Februari 2011 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Blondie3, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    wij hebben de maxi cosi tobi. ze paste ook nog wel in de mc maar vind het zo zielig als ze ander half jaar naar de achterbank moet staren. ze begon ook vaak te mopperen.

Shoppen: tis nu zo een vette uitverkoop heb al wat dingen maat 92 voor de winter gekocht. hummbee.com is nu een van mijn favorieten. en gister dus wat bij de h&m besteld maar niet veel. klein spijkershortje en een spijkerbroek.

2. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    deb mooie taarten hoor!

pff wou dat aaron nog wat meer sliep, maar meer dan max 2 keer een uurtje wordt t hier niet..

vanacht gelukkig weer een wat redelijkere nacht gehad, keertje om half 2 eruit voor jessey en om 5 uur eruit voor aaron, en daarna pas weer om half 8 dus ben nu ook wat beter in mn hum hahaha.

3. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    debby: we hadden ook zo'n easybase eronder en die zijn wel gewild om mp. MC alleen verkoop je inderdaad bijna niet volgens mij..

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    oja wij hebben ook een easybase... je hebt ze gewoon samen verkocht... slim!

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sam ligt op bed en emma slaapt gewoon nog...
    Normaal altijd rond 7.30 uur wakker... krijg er wel een beetje de kriebels van moet ik zeggen.

6. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    wij waren bijna ook voor maxi cosi tobi gegaan, maar uiteindelijk toch de romer king plus.

Kan iemand mij trouwens uitleggen hoe het komt dat een antilekbeker van Avent toch lekt???:(

7. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    zit in de witte tuit wel het plastic lipje eronder?

8. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Debby: wow, allebei hele mooie taarten
    (Ik had 2 maxi cosi's en heb de andere ook gewoon verkocht via MP)

Lavendel: de meeste anti lek bekers lekker toch.
    Deze schijnen heel fijn te zijn. Drinkt als een gewone beker maar lekt niet
    http://www.tangara.nl/fotos/320/drinkbeker.jpg

9. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Ik doe L. nu sinds een paar dagen s'ochtends niet meer in bed. en ineens slaapt ze dan 2 en half uur ofzo na de boterham!!! dit heb ik nog nooit meegemaakt! altijd max een uur en heeeel af en toe anderhalf.

10. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Wat fijn! Misschien al toe aan 1 slaapje. Wel vlot trouwens.

Maar Matthijs slaapt meestal gewoon graag:D

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sam houdt ook van slapen.
    Hele ritme vandaag weg.
    Emma werd vandaag om 10.15 uur wakker en ik sam heeft vanmorgen ook anderhalf uur geslapen. Ik heb ze vanmiddag ook niet meer in bed gedaan. We zijn naar de ikea geweest en nu ligt sam weer op bed. Ben benieuwd voor hoe lang.

niki ik vind dat niet zo zielig. Ik vind het zieliger als ze nekletsel oplopen bij een ongeluk. In scandinavie zitten alle kinderen tot 4 jaar zo. Kijk maar eens op www.achterwaarts.nl waarom dat beter is...

quote van de site:

Er bestaat een 5 keer groter gevaar dat kleine kinderen gewond raken of omkomen als deze vervoerd worden in een voorwaarts gericht (met de rijrichting mee) autostoeltje dan met een achterwaarts gericht (tegen de rijrichting) autostoeltje.
    Hier kan je ook achterwaartse autostoeltjes kopen:
    Achterwaartse autostoeltjes - Autostoeltjes - Stoelen maar dan moet je wel een dikke portemonnee hebben...

Maar goed, ik heb makkelijk praten. Sam maakt het niks uit dat hij achterwaarts in de auto zit. Hij slaapt of is met emma aan het keten (kiekeboe spelen enzo)

En ik heb ook geen groep 1 achterwaarts gericht stoeltje. Simpelweg omdat ik dat toen niet wist en ik het ook wel erg duur vind (al vind ik dat weer een slecht argument van mezelf)

12. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @slapen overdag, nou hier al een paar dagen bijna niet. R was altijd al niet zoń slaapkop, maar nu slaapt hij 'smorgens een kwartier en 'smiddags een klein uurtje. Dta zal wel een fase zijn, maar als het zo blijft ga ik hem 's morgens wakker houden en maar 1 keer laten slapen.

@autostoel, wij gaan morgen even kijken, ik twijfel tussen de romer king en de mc tobi (zoals iedereen geloof ik...)

@dani, jammer dat het niet gelukt is.

@liedjepiedje, leuk dekenhoesje! Ik zag hem op hyves.

@jojo, als je wilt leren naaien gewoon een paar maanden op naailes gaan. Heb ik ook gedaan.

@hier, onze kleine man is, ondanks het weinige slapen, heerlijk aan het spelen en heeft zijn speelgoed werkelijk door de hele kamer verspreid...:D Heel fijn dat hij weer zo is opgeknapt. Hoe is het met alle andere zieken?

13. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Debby: heb je ook gelijk in maar deze stoeltjes zijn ook goed getest ondanks tegen de rijrichting in vervoeren veiliger is. maar dan kunnen we de kids wel tot 12 tegen de rijrichting in zetten hihi

14. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    siep: hier ook heerlijk aan het spelen. Matthijs en Nathan allebei weer fit gelukkig.

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    haha niki... misschien moeten we maar achterwaarts gaan rijden zelf ook... kunnen we door middel van cameras kijken hoe we rijden ;)

siep je moet je kindje gewoon ff passen. Het ene kindje zit fijner in de römer, het andere in de maxi cosi tobi.
    Ik geloof dat brede kindjes de römer fijner vinden en smalle kindjes de maxi cosi tobi.
    Ik heb toen ook gepast maar emma viel toen nog helemaal weg in de römer

Nou sam heeft uiteindelijk toch nog 2 uur geslapen... kleine slaapkop.

16. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    debby: ja laten ze dat nou eens gaan uitvinden hihi.. maareh ga je weer kinderkleding maken als hobby?

17. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    even een vraagje snel tussendoor, vanavond hebben we lavendel jr spinazie gegeven. Spinaziestamppot met ham. Ze vond het lekker, maar sinds we haar een uur geleden uit bed hebben gehaald is ze alleen maar aan het huilen, lijkt erop of ze krampen heeft. Kan dat een reactie zijn vd spinazie? ze heeft het voor het eerst gehad?

18. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Dank je wel Siep!

@Slapen. Hier is het slapen heel verschillend. Meestal een lang en een kort slaapje van een uur en een van twee uur. Maar van de week dus 1 heel lang slaapje van 3,5 uur!! We dachten even dat het niet goed ging maar ze lag heerlijk te slapen.

Jojo. Ik naai regelmatig. Maar meestal simpele dingen hoor die zoals vlaggetjes, dekenhoesjes, simpele rokjes. Ik wil heel graag leren om met patronen te werken. Het naaien is op zich makkelijk als je maar weet hoe een machine werkt. Dat heb ik vroeger al van mn moeder geleerd, dan mochten we haarelastieken maken. Of poppen kleertjes.

Wij hebben de box trouwens weggehaald. We wilden hem veel langer laten staan. Maar we kregen vandaag een kijker voor ons huis dus dat staat wat beter. En ze zat er toch niet zo vaak meer in.

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    niki ja misschien wel.
    Moet ik volgende week even kijken of mijn naaimachine nog compleet is... denk dat het voetje mist ;)

Ik ga nu eens proberen een taart te bakken voor oud en nieuw...

20. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    ik heb vanmiddag lekker kaasjes gehaald en een pak voor oliebollen en een pak voor appelbeignets te maken..

Deel Deze Pagina