hoi meiden, wat een geklets! Ik ben niet misselijk, is nog erg vroeg natuurlijk, maar had er bij mijn dochter ook geen last van (afkloppen). wel was ik toen dood en dood moe. Klachten komen met 6 weken ongeveer meestal zeggen ze, dus heb ik nog 2 weken respijt. Vanavond aan mijn ouders verteld middels het shirtje van mijn dochter. Ze waren helemaal verbaasd. Ik zou eigelijk maandag een dieet beginnen met mijn vader. Maar dat gaat dus niet door... Hebben jullie trouwens een voorkeur voor geslacht? Ik heb al een dochter en ik vind het een meisje zoooow leuk, lijkt me zo leuk, 2 van die meiden in dezelfde jurkjes... maar mijn man zou graag een jongen willen en iets anders lijkt me ook wel leuk. Ik heb deze keer dus niet zo een duidelijke voorkeur... Ik ga wel met 16 weken een pretecho laten maken om er achter te komen...
Oh Truus wat een anti climax! Ben je helemaal klaar ervoor, zijn ze er niet! Debby:hihi wat leuk om het je ouders zo te vertellen! Wij willen het ook graag weten, maar wacht gewoon tot de 20 wk echo. Heb niet echt een voorkeur, we hebben een zoon, dus een dochter zou leuk zijn, maar 2 mannen vind ik ook geweldig, kunnen ze lekker samen voetballen enzo!
hoi meiden hoe is het hier? zie dat er weer veel gekletst is. Hier gaat het wel aardig, ben snel moe. En heb vanmorgen mijn eerste echte beroerde morgen gehad. Hoop dat het bij deze ene morgen blijft...
Dames Hier beetje met vlagen misselijk. wel buikpijn steken enz.. maar das ook met vlagen erg en dan weer minder.. @ Truus haha das ook jammer zijn ze er niet! En inmiddels al wel verteld of word het nu morgen? @ Debby wij kiezen er denk ik voor om het niet te weten tot de bevalling. Wij hebben een jongen maar nog een jongen zou leuk zijn maar een meid ook dus eigenlijk geen voorkeur! Rare vraag maare ik heb zo`last van down under zeg maar. Jeuk en branderig gevoel.. herkent iemand dit?? Greetz!
Dani als je dit blijft houden (als je het morgen nog hebt) even naar de huisarts gaan, heb je waarschijnlijk een candida infectie. Tijdens zwangerschap verandert de zuurgraad van je vagina en krijg je dat sneller. Je krijgt dan een vaginale zetpil en is het zo over. Ik heb dat echt heel vaak gehad...
Ja we baalden er behoorlijk van. Maar ook onze eigen schuld, hadden we maar moeten bellen. Normaal zijn die mensen altijd thuis, behalve nu dus Nou ja, nu word het donderdag maar. Morgen avond zijn de schoonouders aan de beurt en 2 op een avond heb ik geen zin in @Deb, wij hebben geen voorkeur qua geslacht, maar wil het wel graag weten. We gaan waarschijnlijk rond 15 weken ook een pretecho doen voor de geslachtsbepaling. @Dani84, klinkt misschien een beetje al een schimmelinfectie? Weet niet of je daar bekend mee bent, maar klinkt wel een beetje zo.. Zou even dokter bellen morgen, krijg je een zalfje ervoor!
Ik herken het wel iets als schimmel maar kan dat zo uit het niets onstaan? jakkie Heb t trouwens wel vaker gehad..
Jeeetje, wat gaat het snel hier! Gingen de eerste weken ook maar zo snel, hahaha! Vandaag echt bizar op het werk. Collega is gisteren vader geworden, andere collega is deze week met zwangerschapsverlof. Zijn we aan het vergaderen, we doen dan altijd een rondje en zegt mijn baas: suus, toch niet zwanger he? ( wel met een knipoog-heb heel goed contact met hem). Ik zeg nee hoor, wees maar niet bang,, hoezo? Blijkt vandaag bekend geworden dat nog 2 collega's zwanger zijn! Iedereen had het tijdens de lunch over dat er een vruchtbaar iets heerst op het werk. Ik hield wijselijk mijn mond, haha! Heb soms nog wel steeds een beetje ongi-gevoel, herkenbaar bij anderen? En soms een ferme steek, vooral bij onverwachte bewegingen. Pff, kan niet wachten tot de echo! Trouwens, betreft sporten: ik doe weleens aan Zumba of aerobics, maar zo gek, ik durf niet te gaan! Weet heus wel dat van springen dat vruchtje niet los kan laten, maar is gewoon psychisch dat ik tot die echo niet teveel wil springen / gekke bewegingen. Hebben anderen dat ook? Echt stom, want ik weet dat een miskraam niet te voorkomen is. Ach, heb niet veel kwaaltjes, wel pijnlijke borsten, dus sporten sowieso op laag pitje, want als ik met die pijnlijke titties er alleen al aan denk om te gaan zumba-en, dan doet het al pijn, haha!
meiden het valt me op dat jullie met zes weken allemaal last krijgen van de misselijkheid. Ik had dat ook, misschien gebeurt er dan iets extra's ofzo....
Ja, dat valt mij ook op waiting mommy! Hoop dat het mij bespaard blijft Sowieso, we gaan 16 juli voor 2 weken kamperen in Zuid Frankrijk, hoop echt NIET dat ik dat zwaar beroerd ofzo ben!
@truus, dat is balen voor een dichte deur! En de chocoladebollen? allemaal zelf opgegeten?? @voorkeur geslacht, wij hebben nu 'n jongentje, een meisje zou dus leuk zijn. Maar aan de andere kant is een broertje voor luca ook leuk, kunnen ze samen voetballen en dollen, we shall see.... Nog iets, luca had vorige week de hand voet en mondziekte (heel lichtjes en alleen wat blaasjes op z'n handen en voeten). Nou ben ik bang dat ik het misschien ook heb aangezien ik jeukende 'pukkeltjes' (geen blaasjes) op de bovenkant van mijn voet heb. Heb even op internet gekeken, en de ene site zegt dat het geen kwaad kan als je zwanger bent terwijl de andere zegt dat er een kans is op een spontane abortus. Wordt ik stiekem wel een beetje bang van. Ga het volgende week tegen de gyn zeggen en maar kijken wat zij ervan zegt... Jullie weten toevallig niet hoe het zit hiermee?
Er is iets teveel gekletst hier sinds mijn laatste bezoek. Pak de draad vanaf hier weeer op hoor. Voorkeur; wij hebben een zoontje, dus een meisje zou leuk zijn, maar een jongetje is ook erg gezellig We willen het wel weer weten, maar zeggen tegen iedereen (op 2 vriendinnen na) dat we het niet willen weten deze keer. Ik vond het zo moeilijk om het geheim te houden en we willen gewoon niet dat iedereen het weet.
@ Voorkeur: Geen Wij hebben nog geen kinderen maar ook al hadden we ze wel, dan nog eigenlijk geen voorkeur Als alles maar goed mag gaan en ons kindje gezond is (dit klinkt afgezaagd maar is echt zo ) Met de erfelijke chronische ziekten en hartafwijkingen in de familie aan allebei de kanten ben ik al lang blij als ons kindje "gewoon" gezond is. @ Misselijk: vandaag is het net zo erg dan niet erger dan gisteren dus ik al mijn moed bij elkaar geraapt en naar de apotheek om te vragen of ze ook iets hebben... Krijg ik gewoon als reactie: Ja, dat hoort erbij, nog maar even doorbijten en dan gaat het vanzelf over! Waarop ik zeg: dat snap ik wel maar ik kom er gewoon mijn bed bijna niet door uit omdat mijn maag zich steeds omdraait, ook als ik in bed al iets gegeten heb. Waarop die apotheker weer zegt: Maarja, dat is de natuur, daar hoef je natuurlijk niks voor te gaan slikken. Het hoort erbij hoor! Gaat vanzelf over. Ik had het direct gehad met die taart :x Wat heb je soms toch achterlijke figuren tegenover je staan... Net alsof ik voor mijn lol er iets voor wil halen... Naja, ik zoek wel weer wat uit Liefs!
ja gek maken kan ik mezelf wel. Ik voel me kiplekker...moest alleen snel wat eten vanmorgen, maar dat was alles. Heerlijk om alles wat is blijven liggen (was,stof etc) even bijwerken, maar ja toch denk je dan "ben ik wel zwanger". Was mijn echo al maar geweest. Ik droom steedsdat ik schijnzwanger ben...zwanger van een wind ei. wat kun je er mee bezig zijn he.... Omdat we de familie bij elkaar hebben 26 juni willen we het maar vertellen, want wanneer het daarna weer komt...maar ja is wel voor de echo, dat vind ik minder... Misschien niet zo zorgen maken en een beetje meer vertrouwen hebben. Ik zat te googlen op buiken van 7 weken. En daar lijkt dat van mij echt niet op. Ben ik aan de ene kant wel blij om, want wat er niet is hoeft er ook niet af straks, maar ja als al die buiken ziet. Sommigen doen wel wat overdreven hoor. Zijn pas je je darmen toch waar je echt een buik van krijgt. De baarmoeder komt nog niet eens boven je schaambeen uit heb ik gehoord in deze periode. Ja als ik mijn rug hol trek kun je ook wel wat zienmaar dat kon ook toen ik niet zwanger was.....
@Isola: Idd gewoon even de HA of Vk bellen! Hopelijk valt het reuzemee! @Ananas: Lekker serieus werd je genomen dus...Gewoon even bij de HA wat vragen!Die kan je vast wel wat voorschrijven! @Waitingmommy: Is toch ook niet gek dat je je een beetje bezorgd maakt? Ik snap je helemaal, eerst wat meer zekerheid! Die 9 maanden roze wolk, bestaat niet helemaal volgens mij hihi! Hier gaat het verder goed! Allleen was ik gisteravond kapot om half 10, ben naar bed gegaan maar kon maar niet in slaap vallen...Heb tot half 1 wakker gelegen! Bleh...
Als je nu al een opgezette buik hebt is dat echt van je darmen idd. Maar ja ik heb al een buikkie dus bij mij duurt het sowieso wat langer hihi
Niet allemaal, wel eentje Maar de rest gaat straks mee naar de schoonouders. @Suzannes, dat gaat een verassing straks worden voor je baas haha! @Ananas, goh wat een *piep* mevrouw bij de apotheek zeg.. Lekker dan, dat je niet serieus genomen word @Champy, balen is dat he? Als je niet kan slapen.. Heb ik ook al meerdere malen gehad. Denk wel eens dat ik dan gewoon te moe ben ofzo.
heb net de kinderarts gebeld en het haar gevraagd (moest toch bellen voor een nieuwe afspraak).... volgens haar kon het geen kwaad aangezien het voor de kleintjes ook geen kwaad kan. Ze zei ook dat het zeer waarschijnlijk is dat ik het ook heb aangezien het bijna niet bij volwassenen voorkomt en aangezien ik het alleen op mijn voeten heb ook nog eens een lichte vorm zou zijn. Ben nu al iets gerustgesteld maar vraag het volgende week nog een x voor de zekerheid aan de gyn. En als ik het heb gehad dan is er niets aan te doen, ik had het niet kunnen voorkomen.... @suzannes, zeker vruchtbaar daarzo bij jullie op het werk, een ware babyboom!