Februari 2011 mama's - deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door smartie1980, 30 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    @ Ray: Ik voed Jaylin op verzoek. Heb haar nooit iedere 2 uur voor een voeding wakker gemaakt oid. Is dat normaal in Amerika??
    Hier hebben ze wel gezegd dat ze om de 3 uur in het begin voeding moest hebben en 's nachts om de 4 uur. Maar zodra ze weer boven geboortegewicht zat hoefde dat ook niet meer en mocht ze volledig zelf het eigen ritme aangeven.
    Jaylin komt uit zichzelf voor voeding en dat is dan om de 2-4 uur.
    's nachts zit er soms langer tussen de voedingen.
    Aan het einde van de dag komen we standaard op 8 voedingen per dag uit.
    Ik heb zelf veel voeding wat er ook echt uit spuit. Jaylin drinkt uit 1 borst per voeding. Ik voed haar dan eerst tot ze loslaat/in slaap valt. Vervolgens verschoon in haar en leg ik haar weer aan dezelfde borst aan (dit doe ik dus omdat ik overproductie heb). Totaal ben ik incl. verschonen ongeveer 30 minuten bezig per voeding.
    Hoop dat je iets aan deze ervaringen hebt?!

En hier inderdaad ook als ik even alleen boodschappen aan het doen ben dat ik denk: "Heb ik mijn tel. wel bij me? Kan manlief me wel bereiken? etc."

@ Smartie: Wat frustrerend dit! Is het niet een idee om met je potje vruchtwater (want met vlokken klinkt me toch echt wel zo) nogmaals het zk te bellen? Want als je vruchtwater blijft lopen dan heeft jullie kleine meid strakjes niet zoveel vruchtwater meer over...
    En verder is het nu wel errug spannend hoor!
    Want als ze de tijd van vanmiddag aanhouden en het blijkt wel vruchtwater te zijn is 1 ding zeker: Jullie kleine meid gaat niet heel lang meer op zich laten wachten!!!
    Succes meid!!

2. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Ik heb gebeld en moest potje dan morgenvroeg maar meenemen. Maakt voor hun niet uit, omdat ze de eerste 24 uur toch niks doen. Dus morgenvroeg vinden ze goed.
    Je kindje komt niet zomaar 'droog' te liggen, je blijft namelijk aanmaken. En met de echo lag ze ook niet droog.

3. smartie1980

Ik wil idd jullie op de hoogte houden.
    Voor zo ver dat lukt haha.
    Debby is mijn buddy, maar die ligt zelf in het zkh. Maar ze had internet dus kon toch posten zei ze.

Frummel beweegt nog heel goed en is druk. Geen harde buiken.
    Wel heel erg pijn in mijn benen. Toenstraks zei ik nog dat ik op de cursus had gehoord dat het altijd met buik begint, en dan pas rug of beenweeen worden. Maar nu geloof ik het zelf eigenlijk niet.

4. smartie1980

Flots, hele plens!

5. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    Net terug van mn schoonmoeder dus gelijk ff checken op nieuws:

GEFELICITEEEEEEEEEEEEEEEEEERD!

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    meiden ik kom even snel mijn bevallingsverhaal typen want als het goed is kan ik nu gewoon internetten en ik wil het even van me aftypen...

Gisteren om 6.30 uur naar de verloskamers gereden. Daar kreeg ik eerst een ballon in die onstluiting zou moeten veroorzaken en met 4 cm ontsluiting eruit zou vallen. En ik kreeg ook een infuus met wee-opwekkers.
    Dit infuus werd om de zoveel tijd opgehoogd want er gebeurde niks. Ik had af en toe wel krampen maar ik vond het meer harde buiken want ze deden niet echt pijn.
    Rond 1 uur voelde ik iets ploppen maar het ballonnetje zat nog vast. Maar ik kreeg toen wel wat weeen maar die deden nog niet echt pijn. Later kwam de arts controleren en de ballon was toch losgelaten en ik had 5 cm ontsluiting. Ze besloot mijn vliezen te breken. Vanaf toen kreeg ik enorm veel weeen. Ongeveer elke minuut 1, bijna geen pauze en ze deden echt pijn. De arts zei dat ik maar moest nadenken over pijnstilling. Toen ze de deur weer uit was hield ik het echt niet meer, ik kan geen houding meer vinden en zat aan de ctg dus kon ook geen makkelijke houding aannemen. Op een gegeven moment lukte het op handen en knieen op het bed redelijk. Ik zei dat ik dan maar een ruggeprik wilde maar ze waren al bezig de kleertjes te verwarmen want op de ctg zagen ze veel weeen en ze dachten dat de baby echt bijna direct al kwam.
    De arts kwam weer voelen maar het was nog steeds 5 cm. Ze heeft het infuus dus iets lager gezet en ik kreeg een ruggeprik. O wat een verademing was dat zeg.. je voelt nog alles maar de pijn van de weeen is weg. Vanuit mijn eigen wereldje waarin je me echt niet moest storen (heel irritant de verpleegkundigen gingen een kletspraatje maken naast me...) kon ik gewoon weer normaal praten en het leken wel gewoon harde buiken.
    Voor mijn gevoel ging het gewoon goed al kreeg ik een klein beetje koorts en liep mijn bloeddruk op.
    Om 5 uur kwam de gyn. Die voelde en zei dat ik nog steeds 5 cm had... balen. Hij gaf het tot 7 uur de tijd want hij had het gevoel dat het niet goed ging komen, de baby zou te groot zijn.
    Om 8 uur kwam de gyn uiteindelijk en ik had nog steeds 5 cm. Toen gingen ze het ok team in orde maken. Ik baalde daar wel erg van, maar ja, het is niet anders.
    Rond half 10 werd ik geopereerd. Ik kreeg een nieuwe ruggeprik maar dat ging niet helemaal goed. Ik werd helemaal niet lekker en werd misselijk en viel zelfs weg maar dat hadden ze niet echt in de gaten. Ik heb sam toen ongeveer 10 sec gezien en toen werd hij meegenomen.
    De kinderarts kwam vertellen dat sam ook koorts had en dat hij opgenomen moest worden op de couveuse-afdeling en ik ging na dichtgenaaid te zijn naar de ic om uit te slapen.
    De gyn kwam nog vertellen dat ik best een breed bekken heb maar dat sam nog niet eens in de buurt van de uitgang lag en dat zijn hoofd nog rond was. Hij was gewoon te groot en had er nooit zelf uitgekomen.
    Om half 12 mocht ik daar weg maar omdat er wisseling van de wacht was mocht ik pas om 00.15 uur naar beneden en alleen omdat mijn man heel boos werd dat ze te lang gingen kletsen.
    Ik heb toen een uurtje met sam gezeten en hem de eerste voeding gegeven. Dat ging goed.

Vandaag gaat het niet zo heel goed met hem want hij krijgt iets te weinig zuurstof zelf binnen en dat kijken ze aan en hij is misselijk van de bevalling. Verder krijgt hij antibiotica via een infuus en heeft hij een sonde omdat ik niet wil dat hij een flesje krijgt. Dat moest eerst perse van ze maar nadat ik heel boos ben geworden mocht het ook via een cupje maar dat ging niet dus nu via de sonde. Ik hou eigelijk helemaal niet van bijvoeden maar goed als hij zich straks beter voelt dan gaan we er aan werken...

nou dat is mijn verhaal, ben blij dat ik het even kwijt ben. Ben best wel verdrietig omdat ik gehoopt had dat het deze keer anders zou gaan dan bij Emma maar eigelijk is het bijna hetzelfde. Het enige is dat ik nu wel weet wat weeen zijn en dat vind ik wel fijn. Maar verder heb ik nu weer een opgenomen kind en een keizersnee. En de napijn is echt geen pretje. Morgen moet ik mijn bed uit en zie er echt tegen op.

7. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    Nu net? Dan zou ik toch nog ff bellen hoor naar de vk.. spannend allemaal smartie!!!

Ray, hier is t idd voeden op verzoek, niet om een bepaalde tijd(bij bv dan, alleen bij flesvoeding om de 3 uur dacht ik.

Nou ik ga ff bijkomen op de bank, was een druk weekend, de kids, vooral de oudste is een beetje zenuwepees en jessey neemt dat dan heel fijn over dus t was erg vermoeiend dit weekend..

Knuffies voor degene die t ff kunnen gebruiken!

8. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel

YAHOO!!!! Wordt het nog de dertiende of krijg je een valentijnsbeeb????

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    smartie meid ik heb nu internet op mijn laptop dus kom maar op met elk half uur een verslag ;)

10. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    Jeetje meid, je hebt aardig wat meegemaakt zeg... hopelijk knapt Sam snel weer op meid en jij ook... doe je rustig aan lieverd?

11. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    @Smartie, pff nou dan moet het wel vruchtwater zijn, toch! Ik had dat bij mijn tweede ook, dat we naar huis werden gestuurd, maar dat we die nacht alsnog terugmoesten omdat het wel degelijk vruchtwater was, waarin mevrouw ook nog eens gepoept had! Succes hoor!

@Debby, wat een verhaal zeg! Snap dat je dat even van je af wil schrijven! Wel fijn dat de ruggeprik het draaglijker maakte voor je! Doe het rustig aan en herstel maar lekker samen!

12. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Debby wat een verhaal! Ik hoop dat alles snel achter de rug is en jullie kunnen genieten! sterkte!
    En alsnog gefeliciteerd!

@ blondie van harte met Regan!

@ Smartie zet em op!! You go Girl!!

13. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Blondie, gefeliciteerd met Regan!

Debby, jeetje wat een verhaal zeg, heftig..

Smartie, succes!

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    buddinieuws smartie:

XXXXXXXXX

flops en nu dus weer terug naar het zkh. Voor mij is het duidelijk.

XXXXXXXXXXX

succes smartie!

15. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    debby: zo wat een verhaal zeg. heftig zeg:( Rust nu maar lekker uit! Hoop dat jullie snel thuis van elkaar kunnen gaan genieten.

smartie: spannend!

16. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @debby, sjonge wat een verhaal. Heftig hoor! Ik hoop dat jullie snel van elkaar kunnen genieten.

@smartie, (nog een keer) spannend!

@hier, vandaag was ik uitgerekend, raar idee. Morgen moet mijn vriend weer aan het werk en ben ik dus voor het eerst een hele dag alleen met onze kleine man. Ik vind het toch best spannend. En morgen ook weer wegen. Hij is veel meer gaan drinken per dag, dus ik denk wel dat hij aangekomen is, maar toch ook spannend.

17. rinslll

rinslll Bekend lid

19 jun 2009
    624
    0
    0
    @ blondie,gefeliciteerd en veel geluk samen.

@ smartie,succes meid!

@ debby,Ppff heftig allemaal en klote dat t weer t zelfde lijkt en voelt.
    Kan me voorstellen dat je t anders voor ogen had.
    Sterkte met herstellen!

18. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @debby, heftige bevalling, maar gelukkig hebben ze ingegrepen en hebben jullie nu een stoere zoon!!

@blondie, gefeliciteerd met jullie dochter. Mooie naam!!

19. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.159
    407
    83
    @Debby: wat een heftige bevalling hb jij gehad zeg! Hoop dat je het snel een plekje kunt geven en dat jullie lekker van hem kunnen gaan genieten!

20. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    blondie gefeliciteerd!!!

hoe zou je de naam regan uitspreken?

Deel Deze Pagina