heb alles even sne gelezen maar kan niet overal op reageren @ roken, gestopt toen ik zwanger was van luca. @alcohol, helemaal niks hierzo! @vertellen, hier weten alleen mijn ouders, schoonouders en oma het. De rest vertel ik het na de 12 weken. Misschien dat ik het mijn beste vriendinnen wat eerder vertel. @ debby, ik loop ook by de gyn, maar dat is hier in Italie standaard. Heb haar gisteren avond trouwens gebeld en mag volgende week komen voor een echo, spannend!
michele25 - 25 - 3e kindje - KV - thuis - denkt meisje * 2 februari 2011 - Twitty1980 - 29 - 2e kindje - BV/KV - Ziekenhuis - Ik denk een meisje * 2 februari 2011 - Zinaa -27 - 1e kindje - geen idee * 3 februari 2011 - DaphneenEstelle - 31 - 2e kindje - BV - ziekenhuis - meisje * 4 februari 2011 - Oumanouar - 32 - 4e kindje - BV - thuis * 4 februari 2011 - Waiting mommy- 28 - 2ekindje - BV- thuis * 4 februari 2011 - Maryam86 - 23 - 1e kindje - BV - thuis * 5 februari 2011 - Collo003 - 32 - 2e kindje - BV & KV - ziekenhuis - jongen * 5 februari 2011 - Devy - 27 - 2e kindje - BV - ziekenhuis - ? * 6 februari 2011 - Lavendel - 27 - 1e kindje - BV - thuis - ? * 7 februari 2011(eerste week van feb) - Ananas - 20 - 1e kindje/2e zw. - BV - zh - ? * 7 februari 2011- Peetjuh23 - 26 - 2e kindje - BV - zk -jongen * 7 februari 2011- Mime28 - 29 - 1ste kindje - BV - ? - ? * 8 februari 2011 - MG2009 - 28 - 2e kindje - BV - thuis - ? * 8 Februari 2011- Lovelyme - 22 - 1e kindje - ?? - ?? - Gependeld voor een meissie * 10 Februari 2011 - Tutsje - 28 - 1e kindje - BV - Thuis -Gependeld: 2x jongen, 1x meisje * 10 februari 2011 - Babijtje - 30 - 2e kindje - BV - thuis - ? * 11 februari 2011 - Keno - 34 - 3e kindje - KV - hoop thuis, maar waarschijnlijk ziekenhuis - ?? (komt later) * 12 Februari 2011 - Mangoo - 26 - 1e kindje - BV - Thuis - ?? * 12 februari 2011 - Ivje- 30 - 2e kindje - BV - zk - ?? * 12 Februari 2011 - Iosola - 25 - 2e kindje - BV - zk - ?? * 13 Februari 2011 - siep81 - 28 - eerste kindje - ???? * 13 Februari 2011 - Champy - 23 - 2e kindje - BV/KV - ZH - ?? * 14 februari 2011 - Dani 84 - 26 - 2e kindje - BV - thuis - ? * 17 februari 2011 - Suzannes - 28- eerste kindje- ?? - ZK * 18 Februari 2011 - Dees85 - 25 - 2e kindjes - KV - ZH - denk een meisje * 21 Februari 2011 - Truus21 - 21 - 1ste kindje - BV - ZK - ?? * 25 Februari 2011 - Debby82 - 28 - 2e kindje - BV - ZK - ??? Afsprakenlijst: Juni 21: Zinaa eerste echo 21: Ananas89: Termijnecho gyn, daarna doorsturen vk 22: DaphneenEstelle: Intake vk 23: Keno: Intake vk 24: Oumanouar intake VK 25: Devy: Intake vk 25: Tutsje: Intake vk 25: iosola: gyn + eerste echo 28: Lovelyme: Intake vk 29:Waiting Mommy:Vk en eerste echo 30: MG2009: Intake vk + eerste echo 30: Zinaa: intake vk Juli 01: Maryam86: eerste echo 05: Mime28: intake vk 05: Champy: 1e echo (termijnecho) 06: michele25: termijnecho. 06: Collo003: intake vk 06: Ivje: intake vk en 1e echo 06: Dani84: Intake vk 07: Maryam86: intake vk 07: Suzannes: intake en 1e echo 08: Debby 82: 1e echo en afspraak gyn 12: Mime28 eerste echo 16: Dani84: 1e echo vk __________________ 3 * aan de hemel Wat kan het allemaal toch oneerlijk zijn! Dag lief frummeltje!
Zo wat is er weer veel geschreven. Welkom alle nieuwe dames en gefeliciteerd met de zwangerschap. Ik drink eigenlijk zeer zelden dus dat is geen probleem. Roken daarentegen wel. Ik was weer begonnen een tijd na de geboorte van Kyra toen ze minder voedingen vroeg, maar nu ik plotsklaps zwanger ben is het heel moeilijk om direct te stoppen. Ik ben gigantisch geminderd maar trekjes neem ik af en toe nog wel. Zelfs het letterlijk opschrijven van ik breng mijn kind nu schade toe helpt geen zier. Ik wéét het allemaal, maar die omslag maken is bijna ondoenlijk. En dan heb je vrouwen die moeilijk zwanger kunnen worden en die hun kindje verliezen en dan denk je wat is het toch oneerlijk. Ik ben een onverantwoordelijke stomme idiote muts die het voorlopig nog niet kan laten om helemaal te stoppen met roken en ik word zomaar zwanger en zij gaan door een hel en doen alle dingen volgens het boekje en daar lukt het niet. Als ik er bij stilsta dan walg ik echt van mezelf. Maar goed, dat is weer mijn klaagang voor vandaag... Nu mezelf nog een gigantische schop voor mijn kont geven en gewoon echt stoppen. Om mij te ondersteunen is mijn man ook van plan om te stoppen met roken want behulpzaam is het niet als er sigaretten zo voor het grijpen liggen of als er iemand een opsteekt terwijl je ontzettende last van ontwenningsverschijnselen hebt.
@Minniemouse: Sterkte meid, gaat het een beetje? @Collo: Hoe reageerde ze op je werk? @Daphneenestelle: Ik heb van mezelf al een buikje, dus er is hier weinig nieuws zichtbaar hihi! @Waitingmommy; Hopelijk helpen je zetpillen snel! Ik herken wel het gevoel dat je je de ene dag helemaal top voelt en de andere dag juist helemaal niet... @Vaderdag; Daar had ik al een leuk kado voor gekocht , maar die heb ik vandaag terug gestuurd, omdat hij niet goed werkte! Was een radiosysteem voor buiten...Dus dan moet er natuurlijk wel geluid uitkomen! Hoe doen jullie het met spullen kopen? Wij willen nog even wachten tot na de echo en eerste 3 maanden. Maar dan hoef ik deze keer niet naar een babykamer te kijken, want die hebben we al van de 1ste , dus ga alleen kijken naar een peuterbed dadelijk! En misschien een wiegje voor de eerste maanden bij ons op de kamer...
@devy, geef jij kyra nog steeds bv? Ik wil namelijk langzamerhand gaan afbouwen alleen is Luca een beetje tietverslaafd. Hij drinkt ook niet uit de fles, hooguit een paar slokjes uit een glas. Geef ook nog redelijk veel voedingen per dag... Heb geen enkel idee hoe ik dit moet aanpakken! Misschien tips?
Ik hoef niet zoveel te kopen. Alleen een peuterkamertje inderdaad. Maar mijn dochter is dan nog heel jong, dus misschien doe ik de baby tijdelijk in een wieg en dan pas mijn dochter naar de peuterkamer. Ik ga mijn vader vragen een cosleeper te maken voor me.
iosola waarom wil je afbouwen. Wil je niet tandemvoeden? Als je wilt afbouwen zou ik gewoon beginnen met 1 voeding vervangen door gewone melk en dan 2 voedingen en dan 3.
@ kopen, ik denk dat wij nog even wachten hiermee, en misschien alleen een bedje erbij kopen, aangezien de comode en de kast voor beide gebruikt kan worden. We zullen zien tegen de tijd dat het zo ver is...
@ debby, ik zie het eigenlijk niet zo zitten om met een dikke buik te voeden. Ook is luca beweegelijk tijdens het drinken en vliegen zijn benen alle kanten uit. Het probleem van voeding vervangen is dat hij niets accepteert. Als ik bv de tiet niet wil geven, gooit hij zijn hoofd naar achteren en begint hij te schreeuwen, niet eventjes 5 min. maar hij blijft gewoon doorgaan tot hij niet meer kan, ik vind het dan heel moeilijk om te weigeren. Ook drink hij niet uit de fles of tuitbeker (deze gooit hij op de grond of hij speelt ermee, alles behalve drinken). Moet over twee weken naar de kinderarts en ik wou het er met haar over hebben hoe of wat. Geef jij emma nog bv? En zie dat ze over twee daagjes jarig is! Wat gaan jullie doen met de verjaardag als ik mag vragen? Luca wordt volgende week 1!
spannend he die verjaardag! Ja nog maar 2 daagjes. Op haar verjaardag zelf gaan we naar de dierentuin. Zondag komt een hele groep mensen en ik heb een hele grote taart besteld met 3 lagen. En een mooie jurk en lakschoentjes... Wat lastig van dat voeden... Ik geef helaas geen bv meer. Mijn dochter is met 34 weken prematuur en dysmatuur geboren. Daardoor kon ze niet goed uit de borst drinken en ondanks dat ik bleef kolven bleef ze niet goed groeien en ze woog maar 1990 gram bij de geboorte. Toen ben ik kunstvoeding gaan bijgeven en toen liep mijn productie terug. Hoop bij deze wel langer te kunnen voeden.
snap het wat het voeden betreft, is niet makkelijk voor je geweest zo... Wat leuk dat jullie naar de dierentuin gaan! Leuk idee! Wij vieren het dinsdagavond thuis met de familie en een bbq of pizza. En zaterdagavond nog een keer met de vrienden.... Wat is het jaar voorbij gevlogen he?
Update: Nou meiden vandaag was een spannende dag..namelijk de echo om te kijken of de bloeding van vorige week kwaad in de zin heeft gehad.. Ik heb een uitwendige echo gekregen en al gauw kwam de vk met de opmerking dat er een vruchtzakje te zien was..en..ja hoor..de kleine friemel zat er ook met hartklopje en al! Ongelofelijk dat ze al zoveel kunnen tegenwoordig met die echo's! We zijn super blij en we kunnen nu eindelijk heerlijk gaan genieten Het zit dus helemaal goed!! 29 Juni hadden we zoiezo een afspraak staan voor een echo dus met 2 weekjes zie ik de kleine weer, jippie!!
@Twitty, wat een goed nieuws! En nu lekker gaan genieten @Vaderdag, we hebben dan nog wel geen kleine, die zit in mijn buik, maar vond het wel een leuk idee om mijn man het boek van Kluun te geven, help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt. Zo net kwam een vriendin even koffie drinken. Heb haar verteld dat wij ook zwanger zijn, hun zijn in December uitgerekend. Ze was erg blij voor ons, lief! Nu de ouders/schoonouders nog. Zie er wel een beetje tegen op eigenlijk.. Vraag me niet waarom want weet dat ze het geweldig vinden, een kleinkind. Ach het zal de spanning wel zijn
ja iosola het gaat veel te vlug! Je zit niet bij de juni 2009 mamas he? twitty gefeliciteerd met je goede echo!
truus wat leuk dat je het hebt verteld. Ik vind het ook spannend om het vanavond aan mijn ouders te vertellen...
Oh haha, dan ben ik gelukkig niet de enige die een beetje de kriebels daar voor heeft. Mijn man verklaart mij namelijk voor gek.. Die wou gister avond al gelijk naar mijn ouders rijden om het te vertellen, maar ik heb het afgewimpeld
@ Debby: Ook ik loop nog bij de gyn. Moet maandag voor (de laatste keer) heen. Daarna stuurt hij me door naar de verloskundige @ Twitty: Gefeliciteerd!! Wat goed! Echt super, en nu lekker gaan genieten hea! Ik mag maandag weer voor echo, heb er echt zin in! Hoop dat alles nog goed zit! @ Allemaal: vanmorgen had ik ineens eens fikse steek in mijn onderbuik.. 2cm boven mijn schaambeen, het duurde maar een seconde, hooguit en daarna heb ik weer van die ongi-krampen gekregen... Is dit allemaal normaal? Is dit de bandenpijn waar ze het wel over hebben?? Sorry voor de onzekerheid @ Misselijk: net zo erg als gisteren...hoop dat dit niet erger wordt want dan kom ik straks helemaal de deur niet meer uit... Liefs voor alle lieve meiden hier!