Februari 2011 mama's - deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door smartie1980, 30 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik bemoei me er even mee... :D
    Jawel hoor, ook hier wordt "gewaarschuwd" voor salami:

vlees alleen te eten als het goed doorbakken of gestoofd is. Eet geen rosbief, filet Americain, salami, chorizo, tartaar of carpaccio.

Niet doen tijdens zwangerschap | Voedingscentrum, eerlijk over eten

en hier:
    Eet vlees, vis of schaal-/schelpdieren alleen als ze goed gaar zijn. Eet geen vleeswaren die zijn gemaakt van rauw vlees, zoals filet américain, tartaar, ossenworst of carpaccio en laat ook gefermenteerde worsten (cervelaatworst, chorizo, salami) liever staan.

Veelgestelde vragen zwangerschap (Infectieziektebestrijding)

2. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    goeiemorgen meiden...

Jeetje michelle wat heftig zeg! gelukkig is alles goed gekomen...

Hier: plof ogen van t huilen, heb ook een ontzettende hoofdpijn.. Weet t soms echt niet meer hoor met die man, ik hou heel veel van m, en vorige week ging zo goed.. En deze week, t is net alsof de zenuwen weer bij m toeslaan en hij niet weet wat ie ermee moet ofzo. Hij weet nog steeds niks over zn contract en die loopt over 3 weken af, kleine begint nu natuurlijk helemaal dichtbij te komen..

Ik vind t helemaal niet erg hoor, om al t huishouden te doen, maar dan ben ik idd aan t einde van de dag wel bekaf.. Hij begrijpt gewoon niet dat hij niet de enige is die een zware dag heeft gehad en ik val dan over de manier waarop ie soms dingen kan zeggen, hij kan er weer niet tegen dat die kleine en ik af en toe bakkeleien.. Hij ziet niet dat t de einde van de dag is, die jongen moe is en gaat miepen, ik zoals gister helemaal niet lekker ben en daar dan minder tegen kan, zeker aan t einde van de dag..

Straks om 12 uur afspraak bij de opvoedkundige, maar vragen wat we hier nou mee moeten.. we kunnen op zo een moment ook zo lekker overdrijven, de ruzie slaat eigenlijk helemaal nergens op en hij begint over dat ie me helemaal zat is waarop ik weer zeg dat ik wel ga kijken naar hoe een echtscheiding dan moet ;) , schiet natuurlijk ook niet op en als ik er zo op terug denk schaam ik me dood dat we ruzie om een klein dingetje zo groot hebben gemaakt... Hoop alleen dat manlief ook zo rationeel kan denken, want hij kan er nog wel eens in blijven hangen..

Sorry meiden, dat ik ff mn verhaal hier neerplemp, mn mams is ook nog steeds op wintersport en meestal ken ik daar mn ei wel kwijt.. KOmt ook vast wel weer goed!

Pfff ben blij dat ik vandaag verder helemaal niks gepland heb :) .

3. McGyver

McGyver Niet meer actief

@triscka lekker hier van je afschrijven...
    succes om 12 uur.
    Hopelijk komt de kleine snel,
    neemt vast van beide de onbewuste spanning weg..

Kus

4. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    @michelle, wat heftig zeg.... Rust maar lekker uit en geniet van jullie meisje.

@trishka, schrijf hier je verhaal maar lekker van je af. Het is een moeilijke keus, zeker omdat jullie ook mooie momenten hebben samen. Er is natuurlijk veel spanning op dit moment, misschien even kijken hoe het gaat als de kleine er is. Als het niet meer goed voelt, dan lijkt het mij wijs om verder te kijken. Het is in ieders belang dat jullie gelukkig zijn samen. Sterkte meid, dikke knuffel....

@huishouden, hier doen we altijd al veel samen. Ik bekijk nu per dag wat ik kan. Gisteren bijvoorbeeld nog gestreken en de wc's gepoetst. Stofzuigen, dweilen en de grote boodschappen doet manlief. Hij vind het niet altijd leuk om te helpen maar ziet ook wel dat het bij mij niet meer gaat.

@buik/groot kind, hier wordt de kleine ook geschat op 8 pond bij de geboorte. Ik heb ook het idee dat mijn kleintje overal ligt, lijkt me zo krap van binnen. Misschien voel ik daarom de kleine best vaak nog woelen omdat het zo krap is gaat mijn buik eerder op en neer als bij een kleintje. Vervelend vind ik het niet, ik geniet er nog maar lekker van.

Hier eindelijk een goede nacht gehad, van 12 tot 8 uur geslapen joepie!!!!!!! Voel me gelijk een stuk beter, het blijft hier wat rommelen maar het zet niet door. Vandaag alweer 39 weken en ik wordt steeds nieuwsgieriger. We wachten maar af, de kleine meld zich als hij klaar is.

5. McGyver

McGyver Niet meer actief

Thanx voor de niet kunnen poepen tips, had alles al geprobeerd,
    Vanaf gaan we verder met proberen...haha...
    Moet er toch een keer uit, net als de kleine meid...
    Mag van mij ook tegelijk komen....
    Vandaag of zondag...
    Morgen liever niet dan is manlief jarig...

6. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.159
    407
    83
    @trish: hoe herkenbaar!! Spui maar lekker hoor want daar zijn forumdinnetjes ook voor :)
    En super dat je hulp en steun zoekt bij een opvoedkundige daar kun je alleen maar wijzer van worden als je maar in de gaten houdt dat het wel jouw/julie manier van opvoeden met zijn en dat het wel bij jullie blijft passen!
    Hier gisteravond ook zo'n situatie alleen ging het om de volgorde van dingen doen bij het naar bed gaan en die was voor man"lief" en dochterlief niet hetzelfde... Dus ik hoor een hoop geschreeuw en gehuil van boven komen en daar bemoei ik me mee omdat ik weet dat ze beter op mij reageert dan ;)
    Heel bewust eerst gekalmeerd en toen bij papa neergezet om het uit te praten (dat kan bij een 4-jarige ;)) maar doordat ik corrigeerde op de woordkeuze -> papa is de baas :x:$:x werd papa dus heel erg boos op -> moi!
    Dus 2 huilende vrouwen voor het naar bed gaan van dochterlief :(
    Leuk hormonen van mama en stress door het stoppen met roken bij papa en een kleuter die een eigen willetje heeft :D

7. McGyver

McGyver Niet meer actief

@tassie fijn van je goede nacht!

Ow onze hormonen ook haha, gaat niet altijd samen met mannen...

8. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Trishka: nee dat is niet normaal. Mijn man doet nu bijna alles hier in huis.
    Jammer dat hij niet ziet dat hij het beste je wat kunt ontlasten.
    En dat je erdoorheen zit op het einde van de dag is heel begrijpelijk.
    Ik heb dat nu ook, vind het heel lullig voor mijn kids maar ik ben momenteel best blij als ze naar bed zijn.
    Vervelend dat jullie daarover niet op een lijn zitten, ik hoop dat jullie eruit komen.

Deesdees: dat lijkt me dan inderdaad een betere oplossing.
    Heb jij ook niet de stress dat het weer helemaal mis kan gaan.

Michele: wat een heftige bevalling had je zeg. Kan me voorstellen dat je daar van onder de indruk bent.
    Gelukkig heeft de VK adequaat ingegrepen en gaat alles nu goed.
    Mooi onderschrift heb je, leuke foto

Collo: fijn te horen dat alles goed gaat.

Kirrebir: ik wist dat echt niet van die salami... Oops ;)

Sjalleke: dat is inderdaad ook ff balen en lastig.
    En dan vooral dat je dan zelf daarna nog een huilbui erover heen krijgt.
    Mannen... af en toe ;)

9. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Goedemorgen meiden!!

@ Michelle: Jeetje, wat een heftige bevalling meid! Gelukkig gaat alles nu super met jullie beiden! Rust lekker uit, en het verwerken van zo'n bevalling gaat echt niet in een dag of 2. Neem je tijd ervoor, dat komt allemaal echt wel. Ook op zijn tijd:)
    Knuf!!

@ Trishka: Pffff... wat een shitsituatie zeg!
    Hier doen manlief en ik veel samen. Ik momenteel weer een stuk meer dan hij. Maar dat komt ook omdat ik wat verlate nesteldrang heb (zou misschien komen omdat ik "te vroeg" bevallen ben??):p
    En zoals je zelf al zegt: De keuzes die jullie maken, maken jullie samen. Dat is niet jou verantwoordelijkheid! Maar de verantwoordelijkheid van jullie samen!
    En je hebt het inderdaad vaak en snel met zulke kl*te situaties: kleine dingen worden ineens hele grote ruzies...

@ Deesdees: Heftig verhaal van je vorige bevalling! Hopen dat je klachten ook beter blijven na de bevalling! En dat het deze keer, met ks, een veel betere ervaring wordt!

@ McGyver: Ik duim voor jou vandaag whaha:p! Succes!! ;)

@ ZEEF!!!

@ Buik missen: Mis mijn buik eigenlijk helemaal niet zo. Ben onwijs blij dat de kleine meid er is, en daardoor niet zo bezig met m'n buik volgens mij. Was gisteren wel aparte dag. Mijn eigenlijke due date! Gisteravond is nog een heel goede kennis van me bevallen van een zoontje! Helemaal leuk:D

Enne...ik was helemaal in shock... Dacht gisteren: Zal eens kijken of ik misschien mijn broeken van voor de zwangerschap ook weer pas. Dus ik broeken aan: Ik verzuip erin!! Ze zijn gewoon allemaal te ruim... Eet al vet veel, maar zal echt niet om mijn eten of wat ook denken want deze kilo's mogen er van mij eigenlijk wel weer aan! Verdom het om kleiner dan maatje 36 te gaan dragen.

k ben gisteren nog even heerlijk naar de winkel geweest te struunen! Goh wat was dat fijn zeg! Even een uurtje voor mezelf ff lekker shoppen. Ben zowat met niks thuis gekomen whaha, zal je altijd zien:p Maar toch:p

10. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    Wou dat manlief ons nu kon zien, jes en ik zijn allebeid tevreden op t moment, geen gezeur nog gehad.. Snap dat t voor hem ook frusti is hoor, als ie dan thuis komt gebakkelei te horen.. hoop dat ie van het weekend kan zien dat t ook anders is op de dag, denk dat dat misschien ook wel scheelt.. Hij had me om half 9 nog geprobeerd te bellen maar mn foon lag boven met t geluid uit, dus heb m maar gesmst dat ie me maar ff terug moet bellen wanneer ie ff pauze heeft ofzo, wil m ook niet tijdens zn werk storen..

Thanks meiden dat ik hier af en toe kan luchten, denk idd dat als t contract gebeuren bekend is en de kleine er eenmaal is dat t allemaal ook weer wat fijner loopt hoor, t is nu ff de spanningen en dan kunnen we beide de dingen zo heel leuk opblazen zucht ;) , slaat eigenlijk allemaal echt helemaal nergens op hoe hoog t dan oploopt :) .

11. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    ananas, woowwwwww dat je nu alweer verzuipt in de kleding van voor je zwangerschap, hoe doe je dat :D ? Kan me voorstellen dat je je buikje niet echt mist hoor, misschien strakjes dat je t speciale gevoel van je beeb in je buik voelen wel zal missen, dat had ik iig wel na een maandje ongeveer..

Zal ook blij zijn hoor als ik weer normaal op mn buik kan slapen, zonder dat ik achter veel snurk enzo ;) .. en weer mn oude figuurtje terug krijgen :) .

12. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @triska, meid het lijkt er een beetje op alsof jouw man ook last heeft van zijn hormonen ;)
    Hier doe ik trouwens bijna nog alles zelf in het huishouden. Hij verschoon1 de kattebak, brengt de vuilnis weg en stofzuigt af en toe. Ook hij kan er niet goed tegen dat als hij een stressdag heeft gehad, hij thuis komt en hier ook nog eens vanalles hoort. Ik laat hem altijd even rustig alleen als hij thuis komt, daarna begin ik pas oer onze dag. Hier helpt het.

@michele, jammer dat de bevalling zo heftig was, maar nu genieten!

@deesdees, jouw 1e bevalling was ook heftig zeg! Goed dat je nu een ks krijgt!

@jojo & debby, hier ook een buik die naar mijn mening niet voller kan, en dat terwijl ons meisje echt aan de kleine kant is, misschien niet eens 6 pond bij de bevalling.

@blondie & kirrebir,moet wel zeggen dat ze hier best paranoia zijn wat toxo betreft, worden ook elke maand getest erop. Hoe dan ook, na de bevalling eet ik lekker een broodje verse salami!

@mcg, kiwi's had je al geprobeerd? En je kan ook van die dingen kopen bij de apotheek, kom nu even niet op de naam, die moet je dan in je kont steken, knijpen en dan komt alles er als het goed is uit, misschien nog een optie??

OK nu ben ik het allemaal weer kwijt, ga zo even naar wie is de mol kijken!! Ben benieuwd wie er deze week uit is.

13. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    @ Trishka: Sjah als ik dat eens wist! Dan wist ik ook hoe ik de kilo's er weer aan kon krijgen!:D
    Zodra ik erachter ben laat ik het weten;) :p
    Moet toch echt eerlijk bekennen dat ik liever meer reserves had gehad hoor... Achja, t maakt ook allemaal niet echt uit, maar was dr echt door geschrokken dusja:)

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sjalleke sja wat moet ik zeggen... eigelijk vind ik het niet goed dat je je vader afvalt waar je dochter bij is... ik vind dat je altijd achter je man staat en pas nadat zij weg is hem ergens op aanspreekt.
    Ik kan me er al heel erg aan ergeren als ik mijn dochter ergens op aanspreek en mijn man dan tegen mijn dochter zegt "luister naar je moeder". Ik vind dat hij zich er dan niet mee moet bemoeien. Mijn man kan ook wel eens streng zijn en mijn dochter harder aanpakken dan ik maar ik zal nooit laten blijken dat ik het daar niet mee eens ben waar mijn dochter bij is...

blondie: hier ook blij als mijn dochter naar bed is of er even niet is... voel me er af en toe wel lullig om...

salami: wist ik ook niet maar eet ik toch eigelijk nooit. Cervelaatworst wel heel soms...

ananas nou dat is dan de omgekeerde wereld... wil je een paar kilo van mij ;)

15. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @ananas, ik stuur je strakjes wel wat kilootjes op hoor!!! Geen probleem!

16. McGyver

McGyver Niet meer actief

Ja kiwi s vanmorgen op nuchtere mag gehad...
    We zullen zien

Jij bedoeld klysma, moet via ha denk ik als je zwanger bent...
    Wacht dat nog wel ff mee.
    Al wekt dat wel krampen op en wie weet weeën..haha

17. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt??? Jeumig... daar doen ze hier echt niet aan...

Microlax bedoel jij denk ik?
    Bij mij helpt idd kiwi's op nuchtere maag, lauw water met citroensap op nuchtere maag, Lactulose kan ook goed helpen.
    Maar ook Psyllium vezels (bv Colon Clean Producten op merk - Kernpharm)

18. McGyver

McGyver Niet meer actief

Haha straks loop ik helemaal leeg...
    Ook weer niet de bedoeling.....
    Komt vast goed dames...

19. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    salami: wist ik echt niet dat je dat niet mocht:$ Ook niet gehad volgens mij deze zwangerschap, alleen op een pizza.. Mag dat ook niet??;)

trishka: lekker van je af blijven schrijven hoor!

ananas: wow je oude broeken te wijd. Gaat hier straks niet lukken. Ben hetzelfde aangekomen als bij nathan en toen duurde het bijna een jaar voor alles er weer af was.

mc: hoop toch dat het nu gaat werken hoor. Zo vervelend als het dwars zit.

all: net nog even heerlijk geslapen. Zo douchen en aankleden en wat was wegwerken.

20. McGyver

McGyver Niet meer actief

Zo, hier weer op bed......

Deel Deze Pagina