik heb hier geen schuld aan! Eerst kwam ze al na een half uurtje terug met L op de arm want ze wilde niet meer de wagen in! Ik zo: ze heeft niet veel te willen en overigens heb ik dit nog nooit gehad. wel dat ze misschien wat ging mopperen maar met wat afleiden is dit zo klaar! maar nee ze ging haar niet met grof geweld terug zetten!

5. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Oh Niki, ik zou dan ook in de stress schieten.
    Dat is toch niet echt van deze tijd dat zij niet bereikbaar is.

6. Dani84

Dani84 Niet meer actief

vervelend Niki jammer dat ze het niet snapt!
    Ik zou dr niet meer laten wandelen voor ze een mobiel heeft

sterkte

7. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Ja ze is niet zo van deze tijd helaas pff.

8. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    o niki..pff eerst een mobieltje halen, voor t wandelen;)

Hier@ nou de "kleine" meid kan zit aanschuiven bij de "grote"haha.. binnen enkele weke tijd, kruipen, zelfstandig zitten en nu ook al staan.. wat gaat dat snel zeg. ze is vandaag wat jammerig.. dr billetjes ook erg kapot (en k smeer zoveel sudocreme) iemand andere tips?? denkt tandjes erbij? ze heeft dr namelijk nog mar 2. en ze kwijlt erg veel. ook wat verhoging, net boven de 38.. Verder wel heel lief/makkelijk. Eten doet ze super!!

Ritme:
    7.30 ong 200ML
    ca. 9.30 fruit
    ca11.45 broodje plus melk (meestal zo ong 100ml tegenwoordig)
    ca 15.30 sap en lange vinger
    ca 17.30 groente (flink bord, potje en dan schaal pap net zo veel als de groente;)
    dan savonds wisseld t sms 20.00 soms later flesje. ongeveer nog 150ml. die ze zelfs nauwlijks meer wil.

eind dezemaand weer bureau ben benieuwd.
    de box van de oudste is weg Haha.. wel een chaos hier over de vloer.. maar ondanks de box (savonds) heerlijk veel ruimte:D

k denk vanaf volgende week wat minder werken.. tword wel erg veel zo. had in mn hoofd zo rond de 25 a 30 per maand in gedachten. zit op t moment ruim boven de 50 uur.. de salarisstrook is dan wel weer heeeeel aangenaam:D..

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    schoonmoederproblemen: sja dat ligt altijd erg gevoelig. Kan zelf ook altijd wel wat kriebelig worden van mijn schoonmoeder. Mij helpt het om gewoon mijn schouders op te halen en te bedenken hoe ik me zou voelen als ik schoonmoeder zou zijn.
    Ik zou niet zo ongerust zijn als mijn schoonmoeder 2 uur ging wandelen met sam. Als ik echt weg moet dan spreek ik een tijd af hoe laat ze terug moet zijn maar meestal laat ik haar gewoon. En dat slaapje... ach ja... ik ga ook geen kind wakker maken als ie zelf gaat liggen slapen.
    Niet lullig bedoelt ofzo... ik snap dat er stoom uit je oren komt. Maar ik denk dat het beste is gewoon even stoom af te blazen tegen je man ofzo en je schouders op te halen. Want uiteindelijk is dit echt geen grote ruzie waard toch?

Mijn arme kleine Sam is ziek... Hij heeft koorts (niet gemeten hoor, ik meet dat nooit, vind een getalletje nooit zo veel zeggen maar hij gloeit gigantisch... is wel duidelijk). Hij heeft vandaag in het zwembad de hele middag in de box gelegen in handdoeken, voor zich uit liggen staren. En vanavond gingen we uit eten, lag hij de hele tijd stil in de wagen. Ik denk dat morgen 1 van ons in het huisje blijft zodat hij lekker in zijn eigen bedje kan blijven morgen...

Hier nog steeds geen bloedverlies maar wel irritante krampen. Niet leuk dit...

10. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @niki, miosschien een idee om haar met de feestdagen een gsm cadeau te geven? Zou niet zo zeer ongerust zijn geweest eerder boos om het feit dat ik ze niet zou kunnen bereiken als ik wil.

@debby, he bah, zit allemaal niet mee. Ipv dat jullie lekker kunnen genieten van cp, eerst reno en nu sam. Beterschap. Wat betreft de krampen, vervelend, hoop wel voor je dat het vanzelf opgang komt.

Hier niets speciaals te melden. Nog een paar daagjes en we vertrekken naar NL! Ben dus druk aan het wassen etc. Heb er zin in!

11. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Zo, ik ben weer een beetje opgeknapt, nu Job nog....
    Waarom krijgen beebies tanden? Wow wat heeft Job daar last van zeg, hij wil niet eten, drinken, slapen, helemaal niks.
    Zijn voorste twee tanden komen door, echt hele dikke bulten, dat heb ik bij de andere kids nooit zo erg gezien.
    Hij is nu ook al vanaf 6.00 wakker en ligt te krijsen in bed. Zal hem zo maar ophalen en kijken of hij iets fruit wil en dan ga ik maar met hem wandelen, eens kijken of hij dan misschien in slaap valt.

@schoomoeders, poeh gelukkig hier super schoonouders!! Maar blijf duidelijk tegen ze, heb je goed gedaan!!

12. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    iosola: hebben we al een keer gedaan en gaf ze de mobiel doodleuk aan mn schoonzusje!

debby: het is ook meer dat het een opstapeling is van allerlei dingen. alles moet gaan wanneer het haar uitkomt en dat doet ze niet eens expres. ze is zo onnadenkend enzo. komen ze om 18.00 bij ons chinees eten,mn schoonvader keurig optijd vanuit den haag en mn schoonmoeder gaat om 18.10!! nog naar de albert heijn. dat soort fratsen. en indenken in haar hoe zij zich voelt..nou ze heeft nooooit wat verkeerd gedaan in haar ogen.dat is ondenkbaar.
    gisteravond kwam ze dus nog langs om het uit te praten,belt ze aan om half 10 ook zo leuk. en doet ze weer heel laconiek over dat ze vind dat ze niks verkeerd heeft gedaan.

13. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Wat een gedoe Nikki.
    Misschien van tevoren afspraken maken hoe lang ze weg blijft? ( als ze geen mobiel wil). Prima, je wil geen mobiel, maar dan maken we wel afspraken hoe laat je terug bent!

@ patje, arme Job! Vervelend zeg!

@ Debby, hoe voel jij je?

14. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @niki, gewoon duidelijk maken dat ze zonder mobiel L niet meekrijgt. Sorry maar als er wat gebeurd? Zowel met L. maar ook met jullie? Stel je voor dat jullie ineens weg moeten, dan moet je haar toch kunnen bereiken. Wat zegt je vriend er eigenlijk van?

@patje, he ervelend die tandjes, zonde dat job er zo'n last van heeft.

15. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Mijn man heeft de hoop al heel lang geleden op gegeven dat ze willen veranderen. Dat is er meer 1 die dan afstand neemt. hij staat 100% achter me.

16. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    grmph had ik net op iedereen gereageerd, ben ik het kwijt,:x per ongeluk verkeerde knop ofzo?? ;)
    nou ik laat het nu maar bij zwaaien. *zwaait* en ga kleine meid uit bed halen
    hier alles okidoki, nog 1 dag werken en dan weekend. kijk er erg naar uit!

17. Krekeltje

Krekeltje Niet meer actief

Debby hoe is het nu met Reno en Sam?
    En vooral: hoe is het nu met jou?

18. Dani84

Dani84 Niet meer actief

He bah mag zo weer naar de huisarts vannacht niet geslapen van de pijn in mn linkerwang, kaak, kiezen en nek.. denk toch echt dat het met spieren te maken heeft..
    Tandarts kon vorige keer niks vinden.. auwie baal er zo van en t doet zon pijn!! :(

@Deb hoe is t bij jullie?

@ Zwaai naar lavendel (en de rest;))

kga hier gauw een poepluier verschonen brr tandenpoep zo te ruiken! ;)

xx

19. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    heey meiden, pfff comp was gecrasht dus heb gewoon een week geen intenet gehad grr!

ff terug gelezen, las wat over zieke kindjes, tandjes en staan en zitten etc.

Niki, hoe voel je je nu ivm je schmoeder?

Deb, hoe is het met de krampen?

krekel, hier de oorzaak van t slechte drinken al bekend! toch de boventandjes waarvan dr ondertussen 1 is doorgekomen en de ander op t punt van staat! ben blij dat dit t bleek te zijn en niet de reflux, ook al blijft de fles niet zn lievelingsmoment ;) .

T gaat in een week tijd snelllllll!

Aaron zit nu uit zichzelf,trekt zich op aan de bank en staat dan dus(wel handen steunend op de bank). kukelt nog wel regelmatig achterover met zn achterkoppie op de grond, zooo zielig, maar goed ga dr vanuit dat ie straks wel doorheeft dat ie weer terug door zn knieen moet.

verder zijn manlief en ik begonnen aan een cursus opvoeden enzo, zodat ik wat minder dingen ga zien(ik zie namelijk alles) en manlief wat meer dingen wel gaat zien(die ziet namelijk niks wat die kids doen). pittig en confronterend maar wel heel fijn om samen te doen.

verder is jessey zenuwachtig voor vanaaf hahaha, voor de eerste keer sint maarten lopen!

pfff ben blij weer terug te zijn.

20. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    trishka: het is wel een beetje uitgepraat maar bij mij is nu het een en het ander wel gebroken. heb heel veel geduld met mensen en veel voor ze over maar als t op is dan is het ook echt op. doe wel normaal tegen ze maar meer hoeven ze niet meer te verwachten. ook geen kerstdiners meer en dat soort dingen. dat doe ik al elk jaar als enige,heb me genoeg uitgeslooft!

Deel Deze Pagina