Dag dames, Vandaag zat ik nogal uitgezakt op mijn stoel en een leerling vroeg aan mij of ik zwanger was. Ik zei dat ik niet zwanger was en ze ze;"Jammer, ik had het wel leuk gevonden, een kleine juf (mijn naam)... erbij." "Geen babymeisje dus, juf?" Hahahahaha, ik vind het ook moeilijk om het stil te houden, toch wil ik het pas na de zomervakantie op school vertellen. Dan ben ik zo'n 14/15 weken. In de familie weten alleen mijn twee schoonzusjes het, dat zijn ook mijn vriendinnen en ik kon het voor hen niet bewaren. Moeheid: Ik ben de afgelopen dagen erg moe, ik hoor ook andere niet zwangere docenten op school klagen. De laatste loodjes maar ik voel me echt extreem moe. Soms moet ik mezelf dwingen mijn ogen open te houden. Voeding en geur: Ik merk dat ik erg gevoelig ben voor geurtjes. Ik ruik ze allemaal veel intenser en soms is dat erg lastig. Denk aan uitlaatgassen, parfum, gebakken vlees, schoonmaakproducten, etc... Over het algemeen let ik best op wat ik eet, ik ben vrij tenger dus echt volproppen zit er niet in. Toch merk ik dat ik nu soms zo slap ben dat ik een stuk of drie croissantjes ka opeten. Dat moet ik wel een beetje in de gaten houden. Nieuwe dames; Het worden er véééééél, gefeliciteerd... Mijn intake en echo staan gepland op 24 juni. Groetjes Oumi
@ivje: Ja ik heb dat ook, ik wil het wel graag geloven, met vlagen doe ik dat en dan voel ik me heel rustig en blij, maar op andere momenten is het net niet echt. Ik voel me ook best een beetje schuldig dat ik niet een gat de lucht in spring. Ik heb een vriendin die niet eens weet of ze uberhaupt mag gaan beginnen met vruchtbaarheidsbehandelingen ivm haar eigen gezondheid. Dan hoor ik toch dolgelukkig te zijn. @waiting mommy: ik geloof ook wel dat kwaaltjes helpen, ik voel me een stuk gelukkiger al mijn borsten flink zeer doen. Misselijk ben ik (nog) niet echt, beetje gevoelige maag maar dat heb ik toch soms wel @Daphne: mooie foto's! Het is niet leuk om te 'moeten' liegen he. Hopelijk vragen ze niet door dan valt het nog mee. MG2009: Ja ik heb ook meer afscheiding, op het moment even niet maar wel gehad, ik heb ook al zovaak gecontroleerd of het toch geen bloed was, maar nee gelukkig spierwit en/of helder. @Iosola: Smakelijk @oumanouar: hoe kwam die leerling erbij dat je zwanger bent? Alleen omdat je moe bent? Die vrouw van MvM is net geweest echt heel aardig, heel veel uitgelegd, wat leesvoer gekregen en gelukkig weer een posi test
@Mime28: Ik zat onderuitgezakt met mijn hand op mijn buik. Er is niets te zien maar onbewust lag mijn hand daar te rusten. Deze leerling weet dat ik drie zoons heb en ze zegt altijd dat het zo leuk zou zijn als er nu een meisje zou komen. Ze 'zeurt' nu al vanaf het begin dat ik haar lesgeef over nog een baby'tje. (Ik geef haar al bijna twee jaar les). Groetjes Oumi
nieuwe meiden welkom hier! het is veel lezen, moet eerlijk bekennen dat ik het lastig vind om op alles te reageren. En ik ben vandaag weer zo verschrikkelijk moe. Ik slaap gelukkig sinds een week wel weer goed, maar ik ben zo snel moe. En ik kan me niet voorstellen dat ik nu al last van mijn hormonen heb, maar ene moment ben ik blij, andere moment voel ik mij beetje depri en weet ik niet meer wat ik moet doen. Kan manlief ook soms wat afsnauwen, en ik bedoel het helemaal niet zo. ik kan me ook niet zo goed voorstellen dat je deze klachten al aan begin van je zwangerschap hebt
@Ivje, haha dat heb ik ook. Vergeet af en toe helemaal dat ik zwanger ben en dan sta ik, op mijn werk, bovenop een hoge kruk te balanceren om oranje vlaggetjes aan het plafond te hangen, schiet er ineens door mijn hoofd; oei niet vallen nu. Ik bleef gelukkig staan Wat betreft positiekleding, ik wil het op school (daar werk ik) ook pas vertellen na de zomervakantie. Ik was benieuwd of het dan nog nodig was om het te vertellen, of dat ze het zo wel zagen.
Update, mijzelf erbij gezet * 31 januari 2011 - michele25 - 25 - 3e kindje - KV - thuis - denkt meisje * 2 februari 2011 - Twitty1980 - 29 - 2e kindje - BV/KV - Ziekenhuis - Ik denk een meisje * 2 februari 2011 - Zinaa -27 - 1e kindje - geen idee * 3 februari 2011 - DaphneenEstelle - 31 - 2e kindje - BV - ziekenhuis - meisje * 4 februari 2011 - Oumanouar - 32 - 4e kindje - BV - thuis * 4 februari 2011 - Waiting mommy- 28 - 2ekindje - BV- thuis * 4 februari 2011 - Maryam86 - 23 - 1e kindje - BV - thuis * 5 februari 2011 - Collo003 - 32 - 2e kindje - BV & KV - ziekenhuis - jongen * 5 februari 2011 - Devy - 27 - 2e kindje - BV - ziekenhuis - ? * 6 februari 2011 - Lavendel - 27 - 1e kindje - BV - thuis - ? * 7 februari 2011(eerste week van feb) - Ananas - 20 - 1e kindje/2e zw. - BV - zh - ? * 7 februari 2011- Peetjuh23 - 26 - 2e kindje - BV - zk -jongen * 7 februari 2011- Mime28 - 29 - 1ste kindje - BV - ? - ? * 8 februari 2011 - MG2009 - 28 - 2e kindje - BV - thuis - ? * 8 Februari 2011- Lovelyme - 22 - 1e kindje - ?? - ?? - Gependeld voor een meissie * 10 Februari 2011 - Tutsje - 28 - 1e kindje - BV - Thuis -Gependeld: 2x jongen, 1x meisje * 11 februari 2011 - Keno - 34 - 3e kindje - KV - hoop thuis, maar waarschijnlijk ziekenhuis - ?? (komt later) * 12 Februari 2011 - Mangoo - 26 - 1e kindje - BV - Thuis - ?? * 12 februari 2011 - Ivje- 30 - 2e kindje - BV - zk - ?? * 12 Februari 2011 - Iosola - 25 - 2e kindje - BV - zk - ?? * 13 Februari 2011 - siep81 - 28 - eerste kindje - ???? Afsprakenlijst: Juni 11: Michele25: Intake vk 21: Zinaa eerste echo 21: Ananas89: Termijnecho gyn, daarna doorsturen vk 22: DaphneenEstelle: Intake vk 23: Keno: Intake vk 24: Oumanouar intake VK 25: Devy: Intake vk 25: Tutsje: Intake vk 28: Lovelyme: Intake vk 30: MG2009: Intake vk + eerste echo 30: Zinaa: intake vk Juli 01: Maryam86: eerste echo 05: Mime28: intake vk 06: Collo003: intake vk 06: Ivje: intake vk en 1e echo 06: Waiting Mommy: VK en eerste echo 07: Maryam86: intake vk[/QUOTE] 12: Mime28 eerste echo __________________
Hoi a.s. mama's, Ik kom me bij jullie aanmelden.Ik ben momenteel in verwachting van de 2e. Zo'n 4,5 week.. Vanwege meerdere mk word ik dus weer bij de gyn behandeld en krijg ik tot 14 weken wekelijks echo's. En a.s. dinsdag hebben we de 1e echo al. Heel spannend allemaal..
@minniemouse25 & Smiley24; gefeliciteerd en welkom!! @DaphneenEstelle; wat een mooie foto's zeg!!! Wauw Degene die het over moeheid hadden, daar kan ik over meepraten. Pfffff ben errug moe. Dit had bij de eerste zwangerschap ook de eerste 12 weken ofzo en daarna werd het gelukkig minder. Hoop dat dat nu ook weer zo is. Fijn weekend allemaal!
* 31 januari 2011 - michele25 - 25 - 3e kindje - KV - thuis - denkt meisje * 2 februari 2011 - Twitty1980 - 29 - 2e kindje - BV/KV - Ziekenhuis - Ik denk een meisje * 2 februari 2011 - Zinaa -27 - 1e kindje - geen idee * 3 februari 2011 - DaphneenEstelle - 31 - 2e kindje - BV - ziekenhuis - meisje * 4 februari 2011 - Oumanouar - 32 - 4e kindje - BV - thuis * 4 februari 2011 - Waiting mommy- 28 - 2ekindje - BV- thuis * 4 februari 2011 - Maryam86 - 23 - 1e kindje - BV - thuis * 5 februari 2011 - Collo003 - 32 - 2e kindje - BV & KV - ziekenhuis - jongen * 5 februari 2011 - Devy - 27 - 2e kindje - BV - ziekenhuis - ? * 6 februari 2011 - Lavendel - 27 - 1e kindje - BV - thuis - ? * 7 februari 2011(eerste week van feb) - Ananas - 20 - 1e kindje/2e zw. - BV - zh - ? * 7 februari 2011- Peetjuh23 - 26 - 2e kindje - BV - zk -jongen * 7 februari 2011- Mime28 - 29 - 1ste kindje - BV - ? - ? * 8 februari 2011 - MG2009 - 28 - 2e kindje - BV - thuis - ? * 8 Februari 2011- Lovelyme - 22 - 1e kindje - ?? - ?? - Gependeld voor een meissie * 10 Februari 2011 - Tutsje - 28 - 1e kindje - BV - Thuis -Gependeld: 2x jongen, 1x meisje * 10 februari 2011 - Babijtje - 30 - 2e kindje - BV - thuis - ? * 11 februari 2011 - Keno - 34 - 3e kindje - KV - hoop thuis, maar waarschijnlijk ziekenhuis - ?? (komt later) * 12 Februari 2011 - Mangoo - 26 - 1e kindje - BV - Thuis - ?? * 12 februari 2011 - Ivje- 30 - 2e kindje - BV - zk - ?? * 12 Februari 2011 - Iosola - 25 - 2e kindje - BV - zk - ?? * 13 Februari 2011 - siep81 - 28 - eerste kindje - ???? Afsprakenlijst: Juni 11: Michele25: Intake vk 21: Zinaa eerste echo 21: Ananas89: Termijnecho gyn, daarna doorsturen vk 22: DaphneenEstelle: Intake vk 23: Keno: Intake vk 24: Oumanouar intake VK 25: Devy: Intake vk 25: Tutsje: Intake vk 28: Lovelyme: Intake vk 30: MG2009: Intake vk + eerste echo 30: Zinaa: intake vk Juli 01: Maryam86: eerste echo 05: Mime28: intake vk 06: Collo003: intake vk 06: Ivje: intake vk en 1e echo 06: Waiting Mommy: VK en eerste echo 07: Maryam86: intake vk 12: Mime28 eerste echo
* 31 januari 2011 - michele25 - 25 - 3e kindje - KV - thuis - denkt meisje * 2 februari 2011 - Twitty1980 - 29 - 2e kindje - BV/KV - Ziekenhuis - Ik denk een meisje * 2 februari 2011 - Zinaa -27 - 1e kindje - geen idee * 3 februari 2011 - DaphneenEstelle - 31 - 2e kindje - BV - ziekenhuis - meisje * 4 februari 2011 - Oumanouar - 32 - 4e kindje - BV - thuis * 4 februari 2011 - Waiting mommy- 28 - 2ekindje - BV- thuis * 4 februari 2011 - Maryam86 - 23 - 1e kindje - BV - thuis * 5 februari 2011 - Collo003 - 32 - 2e kindje - BV & KV - ziekenhuis - jongen * 5 februari 2011 - Devy - 27 - 2e kindje - BV - ziekenhuis - ? * 6 februari 2011 - Lavendel - 27 - 1e kindje - BV - thuis - ? * 7 februari 2011(eerste week van feb) - Ananas - 20 - 1e kindje/2e zw. - BV - zh - ? * 7 februari 2011- Peetjuh23 - 26 - 2e kindje - BV - zk -jongen * 7 februari 2011- Mime28 - 29 - 1ste kindje - BV - ? - ? * 8 februari 2011 - MG2009 - 28 - 2e kindje - BV - thuis - ? * 8 Februari 2011- Lovelyme - 22 - 1e kindje - ?? - ?? - Gependeld voor een meissie * 10 Februari 2011 - Tutsje - 28 - 1e kindje - BV - Thuis -Gependeld: 2x jongen, 1x meisje * 10 februari 2011 - Babijtje - 30 - 2e kindje - BV - thuis - ? * 11 februari 2011 - Keno - 34 - 3e kindje - KV - hoop thuis, maar waarschijnlijk ziekenhuis - ?? (komt later) * 12 Februari 2011 - Mangoo - 26 - 1e kindje - BV - Thuis - ?? * 12 februari 2011 - Ivje- 30 - 2e kindje - BV - zk - ?? * 12 Februari 2011 - Iosola - 25 - 2e kindje - BV - zk - ?? * 13 Februari 2011 - siep81 - 28 - eerste kindje - ???? Afsprakenlijst: Juni 21: Zinaa eerste echo 21: Ananas89: Termijnecho gyn, daarna doorsturen vk 22: DaphneenEstelle: Intake vk 23: Keno: Intake vk 24: Oumanouar intake VK 25: Devy: Intake vk 25: Tutsje: Intake vk 28: Lovelyme: Intake vk 30: MG2009: Intake vk + eerste echo 30: Zinaa: intake vk Juli 01: Maryam86: eerste echo 05: Mime28: intake vk 06: Collo003: intake vk 06: Ivje: intake vk en 1e echo 06: Waiting Mommy: VK en eerste echo 07: Maryam86: intake vk 12: Mime28 eerste echo sjo vandaag naar vk geweest de intake, heel t lijstje weer opgemaakt, brief voor bloedprikken weer mee, brief voor echo mee, en maandag even afspraak voor maken, moet er over 3wk ergens terecht kunnen. en daarna weer afspraak maken voor 20wk echo. en zo gaat de tijd ammel wel heel erg hard. ik ben ook ontzettend misselijk, en zo erg dat ik gisteren een jank dip had. is gewoon echt niet meer leuk, als je zelfs bang bent je bed uit te moeten stappen. omdat je weet als je gaat zitten dat je maag omdraait. heb creakers om liggend te eten, gember capsules,kamillethee. dit dat, en word dr hoor en dol van. idd ook heel erg moe. dus voel me vandaag een beetje leeg, vriendin van mij heeft de energie kwa praten van half 9 tot half 5 ff uit me getrokken. ze heeft postnatale depressie stempel vandaag opgekregen gekregen door huisarts.. en dan is het aanhoren, steunen, en advies geven. maar nadien merk je van o ja. wat een energie kost dat. steeds luisteren en praten.
@michele25; dikke knuf meid. Heftig hoor als je zo misselijk bent. Wat fijn dat je vandaag je vriendin hebt aangehoor! Iemand van mijn pufclubje van de vorige zwangerschap heeft ook een postnatale depressie en daar heb ik nog steeds goed contact mee. Ik snap je helemaal alsje nu helemaal leeg bent. Het kost een hoop energie als je zo iemand probeert te steunen en er naar te luisteren. Wat lief dat je dat toch maar doet!
Hee meiden! Ontzettend leuk hier op het forum! En erg gezellig met jullie, maar ik doe even een stapje terug. Ik kom erachter dat ook de emoties van vorige zwangerschap en miskraam me nu toch meer doen dan ik toe wil geven en overal op reageren vind ik soms erg moeilijk. Bij elk krampje en steekje wordt ik zenuwachtig en het enige wat dan door mijn hoofd kan gaan heel de dag is: Lieve baby blijf alsjeblieft zitten!! Weet eigenlijk niet zo goed hoe ik dit allemaal uit moet leggen... Ik probeer wel zo veel mogelijk te lezen, maar reageren het lukt me gewoon niet altijd. Iedereen die al met positiekleding en dergelijke bezig is: ik durf er nog niet eens aan te denken... Ik ben er meer mee bezig dat de volgende echo alsjeblieft ook goed mag zijn (bijna 8 weken dan...) Ben de laatste dagen ontzettend emotioneel en ben zoooo moe! Ook erg misselijk en dit alles neemt zo onwijs veel energie! Ik kan gewoon even niet meer...Ben even helemaal op. Ben al 2 weken bezig met een soort van emotioneel "overleven". Weet neit eens of ik het hier heb verteld maar vorige week dinsdag heb ik (voor het eerst in mijn leven) een paniekaanval gehad. Ik was er ineens van overtuigd dat we ook dit kindje zouden verliezen en dat ik zeker weten een miskraam zou krijgen, dat ik toch niks meer voelde, dat alles weg zou zijn... Enzovoorts...Heb er een uur of 8 echt last van gehad. De dag erna was het over en heb ik weer volop last gekregen van al mijn kwaaltjes maar toch... Dit heeft mij erg beangstigd, en dit wil ik niet weer meemaken. Daarom neem ik even een time out. Om mijn emoties weer even te laten bekomen Dan kom ik vast wel weer een keer terug. Ik zal ook zoveel mogelijk proberen te blijven lezen hoor! Maar de hoeveelheid berichten is soms iets aan de hoge kant Liefs Ananas
Minniemouse Ken ik jou niet van een ander topic? Vlindertje in dec 2009 mama's? Of was dat een andere minimouse? van harte met je zwangerschap! Waiting mommy Hier slechts 2 kleine onopvallende streepjes op mijn buik van de eerste. maar heb van mezelf al een buik, dus kon wle wat rek hebben zeg maar. Hoop dat het dit keer weer zo gaat. Merk wel dat mijn buik al opgezet is. Had ik vorige keer ook al snel, maar niet zo snel. Daphne Kan me er ook eigenlijk geen voorstelling meer van maken hoe ik met zo'n buik rondsjouwde. Mooie foto trouwens... MG Had vorige keer nog geen auto, moest alles op de fiets doen en dan is een jas toch wel handig... Mime/Ananas Heb het vandaag mijn teamleider verteld op dezelfde dag dat ik intern solliciteer ivm de reorganisatie. Maar nu weet ik ook dat ze er bij ons echt niet moeilijk over doen. Dat speelt echt geen factor. Mime Niezen is echt niet fijn nee, soms schiet er echt zo'n steek door mijn buik. Vorige keer schoot ik daarvan echt in de stress. Nu weet ik dat het erbij hoort, in ieder geval voor mij. Ik zou niet te veel kleding vooruit kopen. het kan natuurlijk zijn dat je buik nog heel lang plat blijft maar zou toch voorak singen kopen die een beetje mee kunnen rekken. En of het er weer afgaat? dat ligt ook voor een groot deel aan jezelf. Kwaaltjes Echt kwaaltjes zijn het niet op die vreselijke moeheid na dan. Maar zit ook weer tot an de nok vol met hormonen, Ik dacht dat ze weg waren maar ze lagen gewoon met zijn allen om de hoek om ineens nu weer met zijn allen tevoorschijn te springen. Hoorde vandaag een liedjes op de radio en zat weer bijna te sniffen....doos! verder idd ook al een veel sterkere reuk gekregen. ben bang dat mijn man de zakken van de diaper-champ mag verwisselen de komende maanden, bleef er zowat in... verder moet de kattenbak weer 2x zoveel worden schoongemaakt want ik ruik het weer meteen... Oumi Die hand op de buik is gevaarlijk ja. Betrap mezelf er ook alweer op... Waitingmommy Je vaart toch niet mee op de Henri Dunant he? Moet ik bij Donau ineens aan denken... Smiley Welkom meid! Hopelijk gaat alles goed en krijg je een mooie eerste echo! Michele Hoop dat de misselijkheid snel wat minder wordt. Dit is ook niet leuk nee. Ananas Is niet erg hoor! Lekker mee blijven lezen en reageren als je daar zin in hebt. Het wordt vanzelf wel weer rustiger in je hoofd. Heel veel succes met de echo binnenkort! Knuffel voor je!
Goedemorgen allemaal! Heb weer slecht geslapen vanacht, denk dat het door de warmte komt. Nu ff koffie drinken en reageren... @ananas, lees lekker mee, kan en wil je reageren, reageer je, zo niet is ook ok. Ik kan ook niet altijd op iedereen reageren, so it be. @michele, wat vervelend dat je zo misselijk bent! Zag aan je onderschrift dat je al 2 zoontjes hebt, dat zal wel zwaar zijn voor je, ik bedoel de zorg voor hun en je misselijkheid. Hoop dat je iemand hebt die je wat kan helpen en dat die misselijkheid snel voorbij gaat! @oumi, hoe oud zijn de kinderen die je les geeft? Misschien voelt je leerling het wel aan. Ik moet zeggen dat ik er niet gelijk van uit ga dat iemand zwanger is als ze haar hand op de buik houd. Misschien voelen kinderen het toch aan? @collo003, heb even op je hyvespagina gekeken! Wat 'n mooi meisje heb je! Zag ook op de foto's dat jullie al in portugal geweest waren, hoe was het daar? Voor alle anderen, hebben jullie vakantieplannen? En zo ja, waar naar toe? Wij gaan in aug. twee weken naar Sardinie! Kan niet wachten, heb er zo'n zin in! En alle nieuwe, welkom en gefeliciteerd! Ga nu even met mijn kleine man spelen, en de katten eten geven!
ik heb zo'n rot avond gehad. Eindelijk wat binnen gekregen en nog geen uur erna lag alles in de emmer. Ik ben echt nu hele dagen misselijk. Ben er mee bezig om nu vanaf vanmorgen half negen twee boterhammen in te krijgen maar ik bennog niet op de helft en ik zit alweer te kokhalzen. De emmer staat alweer gereed. Ik had dit niet bij de eerste. Zijn dit kwaaltjes voor een meisje..... Heeft iemand dit ook zo erg. Ik las net al bij iemand dat je je bed niet uit durft omdat je maag dan verdraait nou. Dat herken ik... Ananas: Rustig aan he?
Iosola Dank je, dank je. Ben ook erg trots op onze knapperd! Heeft ze overigens niet van mama of papa hoor. Zou alleen willen dat haar haartjes wat sneller groeiden. Lijkt me zo leuk, zo'n bolletje met haar. Nu nog een donsbolletje, maar da's ook lief. In Portugal ging het perfect. Ze sliep, at en deed alles prima. ook in het vliegtuig was ze lief. Echt maar een beetje gehuild van de moeheid. mag ik vragen waarom jij in Italie zit? Met een Italiaan getrouwd of zelf vertrokken? Vakantie Ga een kijken of ik nog een gite (huisje) in Frankrijk kan boeken voor midedn augustus. We wilde eigenlijk naar Menorca gaan, maar het op vakantie gaan met zo weinig bagage bleek toch lastig, dus nu maar met de auto. Waiting mommy Het verhaal gaat dat je juist bij een jongen misselijker bent geloof ik. Kan je eigenlijk niet helpen, ben alleen maar misselijk als ik niet op tijd eet. En iets van vanille vla ofzo? hoorde van andere meiden dat dat er meestal wel in bleef zitten. Heb je in ieder geval je energie binnen.
@Ananas Doe het rustig aan meid! Een miskraam is heel wat om te verwerken en dat moet je op je eigen tempo en op je eigen manier doen. En op iedereen reageren is een dagtaak dus dat doet eigenlijk niemand. Ik pak altijd de laatste paar reacties, of iets wat toevallig is blijven hangen, of waar ik zelf ervaring mee heb. Ik hoop dat je je vertrouwen in je lijf weer langzaamaan terug vindt en dat je kunt gaan genieten van je zwangerschap. En je bent niet de enige die dat moeilijk vind dus voel je absoluut niet 'raar' of zo. Zelf vind ik dat ook heel moeilijk en ik was er ook van overtuigd dat de zwangerschap van Kyra niet goed zou verlopen en ik heb hetzelfde met deze zwangerschap terwijl ik niet eens zelf iets heb meegemaakt. @Misselijkheid Hier is het met vlagen en juist als ik wat eet. Maar goed je kan moeilijk stoppen met eten. Ik heb het gelukkig niet zo erg. Er zijn verschillende bakerpraatjes over of het een jongen of een meisje wordt maar eigenlijk geloof ik daar niet zo in. En ik hoop ook niet dat het bakerpraatje over de kruintjes van je eerste kindje waar is, want dan zouden we een tweeling verwachten (Kyra heeft twee kruintjes namelijk). Natuurlijk zouden de kindjes welkom zijn, maar toch houd ik het liever bij twee kindjes in het totaal.
@collo003, ik ben hier naartoe verhuisd voor de liefde . Heb mijn vriend in NL leren kennen, 2 jaar heen en weer gependeld en uiteindelijk besloten te verhuizen. Bevalt me goed hier ondanks dat ik mijn ouders en vrienden natuurlijk wel mis. @devy, dit had ik kunnen schrijven!!!! @bakerpraatjes, ik heb juist gehoord dat 1 kruintje betekent dat de volgende een jongen zou zijn en twee kruintjes een meisje (of was het net andersom?)