@nath, succes vandaag. Hopelijk komt het goed op gang en hoeven jullie niet naar gyncologie. Je kunt het!!!! Spannend, misschien vandaag nog een babytje erbij.... @werk manlief, hij kan binnen 3 kwartier thuis zijn tenzij hij buiten de deur is dan ligt het er maar net aan waar hij zich bevindt. Hij kan 3 weken vrij nemen omdat hij van vorig jaar nog veel vakantiedagen had staan (voor 3 weken) die moesten op van de baas voor het einde van 2010 maar hij heeft een deal gemaakt dat hij ze opmaakt als ik bevallen ben en zijn baas ging daarmee akkoord omdat het nog vroeg in het nieuwe jaar is. Ik ben er heel blij mee, lekker lang samen genieten en extra hulp voor mij zodat ik goed kan bijkomen.
@tassie, dat is goed geregeld! @lavendel, nee hoor, voel je niet bezwaard, was ook wel even weer prettig om het erover te hebben, het wordt na zo'n operatie vaak snel weer "vergeten" en alles weer normaal. ( wat ook zo hoord hoor!!) Ik ben inmiddels in de kleren, jaja nu mijn haar nog
@natenhuug, wow het is begonnen! Zet hem op!!!!!! Spannend!!!! @man/werk, als hier je vliezen breken moet je gelijk naar het ziekenhuis komen, dus mocht dat gebeuren bel ik hem op en gaan we. Mocht ik eerst weeen krijgen dan kijk ik het even aan. Hij is iig binnen een kwartiertje thuis dus... Maar hier ziet het er naar uit dat het nog wel eventjes kan gaan duren...
Michelle proficiat!!!!! Tjonge veel gekletst. Vanacht sliep ik pas rond3.30 uur, en vanmogen tot 10.30 uur geslapen. Nu maar kort hier , moet zo naar de bekkentherapie. Nath: zet hem op he!!! Nog 3 mensen voor mij op de lijst.... Ben benieuwd wanneer ik mag.
ow das wel lekker dat dat met je man zn werk afgesproken kan worden! bij mijn man is t ook altijd maar afwachten waar ie zit(vrachtwagenchauffeur voor verhuisbedrijf) daarom moet ik ook echt wel op tijd bellen .
Ik ben nog niet in de kleren , net make uppie er op gepleurd en haren een beetje gedaan hahaha, hoezo lui .
Michelle: Gefeliciteerd met jullie dochter! Nathalie: succes! Hopenlijk komen de weeen snel op gang nu. Wat gaat het snel hier zeg. Niet bij te houden. Ben vanmorgen eerst lekker weer naar bed gegaan en werd om 10 uur wakker van de telefoon. Vriendinnetje stond voor de deur. (we hadden ook afgesproken) Had neit verwacht nog zo lang te slapen.. Maar had het nodig blijkbaaar
@ Thriska, werkgever van mijn man is ook niet helemaal duidelijk. Die zegt je krijgt 2 dagen. Maar op de een of andere manier krijg ik vandaag de kriebels en moet ik alles precies weten dus als ik het goed begrijp gaan die 2 dagen verlof voor de vader in op het moment dat de kleine op de wereld is. De tijd ervoor (bevalling) is dan soort van calamiteitenverlof. En lekker lui zijn hoor het mag dus gewoon lekker doen! @ Tassie, fijn zon baas zeg die mee wil werken. Dat hoor je niet vaak! Hoop dat jullie er snel lekker van kunnen genieten! @ Patje, ok! Hehe .eindelijk in de kleren werd wel eens tijd zeg! @ Juffie, heerlijk toch zo lekker slapen! Geniet er maar van dat je dat kan. De hulp is weg, huisje is schoon en denk dat ik nu even mijn ogen dicht ga doen. Ben al 6 uur op, en moet vanmiddag man ook weer ophalen van zn werk, en aangezien die hoofdpijn nog niet weg is, helpt hetmisschien als ik ff kan slapen dus meiden, tot straks!
Michele: Gefeliciteerd met jullie dochter Elize! Marjolein: Ik heb je gesmst, maar ook even zo; Gefeliciteerd!! Jeetje en gelijk de volgende aan de slag haha! Nathenhuug: Succes meid! Manlief wordt hier opgebeld als ik weeen krijg of vliezen breken, het is 3 kwartier rijden vanaf zijn werk en ben vorige keer ook snel bevallen. Hier vanmorgen om 05.00 de badkamer staan boenen... Ik heb echt staan janken, zat er echt doorheen. Mijn broertje is gisteren ziek geworden en heeft vannacht een bloedneus gekregen, maar ipv dat hij gelijk naar de badkamer gaat, is die eerst in bed blijven liggen, toen toch maar gegaan en is in paniek geraakt van de hoeveelheid en is op een of andere manier rondjes gaan draaien, waardoor alles, maar dan ook alles! eronder is gekomen! Zit zelfs op de haarborstel, de muur, vloerkleedjes... alles dus! Ipv mij te roepen, stond hij zo dus een goeie 10 minuten totdat ik zelf wakker werd van zijn gedraai. Ik heb jankend mijn man opgebeld ( begint erg vroeg) en gezegd dat ik het niet meer trok... Ik heb nu dus besloten dat hij iets eerder dan gepland toch richting zijn vader gaat en dat ik mijn rust ga pakken. Hoe lullig ik het ook vind, het was toch al de bedoeling, dus dan maar deze week. Zo klaaar mijn klaagzang....
@champy, het zit je ook niet mee!! Groot gelijk dat je nu voor jezelf kiest hoor!! Zo, ik heb weer bijgekletst met de fruitmannetjes en nu lekker broodje eten. Mijn tante komt zo zo nog even haartjes knippen en dan ff ergens een bakkie doen denk ik.
champy gelijk heb je hoor meis, t is heel lief dat je hem wilt opvangen maar vergeet niet dat t voor jou ook elk moment kan beginnen en dan moet je toch enigzins rust in je hoofd kunne hebben, voor zover dat mogelijk is in jouw situatie met je mams... Knuf! Lavendel, die 2 dagen gaan idd pas echt in als de kleine er al is, ligt eraan waneer je gaat bevallen maar door de weeks heb je dus pas de dag na de bevalling dat de kraamverlof ingaat.
Hey @ Marjolein wow wat een snelle bevalling. van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Hopelijk heb je niet al te veel last van naween! @ Michelle jullie ook van harte gefeliciteerd met jullie dochter geniet ervan!! @ nath zet em op! heel erg veel succes! Hopelijk komen de weeen gauw op gang! Hier gaat het nog steeds heerlijk hihi Man & werk dat ik in t zkh lag heeft Arie gewoon gezegd sorry ik kom niet meer tot ze bevallen is. heeft 2 weken geduurd! af en toe is ie een halve of hele dag gaan werken.. makkelijke baas! Dat ik bevallen moest daarna is ie 3 dagen thuis geweest en toen inde ziektewet.loopt hier beetje anders maar wel fijn! Hij is nu ook een halve dag aant werk. jarno weer naar kdv.. rust! mn opa is vanmorgen op visite geweest. wasgezellig! Gisteravond kraamvisite trouwens ook. Nou ik ga nog ff plat op de bank een flodder romannetje lezen! Tjuus!
Kraamverlof: De echtgenoot of partner kan zelf beslissen wanneer deze het verlof opneemt. Het recht op verlof is echter beperkt tot een periode van 4 weken: Als het kind thuis wordt geboren, moet het verlof binnen 4 weken na de geboorte worden opgenomen. Als het kind in het ziekenhuis wordt geboren, moet het verlof binnen 4 weken na thuiskomst van het kind opgenomen worden. Werknemers geven zo snel mogelijk door wanneer ze het kraamverlof opnemen. Dit mag mondeling en schriftelijk. De werkgever mag dit verlof niet weigeren. De aangifte van de geboorte valt niet onder het kraamverlof. De tijd die nodig is voor deze aangifte valt onder het ander kort zorgverlof.
Onder het calamiteitenverlof vallen ook een aantal voorvallen die weliswaar voorspelbaar zijn, maar niet gepland kunnen worden. Daarbij gaat het om: de bevalling van de partner; aangifte van de geboorte van een kind.
Ik dacht een lekkere rustige ochtend/dag te hebben en het brakke lijf in bed te houden, maar bedacht me op het allerlaatste moment dat ik nog een afspraak bij de HA had staan. Wat een gehaast! Maar allereerst: *tahtah* luid applaus en diep respect voor de Michele en Marjolein - super gefeliciteerd met de geboorte jullie dochters. Marjolein had ik vannacht al gefeliciteerd en heb me nog regelmatig afgevraagd hoe zij gisteravond om 21:35u in haar bedje zat. Laatste forumbericht was van 20:15 en dan 1 uur en 20 minuten later: moeder! En dan ook nog in het ziekenhuis. Ik kan me ook voorstellen dat je dan heel even beduusd en van de wereld je afvraagd of iemand je heel even kan updaten over hetgeen er is gebeurd . Dus ben heel benieuwd naar de bevallingsverhalen! @Nath: gebroken vliezen, dit gaat dan ook niet lang duren! *klapt in d'r handjes, wat ik vind het Spannend!!* Bij mijn eerste ging dat ook zo: vliezen gebroken, toen even 21 uur helemaal niks (behalve dat je als een sprinkler installatie met een dweil achter je kont aan door het huis begeefd), weeenstorm, moeder! Het waren 4 heftige uurtjes van 1e wee tot aan geboorte, maar ik zou de bevalling zo weer over doen! Het eerste dat ik dacht na bevalling: 'zo en nu een cola'. Dat werd helaas een kopje thee en twee beschuitjes, maar dat kwam omdat ik pas later er achter kwam dat we een minibar in kraamsuite hadden met fris, pinda's en bifiworstjes Dus meid: heel veel succes vandaag!! Ook jij een goede en na omstandigheden "ontspannen" bevalling toegewenst. @ Perfectday: lief dat je mij op de lijst hebt geplaatst! Maar ik heb geen flauw idee hoe ik hem kan aanvullen. Ik vrees dat ik hem met schaamteloze onhandigheid geheel vernachel als ik hieraan begin, dus ik doe even een beroep op de handigerts onder jullie: zwanger van een meisje, 2e kindje, leeftijd: 38 , ziekenhuisbevalling (en dit keer weet ik de minibar te vinden!!) en borstvoeding. @ergens zag ik een berichtje voorbij komen dat ik mede op de nominatielijst sta voor de komende bevallingsronde Jullie verhalen en berichtjes maken dat ik mij nog even niet zo bezig hou met mijn eigen bevalling. En dat is maar goed ook, want ik ben nog veel te verkouden en beroerd om zelf aan deze activiteit te beginnen. Hoewel gesloopt, mag van mij de beeb nog wel even een weekje blijven zitten. Ik berust mij in de tijdelijke rol van Cheerleader
Oh, ennuh zo'n minibar heb ik hier niet gezien....net nieuw zh maar die minibar heb ik helaas niet ontdekt.
@ Champy: lieve meid, ik lees je verhaal: dit moet je ook niet willen!! Goed dat je een oplossing hebt gezocht en dat je broertje wat eerder naar je vader gaat (als ik het tenminste goed begrijp), dit ga je anders niet trekken zo! Ik heb je verhaal met je moeder een beetje gevolgd, maar dit is zo'n belastende situatie waar je je in bevind. Petje af voor het geen dat je nog allemaal doet!