oh krijg af en toe ook echt de kriebels.. Vanmiddag zelf nog gehuild Zat er even flink doorheen, wordt toch best spannend allemaal. Aan de andere kant bij Nathan ging het ook en dat was ook niet de makkelijkste bevalling.. Dit wachten is gewoon killing
ach ik heb niet hoeven persen enzo he dus dat valt ook mee. En ik moet ook zeggen, het doet pijn maar het was niet de ergste pijn ever ofzo. En ik had op een gegeven moment een ruggeprik en die kan ik echt iedereen aanraden. Zo heerlijk. Je merkt dat je weeen hebt maar het doet gewoon geen pijn meer. Als ik ooit nog zou moeten bevallen zou ik geen reden weten om niet voor een ruggeprik te kiezen.
@suzannes hoezo dnek je dat ik nu wel snel ga? ik heb die stiekeme hoop ook, maar krampen zakken af en toe ook weer af...
@deb ik ga je advies ruggeprik toch als het niet nodig is niet opvolgen... na ruggeprik mag je niet zo snel naar huis... en ik wil vrijwel direct weer naar huis...
is dat zo? Bij ons zeiden ze dat je na een ruggeprik gewoon na 4 uur na huis mocht als je benen weer werken. Maar goed ik moest toch 24 uur blijven ook al was ik gewoon bevallen dus mij maakte dat niet uit. En uiteindelijk was die ruggeprik echt zo uitgewerkt hoor toen hij er eenmaal uit was.
en ik wil het liever ook zonder pijnstilling doen, en evt pethidineprik.... maar goed we zullen zien hoe het loopt...
daar zit ik me nu ook een beetje op in te lezen, de pijnstillers.. omdat je door de inleiding wat hevigere weeen schijnt te kunnen krijgen.. werd je niet ontzettend stoned van die epithine of hoe t ook heet ?
@triscka, nee viel mee, ik kon er heerlijk even van wegdoezelen... en zo de zeer pijnlijke heftige weeen zonder pauze goed opvangen...
denk dat het geen voorteken is bij mij hoor...heb al een tijd voorweeen,harde buiken en ander gezeik.. maar zou toch leuk zijn als ze niet meer lang op zich laat wachten.
Ik wilde wel een ruggenprik maar was te laat. Pethidine is voor mij niets. Voelde me dronken,praatte ook met dubbele tong en viel telkens weg. Maar verschilt per persoon hoe je erop reageert. Vond de bevalling op t moment kort maar heftig,nu achteraf en zelfs al 1dag erna viel het wel mee.
Hey Bij mij prikte ze de 1e x verkeerd!!! Holle rug dus moeilijker te prikken en als je weeen wegpuft..voor mij NOOIT weer! @ Debby sex na bevalling als t vloeien gestopt is 4 - 6 wk na bevalling maar t verschilt per persoon je moet er ook aan toe zijn! @ Mcg nee ik ken wat je zegt over cinababy je verteld niks nieuws Succes! Hopelijk zet et door! Regelmaat BV kwam bij Jarno vrij snel!!! hij dronk om de 3 uur vaak.. Arjen drinkt nu 120 /4 = 135 weg in no time! haha hongerlapje! Welterusten!
*****Breekt even in***** Vero, waar blijft hij/zij nou?!? Zelfs ik wordt er ongeduldig van haha.. In Heerlen hebben ze de pethidine spuit, krijg je in je bil of de ruggenprik.. Good luck girl! *****Breekt weer uit*****
Dankje wel Amigo... Ik vind het nu ook tijd worden, ik pas namelijk zelfs niet meer ind de douche haha.. Als hoor je het heel snel via sms..
Even een BV update uit huize Ray: Nou ik kan er geen wijs uit opmaken, ze wil om het uur eten en dan opeens weer om de 2 uur en vannacht 2x om de 3 uur, veranderd telkens. Probeer me er maar bij neer te leggen dat het voorlopig wel zo verwarrend zal zijn tot ze een ritme heeft, misschien heeft ze een groeispurt dat ze om t uur wil? Sorry voor m'n gezeur maar het is zo vermoeiend...hopelijk laat ze er vanavond weer 3 uur tussen zitten dan slaap ik tenminste nog wat!
Ray@ ritme zal wel nog komen, en kan me voorstellen dat het voor jou erg vermoeiend is.. pak alle rust die je tussen door kan paken.. en hopelijk slaap je nu nog lekker.
Rins: Je kunt uitrekenen hoeveel FV ze moeten hebben. Aantal kilo x 150 ml = hoeveelheid voeding per dag. Dus 4 kg x 150 ml = 600 ml. Die 600 deel je dan door het aantal voedingen (bv 6) En dan is het dus 100 ml per voeding. En ik wil je even het verhaal van Rodey vertellen. Rodey was ook 3x gezakt voor de gehoortest thuis. Toen moesten we naar het audiologisch centrum. Rodey was toen 4 weken oud. Daar heeft hij een uitgebreide test gehad. Wij gingen eigenlijk van niks ernstigs uit, maar toen kregen we de uitslag: Rodey had meer dan 90Db gehoorverlies. m.a.w. hij was doof. Toen ging het bij ons in een stroomversnelling, maatschappelijk werkster over de vloer om e.e.a. uit te leggen. We zouden op gebarentaalcursus moeten enz. enz. Toen Rodey bijna 3 maanden was kregen we nog een keer zo'n uitgebreide test. Daar kwam uit dat hij licht slechthorend was. Een veel betere uitslag dus. Ik durfde het in eerste instantie ook niet te geloven. We werden doorgestuurd naar de KNO arts die constateerde dat hij vocht in zijn oren had. Daarna nog een keer een vrije veld onderzoek gehad (met 6 maanden) (met geluidjes en boxen links en rechts) Daar kwam ook licht slechthorend uit.. Toen durfde ik weer een beetje positief te gaan zijn Uiteindelijk heeft Rodey toen hij 11 maanden was buisjes gekregen. En uit de test daarna kwam dat hij normaal hoort nu. Al met al, met een hoop geklooi toch een positieve uitslag. Wat ik ermee wil zeggen is dat achteraf bleek dat die vrouw die die eerste test had gedaan de test verkeerd had uitgevoerd. Dus die uitslag dat Rodey doof zou zijn klopte helemaal niet. Ik hoop niet dat het jullie overkomt, maar mocht het zo zijn gewoon nog een keer een nieuwe test laten doen. 2 uitslagen zeggen meer dan 1. Overigens gaat het nu goed met Rodey. Hij heeft laatst weer een gehoortest gehad, daaruit bleek dat hij weer vocht had dus binnenkort mag hij nieuwe buisjes. Debby: als het heel snel gaat raden ze geen ruggenprik aan. Achteraf had ik hem niet nodig gehad omdat het zo snel ging, maar ik had hem zooooo graag gehad. Ray: dat zijn de regeldagen. Van daaruit past de hoeveelheid zich aan aan de behoefte van je kind Regan was trouwens met vlag en wimpel geslaagd. En we waren echt zenuwachtig voor die gehoorscreening ivm het verhaal van Rodey.
blondie kan me voorstellen dat je er zenuwachtig voor was, is een hele geruststelling dat de test zo goed is gegaan toch? Slapen: pfff wordt nu wel vaak wakker hoor, denk dat ik in mn hoofd druk bezig ben met bedenken of we nog dingen moeten regelen voor dinsdag. Straks maar ff een lijstje maken, gefet me denk ik wat meer rust . Manlief moet vandaag werken en maandag, daarna is ie iets meer als een week vrij .
@ray zoals blondie zegt dat zijn regeldagen om je melkproductie op te krikken, lekker aan toegeven dus! @blondie fijn dat regan geslaagd is! kan me voorstellen dat jullie zenuwachtig waren, wat een verhaal.... hoe gaat t verder met jullie? @vero alles nog rustig. @volle maan, heeft iemand er hier iets aan gehad? hier helaas niet... kleine man is weer terug van logeren bij opa en oma, nouja terug, heb hem net 10 min gezien en nu zijn ze naar zijn muziekles... kan ik nog ff genieten van de rust... oma had leuke nieuwe kleren gekocht voor hem, zo lief van oma en stoere kleding!!! hier is het rustig,nog wel roze slijmverlies....