februari 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door michele25, 26 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oumanouar

Oumanouar Actief lid

16 mei 2010
    101
    0
    0
    Docente Engels
    Zuid Holland
    @Collo: Ik ben ook niet zo goed in het bewaren van geheimen.
    Tot nu toe weten alleen mijn man, de huisarts en mijn schoonzusje<-- tevens beste vriendin het.

Ik denk dat ik het pas aan de rest van de familie ga vertellen als er niets meer te verbergen valt. Ik ben best wel een beetje bang voor de reactie, ze zijn niet zo van de 'grote gezinnen.'

Ik heb nog niets aangeschaft maar ben wel aan het kijken naar wat leuk spul. Ik ben helemaal gek van een lief babywiegje, natuurlijk absurd om nu al aan te schaffen maar de koopkriebels zijn er wel.
    Eerst even morgenvroeg naar de Ikea, een nieuwe kast voor mijn middelste zoon halen. Het schijnt uitverkoop te zijn of zo.

Groetjes,

Oumi

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    *******Inbraak*******

Gefeliciteerd dames!!!!!
    Ik ben een februari 2010 mama en de kleine is nu alweer 3,5 maand. Op 9 juni 2009 teste ik posi wat gaat de tijd toch snel he.
    Nou meiden ik ga voor jullie duimen dat jullie een hele mooie en fijne zwangerschap hebben.Geniet ervan want het is echt zo voorbij en ik mis het zwanger zijn nog dagelijks haha.
    *********Uitbraak*********

3. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ninja,
    Daar is iets tegen te doen hoor.... (dat zwanger zijn missen...)

Oumi
    Ik vind grote gezinnen juist leuk! Zou er zelf ook wel 4 willen, maar weet niet of mijn man zover mee gaat. maar drie stuks komen er wel als het ons gegund is. Zou een beetje jammer zijn als ze niet heel positief reageren hoor. Waar komt dat dan vandaan dat ze niet dol zijn op grote gezinnen. Het nadeel van 4 stuks is dat je wel een andere auto moet kopen. Dat past niet meer op 1 achterbank.

groetjes Collo;)

4. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Goeiemorgen dames,

ik mag me ook bij jullie aansluiten, heb vanmorgen positief getest!
    Ben uitgerekent op 7 februari.

5. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Peetjuh23, welkom!

En natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!

6. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Dank je :D jij ook gefeliciteerd natuurlijk!

7. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    haha maar ik trek een tweede zwangerschap nu nog niet denk ik. Ik ben 3 weken na de bevalling 3x opgenomen geweest en geopreerd aan me galblaas. Dus moet nog effe herstellen van dit alles

8. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Peetjuh, gefeliciteerd meid! Vul je de lijst ook verder aan?

* 31 januari 2011 - michele25 - 25 - 3e kindje - BV/KV - thuis

* 1 februari 2011 - Eltime - 29 - 3e kindje - BV - ziekenhuis - denkt jongen

* 2 februari 2011 -
    Twitty1980 - 29 - 2e kindje - BV/KV -
    Ziekenhuis - Ik denk een meisje

* 2 februari 2011 - Zinaa -27 - 1e kindje - geen idee

* 4 februari 2011 - Oumanouar- 32 - 4e kindje - BV - thuis

* 4 februari 2011 - Waiting mommy- 28 - 2ekindje - BV-thuis

* 4 februari 2011 - Maryam86 - 23 - 1e kindje - BV - thuis

* 5 februari 2011 - Collo003 - 32 - 2e kindje - BV & KV - ziekenhuis - ik denk een jongetje

* 7 februari 2011- Peetjuh23 -

9. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Hey meiden,
    Ik ben al een februarimama, een februari 2009 mama! :D Gister heb ik licht positief getest, maar aangezien ik nog voor mijn NOD zit, blijf ik even voorzichtig.
    Dus ik zeg alvast hallo en hopelijk kom ik later deze week weer even langs ;)

10. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werd vannacht wakker met hele hevige buikpijn, ik denk mijn darmen want ehm...op de wc wilde het niet echt vlotten zeg maar :)

Maar vandaag heb ik toch een soort van menstruatiekrampjes achtig gevoel, is dit normaal? heb net wat lopen zoeken en kom wat dingen tegen over banden die oprekken in het begin van de zwangerschap, maar in week 4?...kunnen de ervaren mama's dit beamen? :) is het normaal om in het begin van je zwangerschap buikpijn te hebben?

11. Twitty1980

28 mei 2010
    70
    0
    0
    Hi Maryam,

Het kan inderdaad bandenpijn zijn. Ik heb ook sinds 2 weken last van mijn onderbuik (trekkend gevoel). Er gebeurd heel veel in je lichaam momenteel. Het is heel wat dat over 9 mnd (dat is al heel snel!) een klein mensje uit je lichaam komt.
    Enige zekerheid die je hebt is eigen gevoel. Elk lichaam en elke zwangerschap is weer anders. Zolang je geen bloedverlies hebt zou ik me geen zorgen maken.

Liefs
    Twitty

12. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Ik denk ook dat het bandenpijn is hoor, en idd wat twitty zegt zolang je geen bloedverlies of hele hefige buikkrmapen hebt lijkt me dat er niks aan de hand is. Als je het niet vertrouwd kun je altijd de vk bellen ;)

13. Oumanouar

Oumanouar Actief lid

16 mei 2010
    101
    0
    0
    Docente Engels
    Zuid Holland
    @dames met pijntjes: Na drie zwangerschappen mag ik denk ik wel zeggen dat ik van geluk mag spreken, geen kwaaltjes behalve moe en hongergevoel. Bij deze zwangerschap is er een beetje duizeligheid bijgekomen, ik heb al een lage bloeddruk dus het zal daar wel van komen.
    Ik heb van vriendinnen gehoord dat ze nogal wat last hebben gehad. Verschillende pijnen in de buik, krampen, etc. Elke vrouw is anders en elke vrouw reageert anders op de zwangerschap.
    Stress is in ieder geval nooit goed, bloedverlies ook niet. Dus al je het laatste al niet hebt dan lijkt het best goed te zitten. Vertrouw je het niet??? <--Altijd even de huisarts/verloskundige bellen. Die vinden als het goed is, geen enkele vraag raar of vervelend.

@Collo: Tja een andere auto, we zijn wel al op zoek, mijn voorkeur is nogal prijzig dus dat wordt hard sparen!!!
    De oudste wil niet altijd overal mee, (hij is twaalf) dus op zich kan deze nog wel even mee.

Groetjes and take care

Oumi

14. Oumanouar

Oumanouar Actief lid

16 mei 2010
    101
    0
    0
    Docente Engels
    Zuid Holland
    @alle dames die ongeveer een week of vier zwanger zijn:

Dit gebeurt er nu met je lichaam en je kindje:

Het vruchtje in je buik begint vorm te krijgen. Er ontstaan nu zogenaamde kiembladen. Deze leggen de basis voor de organen van je baby. Om de vrucht en een piepkleine holte met vruchtwater zit een vlies, het amnion. Daaromheen zit weer een ander vlies genaamd chorion. Aan de buitenkant van het chorion zitten de hechtvlokken vast waarmee het eitje aan de baarmoederwand vast gekleefd zit. Als de baby wordt geboren zitten het binnenste en buitenste vlies tegen elkaar aan. Er ontstaat een soort dooierzakje. Dat dooierzakje heeft de taak om de baby te voeden. In de 12e week zal de placenta gaan werken en die taak overnemen. Het dooierzakje zal overbodig worden en oplossen.

De buitenste laag van het embryo wordt omgeven door vlokjes. Deze zullen later de navelstreng en placenta worden. Het embryo verandert van vorm. Eerst was hij nog rond nu wordt hij ovaal. Achter is het breder dan voor en in het midden zit een 'gleuf', de neurale buis. Daar zal het zenuwstelsel ontstaan. Aan beide zijden zitten kleine uitsteeksels die binnen enkele weken de wervels, ribben en spieren gaan vormen. De placenta zorgt ervoor dat voedingsstoffen via jouw bloed in het bloed van je baby terechtkomen en dat afvalstoffen van je baby via jouw lichaam weer worden afgevoerd. Je lichaam werkt hard om je baarmoeder zo veilig mogelijk te maken voor de baby. Zo kunnen er door de slijmprop onderin de baarmoederhals geen gevaren van buitenaf naar binnen komen.

15. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    hey luitjes, peetjuh!!! gefeliciteerd meid!!

aan degene die vroeg of buikpijn normaal is. in mijn ogen wel. ik heb afg week veel last gehad van menstruatie gevoel. dus zeuren. nu echt steeds onderin mn buik steekjes. niet echt pijnlijk maar wil in de weg. en begint beetje op te zetten in dat stuk. en heb dus oook last van buikpijntjes, ene keer voel ik me goed. anders keer pff zoo moe. das t enige waar ik last van heb, het enorme lamme gevoel in mn lijf. ;)

16. Twitty1980

28 mei 2010
    70
    0
    0
    Ook nog een hele leuke site gevonden. Hier kun je je zwangerschapsverloop zien.

17. Twitty1980

28 mei 2010
    70
    0
    0
    Dan is het misschien handig om de link erbij te zetten.

18. Twitty1980

28 mei 2010
    70
    0
    0
    O hij zet de URL er niet bij, je moet blijkbaar gewoon op de tekst klikken *zucht* haha

19. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Maryam
    Toevallig had ik gisternacht hetzelfde. Ontzettende krampen, dacht ook echt dat het mis was, maar bleken toch mijn darmen te zijn. Was helemaal vergeten dat ik de vorige zwangerschap ook niet tegen gefrituurd eten kon "laat" op de avond, gevolg was steevast snachts krampen.

20. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Halli hallooo!! Ik kom me hier ook melden!!!!
    Ik ben ook zwanger!!! Op/ rond 1 februari uitgerekend!! Super spannend!!! Dit is ons eerste kindje!
    Alle andere hier: gefeliciteerd!!

Deel Deze Pagina