@Bloem82 Jij natuurlijk ook gefeliciteerd. @Oumi Hier zijn we helaas toch niet aan de allergieën ontkomen, maar gelukkig wel een heel erg stuk minder dan ik vroeger had. dat speelde ook zeker mee bij de redenen waarom ik bv wil geven. Wie weet hoe het geweest zou zijn als ik het niet had gedaan en had ik dan nu met een schuldgevoel opgezadeld gezeten? Dat betekent natuurlijk niet dat ik vind dat moeders die geen bv geven en een kind hebben dat allergisch is zich een schuldgevoel moeten aanpraten, maar dit is hoe ik erover gedacht zou hebben in deze hypothetische situatie. Ik moet sneller zien te reageren voortaan hehe. Maar dat valt niet mee met een kleine dreumes waarmee je vliegtuigen die overkomen 'moet' bekijken, plaatjes aanwijzen en dergelijke.
De keuzevrijheid moet je altijd respecteren inderdaad, je hoeft het niet eens te zijn met een keuze maar van preken wordt niemand blij (en je bereikt er vaak het tegenovergestelde mee). Ik ga trouwens net zoals de vorige zwangerschap niet echt voor de positiemode. Ik heb wel wat buikbanden die ik als topje draag omdat het van die echt lange zijn en twee positierokken. Voor de rest had ik gewoon tuniekjes gekocht die ook als ik niet zwanger ben passen, en leggings in een maat groter. Het 'dure' gaat hem in het ombouwen van de computerkamer zitten, want de kasten die daar staan zijn niet geschikt om te laten staan in een dreumesslaapkamer. 'Noodgedwongen' zal Kyra toch een kast met opslagspullen op haar kamer krijgen, maar dan wel een die goed in de muur verankerd kan worden. Kyra heeft trouwens geen benul van de zwangerschap en ze is ook absoluut geen poppenmoeder (ze worden in de zandbak gegooid en er moet zand op hun ogen) dus echt interesse heeft ze er ook niet in. Ze vindt echte babies wel vrij interessant maar wel een beetje eng. Dus het wordt afwachten hoe ze de nieuwe aanwinst gaat vinden. Zo en nu ga ik echt aan de slag de dekbedovertrekken, de bankhoezen en de gordijnen moeten allemaal vandaag gewassen worden en er ligt nog een berg ander werk om te doen.
Hallo Allemaal!! Wat gaat het hier ontzettend snel!! Gisteravond zat ik nog te reageren en nu loop ik alweer 2 pagina's achter ! Ik zal proberen op iedereen te reageren: @Landendel: Geen idee op hoeveel weken ik zit... Ben na mijn miskraam niet meer ongesteld geworden en ben direct weer zwanger geraakt! Ik zit nu wel op de 6 weken waarschijnlijk. Heb de 21e een termijnecho. De gyn verwacht dat ik dan 8 weken ben @ Siep, Isola en Bloem: Gefeliciteerd Welkom!! En klets gezellig mee! @ Twitty: Ja je hebt helemaal gelijk. Bij mijn vorige (1e) zwangerschap dacht ik daar ook echt over na: hoe bijzonder het was dat dat kindje in mijn buik kon groeien! En toch, het voelde niet goed. Dat gevoel werd bij mij waarheid. Maar je hebt gelijk, als je eens goed na gaat denken over wat een zwangerschap allemaal inhoudt en wat er allemaal goed moet gaan om tot een mooi & volgroeid kindje te komen is het bijna een wonder dat er nog kinderen geboren worden! @ Collo: Haha, naja, die cup A zal vast snel groter worden Bij mij zat ik rond 70-c, die paste de laatste paar weken al niet meer... Heb het idee dat ik nu tussen de 70 D-E zit... Misschien toch ook maar wat bredere kopen 75-D eens kijken? Hoe zat het bij jullie voorgaande zwangerschappen? Werden jullie in de breedte op BH hoogte veel breder?? @ Oumi: MvM zit er voor mij deze keer niet in. Mijn vriend is niet over te halen, dus doe het maar niet. Hoe graag ik ook wil helpen maar wil het niet riskeren dat iedereen straks al weet dat we zwanger zijn behalve mijn schoonouders die in het buitenland zitten en mijn schoonzussen en broer en eigen broer en zus die hier niet wonen... Volgende kindje beter dan wonen we waarschijnlijk ook op een heel andere plek @ Devy: dat uitslapen van gisteren is ook verleden tijd... Vannacht echt voor geen meter geslapen! Wat een warmte! Lakentje te koud, deken te heet, dan weer kat op bed: te warm, vriend tegen me aan: te warm, maar weer eens naar de wc... En toen was het kwart over 6 en ging de wekker en kon ik er weer uit... Pff echt waardeloos! En wat ben ik nu KAPOT! @ Misselijk: ontzettend...Maar wat ben ik blij! en wat voel ik me zwanger @ Vraagje: zouden jullie mij misschien kunnen helpen?? Begin juli zou ik een nieuw jaarcontract krijgen. Een weekje later ben ik vermoedelijk 3 maanden zwanger. Mijn baas is heel open over zwangerschappen en mensen die zwanger zijn: Zodra hij het weet vliegt iedereen eruit. Ik heb het al 2 keer zien gebeuren. Mijn baas is ook een van de beste vrienden van mijn vriend. Nu is mijn vraag, wat moet ik doen? ik wil niet iets verzwijgen voor mijn baas. Met 3 maanden vertellen we iedereen dat we zwanger zijn, maar hoe doe ik dat bij mijn baas? Mijn nieuwe contract eerst niet tekenen: het vertellen en dan oveleggen? Vindt dit erg moeilijk....Hoe zouden jullie dit aanpakken?? Liefs Ananas
Hallo dames Met trillende handjes typ ik dat ik waarschijnlijk ook een Februari 2011 mama ben! Heb vandaag mijn NOD en ik heb vanmorgen getest. Dacht echt dat het niet zo zou zijn, omdat mijn man tijdens mijn vruchtbare tijd in het buitenland zat ( het ''afscheid'' was dus gelukkig voldoende ) , maar vanmorgen van zowel dipstick babyboomshop als kruidvat 2v5 een positieve test! Mijn man en ik zijn enorm blij! als de berekening klopt, ben ik vandaag 4 weken en 5 dagen en is mijn bevallingsdatum 11 februari. Voel me verder prima, af en toe wat steekjes in mijn lies en heb nog steeds het gevoel dat ik ongi moet worden ( hebben jullie dat ook?). Hoop ook echt dat alles goed gaat, ga na het weekend nog eens testen en dan durf ik het eigenlijk pas voor de volle 100% te geloven!
@ Ananas Moeilijke kwestie meid. Ik zou het ook niet weten, wel raar dat je eruit vliegt als je zwanger bent, heeft hij zelf geen kinderen @DapheenEstelle ik ben ook benieuwd naar de reactie van zoon lief. Hij doet al alles wat wij doenna met zijn Beer, slaapje, luier, zorgzaam typje dus....hoop dat het zo blijft @positiemode. Ik wil ook graag nieuwe spul. Dat van 2 1/2 jaar geleden is toch anders en ik had ook veel tweede hands. De mode is nu lekker wijd dus echte positie hoeft niet echt. Lang leve de leggings en de tuniekjes. Ik heb twee sjieke rekbare jurkjes gekocht bij de lady sting voor de komende bruiloften. Een paar positie jeans is nooit weg natuurlijk. Ja en de winter....moet je dan ook zo'n tent van een jas. Meiden ervaring die in de winter zwanger waren...vind het zonde van het geld zo'n dure jas @misselijkheid is hier echt heel erg, boeren laten en echt nergens zin in hebben ook niet in de dingen waar ik normaal een moord voor zou doen. Voel soms echt belabberd @Twitty echt waar ja het is een wonder. En dat blijft het ik heb toenmijn kleine man gezond en wel op aarde was ook al heel wat spannende dingen mee gemaakt. Het is het kostbaarste wat je hebt en als moeder bescherm je je kinderen als een leeuwin heb ik gemerkt.. @borstvoeding Bij mij liep de borst voedeing super. Mijn zoon was na tien minuten per borst altijd klaar. Ik had genoeg en hij groeide er goed mee. Ik heb nog op het werk gekolfd. Met de Avent handkolf echt een aanrader... @kinderkamer, wij gaan in het najaar onze zoon verhuizennaar een andere kamer. Ik heb bij de Gamma leuk behang van lieg gekocht. Marine stijl. Later als we weten wat het is geworden pakken we de baby kamer aan, we houden hem nu neutraal en ik kijk om me heen wat ik dan zou willen als het een meid wordt. @namen hebben jullie ook dat soms namen je voorbij schieten dat die dan blijven hangen. Ik heb al twee opties voor een meid. Een jongen is lastiger maar ik kom wel uit op jongens namen met een J Nou ik weet niet meer zoveel te schrijven.... Welkom nieuwe mama's in spe...
Hallo aanstaande mama's, Iedereen GEFELICITEERD met het kleine wondertje!! ik ben nieuw op dit forum en ben er ook sinds vorige week achter dat ik zwanger ben!! ben 4 februari 2011 uitgerekend!! vind het zo ontzettend spannend allemaal vooral omdat ik naast het zwanger zijn helaas ook een ietswat ontrustige baarmoederhals heb, heb gister de uitslag gekregen van mijn huisarts en blijkt dat ik pap3a heb en ook het hpv virus in mijn lichaam zit. Op 7 juli krijg ik mijn eerste echo en daarna meteen een coloscopie bij de gyneacoloog... Zijn er hier vrouwen die hier ervaring mee hebben.... Liefs
@Suzannes: Gefeliciteerd en voor de meiden die ik vergeten ben (Sowieso ben ik Babijtje vergeten) ook gefeliciteerd... @Devy: Ik heb ook allerlei allergieën, weliswaar op latere leeftijd gekregen maar ik wilde ook proberen om het te minimaliseren door de BV. Je weet het natuurlijk nooit maar geen van drieën hebben tot nu toe een allergie. Vroeger had ik ook last van exceem en mijn oudste heeft daar een lichte vorm van maar misschien was het wel veel erger als ik geen BV had gegeven. Ik ben natuurlijk wel realistisch, lukt het niet, ook na het vele proberen dan houdt het op maar gelukkig heb ik best wat doorzettingsvermogen. Ook ik ga niet voor positiekleding. Ik draag geen strakke kleding en draag inderdaad veel tuniekjes waarin ik tot aan maand negen wel in pas. Ook zijn die maxi-jurken ideaal, daar heb ik nog wel een aantal van in de kast hangen. De babykamer, tja, waar komt die? Ik denk toch echt dat ik de jongste twee jongens naar boven ga verhuizen. Dan heeft de kleine een kamer dicht bij ons in de buurt. Hij/zij zal de eerste paar maanden toch wel bij ons op de kamer in een eigen wiegje slapen, dus het duurt allemaal nog wel even. Ik heb in onze kamer een leuk hoekje over en ik weet al wel hoe ik die ga inrichten. @ Waiting Mommy: Hmm, namen. Daar heb ik wel over nagedacht maar er is nog geen lijstje opgeschreven. De jongste had ook pas na drie dagen zijn naam. Echt pas op de laatste dag dat we hem aan konden geven. We wisten het simpelweg niet. De VK vond het wel lastig want ze moest toch echt wat op haar papiertje schrijven, hahahaha. Je vraag over de winterjas: In de winter draag ik meestal een lekker dik vest en zo'n ponchosjaal erover heen. Dat ging prima. @Ananas: Jouw baas is niet echt een kindervriend, of hij vind gewoon personeel die ook moeder is lastig. Wel een beetje ouderwets. Ik ga het op school pas na de zomervakantie vertellen. Dan ben ik ruim zestien weken. Voor de zomervakantie vind ik het te vroeg en ik heb voor mijzelf al een berekening gemaakt qua uren. In feb. 2011 bevallen, tot eind mei zwangerschapsverlof, daarna twee en een halve maand ouderschapsverlof en dan is het alweer zomervakantie! Dus ik zit de eerste zeven maanden thuis. Hoe de directeur gaat reageren weet ik ook niet precies maar we hebben goede cao's en er zijn er meerdere die het zo hebben opgelost. Succes in ieder geval, praat erover met anderen. Dan kom je vaak tot oplossingen. @Daphneenestelle: Wij weten ook nog niet precies wanneer we het onze jongens gaan vertellen. Het is zo lang wachten voor ze als ze het nu al weten. Soms twijfel ik wel en wil het dan graag aan de oudste vertellen. Dan kan hij me ook wat vaker helpen. Nu vraag ik hem steeds dingen en dan gaat hij nog wel eens in de contramine. Ik denk dat als hij het weet, dat hij sneller klusjes opknapt. Wat fiets betreft: Ik heb via het fietsplan een erg mooie Batavus Lento 2010 de luxe gekocht en daar ben ik zer blij mee. Een superfiets. Ik krijg dan van de belasting 42% terug dus dat scheelt enorm. De fiets kost zo rond de 600,- In Den Haag kon je voorheen nog apart zwemmen, dus alleen voor dames maar dat is helaas afgeschaft. Ik merkte dat er op die uurtjes helemaal niet alleen buitenlandse dames kwamen. Er liepen net zoveel Nederlandse dames rond die zich in gezelschap van alleen vrouwen veel beter op hun gemak voelen. Jammer dat gemeente Den Haag het heeft afgeschaft. Het was onder de noemer 'integratie bevorderen' maar die vrouwen gaan nu gewoon helemaal niet meer zwemmen. Dus het doel is niet bereikt. Nog even @Devy: Grote klussen zoals de gordijnen wassen en de hoezen van de bank daar wil ik ook niet te laat mee beginnen. Ik ben nu al het oude troep aan het sorteren zodat het met grofvuil weg kan. Dat ruimt ook al aardig op. Tot vanavond, als ik een tijdje niet kijk dan zijn we alweer een paar pagina's verder... Groetjes Oumi
Hoi, Na mijn lange bericht nu een korte plaatsing in het lijstje. Bij de afspraken sta ik nu ook! Over de echo word ik straks teruggebeld. * 31 januari 2011 - michele25 - 25 - 3e kindje - KV - thuis - denkt meisje * 2 februari 2011 - Twitty1980 - 29 - 2e kindje - BV/KV - Ziekenhuis - Ik denk een meisje * 2 februari 2011 - Zinaa -27 - 1e kindje - geen idee * 3 februari 2011 - DaphneenEstelle - 31 - 2e kindje - BV - ziekenhuis - meisje * 4 februari 2011 - Oumanouar - 32 - 4e kindje - BV - thuis * 4 februari 2011 - Waiting mommy- 28 - 2ekindje - BV- thuis * 4 februari 2011 - Maryam86 - 23 - 1e kindje - BV - thuis * 5 februari 2011 - Collo003 - 32 - 2e kindje - BV & KV - ziekenhuis - jongen * 5 februari 2011 - Devy - 27 - 2e kindje - BV - ziekenhuis - ? * 6 februari 2011 - Lavendel - 27 - 1e kindje - BV - thuis - ? * 7 februari 2011(eerste week van feb) - Ananas - 20 - 1e kindje/2e zw. - BV - zh - ? * 7 februari 2011- Peetjuh23 - 26 - 2e kindje - BV - zk -jongen * 7 februari 2011- Mime28 - 29 - 1ste kindje - BV - ? - ? * 8 februari 2011 - MG2009 - 28 - 2e kindje - BV - thuis - ? * 8 Februari 2011- Lovelyme - 22 - 1e kindje - ?? - ?? - Gependeld voor een meissie * 10 Februari 2011 - Tutsje - 28 - 1e kindje - BV - Thuis -Gependeld: 2x jongen, 1x meisje * 11 februari 2011 - Keno - 34 - 3e kindje - KV - hoop thuis, maar waarschijnlijk ziekenhuis - ?? (komt later) * 12 Februari 2011 - Mangoo - 26 - 1e kindje - BV - Thuis - ?? * 12 februari 2011 - Ivje- 30 - 2e kindje - BV - zk - ?? Afsprakenlijst: Juni 11: Michele25: Intake vk 21: Zinaa eerste echo 21: Ananas89: Termijnecho gyn, daarna doorsturen vk 22: DaphneenEstelle: Intake vk 23: Keno: Intake vk 24: Oumanouar intake VK 25: Devy: Intake vk 25: Tutsje: Intake vk 28: Lovelyme: Intake vk 30: MG2009: Intake vk + eerste echo 30: Zinaa: intake vk Juli 01: Maryam86: eerste echo 06: Collo003: intake vk 06: Ivje: intake vk en 1e echo 06: Waiting Mommy: VK en eerste echo 07: Maryam86: intake vk
@ DaphneenEstelle. MVM viel dus mee. Heeft wat uitgelegd, moest wat dingen invullen en cadeau uitzoeken. Veel info gekregen, folders en wat zwangerschapsbladen. De blauwe staan niet in het interieur, dus ik laat ze op de badkamer naast de wc staan. Ik heb geen moeite met het plassen in de kan. Moest alleen ff wennen dat het zo'n grote is. Maar dat ding 'hang' ik in de pot, en dan kan ik er zo inplassen. Daarna snel in de kan gieten. Ik heb 1 krat met 4 flessen gekregen. Ik breng ze zelf weg, doe het denk ik zondagavond ze moeten maandag voor 8 u er staan. Ben je dan thuis als ze je ophalen? Of zet je ze bij de voordeur neer? Leuke kamer heeft je dochter! @ Ananas, wat zegt je vriend? Wel raar dat hij zo mensen eruit vliegt. Dat kan toch ook niet? Maar is het niet beter om eerlijk te zijn? Als hij er later achterkomt is ook niet prettig. @ Positiemode, dat jullie al gaan winkelen zeg! Ik zou wel willen maar wacht toch echt tot echo. Weet natuurlijk ook niet wanneer en hoe ik ga groeien. @ Nieuwe mama's, welkom!
@Oumi Helaas moeten de gordijnen erg vaak gewassen worden ivm de huisstofmijt allergie van ons alle drie. Gelukkig gaat het alleen om de slaapkamer gordijnen van Kyra en onszelf, maar die moeten dus om de week of elke 3 weken als ik er niet aan toe kom gewassen worden. Een rotklus voor een onderdeurtje zoals ik. @Ananas Wat een denkbeelden zeg. Ik vraag me af of het zin heeft om het langer voor je te houden want wordt de sfeer niet onhoudbaar als je het later vertelt. Je moet natuurlijk ook nog plezier in je werk hebben en als je baas (ook al is hij de vriend van je vriend) je het liefst de laan uit zou sturen is dat maar de vraag. Eigenlijk zou het het beste zijn om een andere baan te zoeken en je huidige baas aan te geven, maar ivm de vriendschap lijkt me dat ook niet zo'n reeele optie. @lavendel Nog niet aan het shoppen hoor. Het lag gewoon nog allemaal in de kast. @Wow gefeliciteerd met je zwangerschap maar wat naar dat je nu in zo'n vervelende onzekere situatie zit. Verder geen ervaring met wat je doormaakt dus kan ik je helaas niet helpen. @DapheenEstelle Wat een leuke kamer zeg! @Waitingmommy We zijn nu al druk bezig met veto's uitspreken. "Nee! Mijn kind wordt niet naar een massamoordenaar uit de boekenreeks Dune vernoemd." Mijn man vindt Feyd een leuke naam en voor degenen die bekend zijn met Dune, het is een harkonnen (geen schatjes). En ook namen die ik aandraag worden van de tafel geveegd. Het wordt dus nog een enorme klus. @Winterjas dilemma: Ik heb nog een winterjas die mij een maat te groot is nu (gekocht net na de bevalling) die ik ga dragen in combinatie met een poncho.
Meiden, welke calculator hebben jullie gebruikt om je bevallingsdatum uit te rekenen? Ik krijg verschillende data op verschillende sites!
hebben jullie al nagedacht over de combinatietest? Ik las op internet dat ze bij de eerste echo vragen of je dit wil. Klopt dat? En wat zijn jullie ervaringen?
Meiden, wij hebben het zo druk dat ik het niet eens redt om alles te lezen wat er geschreven wordt. Ik ga jullie dus verlaten, het is mij te druk hier. Helaas, misschien kom ik later terug..... Allemaal heel veel succes!!
Mijn ervaring is dat de calculators vaak een dag schelen. De ene zegt 5 feb en de ander 6 feb voor mij. Ik houd voor het gemak degene van zsp maar aan. De combinatietest doen wij waarschijnlijk niet. Voor zover ik mij herinner was deze hoe jonger je bent als je hem doet minder betrouwbaar, maar je krijgt er nog zat folders over van je vk.
@ Devy, de calculator van zzwangerschapspagina geeft aan dat ik 17 februari ga bevallen en de calculator van een andere site geeft aan dat ik 12 februari beval! En met 2 andere sites ook 2 verschillen! Mijn laatste menstruatie was 8 mei en heb een cyclus van 34 dagen.
@ Allemaal: Heel erg bedankt voor jullie reacties! We gaan het nog wel voor ons houden tot de 3 maanden. En daarna zeg ik het gewoon. Teken eerst nog geen contract want inderdaad: ik heb geen zin in een rotsfeer. Ik zal er tijdens de zomer toch iets van 30 uur gaan werken. Of dus niet als hij me eruit knikkert. Nou hij heeft zelf kinderen, maarja. Hij is volgens mij alleen kut verzekerd waardoor hij alles zowat zelf moet betalen. Maarja, dat is natuurlijk niet mijn schuld... Ik heb ook een 0 uren contract, maar omdat ik er al langer dan een half jaar werk wordt ik door het UWV gewoon gezien als een vaste werkkracht. (heb ik afgelopen jaar ook ervaren toen ik in de ziektewet kwam...) Ik hoop teminste dat we het voor ons kunnen houden... Maar ben bang dat ik hetzelfde ga dragen als mijn moeder Bij haar vroegen mensen met 5 maanden al of ze uitgerekend was... (bij alle zwangerschappen...) En begin bij mezelf nu toch ook echt al een wat opgeblazener buik te zien.... @ Devy: Misschien een rare opmerking hoor: maar waarom gordijnen? Waarom geen rolgordijn ofzo? Dan heb je veel minder last van de huisstofmijt... Ik heb er namelijk ook onwijze last van! En heb nu minder gedoe met gordijnen... (nog wel 4x per week minimaal zuigen maar verder gaat het goed ) Liefs!!
@Ananas Geen rare opmerking hoor. Op onze kamer hingen al gordijnen die ik voorheen niet zo vaak waste (ik bedoel mijn man en ik kunnen wel tegen een 'stootje'). En we hadden de hoop dat Kyra niet zo allergisch zou zijn dus hebben we voor gladde gordijnen gekozen. Ze slaapt toch wel zeker een keer per week bij ons in bed vandaar dat ik allebei onze gordijnen was. Om alles om te zetten naar voldoende verduisterende rolgordijnen kost ook weer zoveel. Maar in haar nieuwe kamer krijgt ze wel gelijk een rolgordijn en als onze nieuwe aanwinst een jongen blijkt te zijn veranderen we het ook op de babykamer (of als het een meisje is en ze weer eczeem heeft). @Suzannes Wat vreemd dat ze zo'n wisselende resultaten geven. Waarschijnlijk plaatsen ze de eisprong heel anders bij de calculator omdat je een 'afwijkende' cyclus hebt. Hopelijk brengt de termijnecho uitsluitsel.
@DaphneenEstelle; kleding shoppen is altijd leuk he! en 1/8e al wat klinkt dat. @Ananas; ik werd zowel qua cup als qua omvang groter van BH. maar goed, ik was ook 22 kg aangkomen Lastig verhaal wat je zegt met je baas. heb je het al met je vriend over gehad? Lees net dat je er uit bent hoe je het doet. @Suzannes; Van harte gefeliciteerd!! @Wow; ook jij van harte met je zwangerschap. Geen ervaring met wat je schrijft. @Lavendel82; bij de eerste hebben wij geen combinatietest gedaan en willen dat nu ook niet doen.
Suzannes Welkom! Die prikjes/krampjes/zeurderige pijntjes kun je nog wel een paar weken houden. daardoor wist ik eigenlijk al voor de test dat ik zwanger was. Ananas Pas met 3 maanden iets zeggen natuurlijk. Moet toch niet gekker worden dat het normaal is zwangere mensen te ontslaan? Eerst tekenen hoor! Positiekleding Heb vorige keer bina alleen maar leggings, tuniekjes en jurkjes aangehad. Oh ja en ik heb nog 2 positiespijkerbroeken, maar die zitten op een gegeven moment niet meer lekker. Ik heb zo'n tentjas bij de M&S gekocht voor ik geloof 30 euro. Wil er niet zwanger nog niet dood in gevonden worden, maar tijdens mijn zwangerschap staat hij wel leuk. Als mijn andere jas echt niet meer past. namen Wederom al wel een meisjesnaam, maar nog geen jongensnaam. Laat mijn man maar weer verzinnen. Die heeft tenslotte Amy ook bedacht. Min man zei vandaag, de naam Joran kan ook wel van het lijstje af he? Daphne Leuk! Zo'n barbapappa kamer! Wow Nee, geen ervaring mee, maar kun je vertellen wat dat inhoud? Van harte trouwens met je zwangerschap! Keno Jammer dat je weggaat, maar het is toch juist de bedoeling dat het lekker druk is? Als er niks geschreven wordt is het ook maar saai. maar misschien heb je het straks wat minder druk. Dan ben je terug welkom hoor! Combinatietest Bij de vorige niet gedaan en u ook weer niet. Hoef geen risico te weten, ga toch geen verdere onderzoeken doen met alle risico's van dien. Het komt zoals het komt...