@Marjolein, gelukkig is alles goed met je kindje. Verder moet je dus voorlopig wel in de gaten gehouden worden? @geregistreerd partnerschap; hier is het ook nog een discussiepuntje. Vooral of het wel handig is om een gp aan te gaan. We hebben een samenlevingscontract waarin alle zo goed mogelijk geregeld is. Nu moet mijn vriend dus alleen nog het kind erkennen en ouderlijk gezag aanvragen. Als wij een gp aangaan moeten we in ondertrouw, dan naar het gemeentehuis voor het ja-woord en daarna moet er nog ouderlijk gezag worden aangevraagd. Ik weet dat ik er heel zakelijk tegenaan kijk, maar ik ben gewoon niet het type dat al jaren droomt van trouwen.
@Siep Die ceremonie kun je zo uitgebreid of sober houden als je zelf wil. Je kunt de zaal binnen lopen, hoi roepen tegen de ambtenaar en allemaal even snel een krabbel zetten en de deur weer uitrennen. Het hoeft dus helemaal niet zo formeel en ingewikkeld. Maar er zijn ook mensen die hun gp in vol ornaat net als een bruiloft inrichten. Wij hebben het semi-formeel gedaan. Wel een ceremonietje en ouders en mijn zus erbij, en daarna uit eten gegaan.
Hee Meiden, Bedankt voor jullie reacties! Ik ga nog eens goed nadenken over de achternaam aannemen of niet. Gisteren nog met mijn vriend erover gehad dat het mij niet lekker zat dat hij het als een formaliteit zag terwijl het voor mij toch wel als hele stap aanvoelt en best bijzonder (ik bedoel, je bent toch straks man en vrouw voor de instanties). Toen zei hij dat hij het eigenlijk nog wel bijzonderder vond dan trouwen maar hij was zo moe dat hij er eigenlijk geen goede argumenten bij had Dus we zullen het er vanavond met het eten nog even over hebben. Maar volgens mij voelt het nu als "formaliteit" en staat ie straks nog met de tranen in zijn ogen @ Marjolein: Goed dat je nu weet waar de bloedingen weg komen en dat je nu goed in de gaten wordt gehouden! Maar wel spannend allemaal hoor! @ Trishka: Ooh wat spannend! Nog een paar uurtjes voor jullie de kleine weer kunnen zien! Echt fijn dat dan je hele onzekerheid over kan zijn over het schedeltje van jullie kindje! @ Devy: Wat balen dat je nog steeds zo last hebt van je heup zeg! Pff... Niet fijn.
Hallo allemaal! Wat is er weer veel geschreven in een dag tijd @ Thriska: heeeeeeel veel succes vandaag! We duimen!!! @ Marjolein: wat fijn dat alles goed is met jullie kleine hummel!!!! Niet vrijen en geen natuurlijke bevalling is natuurlijk minder fijn maar met de kleine is het goed, dat is het belangrijkste toch!? @ Ananas: Succes met het maken van jullie keuze. Als je het er samen maar 100% over eens bent maakt het niet uit wat het wordt toch? Wij zijn vorig jaar getrouwd maar we wisten al van het begin af aan dat we samen waren dat we dat heel graag wilde. Wij hebben er wel een ''sprookjeshuwelijk'' van gemaakt, alles erop en eraan de hele dag. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk. @ Niki: Ja hier is kraamzorg ook het eerste wat je moet regelen zodra je weet dat je zwanger bent, zitten echt gauw vol als je een iets kleiner bureau wilt. Fijne dag vandaag allemaal! Liefs..
Ben nu de laatste 3 dagen zo snel duizelig. hadden/hebben jullie dat ook? net maar even een roosvicee ijzer gedronken. Ik heb het als ik mn hoofd naar voren buig.
Niki: Hier ook wel last van duizeligheid, vooral in de morgen wanneer ik uit bed kom moet ik toch even op de rand van het bed blijven zitten weet nu ook dat ik me minder snel moet rechtzetten. Marjolein: Hopelijk verandert de ligging van de placenta nog en mag je toch een natuurlijke bevalling! Hoe neemt je mannetje het niet kunnen vrijen op? Denk dat sommige mannen het daar toch behoorlijk moeilijk mee zouden hebben, merk dat nu zelf aan mijn vriend want ik heb sinds de zwangerschap helemaal geen zin meer.. Ananas: Ik persoonlijk zou ook een sprookjeshuwelijk willen maar dan moet mijn mannetje me wel eerst nog vragen Veel succes met jullie keuze Devy: Bedankt voor de tip, ga dat zeker eens proberen. Hopelijk ben je snel van je pijn af! Trishka: Spannend!!! Bijna zijn jullie van alle zorgen af! Kdv: Hier is ons kindje al ingeschreven van eind juni en dan nog wisten ze niet zeker of er plaats ging zijn voor augustus 2011! Het tekort aan kinderdagverblijven is hier echt verschrikkelijk! Hebben in juli een brief gekregen van het kdv dat er plaats is voor ons kindje dus van die zorg zijn we alvast verlost! Heb ooit nog stage gelopen in dit kdv en was hier heel erg tevreden dus zal toch wel met een geruster hart ons kleintje afzetten Gelukkig is dit nog ver weg
@Jojo, ja België is wat dat betreft idd beter vind ik. Ik ben nu 12w2d zwanger en nog nooit het hartje gehoord. @MarloesC, welkom! @Debby, mijn schoonzus had die krampen ook vandaar dat ik het niet vertrouwde en naar de gyn ben gegaan. Maar hopelijk beteken ze ook niks bij jou. @Ananas, ik voel me iig beter dan vorige week gelukkig maar het blijft ups en downs gaan. Doe het ook wat rustiger aan en dat scheelt. Super dat je het mee naar huis kreeg, ik zal het eens aankaarten bij de gyn wnat ben echt benieuwd hoor. @Achternaam, hier ook gwn mijn eigen achternaam behouden. @Niki, die duizeligheid heb ik ook last van. Geen idee of het erbij hoort. @Marjolein, fijn dat het met ukkie iig goed gaat en goed dat je vaker in de gaten gehouden wordt. @Truus, balen van je bekken. Hopelijk is dat allemaal bij te houden met therapie en zul je er niet al teveel last van hebben.
Hoi allemaal @ trishka succes!!! denk aan je! @ marjolein.. och wat vervelend. nou weet je idd wel waar je aan toe bent en wat de oorzaak was van de bloedingen. hoop voor je dat de placente meegroeit! @ Trouwen, wij zijn 3en half jaar geleden getrouwd.. @ Kdv.. ik werk op 1 en jaaaa je moet je echt opgeven en helemaal in grote(re) steden!! Er zijn echt hele wachtlijsten. ook als je voor gastouderopvang kiest zou ik me al aanmelden.. voor ze een geschikte gevonden hebben en nog maar afwachten of het klikt.. @ Niki soms duizelig maar mn ijzer was goed zei de vk afgelopen maandag.. ik moet dan meestal ff iets zoets eten of water drinken dan gaat t wel weer.. succes! @ Marloes welkom! @ Truus sterkte met je bi! Hier alles prima.. eigenlijk weinig te melden. Morgen moeten we met Jarno naar de kno.. is zoo verschrikkelijk vaak verkouden en heeft al 4 a 5 x oorontsteking gehad in z`n jonge leventje.. Fijne dag!
Hee Meiden, Ik zal later vandaag weer reageren maar heb een vraagje: Mijn poes(die witte diva) heeft me vanmorgen "aangevallen":x Ze was het er niet mee eens dat ze niet op de pasgevouwen was mocht liggen... Heb echt een megakras over mijn hand lopen en een gaatje van een andere nagel die ze regelrecht mijn hand in heeft geslagen. Nu is mijn vraag: Moet ik hier ook iets mee? Het bloedde best erg en brand nu nog steeds en is dik en blauw. Ik heb anderhalf jaar geleden een tetanusprik nog gehad (door een andere aanval van mevrouw...) Bel anders voor de zekerheid straks om 14.00 nog wel ff met de ha...
Ananas.. oei weet niet of je hier iets mee moet.. zou idd wel ff de ha bellen.. succes.. enne de poest straf geven hoor :x sorry maar straks doet ze t ook bij jullie kindje.. vind huisdieren bij kids altijd eng..
De poes heeft inderdaad goed straf gekregen. Van mijn schreeuw/roep was ze al zo geschrokken dat ze naar boven was gerend en in een hoekje was gaan zitten waar ik niet bij kon. Daarna ging ik naar beneden en liep ze achter me aan (ze hoorde die andere kat eten), nou dat heeft ze geweten!!! Oeoeoeh, heb haar nog nooit zo hard weer naar boven zien rennen. Met haar zitten wij er ook wel een beetje over in hoe ze straks op de baby gaat reageren. Wij willen sowieso de poezen niet alleen met de baby in 1 kamer hebben. Daar zijn we al over uit. Die witte omdat we bang zijn dat ze wel eens zou kunnen slaan, die andere omdat ie te lief is, en we bang zijn dat die op de baby gaat liggen ofzo. Maarja, toen ze klein was deed ze dit heel vaak. Toen is die andere kat er anderhalf jaar geleden bij gekomen (vlak na die eerste serieuze aanval) en sindsdien heeft ze het nog één keer eerder gedaan. Toen was ze heel ziek en viel de ze dierenarts aan toen ie haar een spuit gaf En vandaag dus bij mij weer. Maarja, dit sloeg natuurlijk nergens op. Sowieso even in de gaten houden, misschien is ze wel weer niet lekker ofzo...
Ik wou al zeggen straffen die poes (of ze het begrijpt is een 2e denk ik), maar wel oppassen voortaan met haar. Is haar wegdoen (als ze een gevaar is) geen optie?
@ HVJ: Ze is ontzettend slim en snapte het echt wel. Toen ze het deed rende ze ook direct weg. Maar ik ben bang dat dr weer wat met haar aan de hand is ofzo...Want zo aanvallerig is ze normaal niet, meestal loopt ze weg als iets haar niet zint sinds we die 2e kat hebben...
hey meiden, ff gelee maar ben dr weer ff. vakantie periode he, hoe gaat t met jullie verders? allemaal mooi aan t groeien? ben errug benieuwd
ananas, ik denk dat dit een reactie van je poes ook is op je zwangerschap. ik heb 2 honden en zijn hier ontzettend aanhalerig, misschien uit dit zich anders bij jou poezen?
@ Michelle: Ik denk het aanhalige wel ja. Normaal was ze echt een einzelganger en nu hangen die poezen constant om mij heen. Ben geen seconde van de dag alleen, er is er altijd wel eentje in de buurt. En nu wilde ze dus constant in de wasmand liggen, met was die ik net aan het opvouwen was. En ik heb haar aan de kant gezet, en dat vond ze niet zo leuk. De eerste keer maakte niet uit, toen kwam ze terug deed ik het weer en toen kreeg ik een haal. Ach ja, ik zie het wel Komt vast weer helemaal goed! Ik heb haar even apart in de gang gezet, en na een uurtje weer losgelaten en toen was ze direct weer heel aanhalig, aan mijn arm likken en tegen me aan liggen. Dus denk dat ze het niet leuk vond dat ik haar weg zette ofzo Soms jammer dat ze niet kunnen praten Goeie tip trouwens! Zo had ik het nog niet bekeken...
Nou heb net gebeld Het had goed gebloed, moest het nu wat nat houden, zodat eventuele viezigheid er nog makkelijk uit kan komen. En zodra het gaat onsteken dan moet ik opt spreekuur komen Dus verder wel goed nieuws!