februari 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door michele25, 26 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ray

Ray Actief lid

25 dec 2009
    254
    0
    0
    Bedankt voor de leuke reacties weer meiden, toch wel lekker zo'n forum om op te kletsen!
    M'n vader heeft het ontzettend naar z'n zin hier en kan heel goed overweg met m'n verloofde en z'n familie dus het is een gezellige boel hier! Hij vind het ook helemaal fantastisch dat hij me vrijdag lekker ouderwets 'weg kan geven' dus dat is leuk.

Ik neem nog wel Zofran, eten gaat nog wel moeilijk maar ik hou nu in elk geval wat binnen, ik hoop dat de hyperemesis snel weg is want ik wil nou wel eens 'normaal' van m'n zwangerschap genieten!

2. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    @daphne... die winkel ken ik ook.. ik kom oorspronkelijk uit almere, zit in de buurt van een trouw winkel (ook outlet) en een tattoozaak toch?? maar goed ik ga er eerdaags ook een keer kijken. t moet nu echt!

voor de rest niet veel te melden, ben blij dat het allemaal goed gaat hier en met jullie. morgen naar de vk. heb nog steeds niets gezegt op mijn werk, ik zit net tegen het aflopen van mijn contract aan... ben een beetje bang dat als ik het zeg dat ze niet verlengen om een een of andere reden.... dus wil eerst zekerheid hebben en dan pas zeggen... of is dat heel raar??

3. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    je bent tot maar een paar weekjes voor je bevalling niet verplicht om het te melden aan je baas!! dus hoeft nu nog lang niet. maar denk wel dat ze je niet heel erg aardig meer vinden als je nadat je een nieuw contract hebt gekregen ineens meld dat je al 25 weken zwanger bent..bij wijze van..dan werk je er ook niet meer fijn lijkt me

4. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    heel even ego hoor: Heb echt vette ruzie met manlief.. altijd als stiefzoon hier komt zit ie zo op onze lip.. Ik kan die jongen niet op zn kop geven want dan ben ik gelijk te streng en te onredelijk... Terwijl als ie zich erbuiten houd er helmaal niks aan de hand is.. ik snap echt niet dat ie t zo zwaar opvat, ten eerste moeten kai en ik altijd een dagje aan elkaar wennen, ten tweede is die jongen 8... duhhh natuurlijk heeft ie af en toe waarschuwingen nodig als ie te ruw doet met zn broertje terwijl die niet lekker is!

Nu is ie weggegaan met de auto, stiefzoon mee.. zit ik hier in met mn kleine man die niet wilt slapen..

:(.. waarom zijn mannen toch af en toe zo.. ben t zo zat dat ie elke keer zo overbeschermend reageerd als t om zn zoon gaat.. Ik heb t zn zoon gevraagd of ik nou zo chago tegen m deed en hij zegt van niet.. Hij moet t toch eens leren los te laten, desnoods via therapie want anders zie ik dit echt niet goed komen...

Verdorie we zijn voor de rest zoooo gelukkig samen.. :(

5. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ooh Trishka wat klote.. Die mannen ook van tegenwoordig, grr. En dat in combinatie met de hormonen, leuk ;)

Ik denk dat een gesprekje met manlief voeren als jullie beide zijn afgekoelt een goed idee is. Het is natuurlijk van de zotte dat jij je stiefzoon niet terecht mag zetten.

Wel klote dat ie er van door is gegaan met de auto.. Daar heb ik zo'n hekel aan als er ruzie is..

6. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    dat is vaak een moeilijk punt..een kind uit een eerder huwelijk. je bent altijd de sjaak als stief moeder/vader. toch een soort bescherming denk ik tegenover je kind.. maar probeer een keer met je man erover te praten als jullie rustig met zn tweetjes zijn. en probeer hem uit te leggen dat je alleen maar 'streng' doet omdat je hem net als je eigen kind volledig bij het gezin wil betrekken en dat daar ook af en toe terecht wijzen bij hoort.

7. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    He Trishka, wat vervelend! En ja , praten, praten, praten.... Is het enige wat helpt denk!

Maar ow wat irritant als iemand er vandoor gaat in een ruzie grrrr!

8. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    hey meiden.. t is hier weer goed gekomen gelukkig..

Hij vind t gewoon vervelend dat ik dingen soms op een bepaalde toon zeg, en ik kan dat idd soms doen ja, dus daar ga ik extra op letten. Verder heb ik m gezegd dat hij op t moment de dingen erger ziet dan ze zijn, mn stiefzoon en ik hebben de dag namelijk niket vervelend ofzo ervaren, we weten ondertussen dat we een dagje nodig hebben om aan elkaar te wennen, hoe vervelend dat ook is voor mn man, bij ons werkt dat nou eenmaal zo..

Ik heb dus beloofd op mn toon te letten.. en hij heeft beloofd erop te letten dat ie er niet gelijk bovenop zit en ons ons ding laat doen.

Ben blij dat t weer uitgepraat is, ik haat ruzies!

Dank jullie wel meiden voor jullie lieve woorden!

9. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Fijn dat het weer goed is Trishka! :)

10. Ray

Ray Actief lid

25 dec 2009
    254
    0
    0
    Hè dames even klagen hoor, hier een vette blaasontsteking :( balen! Morgen maar onze midwife weer bellen bah, ik heb het al zoooo vaak gehad word er gek van! Wanneer word mijn zwangerschap nou eens leuk :(

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    thriska gelukkig is het weer goed.

ray bleg blaasontsteking. Ik denk dat ik het ook heb, want ik heb nog steeds krampen. Ga straks even mijn plasje naar de huisarts brengen. Daarna over 1 uurtje mijn echo!!!

O ja en ik heb nieuws voor je... wie zegt dat zwanger zijn leuk is? Ik vind zwanger zijn niks aan hoor... het is het resultaat dat telt. Ja natuurlijk zijn de trapjes straks speciaal en een dikke buik, maar daartegenover komen weer allerlei kwaaltjes te staan...

O ja en ik ben 12 weken vandaag! Joehoe!

12. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Trishka Gelukkig is het nu inderdaad weer goed.

@Ray Het zit je ook niet mee met de misselijkheid en dan nu nog een blaasontsteking. En inderdaad een zwangerschap is heel speciaal, maar ook ik ga alleen voor het resultaat.

@Debby Veel plezier met je echo!

@All vanochtend ben ik door mijn heup gegaan. Au! En dan ook nog eens heel slim een kwartier daarna met Kyra op mijn andere heup op een been balancerend iets op proberen te rapen. Heel snugger. :D Vandaag dus maar iets rustiger aan doen en de was vouwen in plaats van alle deuren afzemen. Nu doe ik sowieso al wat rustiger aan omdat ik vaak duizelig ben, maar met een actieve dreumes met een huisstofmijtallergie kom je toch minder aan je rust toe.

13. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    net flink aan het opruimen boven zie ik ineens sterretjes..maar even snel gaan liggen anders was ik zo flauw gevallen..pfff

14. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Goeiemorgen!

Grr waarom is de vk de hele tijd in gesprek als je haar wilt bereiken.. Nou zo nog maar eens proberen.

@Debby, veel plezier met je echo en super dat je 12 weken bent vandaag!

@Devy, wat vervelend dat je door je heup bent gegaan! Inderdaad maar even rustig aan proberen te doen..

@Ray, wat balen van je blaasontsteking.. Hoop voor je dat het snel weer over is!

@Daphneenestelle, in de ochtend en begin van de middag pas ik mijn eigen spijkerbroeken ook nog wel. Het zit dan al niet super lekker meer, maar het past wel ;) Maar inderdaad, eind van de middag gaat die buik opzetten en dan lukt het dus niet meer!

15. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Is het soms de dag van de blaasontsteking:x:(
    Grrr.... Ik lag gisteren krom van de kramp op de bank... Pijn aan de linkerkant van mijn buik die via de rug uitstraalt naar beneden:( Pijn bij het plassen gekregen... Klonk me alweer bekend in de oren.. Hoop dat het deze keer geen nierbekkenontsteking is

En die canberrypillen: Slik er 2 per dag (zorgt er wel voor dat ik het minder snel krijg), en heb het dus waarschijnlijk weer en had 2 week geleden ook die schimmelinfectie:( Dus het is maar net hoe gevoelig je lichaam ervoor is ;) volgens mij heb k gewoon een vet lage weerstand nu.... Ach ja, we weten waar we het voor doen!!!

16. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Trishka: Wat rot dat jullie gisteren ruzie hadden om die reden. Lijkt me erg moeilijk soms zulke kwesties... Maar echt goed dat jullie het gisteren nog hadden uitgepraat, want zo'n ruzie die blijft hangen is echt niks. En al helemaal niet als Kai bij jullie is. Die pikt dat ook op natuurlijk.

Ray: Jij treft het hier wel weer:S

Broeken: Pff... Nou die van mij pas ik ook 's ochtends niet meer:p Maar mijn buik is door de dag heen redelijk stabiel, tot een uur of 5, dan wordt ie plof ;)

Devy: Doe je rustig aan???? Hoop dat je er niet teveel last van hebt vandaag! En dat van die huisstofmijt is écht waar... Ik heb nu zoiets van: Laat maar even, maar daar heb ik vooral mezelf mee (loop constant te kuchelen en te hoesten de hele dag) dus ben nu elke dag lekker aan het poetsen weer.

Meiden uit omgeving almere: Klinkt als een leuk "Winkelindustrieterrein"!! Woon jammer genoeg niet echt in de buurt hihi

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    niki dat klinkt eng...

cranberrypillen: volgens mij waren die juist niet goed tijdens zwangerschap...

blaasontsteking: nog een heel gedoe om het te kunnen testen. Huisarts is op vakantie dus eerst andere dokter zoeken en nu sta ik al de hele tijd in de wacht voor de uitslag...

echo: Met mijn echo was alles goed. Fijn om ons kindje weer te hebben gezien. Ze wilde me eigelijk 3 dagen vooruitzetten maar dat hebben we toch maar niet gedaan. De nekplooi was 1,9mm dus ok. En er was ook een neusbotje aanwezig. Over 2 weken de uitslag van de test.

18. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Dames!!

Blaasontsteking: beterschap! Ik ben er ook ontzettend gevoelig voor bij Jarno 5 dgn in t ziekenthuis met nierbekontsteking en koliek aanvallen.. bah wat een pijn.. aant infuus zelfs!
    Zit er aan te denken ook cranbarry tabletten te halen. Gister ook extra enorm vaak plassen en buik / rug pijn dus ik ga morgen of overmorgen ook maar eens voor de zekerheid plasje wegbrengen!

@ niki oei duizelig en sterretjes zie ik ook regelmatig.. naar he.. ! goed dat je bent gaan liggen!

@ Triska fijn dat het goed is gekomen.. hier ook een die gauw wegloopt bij ruzie.. heb gezegd dat ie dat niet meer mag! haha gelukkig hebben we zelden ruzie..

@ Debby fijn zo`n goede echo!

EGO: ik heb buikpijn moet al 2dgn poepen en ik kan niet!! bah wat irri heb echt t idee dat ik vol zit! heb net 2 bekers laxo gedronken haha
    nu hopen dat ik me straks leeg **** :) sorry hoor.. word er echt een beetje tuureluurs van..
    drink genoeg water want de rest vind ik niet lekker..
    eet fruit eet vezels.. weet verder ook niet hoor.. t ging zo goed!
    Verder beetje misselijk nog maar voel ik me aardig goed!

Ik ga ff eten en naar de wc.. again. ;)
    Fijne dag!

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hmmm ik heb dus geen blaasontsteking... geen idee waar die krampen dan vandaag kwamen...

20. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    @ Debby: Naar om niet te weten waarde krampen vandaan komen! Maar gelukkig geen blaasontsteking! Super dat je echo goed was! Ontzettend fijn om te lezen!

Over de Cranberrypillen: Dat mag tijdens de zwangerschap!!! Heb het bij de apotheek uit laten zoeken, en dat mag gewoon! Die dosis vitamine C is absoluut niet schadelijk!!

Deel Deze Pagina