februari 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door michele25, 26 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kadootje

kadootje Actief lid

9 jan 2010
    471
    170
    43
    tipje van een kraamverzorgster:

Welkom op www.curanol.nl

ook voor NA de bevalling, want dan hebben veel vrouwen er ook last van!!!! word hier door de verloskundige geadviseerd....
    beter als sperti enzo.....

hoop dat je er wat aan hebt!

2. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @chammie, welkom, Leuk! weer iemand die op de 13de is uitgerekend! En wat een cadeautje dat het zomaar is gelukt. Geniet ervan.

@Marjolein, fijn dat alles in orde was.

@Iosola, welkom terug. Enne, ik was zelfs afgevallen in de vakantie (miss. scheelt het dat ik geen alcohol drink :p )

Over zindelijkheid en aambeien heb ik (nog) niks zinnigs te zeggen.

3. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    Belgiƫ)
    Iosola & Kadootje: Is inderdaad echt heel vervelend! Word er gewoon gek van, loop er nu toch ook al een hele periode mee rond, dacht dat dit vanzelf ging beteren maar blijkbaar dus niet.
    Bedankt voor de reacties alvast en ga inderdaad morgen eens naar de apotheek gaan denk ik.
    Zouden ze die Curanol ook gewoon bij de apotheek verkopen?

4. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Heee Meiden!!!

Wat wordt er weer veel gekletst:D
    Door drukte en een kapotte laptop:( weer een tijdje niet echt kunnen reageren...
    Ik zal in het algemeen zoveel mogelijk proberen te reageren!

@ Goede echo's en afspraken bij de verlos: Wat supergoed nieuws:D Heerlijk al die goede kloppertjes!

@ Aambeien: Erg vervelend zeg! Maar niets om je voor te schamen... Je hebt hier nu wel de eerste maar zeker niet de laatste ben ik bang...

@ Niki: Ik zou voor de zekerheid even je urine laten controleren als ik jou was als het je lukt (aangezien je niet echt in de buur bent nog:p). Het kan tijdens je zwangerschap inderdaad heel anders voelen is mij ook verteld...

@ Ik weet het nu al niet meer:p Ff spieken;)

@ Waiting mommy en marjolein natuurlijk ook nog: Ik hoop echt voor jullie dat de placenta's goed omhoog groeien en jullie kunnen gaan genieten!!

@ Nieuwe meiden: Welkom hier! Klets gezellig mee!

@ Oooh, de eerste geslachtsbepaling morgen al:$ Dat gaat echt snel:D Ik kan echt niet wachten tot onze geslachtsbepaling! Naja, 20-weken echo, die natuurlijk opzich ook onwijs belangrijk is!! Maar hoop wel dat ze even voor ons wil kijken of we een zoontje of dochtertje krijgen;)

@ EGO: Gisteravond heb ik het kindje voor het eerst goed gevoeld! Maar dan ook direct maar even overtuigend:D Mijn vriend heeft hem/haar ook direct kunnen voelen:D:D:D:D Ik ben echt zoooo blij! Kan mijn geluk niet op!!! Nu voelt het zoveel echter! En ik weet het gewoon zooo zeker dat dit het kindje was!! Dit konden mijn darmen gewoon niet zijn! En vandaag heb ik "Simba" ook een paar keer gevoeld:D We hebben "Simba" direct ook maar even een nickname gegeven hihi!
    Maar ooh, meiden, wat ben ik blij! En wat voelt het magisch:D:D:D

5. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Hahaha Ananas, leuk he! Ik voel nu ook duidelijk een klein beebje bewegen, geweldig! Maar ook leuk dat je vriend ook gelijk kon voelen'!

Jojo: Ik heb ook last van aambeien gehad en merk nu ook dat het weer gevoeliger wordt beneden, helaas! Curanol is idd een hele goede tip, kan je gewoon via de website bestellen!

6. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    Belgiƫ)
    Ananas: Wat leuk zeg dat jullie de baby allebei hebben kunnen voelen!

Champy: Kan ik het ook bestellen hier in Belgiƫ? Ga dat eventjes proberen, ga zo blij zijn als dit verholpen is! Word er echt 's nachts van wakker.. En anders toch maar even naar de gyn bellen ben gewoon een beetje onwennig omdat ik dan denk dat ze een onderzoek doen en heb al gehoord dat je dan in een nogal onnatuurlijke houding moet gaan zitten..

7. Ray

Ray Actief lid

25 dec 2009
    254
    0
    0
    Ik had gelukkig weer een superleuk bezoek gisteren! Onze midwife is ontzettend aardig en slim, alles was in orde en ze begon nu ook m'n buik te controleren en liet me zien hoe ik de bovenkant van m'n baarmoeder kan voelen, wat is die al groot! M'n buikje begint ook echt al te groeien.

De baby bewoog steeds weg als ze de doppler erop drukte maar uiteindelijk toch weer een prachtig hartslagje van 150 bpm gehoord :D Over 2 weken geslachtsbepaling, ik kan niet wachten ik hoop zo dat we het meteen kunnen zien en ook dat ik niet meer nierstenen heb.

8. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Geslachtsbepaling Ik moet waarschijnlijk nog tot 21-09 wachten (20-weken echo) want we hebben geen speciale geslachtsbepaling gepland staan. Wel maakt de gyn elke keer een echo dus ik zal de volgende afspraak eens vragen of ze al wat ziet bungelen of een hamburgertje ziet. Ik ben wel benieuwd of februari een meisjes of jongens maand gaat worden of meer 50/50. Nu wordt Flupke waarschijnlijk een januari baby door de geplande keizersnede maar ik blijf natuurlijk begin februari uitgerekend.

@baby voelen Leuk he. Kyra was nogal een eigenwijze baby en stopte in het begin altijd met schoppen zodra haar vader binnen een straal van een meter van mijn buik kwam. Maar later heeft hij er ook van kunnen genieten.

@Aambeien Het is iets heel normaals dat je heel vaak gratis en voor niets erbij krijgt tijdens/na een zwangerschap (samen met eventuele striae). Ik heb er zelf gelukkig geen last van gehad en ook nu niet, dus ik blijf waarschijnlijk gespaard.

@De Tijd De tijd vliegt nu echt voorbij heb ik het idee. Bij Kyra kroop de tijd voorbij en duurde elke dag een week. Maar nu ben ik straks alweer over de helft! Ik vind het wel fijn zo want dan heb ik ook minder kans om in de stress te schieten.

9. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @aambeien, goede tip van dat zalfje! Zal ik in mijn achterhoofd houden, ben bang dat het weer nodig zal zijn na de bevalling...:(

@baby voelen, wat leuk ananas! Dat jullie allebei de baby al voelen! En snel! Ik voel hier de kleine af en toe, maar mijn vriend bij langer na nog niet!!! Bij luca was het het zelfde verhaal als dat van devy. Zodra papa (of iemand anders) in de buurt kwam stopte hij met bewegen!

@de tijd, vliegt zeker voorbij de tijd! Over een aantal weekjes zijn we bijna allemaal alweer op de helft!

@Klachten, hebben jullie nog last van puistjes? Ik zit nu onder! Weet alleen niet of het door de zon/warmte komt of dat het toch echt hormonen zijn...

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ananas fijn dat jullie allebei de baby hebben gevoeld. Hier voel ik de baby ook af en toe. Maar heel zachtjes en niet vaak. Duurt nog wel een paar weekjes denk ik. Manlief kan dat nog lang niet voelen.

tijd: aan de ene kant gaat het heel hard... harder dan bij mijn dochter in ieder geval. Aan de andere kant tel ik nog steeds de dagen af. Nog 11 dagen tot de geslachtsbepaling. Dat vind ik wel heel spannend!

11. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    goeiemorgen meiden,

baby voelen: heb de placenta aan de voorwand dus zal de kleine pas later wat beter gaan voelen, heb nu s'avonds wel soms t gevoel dat ik de kleine heel zachtjes voel af en toe, maar is nog heeeel zachtjes.

tijd: ja tijd gaat idd wel harder dan met de eerste, maar ook ik kan niet wachten tot de geslachtbepaling juist omdat ik geen eigen voorgevoel heb dit keer. in t begin was mn voorgevoel nog een meisje, maar eigenlijk is dat een beetje in twijfel verandert, omdat ik ook iets meer pukkies heb dan met *eliza (maar weer minder pukkies als met jessey ;) ).

wasmachine was dinsdag kaduuk gegaan :x , gelukkig vandaag de nieuwe binnen gekregen, ze stonden om half 8 al voor de deur :$ . Vanaaf mag mannetje m weer aansluiten, kan ik eindelijk weer gewoon thuis wassen ipv bij mn mams.

12. mamma1

mamma1 Actief lid

20 apr 2009
    420
    0
    0
    @Goede echos wat fijn nieuws weer zeg!
    @Aambeien wat vervelend zeg.Ik ken het gelukkig niet maar lijkt me erg pijnlijk.Zou een zalfje vragen bij je huisarts.
    @Geslachtsbepaling,wat spannend vandaag de 1e al!!Ben benieuwd.Hier duurt nog wel effe.
    @Marjolein gelukkig zeg dat alles goed was,pff wat een opluchting.
    @20 weken echo.Ik heb vlos gebeld wanneer ik afspraak moest maken maar het blijkt dat de wachttijden niet zolang zijn.Dus over 2 weken afspraak vlos en dan kunnen we afspraak maken voor 20 weken echo.Dus dat duurt nog wel even.Maar als goed is over 4 weken schiet al mooi op!!Ik voel de kleine ook al iets.Echt zo bijzonder,darmen voelen anders aan.
    @all fijn weekend gewenst en hoop dat weer een beetje beter word...

13. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    'mien dobbelsteen' :D :D , ja je hebt wel gelijk ja hahaha!

14. Marjolein25

Marjolein25 Bekend lid

28 jan 2010
    813
    0
    16
    Bij de bank
    nederland :)
    Fijn weekend allemaal :)

Hopelijk wordt het nog een beetje weer. vanavond moet ik met de hond naar cursus. Even aankijken of het niet te druk voor me is ivm de situatie van mijn placenta. Kan ik het niet aan dan is het jammer en moet ik helaas stoppen.

Jojogirl: vervelend zeg :( Maar je hoeft je niet te schamen hoor. Ik had er ook last van tijdens mijn vorige zwangerschap en begin nu een beetje last te krijgen dat mijn strings gaan irriteren.

Gerslachtsbepaling: Oh ik wil het nu toch ook wel weten. Vanacht gedroomd dat het een jongetje is dus ik ben echt heel erg benieuwd

Ananas: Wat fijn dat je je uk heb gevoeld heerlijk is dat he? Een hele ontspannen gevoel gaat dan door je lijf.

Ray: Hoe is het nu met jou?

Thriska: wat fijn dat je weer je eigen was thuis kan doen. Lijk met echt heel vervelend als je het niet kan. veel plz vanavond :p

Voor de rest ben ik het weer een beetje vergeten (schaam)

15. mamma1

mamma1 Actief lid

20 apr 2009
    420
    0
    0
    Over aankomen gesproken...Net op de weegschaal gestaan,ben me rot geschrokken.Of dat ding is niet goed of ik moet er echt aan geloven,ben 7(!!!!) kilo aangekomen.Dat is toch niet normaal meer.Ik heb nu ook al last van vocht,alle schoenen knellen en al veel last slapende armen/handen.Ik snap er geen fluit van ,heb wel zelfde maat kleding wat goed zit(wel positie dan).Heb ook al behoorlijk buik.Meer die al zoveel aan gekomen zijn.Ik eet niet meer dan normaal,zelfs gezonder...Waar gaat dat heen.

16. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    @ Mama1: Ik had gisteren juist het tegenovergestelde!!!
    Ik dacht dat ik echt VET was aangekomen, maar de weegschaal in het ziekenhuis gaf toch echt 69 kilo aan:$:(... Das 2 kilo minder dan een paar maanden voor mijn zwangerschap... Dat kan toch ook niet goed zijn???...

Dacht eerst wel om mijn eten, maar nu mag ik van mezelf wel wat meer snoepen;)

17. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    mamma1, nee ben eigenlijk nog helemaal niks aangekomen ;) , maar ik had nog wat kilootjes van de vorige zwangerschap die natuurlijk niet zo heel lang geleden was, dus misschien dat mn lichaam anders reageert? Wel al echt een buikje hoor, heel verschil met 5 weken geleden!

marjolein, hoop dat je vanaaf gewoon die cursus kan doen, is toch wel fijn om er even uit te zijn en ook fijn voor je hond!

ja vanaaf en morgen weer flink wassen draaien, hoop dat manlief vanaaf niet zo laat thuis is dan kan ie de wasmachine vandaag nog ff aansluiten ;) .

Morgenavond eindelijk weer eens kaarten met vrienden, is in de zomervakantie zo druk geweest dat er niks van gekomen is terwijl we normaal 1 keer in de 2 of 3 weken gaan.

18. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Hier ook nog niks aangekomen, komt nog wel... haha!

Ik ben eigenlijk benieuwd naar nieuws van Truus!

19. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    geloof dat ze pas om half 6 een afspraak had ofzo, dus nog ff geduld ;) !

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja ze had om half 6 de afspraak... ben ook heel benieuwd!

Deel Deze Pagina