Februari 2011 mama's - deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door smartie1980, 30 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik voel mij echt heel goed! Nergens last van of van gehad, dus dat is heerlijk. Heb zojuist mijn kraamhulp uitgezwaaid en verheug mij erop om morgen niet meer de wekker te hoeven zetten om haar om 08:00uur binnen te laten. In huize Pluutje heerst er dan meestal nog een serene rust ;) Zelfs de kleine dame doet er al vrolijk aan mee. Die komt maar een keer in de nacht voor een voeding en laat 's nachts rustig 5 uur tussen een voeding zitten. :D

2. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    ohhh das heel fijn, kan me heel goed voorstellen dat t dan lekker is dat je straks jullie eigen ritme er in kan gooien :) .

3. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    hey meiden...

nou ik ben weer heel wat wijzer van mijn bezoekjes vandaag.
    Ctg was goed, heb 1(!!!) cm ontsluiting en ze hebben me geprobeerd te stimuleren. Weet niet precies wat ze gedaan heeft maar ze inwendig heel wat lopen wroeten en me een beetje pijn gedaan. Dit zou evt wat weeen moeten opwekken maar tt nu toe helaas nog niet. Ook was het vruchtwater een beetje verminderd dus moet ik vrijdag weer terugkomen, als het dan weer minder is gaan ze me inleiden. We zullen zien...

@trishka, denk je uiteindelijk voor inleiden te gaan of? Misschien heb ik er overheen gelezen vandaar dat ik het je nogmaals vraag.

@jojo, meid hoeveel slijmprop kan je verliezen? Hoop zo dat het doorzet voor je!!!

@wow, met jouw leef ik extra mee, vreselijk zo lang wachten

Oh er was trouwens een vrouw voor m'n ogen aan het bevallen! (was aan het wachten totdat er weer een verloskamer voor haar vrij kwam vandaar).Ze moest overgeven en had al 'persdrang! Ipv bang te worden , kreeg ik alleen maar meer zin in de bevalling ! Erg he?

4. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Isola: Mooi al 1 cm! Dat is er in iedergeval al 1:) Nu maar hopen dat het gewroet wat gedaan heeft.. Dat is bizar trouwens iemand voor je ogen zien bevallen:$

5. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @juffie, het kindje kwam er nog niet uit hoor!! Ze kwamen gelukkig snel genoeg met een bed de vrouw ophalen, maar ze was er wel al. Je zag gewoon dat ze al klaar was om te persen...

6. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    hahaha, nou door overgeven zou ik niet echt zin krijgen in een bevalling hehehe, je bent er echt aan toe he meid! Volgens mij is dat wroeten wat ze gedaan hebben strippen, als ik dat zo lees.. hoop dat t wat doet meis, ga voor je duimen!

Ja, ik merk idd dat ik een veiliger gevoel heb als ik in t ziekenhuis mag bevallen, nu alleen nog t gesprek vrijdag afwachten wat nu precies de risico's zijn en hoeveel % meer kans er is dat t via keizersnede uiteindelijk zal moeten.. Als we daar geen schrikbarende dingen te horen krijgen willen we voor de inleiding gaan.

7. McGyver

McGyver Niet meer actief

dat klinkt heerlijk!
    geniet ervan!

8. McGyver

McGyver Niet meer actief

@iosola, klinkt al strippen, hopelijk doet het wat...

hier getracht te slapen, maar kleine man wilde niet

heb me straks enorm verstapt, linker lies en bekken nu pijnlijk

9. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @mcg, oei pijnlijk!!! En kan best zijn dat dat strippen is, wist alleen niet dat ze dat hier deden. Ben benieuwd, na hoeveel tijd merk je of dat ''strippen'' werkt??

@trishka, ik heb sowieso ook een veiliger gevoel over een ziekenhuis bevalling. Ze hebben daar toch alles paraat staan. Jammer alleen van de kosten, vind het echt niet normaal! Jullie betalen ook zorgvezekering toch? Hier in italie bv betaal je niet eens een premie én beval je gratis in het ziekenhuis!

10. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...

Nee iddd.. nou is de jongste nog wel makkelijk.. ze zit heerlijk de hele dag nog in de box (19 maanden).. amar goed k heb mn handen al vol aan de oudste hah..die telt al voor 2;)

11. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL

12. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @trishka, wat een irritante vk zeg. Maar volgens mij heb jij inmiddels je beslissing genomen over het inleiden. Dat zal wel rust geven.

@iosola, nu dus maar hopen dat het stimuleren wat doet. Ik vind het trouens wel zielig voor die vrouw die aan het bevallen was. Ik zat nou niet echt op publiek te wachten.

@pluutje, fijn dat je je alweer zo goed voelt, en wat een ideaal kind l zo lang slapen.

@hier, vandaag een heel onrustig mannetje. Hij heeft al 2 keer flink gespuugd na de voeding (waarvan 1 keer in ons bed, dus die kon ik ook verschonen) , heeft elke keer de hik en wil nauwelijks slapen. Ik heb gisteren een flesje gekocht die darmkrampjes tegen moet gaan, en ik vraag me af of het daardoor komt. Straks maar weer de oude fles gebruiken en heel rustig laten drinken.

13. McGyver

McGyver Niet meer actief

@iosola, strippen kan bij de een direct effect hebben, bij de ander later pas, en bij weer een ander helemaal niks.
    mmmm sorry een antwoord waar je niks aan hebt...

14. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    ja idd, zorgverzekering van meer dan 120 euro p/m per persoon en dan antuurlijk een eigen risico van 150 euro per jaar :$ . En dan nog wordt niet alles vergoed, t is dat ik doordat ik waarschijnlijk ingeleid ga worden ik een medische indicatie krijg en daardoor niets zelf hoef te betalen. raar stelsel hier he ;) ..

15. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    ... als ik daar dus had gezeten, had het kind er dus uitgelegen... Bij mij was Simran in een perswee (in 2 minuten tijd) geboren, daar was geen houden aan. Een golf van natuurgeweld.

Het wordt tijd dat ik mijn bevallingsverhaal eens hier neer ga zetten. Een heel contrast met alle andere bevallingen hier. Maar eerst even een eerste wandelingtje maken met mijn dochter. Even naar de supermarkt.

16. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Bij onze verzekering word een ziekenhuisbevalling zonder medische reden gewoon vergoed. overigens met medisch word meestal wel overal vergoed hoor.. maar goed.. wij betalen ons ook rot aan t gezin pakket waar we voor gekoze hebben. 285 bijna voor 2 pers. kindjes zitten er gratis bij.. dus ruim 140 eurotjes per persoon per maand dan mag je ook wel wat krijgen vind ik.

maar t is niet leuk als je zo een rekening in je handen zou houden pff.. en zeker niet als je er totaal niet op gerekend had

17. McGyver

McGyver Niet meer actief

@pluutje wandelze!

18. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @pluutje, ben heel benieuwd naar jouw bevallingsverhaal! trouwens volgens de vk's in het ziekenhuis gaat een tweede bevalling wel sneller, hope so!

@siep, het leek niet erop dat de vrouw in de gaten had wat er rond haar afspeelde. Zat al helemaal in haar wereldje. Is wel druk in het ziekenhuis trouwens... Zolang ze maar een bed voor mij hebben strakjes...

@mcg, nou aangezien ik tot nu toe nergens last van heb, zal ik wel tot de tweede of derde categorie horen. Mijn vriend gaat vanavond naar het stadium dus of het moet nu beginnen of wanneer hij weer thuis is.

@trishka, weet je wat ik zo vreemd vind, is dat het stelsel hier gewoon goed loopt, waarom kan dat in NL dan niet zo? Ok hier heb je bv geen kraamhulp ofzo en soms moet je een (kleine) eigen bijdrage neerleggen.Maar als je hier niets hebt betaal je ook niets. Vind het hier iig perfect geregeld!

19. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Iosola: Hoop dat het strippen wat heeft uitgehaald! Is inderdaad moeilijk te zeggen of het bij jou aanslaat maar ik duim voor jou dat je straks weeën krijgt!
    En die 1e cm heb je toch al in je zak;)

@Pluutje: Geniet van je wandelingetje! Ben trouwens erg benieuwd naar je bevallingsverhaal!
    Wat een gemakkelijke dochter hebben jullie dat ze al zo flink slaapt; zit dat in de genen bij jullie;)???

@Trishka: Wat duur zeg zo'n ziekenhuisopname!! Hier word alles vergoed door de hospitalisatieverzekering, hoeven bijna niks te betalen. Vind het ook vreemd hoe de regelingen in Nederland, België (& Italië) verschillen van elkaar. Lijkt hier wel een pak beter geregeld.

@Siep: Vervelend dat je mannetje zich niet lekker voelt! Hoop dat het opgelost is door opnieuw zijn oude flesje te gebruiken...

@Hier: Hele huis gepoetst! Gestofzuigd, gedweild, ramen gewassen, was in de machine, vaatwas leeg gemaakt, hond in bad gestopt! Ben nu wel erg moe dus denk dat ik even een dutje ga doen;)
    *Kleine man huisje is nu helemaal netjes dus nu mag je komen hoor!!!!*

20. McGyver

McGyver Niet meer actief

@jojo wat een actieviteit zeg....pffff

Deel Deze Pagina