Februari 2011 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Blondie3, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    lieve foto vosjejemi.

hier vandaag voor het eerst wezen zwemmen met sam. Hij vond het fantastisch. Hij zat in zo een band helemaal te schaterlachen. Echt schattig. Daarna was ie wel doodmoe, heeft tweeenhalf uur achter elkaar liggen slapen :D

2. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Hele hoop terug gelezen dus hoop dat er wat is blijven hangen;)

@Debby: Ligt dus duidelijk niet aan de borstvoeding.. Mischien inderdaad eens proberen of hij niet rustiger gaat slapen op zijn eigen kamer? Dat ging hier toch een pak beter, Emeric werd wakker doordat wij lagen te woelen.
    Hebben ongeveer dezelfde nacht gehad hier gisteren om 20u laatste voeding, toen om 23u nog wakker, 1u, 5u en uiteindelijk 7u30 hoop nog steeds dat het een groeispurtje is en dat hij daardoor weer 's nachts komt...
    Leuk dat Sam genoot van het zwemmen! Ben eens benieuwd hoe Emeric het straks gaat vinden!

@Speeltjes: Hier veel te veel:) Hebben echt heel erg veel gekregen en had dan nog wat op onze geboortelijst gezet ook.
    Hij speelt vooral met rammelaars, speelmat (babygym noemen jullie dat geloof ik;)), muziekmobiel, bijtringen en hij is gek van zo'n bal met allerlei kleurtjes en die rammelt zal er morgen eens een foto van maken;)

@Borstvoeding: Zoals deb al zei zijn de eerste weken echt heel moeilijk! Had kloofjes, kleine man kwam heel vaak voor voeding en het was nog een heel geklungel om hem goed aan te leggen.
    Na enkele weken doorzetten was het echt zoveel beter!
    Echt heel praktisch, altijd en overal melk beschikbaar;)
    Nu zou ik het echt niet meer kunnen missen, vind het zo speciaal!

@Niki: Ik versta je wel hoor, durf zelf ook niet de stap te zetten om eens een flesje kv te geven lijkt wel alsof ik mijn mannetje dan tekort doe wat natuurlijk helemaal niet zo is!
    Och ja wij hebben nu gewoon toch geen kans meer om kv te geven want meneer wilt geen flesjes meer!!!
    Druk hé om je aandacht te verdelen onder hond en baby, hier ook vaak een zeurende hond omdat ik niet meer zo vaak tijd heb voor haar:)

@Vosjejemi: Dat zijn echt goede nachten! Heerlijk!

@Rnate: Wat vervelend van je vriend zijn ex!

@Sorry dit is echt alles wat is blijven hangen:)

@All: Wij zijn officieel gestart met groentehapjes, merkte echt dat Emeric hier behoefte aan had dus vond ik dat we het maar eens moesten proberen... En met succes! Hij vind het echt heerlijk!
    Lijkt alsof hij nooit niks anders gedaan heeft dan met een lepel gegeten! Hij hapt echt perfect, komt niks meer terug uit zijn mondje slikt het ineens door, zijn mondje is nog niet goed leeg of hij doet het al opnieuw open voor de volgende hap:)
    Langs de ene kant vind ik het wel goed maar langs de andere kant voel ik me wat schuldig, is dit wel het beste voor hem?
    Doe het wel omgekeerd, geef eerst borstvoeding en daarna een beetje groentehap zo heeft hij toch nog het meeste melk gehad.
    Dit kan toch geen kwaad?

Ga nu naar bed, ben moe!
    Heb mijn broertje ook een week bij me (mama is op vakantie) dus heb nu nog iemand extra om voor te zorgen!

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    jojogirl hoe oud is je broertje? kan die je niet helpen met emeric?

Ik denk niet dat het kwaad kan hoor die groentehap. Jij als moeder voelt waarschijnlijk het beste aan wanneer te beginnen.

4. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    @Vosje, Leuke foto!
    @Debby, ohh Heerlijk zwemmen! Sinds die *^&Spiraal ben ik constant ongesteld dus kan niet meer mee met babyzwemmen:(. Heb je in zwembad gezwommen?? Hoelang hebben jullie het volgehouden?
    @Jojo, Niet slecht voelen hoor over die groentehap! Als jij denkt dat hij er aantoe is gewoon doen. Jij voelt zelf wel het beste aan wat goed is voor jou emeric en wat niet. Wbt volgorde tsjah dat is net wat je gevoel zegt gewoon doen wat jij het beste vind! Ik deed hier eerst groente en dan borst. Nu krijgt ze al een hele pot (200 gr) groente en wat water of heeeeeeel licht verdunde diksap.

Pff Het is hier warm, bij jullie ook nog steeds?

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    rnate kan je geen tampon indoen?
    Ik hoop niet dat ik continu ongesteld wordt door mijn spiraal. Ik moet hem donderdag plaatsen...
    Ja we waren in het zwembad, daar is een speciaal therapiebad waar het 34 graden is, erg lekker.
    Na iets meer dan een uur was het wel klaar hoor haha...

Nou gisteravond heb ik sam een flesje afgekolfte melk met rijstebloem gegeven. Ik heb het idee dat de rijstebloem beter oplost in afgekolfte melk dan in kunstvoeding want het wordt niet zo dik. Helaas wilde sam zijn laatste fles al om 21.30 uur...
    Heb hem daarna in zijn eigen kamertje gelegd. Hij werd even wakker toen mijn man om 3 uur thuiskwam van zijn werk maar met een speentje ging hij weer slapen. Uiteindelijk wilde hij om 4 uur echt eten... ik ben best wel tevreden 6,5 uur.
    Helaas kolf ik s avonds niet genoeg om elke avond afgekolfte melk te geven. Ik ga misschien zo even kolfen om te kijken of ik nog wat bij kan kolven voor vanavond.
    En ik ga proberen de laatste fles te rekken naar 23 uur...

6. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    goedemorgen!

deb: lekker hoor zwemmen! Ik heb de laatste voeding altijd tussen 21.30 en22.00 gegeven. maakte hier niets uit dat extra uurtje. Zijn ze ook ngo niet zo diep in slaap. Maar misschien werkt het bij jullie wel hoor. Gewoon uitproberen. Vind 23.00 zo laat:) Vooral als Nathan om 7 uur weer wakker is.

jojo: lekker toch dat hij het zo goed eet al de groentehap.. Denk dat dit nu de goede volgorde is nu eerst bv dan groente. Ik doe het tussen 2 voedingen in. Ligt er net aan hoe hij slaapt. Of net voor zijn slaapje of net na zijn slaapje als het nog lang geen tijd is voor een fles.

Fijne dag allemaal!

xxx

7. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    oh ja speeltjes: Matthijs speelt heel graag met van die knisperboekjes. Heb zo'n boekje van de Hema met van die diertjes er aan en er in. Die vindt hij geweldig. rammelaar is ook leuk. En de mobiel in de box en de boxspiraal.

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb een labeldoekje met van alles er aan die ook knispert daar is sam gek op.
    En verder hangt er aan de maxi cosi een wagenspanner die hij erg leuk vindt.
    O en we hebben rollie de rups, daar kan ie helemaal om in een deuk liggen. Emma was daar ook al zo gek op.

9. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    ohhhhh ik baaal ZOO!!
    Heb een goeie nacht gehad TE GOED :(:(.
    Mn zus heeft gebeld gsmst en alles dat ze onderweg waren naar het ZKH!!! Kan ze nu niet bereiken :(. Hoop zo dat het deze keer goed gaat he en dat gewoon bevallen nu wel lukt!!

10. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, na een druk weekend weer lekker samen met mijn mannetje(s). Vandaag maar even rustig aan doen, want de kleine man is wel een beetje van de leg door de drukke verjaardagsvisite van gisteren. Hij vond het heel leuk en heel gezellig, maar uiteindelijk was hij zelfs niet meer rustig te krijgen voor de fles. Hij werd alleen stil als je even met hem wandelde, dus heb hem lopend de fles gegeven, tot hij goed en wel aan het drinken was. Toen kon ik gaan zitten. Daarna is hij wel rustig gaan slapen.

@blondie, nee, ze waren niet extra lang weg. R. slaapt ook al een paar weken op zijn zij. Je legt hem in bed en hij rolt meteen op zijn zij en stopt zijn duim in z'n mond.

@Trishka, Aaron opgenomen! Oh wat naar! Maar ik hoop echt dat ze nu vinden wat er is met hem.

@dani, de eerste tand! Leuk hoor. Hier zijn er een paar in aantocht. Gisteren schoonzus even laten kijken als ervaringsdeskundige en zoals zij zei: de fundering ligt...

@lottebo, leuk een luiertaart, is ze bijna uitgerekend?

@laten huilen, ik weet inmiddels dat het soms echt even nodig is. Net was hij echt moe (denk nog van slag van gisteren) en alleen stil als ik hem optilde en rondliep. Alleen als ik dat doe, dan slaapt hij niet en wordt hij dus alleen nog moeier. Dus maar even in zijn bedje laten huilen, het duurde een kwartier, en nu slaapt hij. Het gebeurt gelukkig niet vaak, want ik vind het nog steeds afschuwelijk als hij ligt te huilen

@nachtvoeding, absoluut geen tips, maar sterkte meiden. Ik was na 3 maanden heel blij dat er doorgeslapen werd en ik kon daarvoor iedereen die zei: slaapt hij nog niet door? wel de nek omdraaien.

@jojo, leuk dat emeric de groente zo lekker vindt.

@rnate, spannend van je zus. Ging het eerder niet goed?

@speeltjes, wij hebben een ontzettend lelijke groene rammelaar met een oranje konijn erop (hoort bij de babygym) en die is favoriet. En gisteren heeft R een strandbal gehad en die is ook heel leuk.

@rollen / zitten, rollen van buik naar rug heeft R een paar keer gedaan en nu al weken bijna (het scheelt echt een cm). Zitten kan hij een paar tellen los. Maar gisteren was het zoontje van een vriendin er en die is bijna 2 mnd ouder. Blijkbaar heeft ons mannetje goed opgelet, want hij was net de hele tijd aan het rollen en als hij op schoot zat kwam hij echt overeind om te zitten.

11. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Nee mijn nichtje lag ook in een stuit en helemaal omstrengelt door de navelstreng is een spoedkeizersnede geworden en was ze alsnog bijna dood. Ze dachten dat ze syndroom van down had enzo en ze lag aan de beademing e.d een week in spanning gezeten overgebracht naar anders ziekenhuis en toen weer terug heel veel gebeurt en uitslag was negatief. Nu ligt deze baby WEER in een stuit en draaipoging is mislukt ligt met het kontje ervoor dus ze mag het zelf proberen maar in het begin lag de placenta ervoor, die is gelukkig wel weer omhoog getrokken. Dit is dus een extra emotionele bevalling omdat er natuurlijk weer heel veel omhoog komt. Daarbij komt ook nog eens dat de familie van mijn zwager absoluut geen rekening houdt met andere mensen.!! Ze stonden bijv met zo''n 10 mensen tegelijk in het zkh om bij mijn nichtje toendes tijd te komen ze liepen gewoon naar binnen!! Mijn zus mocht toen niet meer bij haar eigen dochter door hun schuld! en er is tot nu alweer heel wat gebeurt met name voor de voorbereidingen voor thuiskomst versieren e.d word gewoon niks met mij overlegt (ik ben enige zusje dus regel alles eigenlijk).

12. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    Getsverdemme, dat is inderdaad geen goede bevalling. Ik help je duimen dat het nu wel allemaal goed gaat.

13. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Thx zit echt in spanning duurt zo lang....:$:p

14. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Rnate: Wow heftige bevalling zeg! Ik duim mee dat het deze keer gewoon heel erg goed gaat!
    Zit mee in spanning met je:p Vind het altijd spannend als iemand moet bevallen:p

@Debby: Mijn broertje is 17 maar gaat nu vakantiewerk gaan doen dus heb er ook niet veel aan (alleen nog wat meer opruim;)) Zal hier vanavond eens duidelijke afspraken moeten maken want deze ochtend kwam ik naar beneden en hij had alles van 's avonds laten staan (drinken uit de frigo, verpakking van koekjes, ...)
    Nacht: Dat is toch al een betere nacht! Vaak kan ik Emeric ook niet meer rekken als hij rond 4u wakker word maar och dan 1 voeding valt best mee hé;)

@Siep: Vervelend dat je mannetje zo overstuur was! Vandaag kan hij lekker samen met jou tot rust komen;)

@Zwemmen: Even een vraagje rond zwemmen, vrienden van mij wisten me gisteren te vertellen dat baby's niet lang in het zwembad mogen. De reden hiervoor zou zijn dat zij te kort boven het water zitten met hun hoofdje en dat daar ook de dampen van chloor hangen dus dat zij deze dan inhalleren, klopt dit???
    Wist wel dat baby's niet in een bubbelbad mochten waar er bubbels waren, enkel in een bad zonder bubbels.

@Groentehap: Ja hij is er echt aan toe hoor, zal zo eens een filmpje proberen plaatsen dan zie je hoe hij ervan smult:p
    Hij heeft wel nog geen enkele keer gepoept, is dit normaal? Normaal poept hij erg vaak op een dag:(

@All: Onze nacht ging als volgt; gisteren om 8u laatste voeding en naar bed, heeft dan nog wat liggen brabbelen tegen zichzelf en dan gaan slapen.
    Om 23u15 was hij er alweer, normaal laat hij deze voeding al lang vallen..
    Daarna om 2u15 maar heb hem kunnen rekken met speentje en om 4u wou hij dan echt eten!

15. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    zo...heb jullie gevonden!:)

wil even wat van mij laten horen:). Ik leef nog steeds ;)en het gaat hier goed. Ben momenteel alleen erg druk, en heb weinig tijd om hier actief mee te kletsen. Sorry.
    Ik probeer af en toe mee te lezen, maar daar blijft het bij.
    Het is op mijn werk giga druk met alles afronden van het schooljaar. Verder wat verdrietige dingen meegemaakt.
    Over 1,5 week gaan wij op vakantie, tot die tijd moet ik nog werken. En heb alleen komend weekend vrij. Maarja, dan hebben we ook 3 feesten te gaan. En tussen alle bedrijven door moeten we vakantiespullen klaarzetten:$ Gelukkig heeft mijn man al vakantie en kan hij al wat doen.

Met onze kleine meid gaat het lekker. Na alle heftige dingen van de afgelopen drie weken was het heerlijk om thuis te komen en zo'n blij vrolijk lief meisje te knuffelen:)

16. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    wow ik zie dat onze meid vandaag 5 maanden is!!

17. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    jojo: Heb daar echt nog nooit van gehoord. Ook niet van het bubbelbad trouwens. Wij zijn laatst naar centerparcs geweest en Matthijs is gewoon in heb bubbelbad geweest hoor. Was het enige bad waarin hij het niet te koud hd;)

18. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    @ Thriska sterkte met aaron!

@ Rnate jij ook sterkte, hopelijk krijg je snel wat te horen!!

19. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    elize is ook gewoon in t bubbelbad geweest. toen was ze 3mnd ofzo. heb wel meer gehoord dat de dampen van het gloorwater niet goed waren te lang. en babyzwemmen dus ook niet.. maar ja wat er van waar is voor de volle 100% ik heb geen idee

20. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    ach zo'n kleintje houdt het toch geen uren vol in het zwembad. Matthijs niet in iedergeval..

Deel Deze Pagina