Februari 2011 mama's - deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door smartie1980, 30 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rinslll

rinslll Bekend lid

19 jun 2009
    624
    0
    0
    dat las ik ook maar dacht,zet t nog niet hier neer.
    Wist niet of ze t zelf wilde melden.

Nogmaals gefeliciteerd!

2. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @niki, gefeliciteerd met liv!!!!

@blondie, laten we dan maar hopen dat ze er overheen groeit! Tot nu toe heeft zij er niet echt last van maar ik wordt er zo onzeker van

3. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Als het echt erg wordt kun je haar een slabbertje omdoen.

Dat deed ik bij Reese ook, werd gek van het shirtjes verschonen bij hem.
    Hij stond dus bijna standaard met een slabbertje op de foto :D

4. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    @ Trishka: Beterschap zeg met de kleine man!
    Hopen dat hij snel opknapt!
    *Knuffel!!*

@ Niki & Nikiman: Gefeliciteerd met jullie dochter Liv!
    Hoop dat alles goed is gegaan!
    Toch nog spontaan, helemaal goed! Geniet van je kraamtijd!

@ Slapen: Hier dat masseren ook maar eens proberen:)
    Kleine meid slaapt 's nachts echt goed maar overdag bijna niet meer.
    Lijkt me toch niet heel gezond. Gisteren van 13.00-21.00 niet geslapen.
    Ach, misschien had ze het ook wel even niet nodig door de goede nacht.
    Verder voor smartie geen adviezen...
    Hoop dat Lynn snel wat beter slaapt!

@ Fles drinken: dat is weer een gevecht geworden... Snap er echt niks van!
    Heb nu vanmorgen met de ochtendvoeding 30 cc opgevangen. Maar kijken of ze dat zo wil hebben. Misschien vind ze gekoelde melk niet lekker ofzo?! Ach, je probeert zo eens wat hea:p
    We zien het wel, komt vanzelf wel eens goed.

@ Hier: vandaag verder met mijn schoonmaakwoede hier in huis :)
    Kijken of ik het af kan krijgen wat ik gedaan wilde hebben:)
    Vanavond op verjaardag en vanmiddag nog even cadeautje scoren (was het gisteren vergeten, gelukkig is de AH sinds kort op zondag open haha, kan ik toch een bierpakket maken)

5. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Niki: gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje Liv!! Mooie, stoere naam!

Dat is dan nog best snel gegaan! Waren je vliezen gebroken of niet? Geniet van je kraamtijd!

@Sjalleke: en jij???

6. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    @niki, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter, nu lekker genieten.

@huilen, Sven slaapt regelmatig vrijwel direct, maar soms ook niet. Hij moppert dan, geen huilen. Ik laat hem dan meestal 20 min. mopperen als hij dan nog niet slaapt haal ik hem eruit en knuffel hem in slaap. Als hij echt huilt, dan laat ik hem echt niet 20 min. liggen dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen.
    Het is allemaal zo dubbel, op het cb zeggen laat maar rustig een half uurtje huilen terwijl de kraamzorg zei op deze leeftijd hebben ze behoefte aan contact en nabijheid dus niet laten huilen en lekker bij je pakken. Moeilijke keuzes, maar ik doe wat mijn hart en gevoel me ingeven al vind ik het erg moeilijk om Sven te laten mopperen maar het werkt wel (slaapt meestal binnen de 20 min.)

Hier gaan we vanmiddag naar de carnavalsoptocht kijken, normaal loop ik ook mee met onze vereniging maar dit jaar sla ik over en ga ik met Sven langs de route staan. Manlief en vrienden doe wel mee, ze zouden de wagen ook even laten stoppen als ze mij en Sven passeren. Het kriebelt toch wel om te gaan carnavallen maar ik heb gekozen om thuis te blijven, enkel a.s. maandag komt mijn moeder even oppassen voor 2 uurtjes omdat we dan met de vereniging uit eten gaan. Zie er nu al tegenop maar ook wel goed om even los van Sven te zijn.

Een vriendin van mij zei, vanaf het moment dat je kleintje geboren is moet je ze al gaan loslaten. Klopt eigenlijk wel....

Zo, ga hier mijn vereningspak uit de hoes halen en kijken of ik de broek al pas anders wordt het toch maar een positiebroek.

7. rinslll

rinslll Bekend lid

19 jun 2009
    624
    0
    0
    #3867 rinslll, 6 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2011
    @ inbakeren,Met pacco idd.v.a. week of 4 mag t maar moet je wel eerst heupjes laten controleren,tenminste zo gaat t bij ons op t bureau.

Smartie,je kunt haar ook neerleggen op een wikkeldoek,hydrofiel dubbel doen en over haar borst en armpjes en dan onder haar rug zeg maar en dan inwikkelen.

J.heeft reflex en T.had verborgen.
    Maar díe kindjes huilen vaak zodra ze plat neer worden gelegd.
    T.huilde min.6u op eebn dag,was erg heftig.
    Maar daardoor lette ik nu wel eerder op signalen bij J.
    Die heeft nu ook medicijnen.
    Lynn is alleen wakker of niet?of huilt ze veel,onrust en bijv.slikken e.d poos na de voeding?
    Dan zou ik.eerder denken dat ze zichzelf wakker houd.

Sorry,kan niet uitgebreid reageren,zit op foon

8. Dani84

Dani84 Niet meer actief

hey

@ Niki en man van harte met jullie dochter LIV! Geniet ervan! Toch snel gegaan of niet?

@ Sjalleke ben jij er nog?

@ Smartie .. geen andere tips dan hier al gegeven.. oh ja misschien mist ze je..een gedragen t-shirt om het matrasje doen zodat ze hier met dr hoofdje op ligt en je ruikt?!

@ Carnaval.. hier niet.. nooit gedaan.

- Hier gaat het al iets beter qua voeding. Arjen poept nu regelmatiger. hij krijgt het er zelf uit alleen is het ng steeds met veel moeite en buikpijn / krampjes.. Hij huilt wel als ie moet poeperen..
    En het stinkt!!!!! :$ pff.. haha ht is ook heel er groen maar las dat het komt door de voorverteerde eiwitten.

- Arjen lijkt ook wel weer meer te lusten dus toch maar weer over op de 150cc denk ik
    Vanacht 2x 6 uur ertussen.. mag dit wel?
    gisteravond tegen 21:30 150 gehad - 3:30 weer 150 en nu vanmorgen 9 uur! wel lekker geslapen.. maar of dit verstandig is?

Vanmorgen werd ik wakker en ben me toch misselijk! Manlief gelijk oh oh toch niet weer zwanger?? haha grapjas! Gisteravond patat en uien e.d. gegeten en dit komt gewoon omhoog jakkes!

Fijne dag allemaal en Sjalleke zet em op! ;)

9. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niki, van harte gefeliciteerd!!

Smartie, wij hebben bij mijn zoontje idd de paccodoek gebruikt, dat ging echt super, daardoor sliep hij ineens veel langer. Ik heb hem nu bij mn dochtertje ook een paar keer gebruikt, maar die heeft het minder 'nodig' want slaapt zonder ook best aardig.

10. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    Buddynieuws van Sjalleke:

Vanmorgen om 08.04 is onze prachtige dochter Kira Marenka geboren! Ze weegt 3100 gram. Bevalling is uiteindelijk heel snel gegaan!

Einde buddynieuws

Sjalleke en sjallekeman van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Lekker genieten en veel geluk toegewenst!!!

11. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Sjalleke: gefeliciteerd met jullie dochter!!!

12. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    alle kindjes zijn geboren! Kunnen we over naar de mama's:D

13. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Sjalleke: Super gefeliciteerd met de geboorte van Kira!!! Thuis of in het zkh??

... ja, en wie is nu de laatste??? Sjalleke of Niki? Een fotofinish van de februa:Dri-mama's!!

14. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Proficiat Nike en Sjalleke! In een nacht de laatste 2!
    Dat hebben we met zijn allen toch netjes gedaan. Alle febr mamas bevallen voor 1 hele week maart voorbij is.

Thriska knuffel.

Slapen, kan met dat tshirt nog wel eens proberen. Er staat wel een knuffeltje in haar wieg wat naar mij ruikt. Wij gebruiken die om haar voorkeursligging bij te houden. We doen steeds haar hoofdje de ene keer links, de andere keer rechts. Met de knuffeltje kunnen we bijhouden welke kant aan de beurt is.
    Dat van reflux ga ik eens opzoeken. Ze spuugt wel veel, maar de huisarts dacht dat alles goed was.
    Aaien over neusje: de kraam zei dit ook al, vaak doen ze dan de oogjes dicht. Werkt soms bij Lynn, maar vervolgens gaan ze ook weer open....
    Inbakeren, zou ik best willen proberen, maar Lynn was een stuitkindje. Hebben op cb overlegd en de kinderarts durft het niet aan met haar heupjes. Ze denken zo dat de heupjes goed zijn, maar pas in mei hebben we een echo (als het wat beter vergroeid is beter te zien). De kinderarts zegt dat je het niet moet riskeren, dus helaas.

15. rinslll

rinslll Bekend lid

19 jun 2009
    624
    0
    0
    Whoehoe,Sjalleke gefeliciteerd en veel geluk samen.

niki postte om half 8 op hyves dus Sjalleke is de laatste.

En alles allemaal gelukkig bij iedereen aardig goed gegaan.......iig geen ernstigedingen

16. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

:$

Lees op google over (verborgen) reflux en klinkt heel herkenbaar!
    Toch maar eens bespreken op CB.

17. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sjalleke gefeliciteerd!!!

18. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    sjalleke gefeliciteerd met jullie dochter!

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sjalleke gefeliciteerd!

Niki gefeliciteerd!!!

20. debby82

debby82 VIP lid