februari 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door michele25, 26 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. T84

T84 Fanatiek lid

25 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Zuid Holland
    Nou idd de dromen slaan bij mij ook op hol..
    (geen idee waar ik het vandaan haal) Ik had gedroomd dat het nederlands elftal een rondvlucht aan het doen was in een helikopter.. en iedereen was aan het kijken, vuurwerk, partyboten.. en ineens stort ie neer.. op een partyboot.. alleen de helikopter brand totaal uit en dus ook het nederlands elftal.. de partyboot is verder ongedeerd.. en toen werd ik wakker en had ik zoiets van heh, wat heb ik nou weer gedroomd, haha..

Idd ik heb ook helemaal geen zin om te werken.. denk lekker dat ik om 2uur ervandoor ga.. het is hier ook uitgestorven..

2. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Even snel laten weten dat de echo wederom helemaal goed was!
    Zeer beweeglijke beeb :D.

3. Thistje

Thistje Actief lid

17 nov 2009
    112
    0
    0
    zaancity
    Juul: Gefeliciteerd, heerlijk zo'n echo!!

T84, welkom!!!

MG2009: Jij ook gefeliciteerd met je echo.

Vandaag intakegesprek gehad met de gyn. Pfff wat duurde het allemaal lang, maar goed hebben we ook weer gehad ;)
    Bloeddruk was gelukkig goed. Papieren meegekregen voor bloedtesten, maar die hoeven pas over 2 weken tegelijk met combinatietest/termijnecho.
    4 augustus echo en combinatietest en dan 11 augustus de uitslag. Bleh 2 weken wachten. Lijkt nog zo ver weg.

4. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    allemaal goede echos lees ik! Fijn!!!

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    gefeliciteerd met de goede echos!

Ik ben vandaag al weer 9 weken. Vind het toch nog redelijk snel gaan, ondanks dat ik me zo beroerd voel. Nog 3 weekjes en dan zit ik alweer op 12 weken en krijg ik weer een echo!

6. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Kom even alleen reageren, ben op mijn werk maar toch even gauw bijgelezen :)

Daphne idd wel eens lekker zo rustig opstaan

Cassida uhh wat vreemd :$ :(
    Als ik dat dan weer lees ben ik toch ook weer een beetje bang voor morgen. Hopelijk is het bij ons allebei gewoon helemaal goed.

Oeps wat een slanke dennetjes zie ik voorbij komen ;)

Ananas hi hi dat zijn wel hele gekke dromen.
    Balen van de stage, ik zou het wel aankaarten

Juul gefeliciteerd meid!

T84 welkom en gefeliciteerd! ha ha ook al zo'n leuke droom :D

Chrizzy bij ons kan dat ook, ze noemen dat een pretecho.
    Hebben we bij Kyano ook 2x gedaan. Ik vond het toen ook erg leuk.

MG super!!

7. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi dames,

@T84, welkom.

@Goede echo's, fijn dames.

@Afspraken, veel succes ermee.

@Cassida, dank je voor je antw en balen van je echo.

@Hier, 9 weken alweer wat gaat het hard.

@Buikfoto, wat je bij mij gaat zien is alleen maar vet.

8. Chrizzy

Chrizzy Lid

16 apr 2010
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Wupje, ja bij onze 'gewone' echoscopiste kun je inderdaad ook een pretecho laten maken. Ik weet niet hoe het daar is, maar bij die van ons is dat een stuk duurder dan bij die mevrouw waar ik het over had. En die mevrouw maakt zowiezo geen medische echo's op verwijzing van de verloskundige. Zij maakt alleen maar ''pretecho's'', 2d, 3d, zelfs 4d, inwendig etc. Ben benieuwd!

Liefs

9. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Goeiemiddag!

@blondiedfu: Jeetje, dat is ook wat... Gelukkig zit er nog 1 mooie beeb, al had je toch graag gezien dat het er dan 2 waren.

@Goeie echo's: Weer gefeliciteerd dames!Leuk! Al zag ik dat Cassida's echo minder leuk was, ik zou ook gewoon bellen en je verhaal doen, want zo blijf je toch met een rottig gevoel zitten.

@Chrizzy: Extra echo's om te spieken zijn altijd leuk!:D Veel plezier alvast!

@T84: Welkom! En gefeliciteerd!

@Buikfoto's: Leuk meiden! Alleen hier zit nog een mooie buik van de vorige zwangerschap, dus weinig nut om nu al foto's te plaatsen haha later misschien!;)

@Ananas: Ik zou het wel aangeven dat je zwanger bent en liever niet op een agressieve afdeling wil werken.

@Thistje: Wachten lijkt nu alleen maar langer te duren...Heb er ook erge moeite mee!;)

@Debby: We zijn ongeveer even ver, alleen krijg ik bij 10 weken mijn 2e echo! Duurt lang he.....

@Wupje: Werkse!

Hier gaat het als gewoonlijk de laatste weken: Beroerd...hahaha kijk er niet eens meer van op als ik wakker word.
    Ik heb ook totaal geen honger, maar ja dat werkt natuurlijk niet, dus met veel moeite krijg ik overdag 4 boterhammen weg en s avonds een prak.... Gelukkig helpt mijn zoontje me wel door steeds fruit te willen, want dan neem ik ook wel een stukje. Zitten nu samen aan de mandarijnen!
    Maar ik vind het ook veel te benauwd buiten, komt misschien ook omdat ik me niet lekker voel, maar het mag van mij wel wat minder, dan kan ik tenminste lekker wandelen en fietsen met die kleine zonder gelijk zwarte vlekken voor mijn ogen te krijgen..:)

10. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    He mammies..

Eerst even het ego stukje:
    Ben net bij de praktijk geweest. Moest bloed laten afnemen.. Haha wat een ramp ging helemaal van de benen.. Ze hadden daar zon speel kussen voor kinderen liggen, daar ben ik maar boven op gaan liggen.. Mijn dochtertje klom boven op me. Mamma? haha kind dacht leuk! mamma gaan ook mee liggen rollebollen :p Verder och even gepraat over de echoscopiste van gisteren. Het is ook een waarneemster daar op de praktijk. Dus ze kennen haar ook niet heel goed. Maar gelukkig ben ik wel wat gerust gesteld. Ze vertelde dat de eerste echo die ik gehad had eigenlijk gewoon veel te vroeg was. En dat de echo die ik gisteren heb gehad eigenlijk geteld moest worden als de eerste echo. Dus de volgende echo is de tweede termijn echo. haha volgen jullie het nog? Maar ik moest me niet al te druk maken omdat het vaak voorkomt dat er nog een tweede termijn echo word gemaakt. Ben wel een klein beetje opgelucht.. ;) Nu verstand op 0 en pas weer denken op de dag zelf.. en dan gezonde spanningen..

Zo nu even reageren:

& Kamers: Eeehm volgens mij ging het over kamertjes delen ofzo? :) Wij dachten eerst wel de twee op de zelfde kamer, omdat ze zo vlot op elkaar zitten.. Maar daar krijg je denk ik later spijt van want ze willen toch een keer een "eigen" kamer. En nu we toch aan het bouwen zijn.. dan maar meteen goed :D Maar dat is onze situatie natuurlijk. Mijn middelste schoonzus is in November uitgerekend en haar zoontje is van Oktober 2008. En hun hebben geen andere optie als samen op de kamer. Zal wel wennen en aanpassen zijn denk ik..

@ (slanke) buikfoto's: jaaa! Ik zal er zo een toevoegen.. ben best al trots op mn buikje.. haha is een buikje die ik bij mijn dochter pas had me 17 a 18 weken!! Maar hier ook best slank van nature.. al ben ik in mijn vorige zwangerschap.. 30!!! LEES 30 KILO!! aangekomen.. ik had er ruim 22 kilo weer van af voor ik weer zwanger werd.. haha maar goed.. dat zal er net zo makkelijk weer aan komen ben ik bang.. hou toch ook veel vocht vast.. het jammere is dat al die kilo's niet alleen op het zwangere gebied slaan.. meer op mijn gezicht en benen :S en dat brengt me op het volgende onderwerpje:

Striae: Ik heb óveral striae gekregen behalve op mijn buik!! Mijn benen en billen leken net of ik een getijgerde legging aan had :$ haha en ik overdrijf niet! Ik was net een zebra ofzo.. Mijn kraamhulp die zij dat het net leek of ik nog een broek aan had.. en op mijn borsten en zelfs bij mijn oksels enzo.. en op mijn.. sjaa.. "venus" zeg maar.. ;):) Zou het nu dan op de zelfde plaatsen "scheuren" of komt er nog een heleboel weer bij? Arg laten we dat niet hopen.. dan ben ik straks helemaal "zilver" van de terug getrokken striae!

Misselijkheid: Helpt het bij jullie ook niet om wat fris eten te eten of drinken.. Ik krijg in de morgen ook niks weg.. ik begin dan ook echt met een stukje appel (GEEN ZURE, MAAR EEN WAT SMAKELOSERE VARIANT) en tegen een uur of 11 wat opbouwen met een cracker of wat.. Zolang het bij mij koud en fris is gaat het wel.. warm eten is een ramp bij mij.. vlees moet ik niet meer, of heel kruidig eten ook niet. Is me net iets te sterk ofzo :p Ik vind het iig erg rot voor de meiden die helemaal niks binnen kunnen houden.. ik wens jullie sterkte voor deze weken!

@ Trishka: Oeps volgens mij je naam verkeerd geschreven.. maar je weet wie ik bedoel ;) Bedankt voor je tip van het ziekenhuis bellen. Ik heb iig bij mijn verloskundigen geregeld dat ik niet meer bij die echoscopiste kom. Het was echt raar. De eerste keer had een andere het kindje zo gevonden.. en zij zat zo te knooien.. :S Ik vind je trouwens erg sterk. Heb je verhaal gelezen over Eliza, en vind dat je er heel krachtig mee bent. Ondanks haar verlies ben je door gegaan en ben je zelf ook zo actief betrokken bij andere hun emoties! Petje af hoor. :)

@ eehmm: Nou zou ik eigenlijk dus even moeten terug lezen.. Ik denk dat ik het lekker zo af maak zal ik ook meteen foto plaatsen..

11. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Cassida: Ik kan je de hand schudden, ben ook bij de 1ste 30 kg aangekomen en ben een zebra geworden! Overal idd striae...Borsten, armen, buik , benen en tussen de benen ja...Vooral in de laatste weken door vocht! Smeren hielp echt niet!

12. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    net bij de gyn geweest voor de echo! het kindje is in 1 week qua lengte verdubbeld! ben zo blij! het is nu 14 mm. Hij bewoog zelfs ook even..je zag hem zo door het vruchtwater zwemmen..hihi

nou mag ik naar de vk en niet meer naar de gyn.

13. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Nou ik ben er ook weer eventjes. Even kijken hoe alle echo's zijn geweest!
    Wat fijn dat vrijwel iedereen een goede echo heeft gehad :) Geniet er lekker van!

@ Cassida: fijn dat je nog even hebt kunnen praten over de echo. Wat ik las verliep het inderdaad wat vreemd. Gelukkig kun je de knop nu redelijk omzetten. En ik zal voor je duimen dat je volgende keer een top-echo hebt!

@ kamers: Leuk om te lezen hoe een aantal van jullie er al echt mee bezig zijn, of de oudste een nieuw kamertje krijgt etc. Wij hebben zelf nog geen idee hoe of wat. Haha. Huren een eengezinswoning van iemand, die in principe beschikt over 3 slaapkamers. Eentje heeft er echter de enige wastafel van de 1e verdieping inzitten. Is nu onze studeer-/rommelkamer (droger staat er ook nog) en dus tandenpoets- en optutplek. Zou echter dus het kamertje van onze 2e moeten worden, maar hoe we dat gaan doen.. Geen idee! Moeten nog maar even kijken. Onze dochter sliep ivm ruimtegebrek het 1e jaar bij ons op de kamer. Beviel eigenlijk prima, totdat ze een maandje of 8/9 was, toen was de lol er wel af. Dus eventueel kan er nog gewoon bij ons op de kamer geslapen worden door hummeltje 2.. We zien het wel ;)

@ buikfoto's: WOW wat een slanke dames! Durf ik mijn foto uberhaupt wel te plaatsen ;) Haha! Wilde er eigenlijk gister eentje maken, maar door de misselijkheid en het niet eten is mijn buik verdwenen. Dus nog even geduld..

@ mijn misselijkheid: gister zoals jullie begrepen een off-dag. Uiteindelijk vanalles geprobeerd te eten/drinken, maar niets lukte. Mag nu weer wat meer zetpillen gebruiken, en vandaag lijkt het al wat te verbeteren (laat ik het niet te hard zeggen ;)). Enige vreemde is dat ik wat drinken betreft vrijwel niets binnenhoudt en mijn maag protesteert bij alles, behalve bij cola. Uhmm.. Normaal kan ik daar echt niet tegen: krijg dan de hik en moet constant boeren etc., nu drink ik het zo weg en het lijkt de misselijkheid wat in bedwang te houden :( Haha. Nouja, het is in ieder geval iets. Ook twee broodjes gegeten en daar ben ik wel weer wat van opgeknapt. Lief dat jullie zo reageerden op m'n depri-berichtje. Dankdankdank :)

@ pregnancy-brain: Pfff.. Wilde nog wat neerzetten, maar ben het even kwijt. Ach, hoort erbij ;)

Ga zo even met man- en dochterlief bij de hertjes kijken. Misschien dat ik vanavond nog even kom buurten.

O ja! Morgen mag ik naar de verloskundige (intake), verwacht geen echo. Jammergenoeg! Maar hopelijk kan ik snel terecht met mijn verwijsbrief..

Fijne dag allemaal!

14. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Niet de allerduidelijkste foto.. ;)
    Maar al wel een buikje!

@ Champy.. *schud hand!! haha Hopen dat het nu al beetje is opgerekt dan maar...

15. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    ook al een mooi buikje!!

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nou meiden, ik ga ook geen foto plaatsen hoor. Ik heb maatje 46 en vergeleken met al die strakke buikjes heb ik zowieso een grotere buik ;)

17. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    @ Cassida: Wat fijn dat je het er nog met je vk over hebt kunnen hebben en dat je strakjes geen echo meer bij haar hebt! Enne, die foto van jou: Dat noem ik een Buik met hoofdletter:p :D Mag je trots op wezen hoor!

@ Cola: Dat houdt inderdaad je misselijkheid in bedwang heeft met de bestanddelen van cola in combinatie met maagzuur enzo te maken. Klinkt raar maar het helpt echt. In het ziekenhuis na mijn operatie kreeg in niks binnen en hield ik ook niks binnen en toen hebben ze me aan de cola gezet. Ik verklaarde ze voor gek eerst, maar het helpt echt!!!

@ Stage: Vandaag gesprek gehad. Was op zich wel een leuk gesprek. Ze willen me toch op die locatie hebben. Dan wel een iets andere functie dan ze eerst voor zich hadden. ik heb wel aangegeven dat mocht ik mij er niet prettig bij voelen dat ik dan alsnog óf naar een andere locatie wil óf dat ik stop met de stage. Ons kindje gaat voor, hoe dan ook.

@ Goede echo's: Wat fijn om te lezen :D Echt heel leuk! En wat fijn dat het allemaal goede echo's zijn!!
    Nog heel eventjes wachten en dan is het alweer 4 augustus (dan zijn er alweer 5 weken voorbij sinds de vorige afspraak:$) En dan gaan we het hartje weer luisteren!! Heb er zo zin in:D

@ Buikfoto: Wie weet vanavond eentje ;) :p

18. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Buikfoto: mooie buikies dames.
    Ik heb nog geen buikfoto en ga er denk ik voorlopig nog geen maken. Hier is nog niks te zien.

Dromen: inderdaad heel erg, de ene keer een mooie droom, de andere keer een nachtmerrie.
    En het lijkt allemaal zo werkelijk...

@Daphne (Ik kort je naam ff af): lekker he een keer een nachtje alleen.
    Inderdaad niet te vaak, maar af en toe is dat heerlijk!
    Wow, die dochter van jou is echt een voorbeeldkind. Als ik Reese nu in een groot bed leg gaat hij alleen maar lol trappen en de hele beovenverdieping op stelten zetten.
    (Vandaar dat we als de grote bedden komen, we tijdelijk een camera op gaan hangen, dan zien we wat ze uitspoken hihi)

@Cassida: ik zou me toch proberen niet te druk te maken (hoe moeilijk dat ook is)

@T84: welkom

@Chrizzy: wat vraagt dat vrouwtje voor een echo en waar in Belgie zit zij (Mag ook per PB) Ik woon in Tilburg.

@MG2009: fijn dat de echo goed was

19. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Champy ik hoop echt dat jij je gauw beter voelt!
    En idd die fruitmomentjes zijn erg handig! Maak ik ook altijd gebruik van met Kyano.

Kilo’s bijkomen bij Kyano waren dat er ongeveer 18 en die gingen er tijdens het geven van bv gelukkig allemaal vanaf. Ik ben echt slanker uit de zwangerschap gekomen dan dat ik was.
    Ik moet me morgenvroeg eens wegen, geen idee of ik ben aangekomen.

Niki oh super meid, gefeliciteerd!

Hier ook bijna klaar met werken maar ik heb een oersaai stuk dat nog uitgewerkt moet worden ;) Hoop dat ik het morgen helemaal afkrijg.

20. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    pfff komen net van t amsterdamse bos, wat een warmte zeg!

Cassida ben blij dat je een beetje gerust bent gesteld!

Hier ook maar een buikfoto van mij van vandaag, ook al is t nu nog meer vet van de vorige zwangerschap dan van de zwangerschap nu hahaha!

Deel Deze Pagina