Februari 2011 mama's - deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door smartie1980, 30 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niki, dat is wel fijn zeg dat je nu een einddatum hebt! Hier mag je idd ook vanaf 41 weken beslissen of je ingeleid wilt worden (idd ook midden vh land). Succes nog even!

Sjalleke, ook veel succes met de laatste loodjes!

Kaartjes, het valt hier eigenlijk niet eens tegen. En we doen ook nog een kraamfeest, dus dan zullen we vast ook nog kaartjes krijgen.

Wij zijn vandaag voor het eerst naar het CB geweest met babymeisje. Ze weegt alweer 5 kilo en is maar liefst 7 cm gegroeid in nog geen maand tijd :$.

2. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Hey meiden!
    Van hieruit ook nog even een teken van leven;)
    Is al heel erg druk geweest dus had echt geen tijd om rustig bij te lezen.
    Nu dus eindelijk een gaatje gevonden in ons drukke nieuwe schema:D

Eerst en vooral:
    @Patje: Eindelijk is hij er!!! Gefeliciteerd met jullie zoontje Job!!!

@Ananas: Ooh wat zielig voor jullie meisje dat ze zo'n pijn had van haar prikjes!

@Niki: Je allerlaatste dagen gaan nu echt in! Wie weet komt ze dit weekend nog wel vanzelf;)

@Sjalleke: Voor jou ook de laatste loodjes! Zijn nu bijna allemaal trotse ouders! Geniet nog maar heel even van jullie buikjes ookal zijn jullie het nu waarschijnlijk al erg moe;)

@Anticonceptie: Moet begin april op nacontrole bij de gyneacoloog en dan gaat ze de minipil voorschrijven.
    Langs de ene kant wou ik geen anticonceptie meer gebruiken omdat we voor Emeric ook lang moeten proberen hebben (heb PCOS dus geen natuurlijke eisprong) maar je zal natuurlijk altijd zien dat we dan na enkele maanden weer zwanger zijn en wil toch echt wat tijd tussen onze kindjes.

@MG: Wow 5kg al en 7cm gegroeid:$ Flinke baby!

@Kaartjes/cadeautjes: Wij hadden een geboortelijst in een babyspeciaalzaak, stond in totaal voor ongeveer 2200 euro babyspullen op en is nu al bijna helemaal leeggekocht(!) Heb alweer nieuwe dingetjes moeten bijzetten omdat we nog heel wat bezoek moeten ontvangen en er dus nog heel wat mensen een geschenkje halen van de geboortelijst.
    Mogen hier dus echt niet klagen hebben echt heel erg veel gekregen!

@Hier; Woensdag hebben we bezoek gehad van iemand van kind&gezin, Emeric woog al 3kg860! Was dus op een week tijd ongeveer 200gram bijgekomen wat naar't schijnt erg goed is bij borstvoeding.
    Over 2 weken moeten we de eerste keer zelf naar het consultatiebureau en dan word de gehoortest ook gedaan.
    Verder doet Emeric het echt super!
    Word eigenlijk zowel overdag als 's nachts om de 3u wakker voor voeding, heel soms laat hij er 's nachts 4uurtjes tussen.
    Met mij gaat het nu ook veel beter, heb een dag echt een dipje gehad... Was erg vermoeid en vriendlief vond het dan nodig om hele dag over het huishouden te zagen, doe echt mijn best om alles rond te krijgen maar lukt me soms echt niet...
    Mannen zijn dan zo lomp in hun uitspraken, zonder verder over iets na te denken zeggen ze dan erg kwetsende dingen!
    Heb toen echt een huildagje gehad waardoor hij zich achteraf natuurlijk wel weer schuldig voelde...
    Hoe zijn jullie mannen trouwens met de nieuwe baby? Merk dat mijn vriend nog erg onzeker is, wanneer hij Emeric vasthoud en hij begint te huilen geeft hij hem onmiddelijk aan mij, heeft ook nog maar enkele keren zijn pampertje ververst...
    Is niet dat hij dit niet wilt doen hoor maar hij is zo verschrikkelijk bang om fouten te maken...
    Zo ga nog even een wasje gaan doen, wat heb ik toch ineens erg veel was met zo'n kleintje erbij:$

3. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Terug van de VK: Bloeddruk was nu de eerste keer meten 160/90 en bij de tweede keer 140/90 dus de VK heeft overlegd met het ZH. Als ze me nu ingestuurd had dan was ik overgenomen door de gyn en waarschijnlijk ingeleid maar omdat ik toch heel graag wil proberen om thuis te bevallen hebben we dat nog even uitgesteld.:cool:
    De VK bood wel aan om even te kijken hoe het ervoor staat en....
    TADAA!!! 2 cm ontsluiting helemaal kado gekregen EN gestript dus wie weet wil het bij mij wel wat gaan doen :D

Mocht ik nu niet gaan bevallen dan zondag weer bloeddruk meten en dan wordt het waarschijnlijk wel ziekenhuis omdat ik het gevoel heb dat mijn lijf er wel echt klaar mee is nu...

Duimen jullie???

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    niki: jeah uiterlijk maandag is het zo ver! Ik hoop wel voor je dat het zelf begint want inleiden vond ik zelf niet zo heel geslaagd...
    Geeft zo een kunstmatig idee vond ik.

menstruatie: ik vloei nog volop dus aan menstruatie moet ik niet denken. Ik dacht 2 weken geleden dat het over was maar het is gewoon weer opnieuw begonnen. Ik hoop dat het wel wegtrekt door de cerazette waar ik morgen mee ga beginnen.

Hier vandaag bij het cb geweest. Sam was 170 gram aangekomen deze week dus hardstikke goed.

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sjalleke ik duim voor je! 90 is op het randje toch? Bij ons doen ze met 90 nog niet inleiden maar eigelijk moet ie wel onder de 90 zijn. Of komt het door je bovendruk?

6. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    @Debby: de 160 bovendruk was een grensgevalletje.. Voor de onderdruk zou ze me inderdaad nog niet ingestuurd hebben.. Maar als de bovendruk niet zo hoog was geweest had ze waarschijnlijk ook nog niet gevoeld en gestript :D

7. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    spannend sjalleke! ben benieuwd wie er eerder bevalt hihi.

8. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Niki, het gaat er nu om spannen :D
    Maar het lijkt er op dat we allebei begin volgende week op zijn laatst weten welk wonder we nu 9 maanden gedragen hebben ;)

9. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @niki & sjalleke, jullie maken het wel spannend hoor!

@vloeien, Ik dacht dat het vloeien bijna over was hier aangezien het bruin (sorry dames) begon te worden maar sinds gisteren ineens weer rood bloed. Gatver moet ik nog langer wachten...

Heb gelezen dat een hoop kindjes goed zijn aangekomen! Kijk daar worden we blij van. Wij moeten volgende week langs de ka, dus ben benieuwd.
    Hoortest is hier in het ziekenhuis al gedaan en was helemaal ok.

Nu slapen luca en elisa allebei even, zou eigenlijk wat in huis moeten doen maar ben echt lui vandaag! Denk dat we vanavond ook maar eens een pizza gaan bestellen..

10. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend Sjalleke!!!!

11. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @niki, ik had ook 3 cm bij binnenkomst, ze hebben mijn vliezen gebroken en toch aan de weeopwekkers, ik hoop voor jou da ze het eerst zo proberen.

Hier even een kort verhaal over mijn bevalling:

Ik had dus al vanaf woensdagavond weeen en ze bleven de hele nacht om de 8 a 10 min komen. We zijn om 6.00 naar het zh gegaan en daar aangekomen om 6.30 werd ik eerst aan de ctg gelegd. Dit was allemaal goed dus om 7.00 uur hebben ze de vliezen gebroken en het infuus aangezet.
    De weeen werden snel heftiger en om 9.00 wilde ik weten hoever de ontsluiting was, maar eigenlijk zouden ze pas om 10.00 kijken. Na iets aandringen kwam de vk binnen 5 min en ja hoor 7 cm! Het infuus was al op het laagst gezet maar toch bleef het snel komen en tegen 9.45 vond ik het niet grappig meer. De verpleegster kwam al weer snel terug en vroeg wat ik aan het doen was en of ik haast had om naar huis te gaan. UH, hoezo.....Bleek dat de hartslag daalde van Job tijdens de weeen en vroeg ze of ik druk voelde. Tja, toevallig wel iets ja.
    Oke, ik moest op mijn zij gaan liggen en de vk werd gebeld. Om 10.07 mocht ik helemaal meepersen en om 10.12 was ie er al! Job zat nog wel even vast met zijn schouders en daardoor toch een subtotaal ruptuur....voor de derde keer.....heb je deze keer geen ruggeprik nodig tijdens de bevalling, moet je het na de bevalling.
    Ik was op zich niet heel erg uitgescheurd maar de kringspier wel en die moest zorgvuldig gehecht worden dus op naar de ok.
    Om 12.00 zat de ruggeprik erin en om 12.45 mocht ik alweer naar de kraamsuite. En dan wachten tot je alles weer kunt bewegen. Om 14.15 was dat redelijk het geval dus kon ik zittend lekker douchen, maar plassen, nee dat lukte niet. Het gevoel rond mijn bekken was pas laat terug, dus om 15.30 werd mijn blaas leeggehaald, helaas, dus nog niet naar huis.
    Om 16.30 kon ik eindelijk zelf plassen en mochten we naar huis, maar ja we hadden het eten nog niet op en Job moest ik daar om 17.30 nog even voeden. Uiteindelijk waren we om 19.00 thuis.

Job heeft al 8 poepluiers gehad en daar door weegt ie nu nog maar 3780gr maar hij drinkt en poept goed, het waren vannacht al mooie gele luiers.

Ik moet met 1 hand typen dus reageer verder nog even niet!

12. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    sjalleke en nikki, spannend hoor meiden!

Vloeien: hier ook bruin verlies maar vanorgen ook 2 aardig grote stolselslierten(ieuwww). Hoop dat t ssnel voorbij is, maandag een afspraak bij de dokter voor de nuvaring :) , vandaag ook weer een hechting verloren dus nog 2 en we kunnen er weer tegenaan hehehe :cool: .

Aaron doet t hartstikke goed zo op de nieuwe voeding, virusjes zijn vanaf vandaag ook bijna weg dus er is weer rust in huis, yeahhhh :D ! Kleine man slaapt ook goed op zn eigen kamer, alleen vanmorgenvroeg wilde ie niet meteen slapen dus nog ff in bed gehad bij me.

Meiden die ook snurkten: Hebben jullie er nog steeds last van? Ik wel snikkk :( ..

13. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Patje, van harte proficiat met Job! Hele leuke naam ook.
    Snel gele luiers al, wat fijn.

Niki, spannend zeg. Wat verwacht je zelf? In het weekend nog een baby of pas maandag?

Sjalleke, zet hem op he. Jij ook nog effe snel aan de slag.

Pads: ik geloof dat McG dat vroeg. Ik heb die van de Etos, en die zijn fijn. Ook al die van natusan gehad, maar die vond ik niks. Ze namen niet zo veel op, en zijn heel rimpelig, en dus nog opvallender onder je kleding. Ik heb ook wasbare van Avent. Die zitten wel lekker zacht, en je ziet ze niet onder je kleding, maar zijn wel snel nat. Ze nemen niet zo veel op als wasbare. Kosten 6 stuks voor 10 euro en je kunt er geen dag mee door (ik niet), dus kostenbesparend? Ik betwijfel het....
    Die plastic gevallen ken ik nog niet (alleen gezien in de winkel)

Debby: bewaren bv.
    Ik heb ook die Avent potjes en vindt ze ideaal. Ze waren 15 euro per 10 potjes met 10 deksels en 2 opzetstukken. De potjes vind ik gewoon heel handig! Idd ook handig met potlood te beschrijven en potjes te stapelen in de koelkast. En ik heb ook de Avent kolf waar hij onder geschroefd kan worden. Hij kan ook in de avent flessenwarmer, en hij kan ook als flesje worden gebruikt. En dat vind ik persoonlijk ook wel fijn. Je kan er de avent dop en speen opschroeven en het is een flesje. En de maatverdeling kan er niet afwassen, want is in relief zeg maar

14. smartie1980

Debby, mijn man kan ook heel slecht tegen weinig slaap. De meeste ruzies hebben we als we net in bed liggen. (nee, niet over seks, haha. Voelde het grapje bij jullie al aankomen.)
    Dan wil ik nog effe kletsen of wat dan ook, en dan wordt ie boos omdat ie moet slapen.
    Nu valt het me nog niet tegen, hij wil Lynn ook graag troosten, en geeft haar ook de fles als dat nodig is.

15. smartie1980

Weet even niet meer wie het vroeg: hoe gaat je man met de baby om.
    Smartieman heeft in het begin meer gedaan, omdat ik een ks had. Dus hij deed de luiers verschonen, schone kleertjes aan, etc. Hij was er ook beter in dan ik. Voelde wel raar hoor. Maar hij draait zijn hand er niet voor om.

Wel kan hij (en ik ook) heel onzeker worden van een huilende Lynn. Soms is echt niet duidelijk wat er aan de hand is, en dat is wel vervelend.

16. smartie1980

Vandaag even bij CB geweest. Lynn moest de laatste paar dagen wel erg veel (en ver!) spugen. Dus we wilden nog even een keer extra wegen. Ze is sinds dinsdag 150 gram aangekomen!! Wel net na een voeding. En ze is inmiddels 54 cm! Lang he. 2,5 week oud en al 4 cm langer. We merkten het al aan haar rompertjes. We zien niet dat ze is gegroeid, maar merken het wel.

Eigenlijk ging het nog helemaal niet goed met Lynn. Ze meot zo veel huilen, spugen, ze poept niet goed meer sinds een paar dagen, ze heeft moeite met inslapen. Dus toch maar weer advies gevraagd, maar vandaag gaat het eigenlijk juist wel weer goed.
    Ze heeft een uurtje gehuild voor slapen gaan, maar is dus wel wakker in haar bedje gelegd en zelf gaan slapen (trots, glim glim). Meestal viel ze alleen bij ons in slaap en legde we haar slapend weg, en dan schrok ze weer wakker, etc. Moet natuurlijk wel zelf leren slapen. Ook deed ze korte hazenslaapjes, ipv een slaap van 2 of 3 uurtjes.
    En vanacht ging ook heel goed. Om 23.00 uur voeding. En vanacht om 04.00 uur pas weer! Mijn borsten waren leeg :(
    Smartieman zei al, ik doe wel een voeding, dus hij is er uit gegaan en ik mocht blijven slapen! Zo fijn. En vanmorgen om 7.00 uur heb ik een bv gedaan en heeft hij geslapen.
    Zo dus allebei weer wat uitgerust.

17. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Hier ook en man die heel veel doet, echt super!

Ik gebruik de lillypads, zweer daarbij, die blijven goed zitten en dan heb je niet dat geplak van die pads of je bh aan je tepel!

Ik vloei nu heel erg weinig, was bij de andere twee wel anders. Misschien komt het nog...

18. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    smartie: ik durf er niet meer over na te denken. geloof er niet meer zo in dat ze voor maandag komt.

19. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    @sjalleke en niki, spannend meiden. Sjalleke, ik houd mijn telefoon in de gaten en hoop dat ik snel nieuws mag melden.

@menstruatie/vloeien, hier sinds begin deze week niet meer. Ik verwacht dus wel binnenkort weer ongi te worden. Bah, vond het eigenlijk wel prima zo zonder.
    Ik heb hier nog wel regelmatig last mijn knip, best gevoelig ben benieuwd hoe lang ik hier nog last van blijf houden en hoe het straks zal zijn met de seks (moet daar nu nog even niet aan denken, is nog zo gevoelig daar beneden).

@anticonceptie, hier begin ik zodra mijn eerste ongi zich aandoet weer terug met de pil.

20. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Er lijkt wel wat weeenactivitet te zijn maar de vraag is of dit doorzet... Ik begin te duimen, duimen jullie mee?

Deel Deze Pagina