@Nat, groot gelijk lekker genieten samen van de vrije tijd. Fijn dat de controle gisteren goed was en jullie aan het idee gewend zijn. Shop ze! @Debby, spannend dinsdag uitslag het komt helemaal goed. Ik vind het niet echt snel gaan, mag van mij wel sneller maar goed ik zit ook in een andere pakket dan jullie. had jij een 2ling bij je vorige zwangerschap?
hvj of ik zwanger was van een tweeling? nee ik bedoel meer dat toen bij de juli mamas ook 2 tweelingmamas waren en die bleven op een gegeven moment ook weg ja ik snap dat je de dagen telt... ik ben een beetje bang voor 19 weken, want dat is voor mij de dag dat mijn depressie "begon" of tenminste toen kon ik er niet meer om heen. Maar ik voel me wonderbaarlijk goed nu... Alleen heeft die stomme psychiater weer niet gebeld om een afspraak te maken pffff... Ik zal ook blij zijn als we straks meer dan 30 weken zijn met zijn allen, dat wordt echt leuk weer over alle bevallingen lezen enzo... maar ik vermoed dat het zomaar heel snel december/januari is!
Ow zo dacht al mis ik iets, maar ja is begrijpelijk dat je naar je eigen soort toe trekt. Zolang je je goed voelt en positief blijft zal het dit keer niet het geval zijn, en ik hoop ook zover te zijn.
Nog even wat bijgelezen Van mij zou het nu toch ook wel iets sneller mogen gaan, kijk zo uit naar de 16weken echo omdat we dan (als baby goed ligt) weten wat het word!! nathenhuug: Welkom terug! Veel shopplezier! En wat fijn dat alles goed was bij de vk. Marjolein: Veel succes morgen bij de gyn laat ons hopen dat de placenta van plaats verandert is! Wat lief van je vk dat ze je zelf even opbeld! Hvj: Vervelend van je krampen mischien inderdaad bandenpijn? Hopelijk weet je vrijdag meer! Debby: Ja denk idd ook dat de 2-ling mama's verhuisd zijn, is wel spijtig had nochtans wel eens willen weten hoe zij vooruit gaan! Denk dat ik zowat op alles gereageerd heb, moest ik iemand vergeten zijn sorry! Ego: vandaag moest men mannetje weer beginnen werken dus zit weer hele dagen alleen Morgen ga ik lekker zwemmen met men mama dus dan heb ik al een dagje tijdverdrijf Ga nog beetje tv kijken of mijn boekje lezen nu! Lees vanavond nog wel even bij.
Heey meiden! hvj, vervelend dat je nog steeds een beetje krampjes hebt.. @ de rest: euhhhh ben t ff kwijt ... Vandaag een emo dag gehad.. we zijn vandaag naar t veldje geweest waar Eliza verstrooid is.. was heel mooi maar ook heel emotioneel.. Morgenochtend heeeeel vroeg weg, kwart voor 7 moeten we bij mn schoonzussie zijn dus ik lees zondag wel hoe t verder met jullie is! Ow manlief heeft de baan! jippie jippie, ook nog eens t loon wat ie wilde dus helemaal te gek! Nou meiden, doe rustig aan en ik spreek jullie na t weekend wel weer!
@Trishka Ik kan me voorstellen dat het emotioneel is. Die woorden zijn eigenlijk slecht gekozen, want jezelf voorstellen hoe het zou moeten voelen is natuurlijk iets heel anders dan het zelf meegemaakt te hebben, maar ik hoop dat je de strekking begrijpt. Wel fijn dat het ook nog een mooie ervaring was. @All Bevestiging van de keizersnede: Yay!, en ook nog een mooie echo gehad. Erg fijn, dat geeft me weer wat rust.
Heee Meiden!! Wat is hier weer veel geschreven zeg Moest ineens 2 pagina's terug wezen hahaha. Maar wel heel leuk hoor Ik zal nu uitgebreid proberen te gaan reageren op iedereen En hoop dat ik niemand vergeet Ik kan er nu echt niet meer omheen: De zwangerschapsdementie is hier ZWAAR ingetreden... Kan er soms maar moeilijk mee omgaan Maar dat is ook weer leren Had er van de week even een goede huilbui van haha (achteraf kan je dr om lachen, maar opt moment zelf echt niet...) @ HVJ: Wat vervelend dat je steeds die krampen hebt. Hoop inderdaad dat het bandenpijn is! En dat verder alles helemaal goed is bij jullie kleine beeb! Morgen naar de gyn, spannend hoor! En dat van die blaas: Heeeeeeeeeel herkenbaar Echt vervelend soms! Ik word er nu ook wel 5x per nacht minimaal wakker van. En ik kan ook niet meer op mijn buik slapen, dan voelt het net alsof ik "bovenop" een soort meloen lig (mijn bm...) Dus dat doe ik maar niet meer,... @ Maryam: Wat fijn van je goede echo! En handig dat je het foliumzuur hebt nagevraagd bij je vk! Goed om te horen dat het "niet" schadelijk is. Al zal onze kleine sowieso een grotere kans op astma hebben aangezien ik het zelf heel erg heb en het in de familie zit @ Marjolein: Vandaag naar de gyn. Spannend hoor! Ik hoop dat alles goed is bij jou en dat je placenta wellicht ook al verschoven is! @Peter en meter: Die hebben wij hier niet. Maar we willen eigenlijk wel knuffel oom en tante doen. Een heel goede vriendin van ons hadden we al gevraagd als "knuffeltante". Zij wordt ook tante voor ons kindje straks. Zij is ernstig ziek en is ons ontzettend dierbaar. Het is al een wonder dat zij zo oud is geworden als zij nu is, maar het is maar de vraag hoe lang dat nog zo blijft... zij kan ook zelf geen kinderen krijgen door haar ziekte... Dus vonden wij dit wel heel leuk, en zij is helemaal in de wolken, zooo trots dat ze tante mag worden!! @ Jojo: Wat eng dat je het hartje niet kon vinden. En je niet druk maken is makkelijker gezegd dan gedaan inderdaad... Wel balen hoor! @ Ray: Nog gefeliciteerd! En wat super dat jullie een droomdag hebben gehad!! Echt heel fijn! @ Nathalie: Groot gelijk! Lekker genieten met je vriend En fijn om te horen dat jullie er nu beide heel blij mee zijn! Begint het voor jou vriend nu ook meer te leven nu je een klein buikje gaat krijgen? Veel plezier met shoppen vandaag! Dat jullie maar goed mogen slagen! @ Debby: Vind je het krijgen van de uitslag van de combitest ook spannend? Lijkt mij wel erg spannend! En ik vind de tijd inderdaad ook veel harder gaan na de 12 weken hoor! Nu alweer 16 weken! Snap ook dat je de 19 weken grens nu best wel heel spannend vind! Maar hopen dat je dan ook nog steeds bij die groep vrouwen hoort die het niet weer krijgen. Zou je echt wel verdienen om nu helemaal van je zwangerschap te kunnen genieten! @ Trishka: Wat lijkt me dat supermoeilijk voor jullie bij het veldje waar Eliza uitgestrooid ligt. Fijn dat het wel heel mooi was! Ooh en vandaag naar Frankrijk toe! Ik hoop dat jullie veel plezier hebben daar met zijn allen. Gefeliciteerd met de baan van je vriend Wat fijn! En ook nog voor een mooi salaris! Waauw, dat zal vast ook een stukje "stress" schelen! Gefeliciteerd meis! Maak er maar een mooi weekend van! @ Devy: Super dat je nu wat meer rust hebt gevonden dat de keizersnede bevestigd is! En een mooie echo Gefeli! @ Hier: Happy Birthday to me!!! Mijn verjaardag is na de cadeautjes van mijn vriend al helemaal toppie Ik kreeg van hem het volgende: - Een boek wat ik graag wilde lezen, - Een "Lief" mama-verwenpakket, - een rompertje met daarop: I love mama!, - Een rammelaar van woezel en pip En last but not least: Een waardebon om een 3D4D echo te laten maken Echt zooo leuk En hij had het hele huis versierd Verder ben ik gisteren wezen shoppen voor positiekleding, maar ik ben met niks thuis gekomen... Kon niks vinden... en hier in de buurt verkopen ze gewoon geen broeken van Noppies! Naja, maar eens kijken op hun webshop Weet toch welke maat ik heb Verder gaat het hier goed. Ben elke ochtend wel weer beroerd, maar verder gaat het goed Iedereen: Fijne dag
@ananas; gefeliciteerd! @Trishka; ook gefeliciteerd met de nieuwe baan van je man, en een fijne vakantie. Het zal gisteren wel een emotionele dag zijn geweest... Fijn dat het mooi was
Oh jij wel lekker zwemmen ik wilde gaan zwangerschapszwemmen maar dat mag ik dus niet ivm die stomme placenta en de bloedingen. Is te veel risico op infecties dan Vandaag lekker half dagje werken en om 15:45 moet ik bij de gyn zijn. Heb er zin in, vind het altijd zo leuk om naar zoiets te gaan. Lekker horen hoe het met de kleine is. Hopelijk maken ze ook de echo want ben heel benieuwd waar de placenta nu ligt: fingercrossed: Maar ben al bijna een week geen bloed meer verloren . Manlief is vandaag thuis met onze kleine opdonder. Ze gaan lekker een mannen dagje houden en zometeen naar Sail Amsterdam. Dus die vermaken zich wel. Hvj: Vervelend zeg die krampen. Ik heb er zelf ook een weeklast van gehad zelfs zo erg dat ik ze moest wegpuffen, maar dat waren idd mijn banden. Thriska: heel veel plz en een goeie reis. Het zal idd heel erg moeilijk voor jullie zijn geweest op het veldje (knuffel). Verder gefeliciteerd met de nieuwe baan van je man. En heerlijk als jullie er financieel op vooruit gaat Jojogirl: Dankjewel en ik hoop ook dat de placenta braaf opzij is gegaan Geslachtbepaling: Kan je echt al vanaf 16 weken zien wat het wordt? Ik ben het namelijk al bijna en als ik dus vanmiddag mis mijn echo krijg zou ik het mis al kunnen zien/vragen Niki Hoe is je vakantie meid? Ray: gefeliciteerd met jullie huwelijk, ben blij dat je hebt genoten en dat het een bijzondere dag voor je is geweest Nathalie: Helemaal gelijk. Zodra jullie lekker tijd samen hebben, gewoon met beide handen pakken. Op het forum schrijven kan altijd nog Ananas: gefeliciteerd met je verjaardag meis En wat een leuke cadeaus heb je gehad van je man Benauwdheid en krampen: Hebben jullie ook last van vermoeide spieren? Ik heb als ik in bed lig echt krampen in mijn armen en benen. Verder krijg ik het ook erg benauwd en voel ik mijn hart in mijn lichaam kloppen echt eng, en het is elke keer als ik in bed lig. Heb wel last van hyperventalatie mis dat het iets met elkaar te maken heeft maar ik vind het tog wel echt eng
mijn vakantie is heerlijk! lekker aan het genieten. ik ging snachts zwaar misselijk en met migraine naar het vliegveld en moest flink overgeven voordat we de vertrekhal inliepen. maar sinds we hier zijn gaat het best goed.ik ben niet onwijs moe en de misselijkheid gaat ook nog wel.
@ananas, gefeliciteerd met je verjaardag. Fijne dag..... @niki, lekker nog even genieten van je vakantie. Hier gisteren regelmatig steken en kramp gehad in mijn buik maar niet op de plek van de baarmoeder wat hoger. Hebben jullie dit ook???? Ik denk dat het mijn darmen zijn....... Ik word er zo onzeker doen, maar ik heb gisteren geluisterd met de angesound en we hadden de kleine al snel gevonden. Druk bewegend en een mooie hartslag.
Trishka: heftig zeg. Dikke knuffel. En ook gefeliciteerd met de nieuwe baan van je man. Ray: gefeliciteerd met je huwelijk Ananas: gefeliciteerd. Leuke kado's zeg Marjolein: nee, hier geen last van benauwdheid en krampen. Zou het even in de gaten houden en als je het niet vertrouwt naar de dokter gaan. Zometeen mag ik weer naar de VK voor controle. Voor de laatste keer bij mijn schoonzus, ze gaat nu met zwangerschapsverlof.
oh fijn niki dat het nu beter met je gaat. jammer dat je zo beroerd het vliegtuig in moest stappen. Kan allemaal met de spanning te maken hebben gehad. Geniet er maar lekker van en doe rustig aan Tassie: ja heb ik ook gehad. Vooral met hoesten krijg ik best wat druk op mijn baarmoeder en krijg ik sterke steken die gelukkig wel snel weer weg trekken. Krampen heb ik ook last van maar dan moet ik meestal daarna gelijk naar t toilet (sorry). Angelsound: Ik hoor de kleine ook helemaal bewegen erdoor echt zo super hihi. Ik luister nu niet zovaak meer omdat ik zelf voel dat het allemaal wel goed zit met deze kleine uk Cadeausverjaardag: Ik heb ook zulke leuke cadeaus gehad. Van mijn vriend heb ik allemaal dingen voor in bad gehad en 2 goeie boeken. 1 boek heb ik inmiddels al uit, maar jeetje wat was die zielig zeg. het boek heet "fatwa" echt een aanrader. van mijn ouders heb ik een armband gehad met een hangertje van een jongen en daarop staat de naam van mijn zoontje gegraveerd. Daarnaast kreeg ik er nog 2 hangertjes los bij 1 van een jongen en 1 van een meisje en zodra deze kleine is geboren en de naam en het geslacht bekend is wordt ook daar de naam op gegraveerd en aan mijn armbandje gehangen. Die andere moet ik dan weer terug geven Verder allemaal giftcards dus kan weer lekker gaan shoppen
Ik krijg elke week een berichtje uit mijn buik hihi En nu had ik deze Daar ben ik weer! Ik ben inmiddels al zon 16 centimeter lang. En wist je dat mijn hart misschien nog wel heel klein is, maar toch al zon 30 liter bloed per dag rondpompt? Jouw hart moet daardoor ook harder werken, het kan zijn dat je daar een beetje last van hebt, maar daar hoef je niet van te schrikken, hoor! Vandaar dat mijn hart een beetje raar doet
Meiden heb net het telefoontje gehad van mijn ouders Mijn oma ging vandaag naar het ziekenhuis voor de uitslag over hoe erg de kanker is. Er werdt verteld dat ze niets meer voor haar kunnen doen omdat de kanker al door heel haar buik, blaas en baarmoeder is versprijd. VInd het echt super erg. Nu zal ze waarschijnlijk nooit ons 2e kindje kunnen zien. Ik hoop zo dat ze zonder pijn zal gaan Ben bezig om voor haar een kaartje te schrijven maar weet echt niet wat ik erop moet zetten Hebben jullie een idee?
@Marjolein, wat naar.. heel veel sterkte. Wat betreft het kaartje, ik vind dat altijd heel erg moeilijk, maar toen een hele goede vriendin van mij een heel groot verlies had zei ze: " Als mensen maar iets zeggen, al is het maar dat ze er geen woorden voor hebben." Het afgelopen jaar heb ik gemerkt dat het echt zo werkt. Als je maar niet, uit angst om het fout te doen, niks van je laat horen, is het altijd goed.
@All, ik hoop ook dat het slechts bandenpijn is en met de beeb alles goed is. Morgen weet ik hopelijk meer en hoor ik eindelijk het hartje. @Ananas, gefeliciteerd met je verjaardag en leuk al die cadeautjes geniet ervan! @Marjolein, jeetje meid wens je veel sterkte ermee. En idd zoals Daphne al zei gwn laten weten dat je aan haar denkt en van haar houdt. Knuff
ananas: gefeliciteerd! Let er wel op dat broeken van noppies klein vallen! marjolein: succes! Ja je kan het echt al vanaf 15/16 weken zien. Alleen doen ze daar bij de gyn wel ietsje moeilijker over dan bij een pretecho, maar succes! Ja ik heb ook pijn in mijn spieren, maar denk dat het ook komt omdat ik veel slaap... Jeetje meid... sterkte met je oma... weten ze niet hoe lang ze nog heeft? Ik weet ook niet wat je zou kunnen schrijven, is altijd zo moeilijk he meid! niki: fijn dat het leuk is! Nog maar heel even tot je trouwerij he! tassie: ik heb ook soms die krampen. Ik denk dat je bm je darmen wegduwt en dat het daarom wat gevoeliger is allemaal. Met mij gaat het wel goed. Alleen nog steeds veel moe. Mijn dochter is met oma mee. Die slaapt daar tot zondag omdat wij zaterdag een vrijgezellenfeest hebben. Ik vind het wel lang....
@Debby, fijn dat het goed gaat met je en tjah die vermoeidheid zal er denk ik in blijven. Geniet van je momenten zonder Emma nu, voor zover dat kan en veel plezier zaterdag. @Daphne, tot gauw!
Bedankt voor alle felicitaties! En Ananas, wat stom he ik ben inene ook weer heel beroerd in de ochtenden!