Februari 2011 mama's - deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door smartie1980, 30 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rinslll

rinslll Bekend lid

19 jun 2009
    624
    0
    0
    Bij tijn kolfde ik en deed het idd in ijsblokzakjes.
    Ging erg makkelijk, ook makkelijk met ontdooien, gewoon een aantal klontjes.

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mcg ik vind die avent bakjes eigelijk gewoon te duur. 20 euro ofzo en dan heb je er nog maar een paar.

3. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    hey meiden hier ook met elize naar cb geweest vandaag. ze is 600 gram aangekomen en weegt nu dus 4380gr. en is 53.5cm echt een flinke meid maar gewoon wel gemiddeld. voeding heeft ze nu 6x 120 was ook ok. hopelijk komt ze van de nachtvoeding af over n tijdje. ze heeft ook ammel bultjes zijn hormoonbultjes. deze herken ik met lucas die heeft ze tot 6mnd gehad dus maakte me al zorgen. hopelijk word dit snel minder..

t cb is nie zo moeilijk hier hoor maar wil dr niet overvoeden ofzo. dat ze dalijk weer te dik of iets word.
    ze heeft wel dr 1e lach gehad. zo sweet:D. naar oma en mij en papa vertikt ze nog.

patje gefeliciteerd meid!!!!!! nog een paar meiden!!!!!!!!!!!! dan zijn we compleet met kleintjes.

4. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bij ons bij de thuiszorgwinkel Vitaal hebben ze van die flesjes van eigen merk/ merkloos. Die passen ook op de medela kolf. En die kosten uit mijn hoofd iets van 1,50 per flesje. Misschien hebben ze bij de thuiszorgwinkel bij jullie in de buurt ook wel zoiets. Dan heb je toch flesjes.
    Enige nadeel van de flesjes van onze thuiszorgwinkel is dat de ml-verdeling na een paar keer vaatwasser er bijna afgewassen was.

5. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    @patje, gefeliciteerd. Lekker genieten!!!!

@bewaren bv, ik weet nog van bvcursus die ik gevolgd heb dat ze het daar ook over ijsblokzakjes had. Schijnt heel handig te wezen. Helaas is mijn borstvoeding niet gelukt dus ik kan geen ervaringen vertellen. Ik had zelf wel aventbakjes aangeschaft, ik heb er geen €20,- voor betaald. Ik weet dat de bakjes en deksels los goedkoper zijn als in een set. Het handige van die bakjes vond ik de schroefdeksel en dat je er met potlood op kon schrijven. Succes!

@update van Sven...
    Sven doet het goed, hij groeit goed en is een tevreden mannetje mits hij niet hoeft te poepen. Ik heb dan een dag lang een totaal ander kind, krijsen en niet slapen. Ik heb dit voorgelegd aan het cb en ben nu overgestapt op nutrilon omneo, ben benieuwd of dit gaat helpen.
    Daarnaast heeft Sven een zware voorkeurshouding, we doen al het mogelijke om de andere kant te stimuleren maar het cb raadde aan om een consult te vragen bij de fysio. We zijn er op tijd bij (hoofdje begint ligt af te platten), en er valt nu zeker veel winst te behalen. Heeft een van jullie kindjes dit ook of iemand ervaringen uit zijn omgeving of oudere kindjes?
    Verder geniet mama enorm van haar mannetje, al moet ik toe geven dat de gebroken nachten soms erg zwaar zijn en ik mezelf soms best onzeker voel. Ik ga er maar vanuit dat dit erbij hoort en probeer veel te praten met vriendinnen en manlief en natuurlijk hier.

@ik weet dat Sjalleke nog moet bevallen in ieder geval, zijn er nog meer dames???? Misschien kunnen we binnenkort (als iedereen bevallen is natuurlijk) overstappen naar de mama's en daar onze eigen topic openen?????

6. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Goedemorgen meiden!

Hier een, ik mag wel zeggen, goede nacht gehad!
    Kleine meid kwam om 22.00-2.00-7.00!
    En ze deed het goed op de paracetamol gelukkig.
    Gisteren wel lekker tot 22.00 bij mij op m'n buik op de bank liggen slapen.
    Want ze was wel heel moe van de prikjes. Ze werd enkel elke keer
    krijsend wakker als haar linker beentje bewoog. Dus kon ik het zo mooi fixeren.
    Met de koudecompressen (bevroren spuugdoekjes;)) de inkapseling ook weg gekregen, dus we hadden vanmorgen weer een lekker lachend kindje in bed liggen :D
    Voor volgende keer (over 4 weken al...) zal ik zeker die vallen en stotengel van VSM gaan halen!
    Bedankt voor de tip! Ik kende dat helemaal niet!

@ Dani: Jeetje! 11 april pas! Dat is pas over een eind!
    Hou oud is Arjen dan?
    Hier zijn we 5 april weer de pisang... Kijk er nu al tegenop :)
    Over de Medela Calma: Ik weet niet of je hem al op marktplaats hebt gezet, maar doe dat maar hoor!
    Heb toch de tommee tippie fles geprobeerd.
    Aan de hand van de vorm even vergeleken en toen een intuïtieve keuze gemaakt. Heb direct een speen van +6maanden erop gezet:p
    Jaylin drinkt hier goed uit! Eergister voor het eerst geprobeerd en dat ging redelijk. Ze pakte de speen in ieder geval en ze zoog.
    Ze was nog wel heel boos en opstandig omdat het niet "normaal" was zegmaar.
    Gisteren ging het heel goed en was ze constant tussendoor aan het lachebekken naar manlief, zo cute!
    Dus wij blijven bij de Tommee Tippie:)

@ Debby: Hier heb ik de bekertjes van Avent (en ik lees hier dus dat je daar met potlood op kan schrijven:p Zit ik even moeilijk te doen met stickers whaha) K heb nu 2x160 in de vriezer staan:)
    Maar ik ga vandaag ook van die ijsblokzakjes halen hoor! Neemt veel minder ruimte in, ondooit sneller en ik heb maar 5 bakjes met deksel, dus dan ga je dr snel doorheen...
    Superdeal trouwens van je kolf!

@ Menstruatie: zo gek! Wij zijn allemaal zwanger aan dit topic begonnen, dr lopen er nu nog een paar zwanger rond terwijl ik alweer loop te "zeuren" over m'n eerste menstruatie!
    Nou, die lijkt sinds gisteren door te zetten. Maar wat donker bloed!
    En sinds gisteravond echt serieus heel erg buikpijn. Echt niet fijn dit!
    (Sorry, k ben verwend, voor m'n zwangerschap had ik nooit last van een enkel menstruatieklachtje... Weet wel dat het normaal is hoor voor een eerste menstruatie na de bevalling, maar doet wel zeer!

@ Anticonceptie: Hier maandag naar de huisarts. Dan maar even overleggen wat we doen.
    Verder vraag ik dan even om oxitocine neusspray.
    Ik krijg namelijk met kolven geen toeschietreflex op gang.
    De enige manier waarop ik dr melk uit krijg is door tegelijkertijd te voeden en te kolven. Dan zorgt J. ervoor dat de toeschietreflex op gang blijft. Dus maar zien of dit de uitkomst dan is, anders wordt het natuurlijk niks met kolven tegelijkertijd met het geven van de laatste fles... Ach, we zien het wel! Komt allemaal wel goed hoor:p
    En zolang ik niet naar school ga hoeft het geen groot probleem te zijn.
    Ik heb nu ook al 2x 160 in de vriezer, dus dat zit wel goed:)

7. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    @ Niki en Sjalleke: Zet hem op meiden!!
    Nu écht de laatste loodjes voor jullie!

@ Vandaag: Jullie nog plannen vandaag?
    Ik ga hier vandaag het huis schoonmaken, boodschappen doen,
    J. haar startkapitaaltje op haar rekening storten en vanavond weer kraambezoek!

Liefs!

8. rinslll

rinslll Bekend lid

19 jun 2009
    624
    0
    0
    Ff snel; mcg hoe ging t in t zkh gister met lisa?

9. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    meldplicht: Sjalleke nog steeds BIB (beeb in buik...)
    Krijg steeds meer last van dat koppie in mijn bekken, doet echt serieus zeer :(
    Vanmiddag weer naar de VK, ben benieuwd wat mijn bloeddruk nu doet en wat hun beleid gaat zijn... Als ze toch instuurt naar de gyn hoop ik ook op een spoedige inleiding -> kunnen we over naar de mama's ;):D

10. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Ananas: gelukkig is de harde plek bij J goed weg getrokken, zielig hè als ze er zoveel last van hebben?

MM bewaren: ik had van die aventbakjes maar wat een ondingen.... Weet nog niet wat ik nu ga doen, hoop dat kolven wel beter lukt nu en ik dus een voorraad aan kan leggen.. Vrees dat ik als ik weer aan het werk ga in de bezemkast word geparkeerd ;)

11. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Heyhey

@ Ananas fijn dat ze goed drinkt uit die fles! Ik zet em op mp!
    Arjen is ook 3 weken te vroeg he.. denk dat het hier ook wel mee te maken heeft? Hij is dan zo`n 11 weken. vind het niet erg hoor iets later.. zijn ze net iets groter.. ;)

@ Tassie hier t zelfde probleem met poepen duurt hier wel eens langer dan 1 dag. ook nar omneo ben alleen overgestapt op t kruitvatmerk.. scheelt aanzienlijk..
    Arjen krijgt het nu sinds dinsdag en heeft gister en vanacht al 3x gepoept.. hij schreeuwt en perst en met moeite komt er een heel donkdergroen hard drolletje naar buiten.. Hopelijk word het gauw beter!

@ Sjalleke we wachten wel op je hoor ;)
    Ik had het er overgehad een mama topic maar ja Arjen is dan ook al weer 6 weken :p
    Maar doe rustig aan.. ja voor je zelf liever niet natuurlijk ;) haha
    Succes vanmiddag!

@ Menstruatie hier nog niet.. (gelukkig!!) *klopt af*

@ Debby hier ook de advent bekers idd los gekocht bij de D.A ofzo helemaal niet zo duur hoor! Ideaal En idd met potlood er op te schrijven. later vroor ik er groente of fruit in!

@ Plannen. Ik ga z `n grote kleine man naar opa en oma brengen hij gaat een nachtje logeren *snif snif* m`n ouders willen dat zo graag nou ja vooruit dan maar ;)
    Kunnen we morgen misschien een x uitslapen..
    nou ja:lees: Arjen na de voeding terugleggen en er weer inkruipen..

Dus ik ga ff de teletubbies uitzetten :D en de boel bij elkaar zoeken en de auto krabben.. brr..

Fijne dag!

12. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    @ Dani: Hmmm... J. is ook 2 week te vroeg, dusja, "gereduceerd" was ze gisteren krap 4 weken:$ Achja...heeft ze het maar weer gehad moet ik maar denken;):p

@ Hier: :( Lekkage!.... Aaargh...
    Van de week de afzuigkap al stuk (heeft manlief direct maar van de muur getrokken voordat ie een nieuwe had besteld:$)
    Toen kwamen we erachter dat ie het niet goed meer deed maar nog wel wát deed... Lekker slim:p
    Morgen komt de nieuwe afzuigkap binnen en dan komt ook een bevriende scheepstimmerman om er een mooie kast omheen te bouwen voor de kruiden etc. :D

Nu loop ik de bijkeuken in, zo een plas water. Ik al kwaad op m'n katten...
    voel ik een drup in m'n nek. Ik kijk omhoog: Bingo...
    Dus aannemer gebeld, gelijk gekomen:D en vanmiddag komen ze na de lunch om het te repareren!
    *k moet nu alleen heel de voorraadkast leeghalen, bijkeuken helemaal leeghalen, das veel werk!*

13. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Bevallen:

19-01-11: Dani84(37+1) - Arjen Robert - 2810 gram
    19-01-11: Ananas(37+6) - Jaylin - 3310 gram - 50 cm
    19-01-11: Collo(37+4) - lizzy - 3695 gram - 49cm
    22-01-11: Rins80(38+3) - Joep - 3280 gram- 48 cm
    28-01-11: DaphneenEstelle(38+4) - Nadine Valerie - 4215 gram
    29-01-11: Siep81 (37+6) - Roan - 3040 gram - 50 cm
    01-02-11: Marjolein25 (39+3) - Maartje - 3195 gram
    02-02-11: Michele25(40+2) - Elize Maria Apolonia - 3760 gram
    03-02-11: Nathenhuug (38w) - Liam - 3070 gram - 48 cm
    06-02-11: Tassie221 (39.2) - Sven - 4220 gram - 55cm
    06-02-11: Ray (38+5) - Aurelia Bali - 3317 gram - 48 cm
    07-02-11: Chrizzy (39+0) - Ties - 2950 gram - 47 cm
    08-02-11: PerfectDay (40+2) - Riad - 3640 gram - 52 cm
    09-02-11: Pluutje (40+3) - Simran - 4052 gram - 53 cm
    11-02-11: DeesDees (39+1) - Luca - 3410 gram
    11-02-11: Lavendel82 (40+2) - Sara
    12-02-11: Debby82 (38+4) - Sam - 4320gram - 51 cm
    13-02-11: Blondie3 (39+2) - Regan Elisabeth - 3075 gram - 47 cm
    14-02-11: Smartie1980 (41+0) - Lynn - 3710 gram - 50 cm (schatting, omdat ze bij stuit de beentjes niet strekken)
    14-02-11: Juul (40+1) - Sepp Binck - 3580 gram - 49 cm
    17-02-11: Wow(?)-Lily Rose-? gram-? cm
    18-02-11: Jojo (40+0) - Emeric - 3720 gram - 54 cm
    19-02-11: Iosola (41+0) - Elisa- 3030 gram - 50 cm
    19-02-11: Mamma1 (40+5) - Jordy - 3500 gram - 54 cm
    19-02-11: Kirrebir(41+1)-Benjamin-?gram-?cm
    20-02-11: Trishka (39+0) - Aaron - ? gram - ? cm
    21-02-11: Juffie84 (40+1) - Matthijs Daniel -3380 gram - 51cm
    22-02-11: Mcgyver (39+0) - Lisa - 3200gram - 48cm
    23-02-11: Champy(40+2)- Dean-4390gram-? cm
    23-02-11: Veronique2005(41+0)-Milan-3250gram-48cm
    23-02-11: Suzannes(40+6)-Linde-3930gram-52cm
    23-02-11: Hen30sep(39+6)-Mirjam-3720gram-49cm
    25-02-11: Truus21(40+5)-Sem-4165gram-? cm
    28-02-11: Patje20(40+4)-Jari Nathan-3200gram-51cm
    03-03-11: Patje(41+6)-Job Adrianus Petrus-4410gram-?cm

Bevallingslijst:

28-02-11: Niki86- 24- 1e kindje- bv- zk (buddy Ray)
    02-03-11: Sjalleke - 39 - 2e kindje - BV - thuis (?)(Buddy Tassie221)

Afsprakenlijst

Maart:
    04: Sjalleke: controle RR bij de VK
    07: Niki86: inleiden!

15 meisjes, 19 jongens, 5 geheim

* 10 lieve vlindertjes in onze gedachten
    * Waiting mommy - 4 oktober, 23w1d, 20.45 uur: * Joël

14. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Hallo allemaal,

bedankt voor de felicitaties, alles goed hier. Ik moet nu Job voeden dus kom later even verslag doen!!

Tot later...

15. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    sjalleke: je moet bij de gyn een beetje overdrijven..dan je het niet meer trekt enzo..dan maken ze een afspraak voor je om in te leiden. zowiezo mag je in heel nederland op eigen keuze vanaf 41 weken worden ingeleid. dan weet je dat.. ;) succes!

Ik beval dus op zn laatst maandag van de kleine..maandag gaan ze inleiden maar omdat ik al 4 cm heb hoeven ze waarschijnlijk alleen nog maar de vliezen te breken. heel fijn.. ps op hyves houdt ik dit stil..voor diegene die ik in mn hyves heb hihi.

16. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Dit is nog niet overal zo hoor!
    Vooral in het midden van het land gebeurd dit wel al.
    Maar hier in het noorden bijvoorbeeld laten ze je gewoon doorlopen tot 42 weken voordat ze er ook maar naar gaan kijken om je in te leiden.
    Verloskundigen sturen je hier ook niet eerder door dan dat je 41+5 bent.

Ken deze verhalen ook van het zuiden des lands en dergelijke.
    dus dit is echt nog niet overal zo...

17. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Hallo allemaal!

Niki: fijn dat je nu een eind datum weet. Nu nog maar even genieten van het geschop in je buik!

ananas: bah lekkage:(

dani: hopenlijk morgen dan lekker wat langer blijven liggen. Ook wel eens fijn voor een keer!

sjalleke: succes vanmiddag.

nog even ego..
    Matthijs heeft volgens mij toch wel wat last van de antibiotica. Veel krampjes en spuitluiers. Heb infacol gekocht. Zal voor de volgende voeding eens geven, kijken of het helpt..

18. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    hier ook nog geen menstruatie. maar ja zou ook niet weten wat normaal is. hier moet elize de 31e voor dr prikken. bah tis meer mn man zn werk om erheen te gaan dan. ik vang dr dan wel op:D

niki en sjalleke nog niks?????? spannend meiden..

19. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    niki maandag is het zo. nog even een weekend genieten van je buikje.. maar kan ook zomaar heel snel gebeuren. ben benieuwd:D

20. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Heb ff snel gereageerd want het is erg hectisch hier :$

Patje: gefeliciteerd met jullie zoon Job

Trishka: ow dat is lomp van die CB vrouw ..... Geloof me dat je daar niet graag naartoe gaat

Juffie: wij hebben ook veel minder kaartjes gekregen... jammer he

Niki: spannend dat je nu een einddatum weet.

Deel Deze Pagina