februari 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door michele25, 26 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hmmm ja ik kan mijn gyn bellen maar die zullen ook nog niet zo veel kunnen doen.
    Ik wacht af, als het erger wordt kan ik altijd nog even bellen.

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    juul wij zijn nog niet met namen bezig. Bij mijn dochter wisten we het ook opeens van de ene op de andere dag. Er komt nu zoveel op ons af. Ik vind het nog te vroeg om me daar druk over te maken...

3. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Wij zijn ook nog niet met namen bezig..vind het persoonlijk erg vroeg bij 5.5. week. Ben nog veels te gespannen tot de 12de week in elk geval denk ik...gelukkig wel over 2 weken een echo..als het goed is kunnen we dan het hartje zien kloppen...

4. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Wij hier ook nog niet bewust met namen bezig. Af en toe komt er wat leuks in je op en dan deel ik dat met mijn man, maar we zijn nog niet aan het zoeken ofzo. Hebben we straks nog tijd genoeg voor!

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    de eerste naam van mijn dochter zagen we in de serie friends met 15 weken ongeveer (Emma) die hielden we in ons hoofd.
    Met 16 weken geslachtsecho gehad en het was een meisje, dus toen maar Emma gehouden haha...
    De tweede naam heb ik pas met 30 weken ofzo bedacht. Daarvoor had ik geen inspiratie.
    Ze heet Emma Aruna trouwens. Omdat mijn man uit India komt een 2e Indiase naam.

6. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Hahaha mooie naam ja Emma...vond ik ook tijdens het kijken. En ook hoe ze erop komen (van Monica en dan 'ohh Emma...see i don't want it') :)

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    haha ja, mijn man is friends verslaafd ;)

Alleen jammer dat we ergens aan het einde van de zwangerschap een blaadje kregen met de meest populaire namen in alle europese landen. Emma stond bij 10 landen op 1.... nou ja toen ging ik het niet meer veranderen ;)

8. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Wie van jullie moest er vanaf week 5 ook zoveel plassen al..en zeurende buik af en toe? en ik was ook ineens heel duizelig vandaag...is gelukkig weer weg nu...

9. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Jeetje een dagje gewerkt en 9 pagina's lezen! Dat gaat hard hier!

Salcia, ben iets minder misselijk aan het worden hmm.. maar wel pijnlijke boobs, steken in mn onderbuik en plassen ja, vanavond ineens 2x in een kwartier moest ik heel nodig!

Triska, had je al een beetje gevolgd, super dat je weer zwanger bent. Wens je alle geluk toe!

Juul, af en toe kom je een leuke naam tegen en die schrijf ik dan op. Zo hebben we straks een mooi lijstje waaruit we kunnen kiezen.

10. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    ja ik moet soms ook na een kwartier al weer plassen... en plassen vind ik nog steeds beetje eng..
    Zit jij trouwens ook in februari 2011 mama's?

11. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik moet ook meer plassen dan normaal, maar nog niet zo erg als bij Kyra later in de zwangerschap. Het duizelig worden is in principe ook niets vreemds en daar heb ik ook wisselend last van. Je maakt tijdens de zwangerschap (als ik me het goed herinner) 1,5 liter extra bloed aan en dat heeft gevolgen voor je bloeddruk. Toen ik zwanger was van Kyra heb ik een periode gehad dat ik tussen de 5 en 10 minuten rechtop kon zitten of staan en dan moest ik even gaan liggen omdat het zwart werd voor mijn ogen. Dat was minder, maar het ging gelukkig wel vanzelf over.

@Namen Wij zijn al aan het verkennen omdat mijn man en ik nogal van mening verschillen. Als ik een naam mooi vind dan roept hij heel hard neeeee, en andersom ook. Dus we hebben de tijd wel nodig om tot een goed compromis te komen. De 'doopnamen' (tussen aanhalingstekens omdat we onze kinderen niet laten dopen) staan al wel zo ongeveer vast (Leonore Jozepha voor een meisje en waarschijnlijk Peter/Petrus William Leon voor een jongen). Hij of zij wordt vernoemd naar de opa's en als het een jongen is ook nog naar zijn overgrootopa (stamhouder gedoe dat de overleden opa van mijn man erg belangrijk vond, dus een extra tribute). Kyra is vernoemd naar de oma's en een overleden vriendin van mij.

12. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Ja geloof het wel!:)

13. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    hahaha zat in 2 topics tegelijk te typen...haha sorry hoor

14. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    devy...hoe lang ben jij zwanger? kan ik niet zien in je ticker..

15. Dani84

Dani84 Niet meer actief

@ Salcia waarom vind je plassen eng dan?
    Ik moet ook vaker als normaal en heb ook steeds vooral savonds buikpijn of steken in m`n buik!

Ik zag mensen uit Zwolle ik woon vlakbij! ;)

M`n mannetje heeft geregeld dat onze Zoon morgen naar opa en oma gaat logeren tot zondag en dat wij dan met z`n 2tjes uit eten gaan. Zo lief! Ik gelijk huilen. pfff die hormonen zijn op moment zo erg! Bij Jarno had ik dat pas rond de 15 weken ofzo.. vandaag al 2x gejankt om niks.. ja meer van blijdschap haha
    Zeg al moeten het morgen anders maar vertellen anders sta ik te janken als ik em daar achter moet laten! haha

Liefs!

16. patrien

patrien Niet meer actief

dag dames,

kom me voorzichtig hier melden.
    ben zwanger van spruitje 3 en als ik het goed heb 28 februari uitgeteld (op de valreep nog februari)
    ik heb gisteren een test gedaan, eerst van de kruidvat en deze was positief maar om echt zekerheid te krijgen, heb ik een digitale gekocht van clear bleu en deze gaf toch echt zwanger aan.
    verder heb ik nog een kindje van bijna drie jaar en een spruitje van 6 maanden. tussen deze twee heb ik nog een miskraam gehad bij 6.1 weken.
    vindt het dus best eng maar ook wel weer vertrouwd.
    uhh....wat ik verder nog kwijt wil...
    ik heb nog niks teruggelezen, ga ik wel wat doen maar niet helemaal.
    tot de eerste echo zal ik hier niet heel vaak te vinden zijn maar dat is meer een soort van zelfbescherming (zeker weten dat alles goed zit voordat ik me gelukkig maak).

17. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    @dani...vind plassen nog eng omdat ik steeds bang ben nog om bloed te verliezen, dat het fout gaat zeg maar...

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    toontje van harte gefeliciteerd!

19. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    #839 Ananas89, 18 jun 2010
    Laatst bewerkt: 18 jun 2010
    Alle nieuwe meiden: Welkom en gefeliciteerd!! :D Veel plezier op het forum!

Wat gaat het snel zeg! Pfff... Wat moest er veel bijgelezen worden;)

Verder een rustig dagje vandaag :)
    Voel me een stuk beter dan afgelopen dagen (heb ook veel meer energie:)

Liefs Ananas

20. Juul

Juul Actief lid

6 jun 2010
    113
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden, eindelijk heb ik een banner! Waar je al niet vrolijk van kan worden!

Enne, klopt het dat vis eten tijdens de zwangerschap erg gezond is??

Groetjes!

Deel Deze Pagina