@Niki: zegt nog niks hoor.. Je kunt me nog steeds voor blijven als jij maandag gewoon bevalt want dinsdag pas inleiden is bij een reeele mogelijkheid
Ja, ik vind een half uur ook heel lang. Tussendoor ga ik wel kijken en effe haar tut opnieuw geven, maar ik pak haar niet op. Tenzij ze echt heel hard krijst, dan kan ik het gewoon niet over mijn hart verkrijgen.
@ Sjalleke, jammer dat het nog niet doorzet. Hopelijk vannacht, sterkte! @ Smartie, ik vind ze nu nog te jong om te laten huilen, ik doe dit zelf ook niet. Als het haar zelf niet lukt om te gaan slapen, neem ik haar bijv. bij me in de draagdoek. Op zich ben ik niet tegen het 'laten huilen' principe, maar op deze leeftijd zou ik het echt nog niet doen.
@Smartie: moeilijk hoor! Ik vind een half uur laten huilen van zo'n kleintje ook heel lang. Ze zeggen toch altijd dat babies tot ongeveer 6 tot 8 weken niet kan verwennen met aandacht en oppakken. Daar ga ik dan maar van uit. Ik ben ook geen tegenstander van even laten huilen, maar bij ons niet langer dan 5 minuten en als ik echt weet dat er helemaal niks aan de hand is wil ik het weleens volhouden tot 10 minuten. Maar nu heb ik ook geen kinderen die veel huilen, misschien als ze wat vaker of langer op de dag zouden huilen, zou ik het ook een andere strategie hanteren, anders hou je het zelf ook niet vol!! Ik denk dat sommige kindjes gewoon meer behoefte hebben aan contact en aanraking. Simran heeft 's avonds zo'n moment waarbij er niks aan de hand is, maar ze het heerlijk vind om gewoon lekker op schoot te liggen en heerlijk geaaid en getut te worden (en dat momentje is nu aangebroken).
hey meiden ff snel:aaron heeft waarschijnlijk een infectie,liggen dus in t ziekenhuis..hij krijgt iig tot dinsdag antibiotica via t infuus..arm jochie..
Ik vind het ook echt moeilijk, maar hebben jullie dan tips hoe ik haar in slaap krijg? Ze valt wel in slaap in de box, of in de draagzak, of op mijn arm. Maar dan zijn het allemaal hazenslaapjes van 5 of 10 minuten, en daarna is ze weer wakker. Om vervolgens weer een hazenslaapje te doen. Ze raakt zo helemaal oververmoeid (en wij ook). Babys hebben het nodig om 2 of 3 uur lekker aan een stuk te slapen. Nu met huilen, slaapt ze daarna wel langer. Maar ik vind het ook zo moeilijk om haar te laten huilen. Het is niet zo dat we de deur dicht trekken en pas na een half uur of uur weer gaan kijken hoor. Zo hard ben ik niet.
Sorry, ik heb even geen tips voor je. Maar dit lijkt me inderdaad net zo vermoeiend voor haar als voor jullie. jeemig, zeg! Misschien is zij wel zo'n baby die het nodig heeft om even flink te huilen om in slaap te kunnen vallen. Zij moet natuurlijk nog in haar ritme komen, maar ik kan me heel levendig voorstellen dat jullie op een gegeven moment helemaal moedeloos er van raken. Lees je hier ook nog allemaal verhalen van hoe lekker kindjes door slapen Of toch een tip... Heb je al geprobeerd met inbakenen, dat ziet er wel een beetje zielig uit zo'n kleine pop zonder armpjes, maar er zijn babietjes die daar heel rustig van worden. Volgens mij las ik van iemand hier die een Puckababy had gekocht. Maar volgens mij kan het ook met een hydrofiele luier, je moet alleen even weten hoe.
inderdaad! Arm jochie, maar ook arme mama! Maar misschien had hij dit al die tijd onder de leden, waardoor hij zo uit zijn kleine hummetje was. Hele dikke kus voor de kleine man en dat hij snel op knapt! @Sjalleke: even een kleine test: wie-dit-leest-is-(nog)-niet-aan-het-bevallen! Indien gelezen, ben je al naar het ziekenhuis geweest voor een CTG? Of doen ze dat bij jullie niet. Ik moest bij Pluutje jr. 's avonds (ongeveer 15 uur na breken vliezen) naar het ziekenhuis voor controle. Gingen ze via hartfilmpje kijken of het nog goed ging met de baby. Je zal dan nu inmiddels ook wel door al het kraamverband heen zijn, of heb je snel tena ladies gescoord. Of loop je niet leeg bij iedere beweging?? Misschien idd nu LmS naar haar bedje is, bij jou de knop om is gegaan. Je kan onbewust heel veel tegenhouden. Eigenlijk hoop ik dat meneer Sjalleke inmiddels kramp heeft in zijn armen van het masseren, want dat gaat het goed Ik blijf het hier in de gaten houden!
@Smartie: ik zit ineens wat te bedenken! Mijn vriendin had het erover dat haar kinderen altijd heel rustig werden/ inslaap vielen als zij met haar vinger over het plekje boven de neus/ tussen de wenkbrouwen zachtjes masseerde. Ik doe het dus onbewust ook bij Sim als ze op schoot ligt en dan gaan bij haar ook de oogjes meteen dicht. Probeer het eens als zij in haar bedje/ wiegje ligt, anders moet je haar weer gaan verleggen als je slaapt. Succes, meid! @Niki: jij bent ook echt nog overal druk mee bezig, he?!
@Pluutje: heb het nog gelezen dus... nog niet aan het bevallen Nog 2 wassen weg gevouwen, cupcakes gebakken, de VK geen goede nachtrust gewenst en nu hoop ik dat er eindelijk wat gebeurt.... Dus of morgenvroeg babynieuws OF naar het ZH voor het hele riedeltje...
ik ben ook niet zo van het een half uur aan de stuk huilen hoor. meer uiterlijk 10min. als ze dan nog niet in slaap is. meestal wel dus. en heeft ze het hier even nodig om in slaap te komen als ze alles heeft wat hartje haar begeert. eens weet ik t ook niet meer,laat ik haar eventjes brullen en dan valt ze in slaap. maar soms is ze gewoon echt hysterisch en dan wil ik haar niet laten huilen. als ze zo enorm over de zeik is. ben ook meer van de knuffel. als slaapt onze meid wel gewoon snachts,en sochtends in haar eigen bedje. savonds heeft ze nog wat moeite.
Sjalleke en juli,succes! Trishka,sterkte. Smartie,wat pluutje zegt over dat aaien werkt hier goed. Wij bakeren in met een pacco,miss ff overleggen met bureau? Heb je t idee dat ze zichzelf wakker maakt met haar armen? Zo feestje in arnhem gehad,man geeft j de fles en hopelijk doet ie t daar goed en lang op T is logeren bij opa&oma. Dag dames
@triscka sterkte arm ventje @smartie lastig, hier gister van 22 tot vannacht 3 ook lopen klungelen, drinken niet alleen willen slapen maar werk bij mij enz. En toen uiteindelijk van 3 tot nu geslapen nu weer drinken....hopelijk zo weer samen slapen. Zoonlief is ook al wakker en speelt met manlief...
@sjalleke, en? ben ontzettend benieuwd! @niki, vandaag nog meid, morgen wordt ook jij mama! @trishka, wat zonde voor hem! Maar ook voor jullie zal het niet makkelijk zijn, dikke knuffel! @smartie, geen tips van mijn kant, probeer idd eens dat masseren (ga ik ook doen) en evt inbakeren. Ook ik ben hier niet van laten huilen, succes meid! @draagdoek, wij hebben al die van babybjorn maar aangezien ik nu al een draagdoek wil gebruiken zat ik aan zo een te denken die je moet knopen. Gisteren niet kunnen vinden, misschien gaan we vandaag nog een rondje doen. Hier heeft elisa vanacht weer gespuugd, ging zo goed gisteren totdat ze vanacht de hik kreeg, moest hoesten en ja hoor weer een golf eruit. Ben dit echt helemaal niet gewend. Bij luca bleef echt alles binnen. Blijft dit trouwens doorgaan of kan het na een maandje overzijn?
Trishka: och arm manneke. Heel veel beterschap Smartie: inbakeren wil wel eens helpen. Dat mag geloof ik met die ouderwetse doeken nu wel al. De Pacco inbakerdoek mag volgens mij pas met 6 weken. Reese heeft daar heel veel aan gehad. En heeft ze toevallig geen last van reflux? Daar kunnen ze ook veel last van hebben en daardoor weinig slapen. Ze hoeven daar niet veel voor te spugen, google maar eens op "reflux" en "verborgen reflux". Iosola: ze kunnen over dat spugen heen groeien, maar sommige baby's blijven het doen tot ze aan vast voedsel gaan. Ik hoop voor jou dat het minder wordt. Ook voor jou geldt het reflux verhaal, als ze veel spugen kan door dat maagzuur haar slokdarm "verbrand" aan gaan voelen. Dan gaan ze meer huilen en worden ze onrustig. Daar zijn wel medicijnen voor. Ik heb gisteren een relaxdagje gehad, de boys waren logeren bij opa en Remco was werken. Heb dus lekker de hele dag kunnen tutten met Regan
*********************BREEKT IN********************** Ik las op mijn hyves dat Niki86 bevallen is van hun dochtertje Liv! Nogmaals van harte gefeliciteerd meid! Lekker genieten van jullie kleine meid! *********************BREEKT WEER UIT*****************
goedemorgen! smartie: Ik vind dit ook heel lastig hoor. Wij lieten Nathan op een gegeven moment wel even huilen. Bij Matthijs vind ik dit nog heel lastig. Hij is nog zo klein. Sommige kindjes hebben het wel nodig om even te huilen trouwens, alle prikkels verwerken enz.. Van steeds uit bed halen wordne ze alleen maar onrustig. Sjalleke: Ben zo benieuwd!