Zustertje, wat verschrikkelijk zeg, heel veel sterkte! Kleding, ben bijna 3 kilo afgevallen helaas (door de misselijkheid). Alles past nog, maar vind sommige strings en boxers wel wat knellend zitten, dus als mijn echo van volgende week hopelijk goed is, haal ik mijn zwangerschapsondergoed vast van stal.
mijn zoon is van eind dec 2007, dus ben ook heel benieuwd hoe t gaat zijn! Hij is wel heel erg geinteresseerd in baby's maar zal toch wel wennen zijn voor m denk ik als ie zn aandacht moet gaan delen, denk dat ie wel even jaloers gaat worden hahaha!
Vandaag voor het eerst niet extreem last van moeheid en misselijkheid (ik ben zelfs ziek gemeld hiervoor). Is toch wel vroeg voor kwaaltjes om weg te trekken of niet? Brrr begin het eng te vinden... toch wel onzeker dus. Ik heb gisteren een foto van mijn test op hyves gezet. Dus dan is het gelijk duidelijk voor iedereen Voor wie nog hyves vriendjes zoekt. Mijn hyves is www.gordeldiertje.hyves.nl
Ja idd het rustige leventje gaat nu weer even op zijn kop staan Ik hoop in elk geval dat ukje nummer 2 net zo snel doorslaapt als Kyano (met 5 weken al) Dat we in elk geval de nachten gewoon door kunnen slapen. Overdag zal het wel even passen en meten worden. Maar komt idd wel allemaal goed. Eerst lekker genieten van de zwangerschap. Debby kan best hoor een dagje zonder misselijkheid. ** spreek ik heel overtuigend, terwijl ik zelf vandaag ook onzeker ben ** Ik heb een klein beetje bruinverlies gehad maar toch schrik ik dan even. Bah waarom is zwanger zijn zo verdomd zenuwslopend !
Debby, kan wel hoor meid, geniet er maar even van. Ik heb ook een paar keer (op 1 hand te tellen helaas) een dagje gehad dat ik dacht.. hee, het gaat weer een beetje! Maar de volgende dag was het dan weer heel erg, dus er is geen peil op te trekken. Wupje, vervelend is dat he! Het gebeurt vaker, maar je schrikt je kapot! Meerdere kindjes; mijn zoontje is van feb 09, dus dat gaat - als alles goed blijft gaan - 2 jaar schelen. Echt beseffen doet hij het nog niet, hij vindt het denk ik alleen maar raar dat mama de hele dag maar op de bank ligt (de lieverd komt me steeds kusjes geven en erbij liggen), daar voel ik me ook wel heel schuldig over. Ben benieuwd hoe het straks zal gaan! Weet niet meer wie het vroeg, maar wij gaan voor een draagdoek + wagen (wagen hebben we dus al ), misschien koop ik nog een meerijdplankje of -zitje, maar de meningen daarover zijn nogal verdeeld, dus ik ga zo'n ding tzt eerst maar eens uitproberen in een winkel.
@Ontlasting: Wel wat minder dan normaal, maar verder nog geen last van. @Attracties: Ik zou ook het zekere voor het onzekere nemen en de echte heftige attracties vermijden. @Buik: Met bepaalde kleren zie je het echt wel al. Zeker ook omdat ik mijn buik niet meer in kan houden. Mijn broeken waren net voor de zwangerschap toch al wat te ruim, dus zitten nu goed, maar gaan binnenkort wel te strak zitten. @Kapper: Toen ik zwanger was van mijn zoontje ben ik ook gewoon naar de kapper gegaan en het laten verven. Ligt geloof ik wel aan wat voor soort ze gebruiken, maar tegenwoordig zijn de meeste gewoon veilig. En als de kapper zegt dat het kan... @Vermoeidheid: Was vandaag zo ontzettend moe en Zoonlief wilde echt niet langer slapen vanmorgen en slaapt s'middags ook niet meer en was vandaag best pittig wat gedrag betreft. Is weer veel aan het uitproberen. Gelukkig was mijn man vandaag redelijk op tijd klaar met werken, dus ben even uurtje gaan liggen. Had het echt nodig!!! @Pukkels: In het begin was het echt heel erg en ze willen nog steeds niet echt weg, maar gelukkig wel wat minder geworden!!! @Ouder kindje: Denk dat mijn zoontje het ook moeilijk gaat krijgen. Hij is van november 2007. Is gewend nu alle aandacht te krijgen en hangt best aan mij, dus dat is straks wennen. Al denk ik wel dat hij het leuk vind om te helpen, dus daar ga ik op inspelen en hem zoveel mogelijk erbij betrekken.
Meiden wat gaan jullie hard.. Zag net een heel verdrietig berichtje voorbij komen zan Zustertje, wat afschuwelijk, eerst de euforie van een mooi kloppend hartje en dan de volgende dag toch nog mis Ik wacht de echo al met angst en beven af maar door zulke berichtjes besef je weer dat zelfs een goede echo geen garantie is... En toch hoop ik dat het heel snel donderdag is zodat ik weet waar ik aan toe ben want met mijn voorgeschiedenis durf ik er ng niet echt in te geloven.. Verder alle nieuwe mama's, mama's met goede echo's etc. gefeliciteerd!
Wij hebben ook een dochtertje uit 2007 (september), ze is nu helemaal bezig met baby's. Ookal weet ze nog niet dat ik zwanger ben.. Voelt het denk ik aan, want bij opa & oma (die het dus nog niet weten) ging ze speelgoedsleutels en weet ik wat niet al meenemen voor 'de baby'. Haha, moest ik me daar even uitredden Ze snapt er ook niet veel van dat mama aldoor moe is en last van d'r buik heeft ('ahhh arme mama, gaat het?' is het dan). Ik ben niet zo bang voor het leeftijdsverschil. Broertjes en zusjes liggen elkaar gewoon soms niet, en gelukkig vaak ook weer wel. Dus dat zien we over een jaartje of 2/3 wel weer. Zijn genoeg gezinnen waar het leeftijdsverschil klein is en waar men ook niet met elkaar kan opschieten (en andersom natuurlijk ook!), dus dat is vooraf toch niet te zeggen. Laatst was ons meisje zo lieff voor haar achterneefje van 8 mnd en achternichtje van 1 jr 3 mnd: te leuk! Echt een moedertje.. Hopelijk is dat straks ook zo. Al zal er ook wel even sprake zijn van jaloezie denk ik zo, maar ook dat is een normale reactie lijkt me.. Spannend allemaal!
Mijn oudste zoon scheelt precies 3 jaar met mijn jongste zoon, en in het begin was hij erg jaloers en erg opstandig,Nu zijn ze kop en kont Als de nieuwe uk geboren wordt zijn ze 4,5 en 1,5 jaar. Hopelijk hebben ze dan genoeg steun aan elkaar zodat de begin periode ietsje relaxter verloopt De oudste 2 gaan ook een slaapkamer delen, daar willen we in december mee gaan beginnen. Hopelijk wennen ze er allebei snel aan, want verhuizen zit er voorlopig niet aan te komen. Heeft iemand hier er al ervaring mee?
Heee Meiden, Ben ik weer even! Maar nu niet zo onzeker en emotioneel hoor @ Puistjes: OMG...Mensen zeggen gewoon tegen me: Meid, je komt er steeds slechter uit te zien! Dat was voor mij wel het dieptepunt... Bij mij zitten ze in mijn gezicht, op mijn borst (neem een lage v-hals en doe die helemaal vol met puistjes...) en op mijn rug... Voel me dus soms een grote pukkel hahaha. @ Buik: Ik heb, voor de afwisseling, 2 broeken met elastiek gekocht... Mijn eigen broeken passen al, ik denk 2-3 weken niet meer, ze zitten niet lekker en bij mij is het ook heel gevoelig op de buik. Doe dan zegmaar de rits en knopen los, maarja, dat is ook niks natuurlijk! Maar die broeken met elastiek zitten zoooo lekker! Net alsof ik heel de dag een joggingbroek aan heb Echt een aanrader!! @ Marjolein: Wat super dat je jullie kleine weer even hebt gezien! En wat fijn dat het goed blijkt te zitten na de bloeding! @ Daphne: "De baby mag ook met mijn duplo spelen" Wat zijn kinderen toch aandoenlijk!! Wat een lieve dochter heb jij @ Echo's: Wat fijn van alle goede berichten van vandaag!! Wat is er vandaag veel geschreven zeg!! Gezellig hoor
Meerdere kinderen: De leeftijd maakt in principe niks uit voor de broertjes en zusjes. Je hebt kinderen met een leeftijdsverschil van 1 jaar, en 5 jaar. Het zijn niet voor niks broers en zussen, soms kunnen ze goed met elkaar en de andere momenten speel je alleen maar politieagent. Je hebt er kinderen bij die altijd goed met elkaar gaan. Het is per kind verschillend. Kapper: Door je hormonen kun je beter je haar niet verven. Althans, het valt anders uit laat ik het zeggen Als het goed uitpakt heb je geluk. Ik heb het 13 jaar geleden gedaan bij de zwangerschap van mijn zoon en het was helemaal verkeerd uitgevallen. Bespreek het gewoon even met je kapper, kijken wat hun zeggen. Volgens mij kan het wel hoor Vakantie: We gaan vannacht op vakantie en ik ben erg zenuwachtig voor de reis. De misselijkheid komt nog steeds met vlagen dus ik hoop dat het goed gaat Vandaag precies 11 weken zwanger alweer! We gaan alweer de 12e week in, gaat snel he? Voor je het weet zitten we allemaal met dikke toeters achter het toetsenbord te tikken
goedemorgen! Nathan is straks net 2 als de 2e komt. Lopen doet hij prima maar weet nog niet wat we straks doen. Heb eigenlijk geen zin om nog een duowagen te kopen. Ik denk dat we voor zo'n plankje gaan. Als we dan grotere stukken weg willen moeten we maar met 1 buggy en 1 wandelwagen. Ach dat zien we dan wel. De eerste tijd is het toch winter en dan ga ik ook geen kilometers wandelen
Goeiemorgen allemaal, @meerdere kindjes, onze zoon is van juli 2007 en onze dochter van januari 2010 onze zoon is HELEMAAL weg van zijn zusje! Hij zou der het liefst de hele dag overal mee naartoe nemen. Ik hoop alleen wel, dat doordat er straks tussen de jongste maar 1 jaar verschil zit, hij niet steeds buiten de boot valt, maarja, de tijd zal het wijzen. Het is natuurlijk logisch dat die 2 kleintjes naar elkaar gaan trekken, terwijl de oudste op school zit.... @wagen, we gaan zoeken naar een duowagen dus, aangezien de jongste straks net 1 jaar is. Maar is zoveel verschil in.....:S wordt nog moeilijk. Wil liever niet met een nestje maar met een wieg, maar die kan waarschijnlijk weer niet in mijn autootje. (KIA Picanto) zoiezo krijgen wij een probleem met de auto, aangezien er niet 3 autostoeltjes naast mekaar in mijn man zijn auto kunnen....:S terwijl dat wel een grote wagen is (SUPERB) aaaargh 3 kinderen lijkt wel eens onpraktisch! maarja.... @all, ik moet nu gaan werken, en manlief is jarig dus vanavond feest. Ik lees morgen weer bij! Fijne dag allemaal!
Pffff ben deze week erg moe, had gehoopt dat het wel mee viel en dat ik het ergste wel zou hebben gehad, van de begin verschijnselen. Helaas te vroeg gejuichd denk ik Ach ja we zien het wel hoe het gaat. Dinsdag even naar de gyn voor een gesprek en dan weer een afspraak maken voor de 12 weken echo. Spannend!!! Dan gaat mijn zoontje ook mee. Ben benieuwd hoe hij zal reageren of hij er wel wat van begrijpt dan.
Goeiemorgen! @Kapper, je mag je haar gewoon verven, het kan geen kwaad. Enige wat er kan gebeuren is dat de kleur verkeerd uitslaat door de hormonen. Maar die kans schijnt maar erg klein te zijn. @Moeheid, hier vreselijk, de laatste paar dagen.. Moet elke middag rond een uur of 4 een uurtje gaan slapen haha. Daarna is het goed en kan ik de rest van de avond er weer tegen aan. @Mispoes, gefeliciteerd met je man! @Pukkels, ik ben toch blij te horen dat ik niet de enige ben die daar zo'n last van heeft (sorry ) Jeetje zeg, bleef het eerst bij dat het alleen op mijn rug zat, het heeft zich nu uitgebreid naar mijn rechterschouder. Leuk met dit weer, iedereen ziet het..
@Puistjes e.d: Gelukkig heb ik daar geen last van, bij de andere zwangerschappen ook geen last van gehad. Misschien komt het nog, you never know... @Toiletbezoek: Ook hier geen problemen, ik heb sowieso een erg vlotte stoelgang en nu nog steeds. @Oudere kinderen: Mijn zoons zijn 12, 8, 6 als de kleine geboren wordt. Echte grote broers, mijn oudste en de middelste hebben geregeld ruzie maar ze maken het altijd zelf weer goed. De oudste is een klein beetje aan het puberen denk ik. Hij gaat steeds in de contramine en is geïrriteerd. Meestal negeer ik dat gewoon en na een tijdje ziet hij in dat hij anders had moeten reageren. Hij is wel erg zorgzaam en verantwoordelijk. Ik denk dat het wel goed komt. @Kleding: Tja, niet veel aangekomen. Ik draag eigenlijk altijd tuniekjes en van die tricot jurkjes. Daar zie je vrij weinig in. Ik merk het zelf wel dat mijn lichaam aan het veranderen is maar volgens mij de buitenwereld niet. @Ananas: Toch ziek geworden, iedereen in het gezin is aan het snotteren en hoesten. Vervelend want de mama-taken gaan gewoon door. Soms mis ik het wel, om helemaal lekker verzorgd te worden. Dat is echt mega-lang geleden. Gelukkig verwachten ze niet teveel van mij, dus ik hou het eten simpel en de was ligt even niet gestreken in de kasten. Dat soort dingen komen wel weer. @Goede echo's: Altijd leuk om te lezen. @Kinderwagen: Dat hangt eigenlijk wel een beetje van het budget af. Zoals ik al eerder schreef wil ik eerst een nieuwe vaatwasser, wasmachine, droogtrommel en stofzuiger. Verder moeten we echt alles opnieuw halen want geen sok, wiegje, lakentje, rompertje of hydrofielluier is bewaard gebleven. De voorkeur gaat naar een Bugaboo, Quinny Zapp of Quinny Senzz. Liefs Oumi
Hey meiden! Pff ik moest vanochtend vroeg mijn bed uit want had ochtenddienst voor zoonlief, 6.30 was hij present Morgen mag ik uitslapen Verder lekker rustig aan het weekend maar ook wat poetsklusjes dus ga gauw weer verder nu Kyano slaapt. Sjalleke wij gaan ongeveer gelijk op, ik heb woensdag de echo. Hopelijk voor ons allebei goed nieuws! Nina Kyano heeft ook iets aangevoeld. Toen ik nog niet positief getest had, wees hij al op mijn buik en zei baby Melanies spannend samen op een kamer! Twitty ha ha laat die dikke toeters maar komen! Mispoes gefeliciteerd met hubbie!
Oeeeh meiden...!! Ik ben zo zenuwachtig voor de echo maandag avond... hahahaha!! Nou dat was mijn hot news...