Februari 2011 mama's - deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door smartie1980, 30 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Hee meiden!!

jeetje wat een rommelende buiken hier allemaal!
    Goed zeg! Vandaag is februari aangebroken, dus vanaf nu mogen jullie allemaal los! Tenminste...37 weken zou wel fijn zijn;)

@ Hier: Heb de huisarts gebeld voor kleine Jaylin.
    Bijholtes gaan steeds verder vol en vast zitten en ze heeft er gewoon last van met drinken... En t slijm is groen...
    Gisteren voor de eerste keer écht overgegeven omdat ze na de voeding in het slijm stikte...vind het echt heel rot om te zien!
    De neusspray helpt ook niet meer zoals het eerst deed...
    Ze gaan nu overleggen of ze wellicht een baby-inhaler mag hebben.
    We zullen zien, mag zo tussen 11 en 11.30 terugbellen:)
    Baal echt... Had zo gehoopt dat Jaylin de weerstand van papa zou krijgen!!
    Verder vroegen ze of ik kon gaan kolven om te zien hoeveel ze binnen krijgt, maar volgens mij zit dat écht wel goed. En ik heb geen nocht om full-time te gaan kolven...productie is net een beetje goed op de vraag afgestemd...

Meiden met kindjes: jullie nog tips om snel van deze rotverkoudheid af te komen?!?!

2. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    met de beeb in een stomende douche gaan staan..! niet onder de straal bedoel ik. alleen stomen.

3. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @niki, je was me net voor, hahah.

@ananas, en een gesneden vers uitje op de kamer! En de assistente van de HA verteled laatst dat je gewone vaseline op het neusje kon smeren. Schijnt ook goed te helpen....
    Wel vervelend dat ze zo verkouden is. Ik hoop dat ze snel opknapt! En wel blijven sprayen met zoutoplossing!!

4. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    ananas, wat rot dat ze zo verkouden blijft.... hopelijk heeft de husiarts nog wat tips!

Bterschapjes met de lieve kleine meid..

5. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Ananas: De bovenstaande tips idd, maar heel veel beterschap voor je kleine meid!

Jojo: Hier ligt die al ingedaald en vast, dus kan best door bewegen komen.

Marjolein: 2cm al! Kijk, nog 8 te gaan! Komt vast snel op gang meis!

Michele: Succes vanmiddag!

Hier: Een ziek broertje... Kan er ook nog wel bij, ik dacht even lekker te douchen, even lekker rustig te tutten, maar dat werd even snel en hup de ziekenboeg opvangen! Gelukkig is mijn zoontje wel gewoon naar de PSZ gegaan en heeft hij (nog) nergens last van. Het zal ook wel een beetje te maken hebben met alles om ons heen op het moment, is ook niet niks voor een 10 jarig oud ventje als je moeder zo ziek is en al 5 wk bij je zus moet logeren die hoogzwanger is..

Ik ga zo nog even de laatste babyrompers wassen en dan de tas maar eens inpakken ( ligt wel klaar, maar wacht steeds)!

6. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @ananas, wat zonde voor dr! Veel beterschap! Enne de bovenstaande tips zouden idd moeten helpen! Wij hebben thuis een vernevelaar dus als luca verkouden is (was) gebruikte wij altijd die.Hopen dat ze er snel bovenop is!

@champy, het zit jullie echt niet mee he? Veel beterschap met je broertje!

Had nog wat gelezen over een baby van 5400 kg en 60 cm, wow! Lijkt me niet echt supergezond...

7. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    net blaasontsteking gecontroleerd. nou mn urine was schoon dus de erge pijn komt niet daarvandaan. ben benieuwd of ik ook al wat ontsluiting mag hebben of dat het helemaal potdicht zit nog.. nog 2 uurtjes dan gaan we richting de vk... bibber..

8. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    denk dat we allemaal voor je gaan duimen dat je al wat ontsluiting hebt! heeft lang genoeg geduurd allemaal bij je!KNuffie!

Champy, jij ook een dikke knuf en beterschap met je broertje.. lijkt me allemaal erg vermoieend, ook al is t natuurlijk ff niet anders.

9. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Michelle, heel veel succes. Ga voor je duimen!! Hoop dat het strippen wat oplevert.

Marjolein, 2 cm! Nu snel de overige cm's haha.
    Ik hoop dat je snel je baby in je armen hebt!!

Rest ben ik al weer vergeten (zucht babyhersenen).

Eindelijk zelf eens lekker geslapen! Tot 10.30 uur uitgeslapen. Was nodig, maar ook heel lekker.

10. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey

Nou februari dames! Zet em op ben heel benieuwd naar jullie beebs en namen!

Jarno vanmorgen naar kdv gebracht, Arjen in badje gedaan en flesje gegeven die slaapt als een blok. Manlief is nog ff werken, dus heb t rijk voor me alleen! heerlijk..

Vanavond nog ff kraamvisite, ach is ook wel gezellig.
    Verder gaat het prima hier! Arjen is aankomend nacht alweer 2 weken! gaat zo hard!

@ Michele en Marjolein toi toi toi! Hopelijk zet het gauw door!
    Een hele goede bevalling gwenst! en dat jullie maar snel jullie beebjes in handen mogen hebben en bewonderen! Succes!

Geld ook voor de rest;Goede bevalling gewenst!

@ ananas he bah wat sneu voor jullie meisje!
    idd een vers gesneden uitje doet wonderen.. beetje luuf misschien? (evt op een doekje en erbij) Succes en Beterschap!

Liefs

11. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @smartie, oh heerlijk zo lekker uitslapen. Morgen mag ik weer.

@champy, beterschap met je broertje!!

@michele, nog heel even geduld.....ben heel erg benieuwd!!!

12. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Hee meiden!!

Bedankt voor jullie reacties!
    Ui ligt hier al sinds zaterdagavond op de slaapkamer (elke avond een verse en dan 's nachts nog een keer opnieuw inkerven), heel de kamer is vergast hihi maar de verkoudheid blijft:(
    Ook hoofdeinde van de wieg heb ik al wat omhoog...
    Stomen heb ik nog niet gedaan, misschien vanavond even proberen!
    Verder had de ha er nog niet naar gegeken...dus kan om 14.00 weer bellen...
    Had 11.00 met het neuspeertje wel 3 slierten eruit (sorry voor de details:p) en sindsdien ligt ze lekker te slapen! T begint nu weer een beetje dicht te vallen. *duim*duim*duim* dat ze lekker blijft slapen!

@ Dani: Luuf??... Is dat zoiets om opt borstje ofzo te smeren maar dan speciaal voor baby's ofzo?
    Hier is de kleine meid over +/- 24 uur ook alweer 2 weken oud! Die tijd is echt omgevlogen zeg!!

@ Michelle: Hoop zo voor jou dat je al wat ontsluiting hebt! Jij loopt al zo lang met voorweeën en weet ik niet wat!
    Had echt verwacht dat jij als eerste van de hele rit zou bevallen.
    Succes vanmiddag bij de vk! Hoop dat je al lekker wat ontsluiting hebt (ala marjolein ;)) En dat je vannacht of morgenochtend mag bevallen!!

13. McGyver

McGyver Niet meer actief

Heerlijk weer tot elf uur geslapen met kleine man, daarna ruim half uur gedouched en net lunch op....
    Straks komt vriendin knippen en kleuren....

14. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    Dag meiden!
    Tjonge, heb weer veel bij te lezen…
    Ondanks dat manlief gisteravond thuiskwam met de mededeling dat ik mocht gaan bevallen…is het hier nog steeds rustig.
    Controle vanmorgen VK was goed. Het niet kunnen slapen ’s nachts en overdag besproken, misschien volgende week overleg met HA als het niet beter gaat voor medicatie. Bloeddruk was goed, wel moest ik klachten in de gaten houden mbt hoge bloeddruk. Heb daarvoor een soort van waarschuw.lijstje gekregen. Kleine doet het lekker goed, en dat is het belangrijkste.
    @ Juul, ik hier ook last van slaaparmen/handen. Heel vervelend! Geen idee hoe je het kunt oplossen, schijnt erbij te horen…
    @ Niki, fijn dat je weer thuis bent.
    @ Deb, veel plezier he op de bruiloft!
    @ Marjolein, al 2cm…wow!
    @ Michele, hopelijk helpt het strippen!
    @ Ananas, sterkte met jullie kleine meid!

kga nu even liggen, hopelijk kan ik wat slapen

15. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    ananas, luuf is idd voor baby's om t borstje te smeren of nekje, beetje mentholachtig geurtje. Hebben t hier ook standaard in huis. Hopen dat t stomen al een hoop werkt, gewoon de douche op heet zetten en dan de badkamer vol laten 'lopen' met stoom, helpt hier altijd goed!

16. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Zo daar ben ik weer,
    vanmorge even controle gehad, bloeddruk was wat hoger dan normaal wat ik heb.. maar goed nog niet schrikbarend.. 130/60.(heb ik bij vorige zwangerschappen ook gehad zo oop t einde dat t omhoog schoot) heb normaal maar rond de 90 over 55.. volgende week even urine afgeven voor alle zekerheid...
    Verder alles goed. de baby weer even gezien;)..al die krampen van de week nog voor niets geweest, beebje is nog niet helemaal ingedaald( maar schijnt normaal te zijn bij een 3e zwangerscahp zei de huisarts).... ligt wel goed gelukkig. Als t begint.. maar gelijk plat liggen, anders kan de navelstreng langs t hoofdje zakken nog.. hopen dat t voor die tijd toch mar ingedaald is he;)

Pff wie ook zo last van dunnere stoelgang...3x per dag minimaal naar w.c ervoor.. en nu zit je dan met zere billen, flinke aambeien etc.. grr... hoort er denk wel bij.. maar toch flink irritant.. as t maar weg is voor de bevalling daadwerkelijk begint.
    nog even en dan de thuisblijfgrens bereikt:D dat geeft toch weer een super gevoel..;)

17. waiting mommy

waiting mommy Actief lid

2 nov 2009
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    #217 waiting mommy, 1 feb 2011
    Laatst bewerkt: 1 feb 2011
    Lieve mama's
    Veel van jullie hebben mij ook meehoren babbelen aan het begin van deze topic. Sommigen weten ook mijn verhaal. Ik heb mijn zoontje Joel* verloren na een zwangerschap van 23 weken. Ik heb ruim een maand in het ziekenhuis gelegen met enorm bloedverlies van wege een voorliggende placenta. Ik bespaar jullie de details, want ik wilde nog even zeggen dat ik alle mama's die nu bevallen wil feliciteren en een hele fijne kraam tijd wil wensen. Dit is de eerste keer dat ik weer op het forum ben. Deze week was ook mijn uitgerekende week. Deze maand bevallen jullie vast allemaal, deze maand is voor mij het grafje van mijn kleine schat die ik maar een uurtje levend mocht vasthouden klaar.

Het aparte is dat ik deze week, in de week van mijn uitgerekende datum een positieve test in handen heb en ik ben uitgerekend op 4 oktober de sterf/geboortedag van mijn Joël*

We zijn heel erg blij, maar wat bijzonder dat het zo loopt.
    Meiden geniet van jullie kraamtijd en anderen nog succes met de bevalling

Liefs Waiting mommy

18. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dag Waiting Mommy, wat een mooi, maar ook dubbel berichtje. Heerlijk dat je weer zwanger bent, gekoppeld aan dagen met een bijzondere betekenis. Jouw verhaal, hetgeen jullie overkomen is, maakt dat je als aanstaande ouder extra beseft hoe bijzonder een zwangerschap is.

Voor ons zit het er bijna op. Hopelijk lezen we jouw frustraties over de laatste loodjes medio september. Ik wens je een hele mooie en liefdevolle zwangerschap toe!

Even de rest bijlezen!

19. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Wat een verdrietig, maar ook mooi bericht. En een hele bijzondere datum ook! Ik wens je heel veel kracht en toch ook plezier in deze zwangerschap!

20. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waiting mommy, wat knap dat je hier een berichtje achterlaat. Wat een ontzettend moeilijke tijd moet dit voor jullie zijn.
    Ik wil jullie heel erg veel sterkte wensen! En uiteraard hoop ik op een goede zwangerschap! Heel bijzonder hoe al die data nu uitkomen, alsof het zo moet zijn...

Knuff!

Deel Deze Pagina