Wat fijn zustertje!! Gefeliciteerd! Chrizzy, helemaal herkenbaar, mijn behoefte is echt 0.0 en vind het eigenlijk ook heel eng, weet wel dat er niets beschadigd kan worden, maar het idee alleen al om iets naar binnen te krijgen, terwijl er ook een beeb zit, werkt nou ook niet echt opwindend! Kan die knop niet omzetten, hoop dat dat snel beter word, haha!
Ikzelf heb net even mijn Emesafene-zetpillen bij de apotheek opgehaald. Hopelijk zakt mijn misselijkheid af en kan ik over een uur of anderhalf 'gewoon' weer eens wat avondeten naar binnen krijgen. Mag ze tot vrijdag gebruik en dan even contacten met de huisarts over hoe en wat. Ben benieuwd of het wat gaat helpen..
Zustertje, wat fijn dat je een goeie echo hebt gehad, gefeliciteerd! 'Knuffelen', ik heb er eigenlijk meer zin in als voor de zwangerschap maar blijf het een beetje eng vinden omdat ik een keer wat bloed ben verloren na de daad.. Nina, ik hoop voor je dat het helpt!
@Alle nieuwe dames: Gefeliciteerd, leuk zo'n lange februarilijst terwijl de maand zo kort is. @Storm: Hier is het al vanaf een uurtje of vijf flink aan het regenen en het houdt voorlopig niet op denk ik zo aan de lucht te zien. @Eten/misselijkheid: Omdat ik zo moe ben heb ik simpelweg geen zin om iets klaar te maken. Tenminste, voor mijzelf. Ik zorg wel voor het ontbijt, lunch en kook wel elke dag het avondeten voor het gezinnetje maar zelf een bordje opscheppen is er vaak niet bij. Ik eet wel brood, fruit en zuivelproducten dus ik denk dat ik wel genoeg binnen krijg. Ik merk dat ik 's avonds wel wat moet eten voor het slapen gaan. Anders word ik ' s nachts wakker van een enorm hongergevoel. Het uit je bed komen om te plassen herken ik ook. @Bloedtest: Omdat ik zo moe was heb ik even de VK gebeld en gevraagd naar de uitslag van mijn bloedtest. Die was helemaal ok. Ijzer was 30 (minimum is boven de 10) en mijn suiker was 51. "Netjes allemaal", zei de VK. Ik dacht dat er wel iets van bloedarmoede uit zou komen maar alles is dus prima. @Minniemouse: Vervelend voor je dat het deze keer (weer) niet gelukt is. Ik hoop dat het spoedig goed komt. @Zustertje:Ik denk dat je nu wel wat meer gerustgesteld bent? Ik heb verhalen van meiden gelezen die negen maanden bloedverlies hadden en die nu prachtige kinderen hebben. Je weet nooit hoe het leven loopt maar teveel stress is nooit goed. Geniet van je zwangerschap. @Kabouter Prikkebeen (mijn zoontje in het gips): Voor alle meiden die zo lief hebben gereageerd: Eindelijk mag volgende week dinsdag het gips eraf! Het is zo sneu om zo'n klein mannetje in het gips te zien, hij redt zich op zich best wel, hij hinkelt ermee en hij rijdt in zijn rolstoeltje maar het zou lekker zijn om lekker met hem naar het strand te gaan. Als de regen tenminste ophoudt, hahaha... @Vertellen: Nog steeds niet aan mijn familie verteld, ik zie er zo tegenop. Ik spreek mijn vader niet zo vaak, onze band is best goed alleen hij heeft een erg druk bestaan en komt niet zo vaak langs. Hij is kunstenaar dus die zijn lijkt wel van nature wat chaotisch. Mijn broers vertellen is ook niet zo makkelijk, ook met hen heb ik een prima band, ze zijn erg lief maar toch vind ik het moeilijk. Nog even over nadenken maar. Niet te lang want ergens na de zomer hebben we een familiereünie en dan ben ik iets van 18 weken zwanger. Ik denk dat je dan wel het een en ander gaat zien Groetjes Oumi
Voel me nu al een stuk beter (uur na inbrengen). Wat een opluchting om door het huis te kunnen lopen e.d. zonder mijn emmertje mee te hoeven nemen. Heerlijk! Nu duimen dat het zo blijft. (Goh, krijg zelfs zin om te eten..! En die zin is lang weggeweest, maar alvast stiekem beginnen ) @ knuffelen e.d.: ik heb daar helemaal geen zin meer in. Ook voordat de misselijkheid begon niet. Voor m'n zwangerschap wel. Arme man van mij Ach, komt wel weer! Weet van m'n vorige zwangerschap dat ik vanaf een week of 20 veel meer zin had als normaal, dus wie weet gebeurt dat nu ook wel (en komt dat bij sommige van jullie ook wel )
Pillen: die foliumzuur pilletjes zijn idd lekker klein maar die zwanger zijn pillen van de etos zijn ook tevens een multivitamine..en dat vind ik wel belangrijk.wel enorme pillen maargoed heb het ervoor over..hihi... het is hier echt een storm joh! wow..hele straat ligt onder de takken. Knuffelen: die keren dat wij het hebben gedaan sinds de zwangerschap is ook nog maar op 1 hand te tellen..ik heb er gewoon niet zoveel behoefte aan aangezien ik me s'avonds het slechtst voel en ik het toch eng vind na 2 miskramen..
@vertellen: bij ons weet iedereen het al @ijzer: hier ook vandaag uitslag van bloedtest gehad en dat was 7,8 en dat was heel erg goed. Moeheid komt dus niet daardoor. Gyn zei nog dat als mijn bedrijfsarts problemen had met mijn ziek melding dat ze dan contact met hun kunnen opnemen. Wel een fijne gedachte...
Nog even deze site: Hoe ver ben ik? Deze site leest lekker makkelijk en laat van die schattige foto's zien. Liefs Oumi
Heee Meiden!! Hier is de regen net begonnen, de wind valt nog mee Ik woon in het topje van Friesland en volgens mij gaat het hier nog wel meevallen Maar van mij mag die warmte wel weg! Niet te harden!! Hier de monsterafwas gedaan, en de koelkast uitgesopt. Daarna was ik zo moe dat ik even op de bank ben gaan liggen (15.00 uur) Voordat ik wakker werd deed mijn vriend de deur open (18.30 uur) dus dat had ik schijnbaar even nodig Maar ben nog steeds moe. En heb hoofdpijn!! Ik slikte voorheen ook alleen foliumzuur maar de vk wilde dat ik ook die multivitamines ging slikken. Nouja, als zij het zegt doen we dat Knuffelgehalte is hier ook 0.0. De warmte speelt ook wel mee. Maar ook ik ben bang om iets te beschadigen en van binnen voelt ook alles héél erg anders aan. De keren dat we het hebben gedaan zijn ook hier op 1 hand te tellen, maarja, dat zal vast wel weer terugkomen Zustertje: Gefeliciteerd met je goede echo! Toch heel fijn om een goed kloppend hartje te zien! Maar kan me voorstellen dat de onzekerheid blijft met het bloedverlies. @ Vertellen: Hier weet ook hier iedereen het! Echt super! Okee, nu regent het hier heel erg hard. Het gaat dus toch niet aan ons voorbij
Nina: Wat ontzettend fijn dat je medicijnen werken! Nu straks maar proberen even lekker te eten! @ Site: Ik tik bij google altijd de week in waarin ik zit en neem dan de eerste(meestal) die er staat.
@vitamines... slik die van davitamon mama nog wat.. ze zijn wel erg groot, maar smaken niet heel vies als je ze te lang in je mond houdt. @vertellen, hier weet zo goed als iedereen het wel. vond dat het wel kon, ze hebben ook immers jaren meegeleeft toen het allemaal wat minder ging, en tijdens de behandelingen. @noodweer... ik denk dat het wel meevalt hier (Emmeloord) het is net begonnen, we wachten af... @knuffelen... sinds dat we weten dat we zwanger zijn nog niet gedaan, heb ook tegen manlief gezegt dat ik het een beetje eng vind. Meiden, vinden jullie het niet vreselijk eng allemaal... we hebben dan wel een goede echo gehad.. maar ben zo bang dat het nu niet goed meer is?? Dat had ik ook voor de eerste echo gisteren, maar het was allemaal goed. Over 3 weken mogen we weer, maar ik ben zo bang dat het niet goed is ofzo. Moet er wel bijzeggen dat ik geen rare dingen heb hoor, bloedverlies oid. Maar veel klachten heb ik ook niet, ja last van mijn darmen, en n beetje gespannen boopsies maar verder eigenlijk niets.. Oh ja ik vergeet het ergste... HONGER! heb de hele dag honger hahahaha
@ Patje: Ook hier onwijze last van onzekerheid. Heb ik vorige week ook aan de meiden hier gevraagd of zij er ook last van hadden hoor! Soms lijkt het net alsof iedereen op een roze wolk zit maar dat is echt niet zo. Iedereen heeft zijn onzekere momenten. Zo ben ik bijvoorbeeld ook heel erg bang dat het straks niet goed zit ondanks dat ik ook nergens last van heb qua bloedverlies enzo. Ik heb met 7w4d mijn echo gehad en krijg nu met 20 weken de volgende echo. Wel heb ik alle zwangerschapsverschijnselen die ik eerst ook al had. Maar zoals iemand hier zei, en daar denk ik nu elke keer aan: Moeder natuur moet zijn werk doen en wij kunnen er alleen maar vetrouwen in hebben dat zij haar werk goed doet. We hebben er geen enkele controle over. Het enige wat wij kunnen doen is er zo veel mogelijk voor zorgen dat moeder natuur haar werk zo goed mogelijk kan uitvoeren door onze vitamientjes te slikken en eten, genoeg te rusten en slapen en door ons lichaam zo goed mogelijk te verzorgen.
vitamientjes: ik heb die van kruidvat. Moet zeggen dat ik ze ook wel eens vergeet (zal hem zo direct innemen) zal blij zijn als ik over 2 weken niet meer hoef...
Mag ik even heel persoonlijk zijn en vragen hoe het met jullie ''knuffelgehalte'' geteld is? Bij mij is het namelijk bijna 0. Ik vind het zo sneu maar de behoefte is zo goed als weg! Misschien na mijn mk ook wat onzeker wat betreft ''de daad opzich'' maar alles wat er bij komt kijken zie ik ook al niet zitten. Komt dat later nog terug? Ik hoop voor hem dat dit niet heel de zwangerschap gaat duren, vind het wel heel zielig maar ik kan er echt niets aan doen.... Liefs[/QUOTE] Kan me hier helemaal bij aansluiten. Ik heb ook totaal geen zin. De laaste keer dat we geknuffeld hadden zeg maar begon ik te bloeden dus ik durf echt niet meer. Mijn vriend vind het best lastig maar begrijpt het wel. In de loop der tijd komt het wel weer terug had ik bij mijn vorige zwangerschap ook Hier de hele avond al krampen in mijn onderbuik en richting rug, net even in bad geweest en dit hielp goed. Ik hoop zo dat het allemaal goed is met deze kleine hummel. probeerde vandaag met den angelsound te luisteren maar hoorde helaas niets. Dus toch maar even wachten tot volgende week
@ananas, ja je heb wel gelijk en het is ook wel zo... maar het is zo hoe zeg ik dat... bizar...ongelovelijk... wel gek trouwens dat je nu pas met 20wk een echo krijgt, we krijgen over 3 weken weer een.. en denk dat we dan pech hebben en pas met 20 wk pas krijgen. @marjolein... wat moet ik me nou voorstellen bij zo een angelsound?? en kan je dat al zo vroeg al horen??? ik ben echt n leek in dit soort dingen hahaha. wat ik me nou ook nog afvroeg... hebben jullie al spulletjes gehad? we hebben het gisteren tegen ongeveer iedereen verteld, en nu al het eerste rompertje gehad.. wel erg lief, maar heb liever dat het pas na 12wk komt
@knuffelgehalte: mijn man en ik hebben nog 1 keer "geknuffelt" sinds ik zwanger ben. Ik heb nu gewoon de behoefte niet dat ik me zo naar voel... Ik vind het ook niet sneu voor hem ofzo. Het is 1 van de mindere effecten van zwangerschap waar hij last van heeft. Ik heb van veel meer dingen last. En ik heb toch echt altijd geweigerd om het tegen mijn zin in te doen.
patje een angelsound is een apparaatje die je op je buik houdt en dan kan je de hartslag horen. Maar ze raden af het voor 12 weken te gebruiken omdat de kans klein is dat je het daarmee hoort. Ik had echt altijd ruzie met dat ding. Heb er hier nog 2 liggen, over een paar weekjes maar eens proberen weer...
@Oumanouar: Wat fijn dat het gips er eindelijk af mag! Daar zal hij ook wel heel erg blij mee zijn. Sjonge, was het te doen voor hem met het extreme warme weer Wel super, wordt het nu toch nog weggaan met vakantie voor jullie?