Februari 2011 mama's - deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door smartie1980, 30 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    wat akelig marjolein! Hopelijk knapt ze snel op!

2. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Champy, Veronique en Hen30sep, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie baby'tjes!

Truus, zet hem op!

Marjolein, he get wat akelig joh! Heel veel beterschap voor Maartje!

Debby, mijn dochtertje slaapt idd ook heel veel ja!

3. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey

@ Juffie wat een mooi mannetje!

@ Marjolein he bah wat naar nieuws.. Beterschap voor Maartje hopelijk is ze snel beter!

@ Debby Arjen sliep in t begin ook zo veel dat ik eerst dacht dat het ook niet goed was haha maar ze moeten bijkomen van de bevalling en groeien ;)

@ Truus zet em op!

@ Patje nee deze bevalling gatvast sneller ;)

@ Dames kom op met die beebjes..

4. McGyver

McGyver Niet meer actief

sterkte meid!

5. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    @marjolein, veel beterschap met je kleine meid. Hopelijk knapt ze snel op. Mag je ook blijven slapen in het ziekenhuis of moet/ga je naar huis??

6. McGyver

McGyver Niet meer actief

Veronique en Hen30sep gefeliciteerd!

7. McGyver

McGyver Niet meer actief

hier gaat t langzaam beter, met lisa super!
    was gister 280 afgevallen en vandaag alweer 10 gram aangekomen,
    blijkbaar loopt mijn bv ondanks 3 liter bloedverlies toch oke,
    en heb pamela's niet normaal....haha
    lisa is lekker in bad geweest en erg tevreden,
    ligt snacht nog graag bij ons, maar das niet erg!

ik ben volop bezig met mijn hb, dat na nieuw bloed, en 1 liter plasma en het nodige infuus enz...al wel weer iets omhoog is,
    aan te vullen met huis tuin en keuken middeltjes.
    net voor t eerst gedouched, wat lekker zeg!

later uitgebreider bevallingsverslag!

8. rinslll

rinslll Bekend lid

19 jun 2009
    624
    0
    0
    @ Marjolein, sterkte.

@ Debby, J. deed dat in de kraamweek ook veel, nu een stuk minder haha.

@ Siep, J. was vorige week 3700 gr. en kon/mocht idd 6x120+4.
    Nu had ik steeds het idee dat hij niet genoeg verzadigd was.
    Hij dronk de flessen ook helemaal leeg en daarna nog echt aan het zoeken en keihard op de speen zuigen.
    Ook soms na 3 u meldde hij zich weer en dan hoorde je ook zijn buikje een beetje.
    Van de week naar bureau gebeld of ik miss. wat forte voeding erbbij moest doen.

Ze keek naar gewicht en wat hij kreeg en daar zat hij precies netjes mee.
    Dat is dus een andere berekening dan gewicht x 150 want dan kom ik heel anders uit.
    Ik mocht hem wel voor de nacht 150+5 aanbieden maar i.p. mogen ze voorlopig nog niet meer.
    Miss. ff met bureau overleggen als je het idee hebt dat hij nog honger heeft?
    Of hebben jullie ook zo'n telefoonnummer die je kunt bellen v/h bureau?
    Hopelijk heb je hier wat aan en anders gewoon vragen.

We willen de laatste fles rond 23:00/23:30 doen iedere keer anders komt hij s nachts 2x.
    Bijv. rond 01:00 en 5:00 of 5:30 en dan ben ik net met J. klaar en dan wordt T. wakker dus dan heb ik het gevoel alsof ik er een dag op heb zitten.
    We houden een beetje de tijden uit het voedingsboekje van het cb aan maar spelen er wel mee.
    Die tijden zijn bij 6x; 03:00/04:00, 7:00, 11:00, 15:00, 19:00 & 23:00 maar de ene keer kan hij 4,5u tussen de fles laten en de andere keer 3,5 dus dat trekt zich dan wel recht maar ook ivm T. die hier rond loopt wil ik er wel iets structuur in hebben ;)
    Nouja structuur........hopelijk is het niet een te vaag verhaal haha.

@ Pas bevallen dames, hoest met jullie en jullie herstel?

@ Truus, hoest met oe?
    Hopelijk schiet het op.

@ Andere nog zwangere dames, trekken jullie het nog?

@ ananas, heerlijk joh dat doorslapen, T. sliep met 5 wkn door maar of J. dat ook gaat doen?
    T. was toen mte dezelfde leeftijd ook 800 gr. zwaarder, scheelt miss. ook.

@ Mcg, nou je klinkt alweer iets positiever en beter, gelukkig.
    Laat je maar lekker verwennen door de kraamhulp en je vriend/man?
    Heeft hij nog extra vrij ofzo?

9. Marjolein25

Marjolein25 Bekend lid

28 jan 2010
    813
    0
    16
    Bij de bank
    nederland :)
    Ik mag bij haar blijven. Heb gewoon een echt ziekenhuisbed gehad, zodat ik haar goed kan voeden

10. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.159
    407
    83
    @Marjolein: veel beterschap voor Maartje! En super dat je zo goed mogelijk gefaciliteerd wordt!

11. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Marjolein: sterkte met de kleine meid. Geen fijn virus! Maar je klinkt naar omstandigheden nog redelijk positief, dus we gaan heel hard duimen dat je inderdaad voor het weekend weer met Maartje naar huis mag!

@McGyver: wat zal jij je beroerd hebben gevoeld, zeg! En je ging nog wel zo lekker op die olie.
    Borstvoeding goed op gang, dat moet wel een goed gevoel zijn. Heb je nog wat aan die bv-cursus?

@Hen30sep: wat zijn wij (Iosola en Champy ook, en volgens mij nog een paar) toch gezegend met zo'n vlotte bevalling zonder complicaties, knippen en scheuren! Dat je lijf zelf wel even het allemaal regelt en dat je stijf van adrealine aan je kraamtijd begint.
    Patje, dit keer geen marathon ervan maken, als het je gegeven is, moet je het eens een keer op onze manier proberen ;)

@Juffie, wat een mooi mannetje! Hele leuke foto!
    Hoe meer ik van die blonde koppies hier voor bij zie komen, hoe meer ik zie dat Simran toch echt wel een tintje heeft, ook al vindt de papa van niet.

... en waar is toch onze Trishka o.a.?? Gaat alles goed en naar wens, meid?

@Debby: hier ook een redelijke slaapkop, hoor. Al wordt het nu minder. De nachten gaan redelijk goed: komt tussen 00:00 en 08:00 ook maar een keer en slaapt dat snel verder. Alleen vandaag lijkt ze wel onverzadigdbaar:(. Probeert nu zo om de 2 uur eten te bestellen... Ik zag in de snelheid iemand schrijven er wat meer vastere eettijden op na te gaan houden, dat ga ik ook maar eens proberen, want ondanks dat ze alles via de fles krijgt en ik mij suf kolf (tussen alle bedrijven door), heb ik effe geen flauw idee want die dame hier nu allemaal naar binnenwerk. Het is in ieder geval niet te weinig.
    ... en of de duvel er mee speelt: ik wordt zo juist weer ontboden door de kleine meid...

Iedereen succes vandaag met al zijn plannen en bezigheden!!

12. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @marjolein, sterkte!

@Rins, bedankt, bij jou dus ook een hongerig mannetje? Ik vind het wel bijzonder, omdat hij eerst heel slecht at.
    In welk boekje van het cb heb jij trouwens voedingstijden staan? Ik heb alleen het groeiboekje en daar staat niks in over tijden. Ik twijfel of ik het cb zal bellen.

@pluutje, ik probeer er iets van regelmaat in te krijgen. Volgens het cb kan dat niet voor je kind 6 weken is, maar ik ben eigenwijs (en heb zelf erg behoefte aan regelmaat).

@slapen, hier ook een slaapkop, behalve als hij in bad is geweest :(. Dan lijkt hij heel moe, maar komt niet in slaap. Ben nu al een uur aan het sussen, wiegen etc. Over een half uur weer eten, hopelijk slaapt hij daarna.

13. rinslll

rinslll Bekend lid

19 jun 2009
    624
    0
    0
    @ Siep, hier kregen we een boekje met voedingsadviezen ,daar staan per maand de adviezen e.d. in, handige leidraad.

En er is een telefoonnummer die je kunt bellen met voedingsvragen etc. en toen werd ik door de wijkvpk terug gebeld.
    Ze zei dat je dat vaker zag, lichte kindjes of kindjes die moeite hadden met eten aan het begin dat die later een inhaalslag maakten.

Nu huilen er 2 dus ik ben weg haha

14. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    he meiden,

kleine update; mag pas morgen naar huis helaas...baal ervan, voel me juist goed, maar mijn bloeddruk is nog niet goed... Met de kleine man gaat het super, we zijn wel op de fv gegaan, want er kwam echt nog geen druppel uit mijn tiet en had geen zin in gerotzooi aan mijn lijf met kolven etc en een jankerdje van de honger!
    Net zijn 2e flesje op en is helemaal tot rust gekomen...

Marjolein; wat vervelend meid, beterschap voor je meisje!

15. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    ik ga zo naar de vk..hoop dat ze wil strippen hihi

16. Biancje

Biancje Bekend lid

20 apr 2010
    767
    0
    0
    Zuid-Holland

Suc6 meid..

17. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    ik hoop dat ze het doet en het werkt voor je niki!

18. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    @niki, denk t niet... maar ja je weet maar nooit he.. ik ga het dinsdag wel vragen als ie dr nog niet is!
    @marjolein, gelukkig kan je wel bij dr blijven.
    @champy, wel balen, maar ze nemen geen risico..

hier nog steeds niets noppes nada... word m niet meer vandaag denk ik.. we zien wel..

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    niki ik hoop dat ze wil strippen!

champy wil je echt helemaal al stoppen met proberen? Het is wel normaal hoor dat je de eerste 24 uur geen druppel hebt. Ik had de eerste 48 uur bijna niks en nu stroomt het er echt uit. Het is natuurlijk je eigen keus maar zou jammer zijn als je het wel wilt maar hierdoor mislukt.

20. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    ze wilde t gelukkig..t kan ook niet altijd als je baarmoedermond nog totaal niet rijp is kan het niet bijvoorbeeld. maar ik had nu weer een centimeter ontsluiting erbij!! is het voorwerk dus niet voor niks..dat vind ik iig al een pluspunt. ze heeft dus een beetje gestript. ben benieuwd of het wat uithaald maar verwacht van niet.

Deel Deze Pagina