thnx meiden, ik hoop het ook... herhalingskans is 80% maar ga er tot nu toe van uit dat ik bij de 20% hoor...
Jeetje is die kans zo groot.. Kunnen ze daar tijdens de zwangerschap ook wat aan doen, medicijnen ofzo of mag dat niet?
ja Antidepressiva die tijdens de zwangerschap mogen, maar ja je kindje moet uiteindelijk altijd een beetje afkicken. Je moet dan ook 48 uur in het zkh blijven. Maar ja, als je het zo vroeg krijgt heb je bijna geen andere keus...
Ja je hebt inderdaad eigenlijk geen keuze nee dan die medicijnen slikken dan.. Wel vervelend dat het kindje dan na de geboorte een soort van af moet kicken, maar ja een zwaar depresieve moeder is natuurlijk ook niks.. Moeilijk hoor, hoop echt dat het jou en Hvj bespaart blijft!
Pfff hvj, hoop dat de gyn er snel met je mee aan de slag kan, depressies zijn nooit leuk.. Gezellige middag met vriendin gehad, nu wel een beetje gaar hahaha. Gelukkig de rest van de dag niks gepland en we eten ook lekker makkelijk .
@Tassie; welkom en gefeliciteerd! Het was inderdaad even schrikken, hyperemesis is geen lolletje! Ik heb het 6 weken zonder medicatie uit weten te zingen maar ik moet me er nu echt aan overgeven, anders krijg ik gewoon helemaal niks binnen en kan ik alleen maar liggen omdat ik te slap ben. Nu voor het eerst het huis uitgeweest en kleine beetjes gegeten! De dokter deed wel heeeel snel een echo om te kijken of alles goed was en de baby bewoog lekker dus dat was heel mooi! Morgen hebben we de 'echte' 12 weken echo
Hier even een ego berichtje.. Zondag is mijn oma overleden dus best al een behoorlijk heftige week achter de rug. Ze had al enkele jaren borstkanker en was de laatste dagen heel snel achteruit gegaan. We zagen het al aankomen maar verandert natuurlijk niks aan het verdriet! Morgen is het begrafenis dus nog een hele heftige dag op komst... Probeer me zo sterk mogelijk te houden zodat het niet te veel invloed heeft op de beeb maar is wel moeilijk... Zal een moeilijk jaar zijn voor ons ook mijn tante (mijn mama haar zus) heeft (long)kanker en ook voor haar is er geen genezing meer mogelijk ze is nog maar 41jaar dus gewoon nog veel te vroeg om te gaan. Pff.. moest dit gewoon even kwijt! Hoop dat we vrijdag bij de echo een stralende beeb zien die ons die donkere week wat kan laten vergeten!
Jojogirl, wat een verdrietig nieuws! Gecondoleerd en heel veel sterkte, ik hoop dat jullie een mooie echo krijgen!
jojogirl, gecondoleerd... Zeg sbs6 is echt fucked up, ze zenden 60 baby's per uur niet uit grrrr :x !
Meiden wat hebben jullie veel gekletst, @zwangerschapsdepressie, ik weet niet meer wie het was, maar hopelijk ben je op tijd met het ontdekken en kan je gepaste hulp krijgen. @misselijk enz.. ben de laatste dagen best misselijk, licht in mijn hoofd enzo. hopelijk gaat dit nog over want ik ben er niet echt blij mee. snap nu wel hoe jullie je voelen als jullie het ook hebben jakkes! @echo's zijn er nog dames geweest de laatste dagen met goeie echo's?? morgen mogen we kijken hoe het gaat, helaas belde ze met de mededeling dat het een uur verschoven werd. dus nu nog een uur langer wachten. @zwangerschapskleding, ik riep heel hard dat ik dat noooooooooooooiit zou kopen, maar zit er nu heel hard aan te denken om het toch wel te doen, mijn eigen broeken passen nog prima verder, alleen bij de buik zit het niet zo lekker meer... @aankomen, ik heb geen idee wat ik ben aangekomen, zal wel iets zijn omdat ik heel hard bezig was door hulp van een maagbandje (dus niets kunnen eten) best aardig was afgevallen, en nu dus mijn bandje voor de helft leeg is, en weer "normaal" kan eten, zal er best wat aanzitten @vraag, meiden wat moet ik me nou voorstellen bij zo een intake bij de vk?? als morgen alles goed is moet ik naar een vk hier in de buurt. maar ik heb werkelijk geen idee wat ik daar nou van kan verwachten... voel me nu wel erg stom hahahaha.
@jojogirl; gecondoleerd en heel veel sterkte. @hvj; ook heel veel sterkte. Ik denk dat het goed is dat je aan de bel hebt getrokken, zorg goed voor jezelf
jojogirl, ik zie je berichtje, wat erg, gecondoleerd! triska.... ik zat ook al helemaal klaar om te gaan kijken! waarom zenden ze het niet uit?? kan er geen wijs uit worden
ik heb het gevonden waarom ze het niet uitzenden: Op woensdag 28 juli kon je kijken naar voorlopig de laatste aflevering van 60 Baby's per Uur bij SBS 6. Vanaf 4 augustus kun je iedere woensdag vanaf 20.30 uur kijken naar De 25 leukste Popstarsaudities tot nu toe.
Manlief zit voetbal te kijken, dus had sowieso geen "tv-recht" hahaha!!Maar das wel raar om midden in een seizoen in één keer af te kappen... Hier net heerlijk online geshopt bij h&m en wehkamp voor ons drietjes! Voor mij positiekleding, voor de kleine wat t-shirts en pakjes en voor manlief ook nog wat zomerse shirts! Wat is internet dan lekker makkelijk, als je totaal geen zin hebt om naar buiten te gaan (misselijk en moe)... Hvj: Let goed op jezelf, ik zat er tegen aan ,maar door veel rust te nemen en jezelf niks op te leggen is het bij mij gelukkig beter geworden! Rust dus!
champy je kan het nog wel op internet verder zien maar dan moet je wel eerst een programmaatje downloaden om je ip adres te wijzigen naar een engels ip adres, heel makkelijk. Ik heb alles al gezien...
@Jojogirl: Gecondoleerd en veel sterkte en hoop op een flink bewegende kleintje in je buik. @Patje: Haha niet dom voelen, toen ik de eerste keer moest wist ik ook niet wat ik moest verwachten. Meestal zijn het vragen als: rook je, drink je, gebruik je medicijnen, heb je erfelijke afwijkingen in je familie of die van je partner, rookt of drinkt hij, wat voor werk doe je (kan je met andere woorden in contact komen met gevaarlijke stoffen enz) en meer van dat soort vragen. Ja er is gewoon niks leuks op tv, manlief zit hier ook voetbal te kijken, maar wij hebben nog de luxe van een tv in onze slaapkamer. Vandaag mijn 12 weken echo gehad + nekplooimeting. Alles was gelukkig goed. Ze kon gelijk de kleine vinden en het was lekker aan het bewegen en met de duim in de mond of bij de mond. Ging zelfs even rechterop zitten. Vond het geweldig om te zien en toch lijkt het nog steeds niet door te dringen. Net of ik naar iemand anders zijn echo zat te kijken. Vind het zo raar van mezelf. Ben wel blij ofzo hoor, maar gewoon lijk ik nog niet te beseffen dat ik echt zwanger ben ofzo. Hebben ook het hartje gehoord, was ook mooi om te horen. Alleen ze was vergeten de foto's uit te printen en ze had juist mooie plaatjes gemaakt. Degene die ze dan nu wel heeft uitgeprint, vind ik een stuk onduidelijker. Maar goed duidelijk genoeg en zal ze van de week even inscannen :d Moest daarna nog bloed prikken, maar degene die prikte deed de naald er wat schuin in, dus meer onder mijn huis zeg maar. Goh wat was dat gevoelig. En nu nog een flink prik gevoel en natuurlijk blauw, maar dat word ik eigenlijk altijd. Ach ja hebben we weer even gehad. Nu moet ik weer 8 weken wachten voor de volgende echo. Wat lijkt het weer ver weg.
http://www.zwangerschapspagina.nl/films-televisie-nieuws/215012-vanaf-30-juni-op-sbs6-60-babys-per-uur.html op de eerste paar paginas staat hoe je het alsnog kan kijken...