hier heerlijk relaxete ochtend gehad, heerlijk geslapen tot 12 uur, nu ff aanrommelen en kleine man ophalen...
@trishka, fijn dat je wat meer gerustgesteld bent. Wbt inleiden, denk er eens goed overna. Zou mooi zijn als het zelf zou beginnen maar als je het niet meer trekt zou ik het toch overwegen... @mcg, tot 12 uur? Jaloers!!!!!!! Ik ben aan het koken... Pasta met courgettesaus...
@Trishka: Fijn dat je toch wat gerustgesteld bent! Ivm het inleiden; is inderdaad te zien hoe lang je het nog volhoud. Heb nu toch ook wel enorm veel last van mijn ribben, hierdoor kan ik dus niet meer neerliggend slapen, zit nu rechtop in de zetel en zo kan ik gelukkig nog wel wat uurtjes slapen... (ook door de pijn in mijn onderrug trouwens hoor) Heel erg vervelend maar zou langs de andere kant toch ook niet graag ingeleid worden... @Iosola: Raar dat ze bij jullie niet strippen. Ik moet donderdag opnieuw op controle en als het mogelijk is word ik dan wel gestript; hoop het zo! @Mcg: Wat heerlijk dat jij zo lang kan slapen! @All: Deze nacht toch redelijk geslapen, zoals hierboven vermeld wel rechtop zittend op de bank... Deze morgen weer klein beetje rozig slijm verloren... Lijkt wel alsof dit blijft komen heel erg vreemd. Verder voel ik me nog goed, af en toe wat krampjes maar trekken steeds weg. Baby mag nu echt wel komen heb het zo'n beetje gehad met zwanger zijn word lichamelijk echt heel erg zwaar.
ben van half 8 tot 9 eruit geweest ivm zoontje wegbrengen... toen van 9 tot 12 idd weer geslapen,tis dat hij opgehaald moet worden zo, anders had ik er nog ingelegen...
@ trishka: Fijn dat je wat gerustgesteld bent! En dat het in ieder geval niet een erfelijk iets is, gewoon fijn om te weten! @ Hier: Kleine meid doet het hier super. Kreeg net ook de rekening van haar ziekenhuisopname. Ketsjing...4000 euro, graag binnen 30 dagen betalen. Hoop dat de zorgverzekering snel declareert. Dan hoef ik het niet voor te schieten eerst En anders is dr natuurlijk ook geen man over boord.
Wordt dat bij jou niet automatisch naar je verzekering gestuurd dan? Ik heb hier nooit rekeningen gezien van mijn vorige bevalling. Maar wat een bedrag zeg!
Wowwwwwwwww, das een aardig bedrag! Das dus ook wat ik wil weten, al ik wel ingeleid wil worden, komt dat dan voor eigen rekening of omdat t op advies van gyn is, medicsche indicatie? zit niet op zulke bedragen te wachten als we die niet vergoed gaan krijgen natuurlijk.. Heb al een terugbelafspraak staan, ben alleen nog niet terug gebeld.. was echt de helft vergeten te vragen, bv ook wanneer ze dan eraan zaten te denken om in te leiden, niet geheel onbelangrijk natuurlijk ..
Hee meiden!! dit bedrag was niet van de bevalling hoor. Die sturen ze idd rechtstreeks naar de verzekering omdat dat op medische indicatie was. Dit was van Jaylin haar ziekenhuisopnames, toen had ze nog geen eigen polisnummer omdat ik haar nog niet had aangemeld bij de zorgverzekering. (kon ook niet hihi aangezien k toen net bevallen was) Die moet ik dus zelf bij de zorgverzekering declareren, vandaar dat ik deze rekening zie. 2000 voor de eerste 3 dagen couveuse+ infectiebende enzo en 2000 voor de geelzuchtopname. Maar het blijft een erg groot bedrag...pfff... Het consultatiebureau is hier net geweest. Jaylin weegt al 3960 gram Ze is gewoon +/- 250 gram per week gegroeid!! Ik ben helemaal trots op haar! En mama heeft echt slagroom hihi. Ik had Jaylin gisteren in lengte met meetlint gemeten toen ze haar benen strekte en toen kwam ik op 54 cm uit. Volgens de mevrouw van het cons.bureau kon dit best kloppen want ze vond Jaylin erg lang hihi.
aha, okee pfff dacht al joh! Nou we gaan ervanuit dat ze t wel snel zullen declareren toch? Hier ondertussen terug gebeld door de gyn, als ik wel wil worden ingeleid zal t vanaf 39 weken worden.. wel op medische indicatie gelukkig, ivm mn angst op de extreem korte navelstreng zoals bij jessey. Mn afspraak met de vk vervroegd naar morgen, zodat ik ook met haar ff kan overleggen hoe hun ertegen over staan en of ij me al iets meer kan vertellen over de risico's.. Als we ervoor kiezen moeten we zsm een afspraak maken bij de gyn weer, om de dingen door te spreken en een eventuele datum vast te stellen.. Vanaaf eerst maar gesprekje met manlief, wat hij prettiger vind.. Ik weet t niet, ik twijfel.. aan de ene kant is t bij jes ook goed gekomen allemaal, aan de andere kant was t niet fijn om hals over kop alsnog naar t ziekenhuis te moeten.. En t feit van een datum weten en daarop in kunnen stellen.. voelt ergens wel heel fijn merk ik.. Wat zouden jullie doen?
@Trishka: wel lekker dat de gyn jouw zorgen over de verkorte navelstreng zo serieus neemt en daar ook naar handeld. Ik lees nl net je verhaal dat je bij de bevalling van Jess meteen heel de placenta los...scheurd, met trekt... Lekker complicatie gevoelig, of valt dat mee. Mij lijkt dat extreem pijnlijk, want de placenta ligt dan volgens mij nog niet eens los en enorm veel bloedverlies. Bah, ik ga daar niet verder over nadenken en we gaan er bij jou gewoon vanuit dat er dit keer minimaal 3 meter tuinslang in de baarmoeder zit!!!
@ trishka: bij mij was mn kleintje pas met 39+4 ingedaald, misschien dat ie daarom zo laat is nu ... Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt maar kunnen ze niet met een echo zien of het inderdaad een korte navelstreng is of zit de buik daar al 'te vol' voor.. Hier nog steeds niets wat op het begin van een bevalling lijkt bij elke krampje denk ik nu.. zou het zou het? ben er echt op aan het wachten en dat is denk ik niet echt goed.. maar wat wil je met 8 dagen overtijd... Het einde is iig in zicht...
@buikrampjes: hier zijn de eerste buikrampjes ook al een feit , 5 dagen oud verdorie. Ik zag dat Sven er ook al last van had (en meerdere babies, gok ik). Om moedeloos van te worden! Helaas is er hier geen sprake van reukloos-lijden, want ze laat een windjes... (een geel/groene smilley washier op zijn plaats geweest) Gelukkig wordt er hier in huize Pluutje nooit gerookt en hebben we een keramische kookplaat, want openvuur is hier levensgevaarlijk. Ze produceert een gigantische zwavellucht, dat we af en toe het gevoel hebben op een vulkaan te leven, en dat rommelen zijn dan haar darmpjes. Volgens de vk heel normaal, wij vinden het niet zo lady-like! @Ray: je vroeg wat de naam Simran betekende. Simran betekent officieel geschenk van God, maar dat was niet de reden waarom we deze naam hebben gekozen. Ze is "vernoemd" naar de hoofdpersonage van de eerste hindoestaanse speelfilm die ik heb gezien. Een vreselijke over de top romantische film, maar zelfs na 8 keer gezien te hebben, moet je me nog steeds niet storen . ik bleer inmiddels alle liedjes uit de film mee, geen flauw idee wat ik zing! @Debby en Ananas/ (sonde)voeding zkh: toch gek om te lezen hoe het beleid (of is dit assertiviteit) per zkh kan varieren. Pluutje jr. heeft in 2009 na geboorte ook 5 dagen in het zkh gelegen, precies hetzelfde verhaal als bij Ananas (inclusief de rekening )hyperviscositeit, daarna verhoogd billirubine. Wij kregen meteen een cupje in onze handen gedouwd, omdat de borstvoeding nog niet opgang was. Zit je dan met een kleine frummel en een cupje melk, geen flauw idee wat we er mee aan moesten. Meneertje ook niet, dus het werd al snel in overleg sondevoeding, daarna toch fles, omdat we anders niet naar huis mochten zolang hij niet goed dronk. Maar er was wel overleg over de verschillende mogelijkheden en wat wij wilde. @Sjalleke: uitgerust?! Wij hebben een kraamhulp die mij vriendelijk verzocht heeft haar niet zo voor de voeten te lopen. 't is hier slapen, eten en gegeten worden Voor alle dames die zijn of worden gestript: hopelijk bij jullie net zo snel effect als bij mij. Want laten we de vaart erin houden: who's next.
Jakkie bah.. Baal zo van mezelf... Ik ging vanmiddag even liggen nadat ik dochterlief naar school had gebracht maar omdat ik mijn foon niet bij de hand had geen wekker gezet want ik word wel wakker *not dus...* Schrok om 15.25 uur wakker terwijl de school om 15.15 uur uit is Gelukkig wonen we op 1 minuut afstand maar toch... Voel me helemaal katerig nu
buikkrampjes: zo zielig altijd Sterkte voor de kindjes met krampjes!! Sjalleke: oh naar wakker worden is dat zeg Maar de juf/ meester zal het vast wel begrijpen. Komt wel vaker voor hoor dat ouders wat te laat zijn. En bij een hoogzwangere mama zou ik het helemaal geen probleem vinden ehm moet nog verder bijlezen eigenlijk maar ben ook aan het koken. dus laat dat even zitten voor alles aanbrand
Net bij mijn broertje op bezoek geweest en nu bij mijn vader, D nogie niet thuis is.... Bram ligt hier op bed te slapen en ik lig heerlijk op de bank... Over half uurtje komen ze pas thuis, dus ff lekker bijkomen en dan eet ik hier lasagne En daarna naar huis naar manlief.....
Pluutje: Wat leuk! Ik zat zelf eerst te denken aan een Japanse naam (ook door een film) maar daar was meneer Ray het niet mee eens. Overigens nog bedankt voor het compliment, dat doet me goed!
Was de lasagna lekker ? Net met manlief gesprekje gehad, wat hij allemaal dacht ivm thuis bevallen of inleiden.. Hem maakt t niet zoveel uit, hij wil alleen niet dat ik met onzekerheid blijf zitten.. juist omdat de gyn ook had aangegeven dat de zorgen om de navelstreng de bevalling kan tegen houden. Ik merk dat ik steeds meer neig naar de inleiding.. is dat stom? Er zijn toch meer meiden ingeleid hier? Hoe ging dat in zn werk en was bij jullie de kleine wel ingedaald? Sorry voor mn vragen hoor, maar heb hiervoor me er nooit zo mee bezig gehouden..
@ananas, wat een rekening, dan weet je meteen weer waar je je ziektekostenverzekering voor hebt . @trishka, fijn dat je serieus genomen wordt. Lastige keuze of je voor het inleiden moet gaan of niet. Ik hoop in ieder geval voor jou dat het niet meer te lang duurt. Ik zal mijn telefoon in de gaten houden. @Sjalleke, ik zou er wel begrip voor hebben als je je hoogzwanger een keer verslaapt. Zoals juffie al schreef, er worden geregeld kinderen te laat opgehaald (en vaak zijn ouders wel meer dan een kwartiertje te laat).