februari 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door michele25, 26 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @iedereen die zich na mij heeft gemeld; GEFELICITEERD!!!

@iedereen die mij heeft gefeliciteerd; heel erg bedankt! Daardoor wordt het toch wat echter. Ik vind het toch nog lastig om op zo'n stom streepje te vertrouwen...

Vandaag een hele lange werkdag gehad (14 uur) ben nu kapot en heb veel kramp in mijn buik. Ik lees hier dat veel van jullie dat ook krampen hebben. En die vermoeidheid zal er ook wel bij horen.

Leuk om mee te lezen dat jullie al bezig zijn met kinderkamers en positiekleding. Vanaf wanneer heb je eigenlijk positiekleding (of in ieder geval andere kleding dan normaal) nodig? Als ik nu naar mij buik kijk kan ik me nog niet voorstellen dat die binnenkort zo groot is dat hij niet meer in mijn jas past ;)

groetjes

2. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Hai meiden,
    Pff het gaat idd wel erg snel hier. Zie ook weer veel nieuwe namen, gefeliciteerd meiden!

Hier alles nog steeds goed. Geen klachten gelukkig (afkloppuhhhh). Heb bet mijn schoonzusje en mijn broertje verteld, die waren beiden echt in shock maar ook heeeel blij.
    Op 24 mei hebben we een afspraak voor ons geregistreerd partnerschap. Komt goed uit, hoeven we ook niks te regelen met erkennen etc. Wel spannend hoor, maar ook echt zin in.

Ik ga zo slapen, ben toch s avonds wel moe. Maar heb ook werkdag en daarna winkelen erop zitten.

xx trustuh

3. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Siep
    Voorlopig ook nog geen zorgen om maken hoor. Dit was mijn buik in de 25ste week. Heel bescheiden buik nog, maar toen ging het snel...

4. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Dit is hem in week 34. Toen paste mijn jas dus echt niet meer...

5. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Siep Je draagt positiekleding wanneer je eigen kleding niet meer lekker zit of past. En wanneer dat is verschilt heel erg. Bij de ene is dat bij 6 weken en de ander bij 20 weken. Het ligt ook een beetje aan je eigen garderobe. Zo draag ik al vaak tunieken, jurken en rokken en die rekken toch een stuk beter mee dan een stel strakke skinny jeans.

De kinderkamer is ook wisselend. Er is vaak een behoorlijke levertijd op babykamers die je bij een babyzaak besteld. En het is beter ivm het luchten dat de kinderkamer al een possje staat voordat de baby arriveert. Mocht je iets vroeg in de zwangerschap bestellen en het gaat overhoopt mis (wat we natuurlijk niet hopen en niet vanuit gaan) kun je het weer af bestellen, net zoals bij een kinderwagen. Wij hebben de Leksvik kamer van de Ikea en daar hoefden we minder op tijd bij te zijn (alhoewel ik het wel nodig vond om de kamer met 20 weken praktisch af te hebben, met de razende hormonen vond ik het een zaak van leven en dood) omdat je de meubeltjes zo mee kunt nemen.

@Keno Wat jammer dat je weggaat. Je hoeft helemaal niet weg want ik vind (en 'de rest' waarschijnlijk ook) het helemaal niet erg als je niet op iedereen reageert en gewoon af en toe een kort berichtje dropt.

@Ananas Ik ben best heel erg in ribomvang gegroeid. Ik had 70C Maar met 37 weken was ik al zo'n 15 cm gegroeid in ribomvang, en ook nog eens zo'n 25 kilo aangekomen (al was het aan mijn olifantenpoten te zien ook een groot deel vocht). Ik had dus zo veel moeite gedaan om een 70C zwangerschapsbh te vinden (Anita is de enige die ik had gevonden) maar ik paste hem toen niet eens meer.

@Zinaa Je zult toch 'moeten' erkennen bij een gp, dat is een van de verschillen met een huwelijk. Als je dat gedaan hebt is de gedeelde voogdij etc wel meteen geregeld. De erkenning stelt overigens eigenlijk niets voor, dus dat heb je zo geregeld. En gefeliciteerd met jullie voornemen om te partneren (zo noem ik dat altijd, want trouwen is net anders ook al noem ik mijn man mijn man).

6. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    ik mag me ook melden hier. als alles goed gaat dan beval ik rond 15 februari 2011

7. waiting mommy

waiting mommy Actief lid

2 nov 2009
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    He lieve meiden

Ik bennu net uit bed. Ik heb gisteren echt een hele nare dag gehad. Ben heel veel gaan slapen. Echt de hele dag misselijk en een vieze smaak in mijn mond na alles wat ik eet. Hebben jullie dat ook wel eens...Ik dacht als het zo door gaat..Wat kun je dan even en baaldag hebben he. Vamorgen weinig last van misselijkheid. In bed gelijk gegeten, dat helpt wel wat. Maar het warme eten is echt erg. Ik krijg er maar weinig in.
    Ik hoop dat vandaag beter gaat. Ik voel me wel beter. Wij zitten in het buitenland ivm ons werk en het is hier stralend weer. Is de regen bij jullie wat opgehouden.
    Ik ga binnenkort een naaimachine aanschaffen en ik ga zelf een deken hoesje en leuke kussentjes naaien voor de baby kamer en de kinderwagen. Leuke stofjes kopen en eens wat proberen. Ik wil graag wat met delfts blauw en rode ruitjes kan voor jongens en meiden....

Ik vind het reageren op iedereen wellastig dus ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik af en toe een algemeen berichtje stuur. Ik lees wel alles.

Ik weet niet of het al gevraagd is maar ik ben benieuwd wie ervaring heeft met wanneer je buik wat gaat groeien met een tweede. Ik wil aan de ene kant wel dat je het al ziet maar aan de andere kantvind ik het ook wel best als het rustig gaat dat scheelt na de zwangerschap weer.
    Mijn buik is met de eerste niet gescheurd, een klein plekje op mijn zij. Ik hoop dat dat nu ook niet gebeurd . Ik smeer mijn buik en borsten intensief met olie. Het geeft geen garantie, maar ik vind het ook gewoon lekker. Mijn man doet het vaak en straks als je de beeb voelt is dat voor hem ook leuk

8. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Nieuwe meiden, welkom!

@ Twitty, fijn dat je weer wat positiever bent!

@ positiekleding, ik heb nog zakken vol liggen :D. Na de 12 weken ga ik dat weer eens uitzoeken. Helemaal leuk. En uiteraard koop ik ook nog nieuwe dingen, maar vorige keer was ik in dezelfde periode zwanger, dus qua garderobe komt t mooi uit :D.
    Winterjas vind ik niet per se nodig eigenlijk. Ik heb zelf een lange jas en die deed ik gewoon tot aan mn buik dicht. Maar moet er wel bij zeggen, dat ik vaak met de auto ga, haha

@ kinderkamer, gaan we na de 20 weken echo eens aan beginnen. Als alles goed blijft gaan, weten we dan ook het geslacht van de baby en kunnen we de kamer dus jongensachtig of meisjesachtig maken.

@ namen, meisjesnaam staat vast, jongensnaam nog niet.

9. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    Wow wat gaan we snel hier!

Allereerst iedereen gefeliciteerd!

@ananas, vervelende situatie.... maar je doet er goed aan om te wachten tot de 3 maanden. Probeer je tot die tijd niet al te druk te maken...

@positiekleding, ik heb bij mijn eerste nauwelijks positiekleding gekocht, volgens mij 1 broek. Voor de rest kocht ik een grotere maat en rekstofjes. Met de bv het ik ook niks gekocht, draag normale kleding, let er wel op dat ik makkelijk mijn tiet eruit kan ploepen!:D

@combinatietest, hier in italie is het standaard, iedereen doet de combitest, hoort bij een van de zovele onderzoeken. Ik vind het allemaal wel best, het kost me niks en zie dan wel mijn murmeltje weer...

@waiting mommy, waar zitten jullie ergens in het buitenland? Hier is het ook superwarm! We zitten nu al tegen de 23 graden en de dag is maar nog net begonnen! :( Gisteren liep het hier op tegen de 31! Te warm als je het mij vraagt!

En dan de winterjas, was ook het eerste waar ik aan dacht! ùMaar even kijken wat er tegen die tijd in de winkel hangt...

Verder bijna geen klachten hierzo, alleen wat moe en wat steekjes onderin, maar verder niets speciaals. Bij de eerste heb ik nergens last van gehad dus laten we hopen dat dat nu ook zo gaat...

10. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @ daphneenestelle, mooie foto!

11. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Hoi meiden jeetje wat een hoop gekletst

Gefeliciteerd aan alle nieuwe zwangeren weer. :D Jeej wat zijn er steeds een hoop bij.

@Ananas: wat betreft je contract, ik vind die dingen ook moeilijk, maar ik krijg binnenkort mijn eerste jaarcontract ik ben dan ongeveer 8 weken. Ik ga er niets van zeggen. Ze mogen zo'n beslissing niet af laten hangen van het feit of je zwanger bent of niet. Als je het na 12 weken verteld hebben ze nog ruim de tijd om vervanging te vinden. Ik weet dat ik me indek en dat het voor hen mss lastig is maar wat moet je dan een jaar thuis gaan zitten? Dat het een vriend is van je vriend is maakt jou situatie natuurlijk wel lastiger.

@Siep ja lastig is dat he, dat zo, dat zo'n streepje het enige is wat echt zegt dat je zwanger bent. Ik heb wel wat kwaaltjes maar niet overdreven, soms (ok vaak) voelt het zo onwerkenlijk. Gelukkig nog maar 32 nachtjes slapen tot de eerste echo ;) ;)

@ Keno het lukt mij ook niet om op iedereen te reageren hoor (ook meteen voor de rest natuurlijk:p)

MvM: die dame komt zo langs als het goed is, eigenlijk interesseert het met niet als iemand in de buurt weet wie ze is of wat ze komt doen. 8)

Kleding: jullie hebben het allemaal over positie kleding maar ik heb heb van de zomer eigenlijk ook nog 'gewone' nieuwe kleding nodig. Paste jullie na de zwangerschap jullie gewone kleding weer, of is het heel erg zonde als ik nu veel ga kopen?

Borsten: ze jeuken 's avonds vooral en ze zijn ook wat gespannen, lijken iets voller maar ja mss verbeelding.

Namen: we wilden al heel lang zwanger worden en ik ben ook al een hele tijd over namen na aan het denken, ik ga het denk ik wel heel moeilijk om een besluit te nemen, ik verander namelijk steeds van gedachte.

combinatie test: wij gaan hem ook niet laten doen, een hoop stress en ik wil toch geen verdere onderzoeken laten doen.

Een beetje lage buikpijn is normaal? ik voel wel regelmatig wat en niezen doet pijn.

12. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    * 31 januari 2011 - michele25 - 25 - 3e kindje - KV - thuis - denkt meisje

* 2 februari 2011 - Twitty1980 - 29 - 2e kindje - BV/KV - Ziekenhuis - Ik denk een meisje

* 2 februari 2011 - Zinaa -27 - 1e kindje - geen idee

* 3 februari 2011 - DaphneenEstelle - 31 - 2e kindje - BV - ziekenhuis - meisje

* 4 februari 2011 - Oumanouar - 32 - 4e kindje - BV - thuis

* 4 februari 2011 - Waiting mommy- 28 - 2ekindje - BV- thuis

* 4 februari 2011 - Maryam86 - 23 - 1e kindje - BV - thuis

* 5 februari 2011 - Collo003 - 32 - 2e kindje - BV & KV - ziekenhuis - jongen

* 5 februari 2011 - Devy - 27 - 2e kindje - BV - ziekenhuis - ?

* 6 februari 2011 - Lavendel - 27 - 1e kindje - BV - thuis - ?

* 7 februari 2011(eerste week van feb) - Ananas - 20 - 1e kindje/2e zw. - BV - zh - ?

* 7 februari 2011- Peetjuh23 - 26 - 2e kindje - BV - zk -jongen

* 7 februari 2011- Mime28 - 29 - 1ste kindje - BV - ? - ?

* 8 februari 2011 - MG2009 - 28 - 2e kindje - BV - thuis - ?

* 8 Februari 2011- Lovelyme - 22 - 1e kindje - ?? - ?? - Gependeld voor een meissie

* 10 Februari 2011 - Tutsje - 28 - 1e kindje - BV - Thuis -Gependeld: 2x jongen, 1x meisje

* 11 februari 2011 - Keno - 34 - 3e kindje - KV - hoop thuis, maar waarschijnlijk ziekenhuis - ?? (komt later)

* 12 Februari 2011 - Mangoo - 26 - 1e kindje - BV - Thuis - ??

* 12 februari 2011 - Ivje- 30 - 2e kindje - BV - zk - ??

Afsprakenlijst:
    Juni
    11: Michele25: Intake vk
    21: Zinaa eerste echo
    21: Ananas89: Termijnecho gyn, daarna doorsturen vk
    22: DaphneenEstelle: Intake vk
    23: Keno: Intake vk
    24: Oumanouar intake VK
    25: Devy: Intake vk
    25: Tutsje: Intake vk
    28: Lovelyme: Intake vk
    30: MG2009: Intake vk + eerste echo
    30: Zinaa: intake vk

Juli
    01: Maryam86: eerste echo
    05: Mime28: intake vk
    06: Collo003: intake vk
    06: Ivje: intake vk en 1e echo
    06: Waiting Mommy: VK en eerste echo
    07: Maryam86: intake vk[/QUOTE]
    12: Mime28 eerste echo

13. waiting mommy

waiting mommy Actief lid

2 nov 2009
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Daphne Estelle. Mooi foto. Ik wil nu ook zo'n foto bij de tweede heb ik veel te weiniggedaan bij de eerste. Hoe heb je dat gedaanmet die doeken wat voor stof is dat...

Wij zitten aan de donau daar is het erg mooi weer. 25 graden

Gelukkig heb ik vandaag een betere dag moet mezelf wel inhouden teveel te doen want ik kan hetgelijk merken.....

14. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @daphneenestelle, ik was ook 22 kilo aangekomen en voelde me net 'n nijlpaard, nu ben ik weer 60 kilo en beginnen we weer opnieuw uittedijen! Zo blijven we bezig!

@mime28, ik heb ook een beetje pijn in mijn onderbuik/onderrug, maar heel lichtjes hoor, denk dat het normaal is, maak mezelf er geen zorgen om...

@zwanger zijn in italie, hier is het standaard ziekenhuis bevalling, standaard zonder ruggeprik, met alle onderzoeken als combinatietest, elke maand toxo etc. En je loopt hier gelijk bij de gyn. Elke maand controle. Moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de zorg in italie. Ook wat kosten betreft. Wij betalen namelijk geen zorgverzekeringspremie, als je naar het ziekenhuis gaat voor onderzoeken (bloedprikken , combitest etc) betaal je 'n ticket/eigen bijdrage. Wat voor de combitest en bloedprikken zo'n 14 euro is.
    Dat is eigenlijk het enige wat je betaalt, als je er niet voor kiest je te laten volgen door een prive gyn.

15. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    Update:

* 31 januari 2011 - michele25 - 25 - 3e kindje - KV - thuis - denkt meisje

* 2 februari 2011 - Twitty1980 - 29 - 2e kindje - BV/KV - Ziekenhuis - Ik denk een meisje

* 2 februari 2011 - Zinaa -27 - 1e kindje - geen idee

* 3 februari 2011 - DaphneenEstelle - 31 - 2e kindje - BV - ziekenhuis - meisje

* 4 februari 2011 - Oumanouar - 32 - 4e kindje - BV - thuis

* 4 februari 2011 - Waiting mommy- 28 - 2ekindje - BV- thuis

* 4 februari 2011 - Maryam86 - 23 - 1e kindje - BV - thuis

* 5 februari 2011 - Collo003 - 32 - 2e kindje - BV & KV - ziekenhuis - jongen

* 5 februari 2011 - Devy - 27 - 2e kindje - BV - ziekenhuis - ?

* 6 februari 2011 - Lavendel - 27 - 1e kindje - BV - thuis - ?

* 7 februari 2011(eerste week van feb) - Ananas - 20 - 1e kindje/2e zw. - BV - zh - ?

* 7 februari 2011- Peetjuh23 - 26 - 2e kindje - BV - zk -jongen

* 7 februari 2011- Mime28 - 29 - 1ste kindje - BV - ? - ?

* 8 februari 2011 - MG2009 - 28 - 2e kindje - BV - thuis - ?

* 8 Februari 2011- Lovelyme - 22 - 1e kindje - ?? - ?? - Gependeld voor een meissie

* 10 Februari 2011 - Tutsje - 28 - 1e kindje - BV - Thuis -Gependeld: 2x jongen, 1x meisje

* 11 februari 2011 - Keno - 34 - 3e kindje - KV - hoop thuis, maar waarschijnlijk ziekenhuis - ?? (komt later)

* 12 Februari 2011 - Mangoo - 26 - 1e kindje - BV - Thuis - ??

* 12 februari 2011 - Ivje- 30 - 2e kindje - BV - zk - ??

* 12 Februari 2011 - Iosola - 25 - 2e kindje - BV - zk - ??

Afsprakenlijst:
    Juni
    11: Michele25: Intake vk
    21: Zinaa eerste echo
    21: Ananas89: Termijnecho gyn, daarna doorsturen vk
    22: DaphneenEstelle: Intake vk
    23: Keno: Intake vk
    24: Oumanouar intake VK
    25: Devy: Intake vk
    25: Tutsje: Intake vk
    28: Lovelyme: Intake vk
    30: MG2009: Intake vk + eerste echo
    30: Zinaa: intake vk

Juli
    01: Maryam86: eerste echo
    05: Mime28: intake vk
    06: Collo003: intake vk
    06: Ivje: intake vk en 1e echo
    06: Waiting Mommy: VK en eerste echo
    07: Maryam86: intake vk[/QUOTE]
    12: Mime28 eerste echo

16. ivje

ivje Actief lid

12 mei 2007
    349
    0
    0
    oss
    Zijn er hier meer die nog niet het idee hebben zwanger te zijn en dus ook nog niet echt erin durven te geloven? Of ligt dat aan mij?

17. waiting mommy

waiting mommy Actief lid

2 nov 2009
    120
    0
    0
    NULL
    NULL

Had ik ook de eerste week dat ik wist dat ik zwanger was en nu voel ik me sommige dagen echt heel beroerd. Ik hoop dat het voor jou meevalt, maar wat kleine kwaaltjes voor de bevestiging dat je zwanger bent is ook wel fijn he, als het maar een beetje te doen is he?

18. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Meiden, even een smerig vraagje :). Hebben jullie ook zoveel last van slijmerige afscheiding?
    Net bij het naar de wc gaan, hing er zelfs een hele sliert uit! :$
    Het is wel helder hoor, het lijkt op eggwhite, eislijm rond je eisprong.

19. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @ beroerd, gelukkig niet! Verga van de honger. Ga zo koken, trofie (verse pasta) met zelfgemaakte pesto! Mmmmhhh!

@MG2009, had ik een paar dagen geleden wel, dat slijm. Niet veel en hetzelfde als rond de eisprong, zal er wel bijhoren..

Maarre ik ga koken!

20. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Kook ze!

Kwaaltjes beginnen hier zijn intrede te doen. Ben 's avonds wat misselijkachtig en nu voel ik me ook wat brakjes, soort gevoel van honger, maar eten valt niet goed. Zo maar eens broodjes gezond proberen, kijken hoe dat gaat.

Deel Deze Pagina