februari 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door michele25, 26 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Goedemorgen!

@ Siri, sterkte meid!

@ Kinderwagen
    Wij hebben de mutsy 4 rider. Vinden het een fijne wagen alleen wou dat ik toch luchtbanden had. Hier met die klinkers lag Jarno te stuiteren in die bak niet normaal! heb er een extra deken onder gelegd.

Draagdoek
    Ik heb dat Jarno geboren was een baby bjorn via mp gekocht maar vind em niet heel erg fijn.. Jarno was ook al gauw zwaar. Heb een draagdoek gehad maar vonden we ook niet echt fijn.

Buikje
    Ze zeggen dat het je darmen zijn die savonds op zet vooral bij een eerste zijn t echt je darmen. Bij een 2e daar entegen kan het al wel meer zijn. Mijn kleren zitten dan ook echt niet lekker meer! Nou al.. tja t moet nog maar ff hoor! Elastiekje tussen de knoop en rokje over m`n buik haha heb ook al wel een rolletje dus...

Klachten
    Misselijk niet normaal meer!! bah en aan de poeperitus vooral smorgens! pff... moe ook wel maar lijkt iets beter te worden Hoofdpijn en steken in m`n borsten met vlagen!

Cadeautjes
    Ik had een leuke kraammand gekregen 7 dagen elke dag 1 cadeautje uitpakken erg leuk!
    Nee knuffels hoef ik ook niet! Had ook erg veel kleertjes gekregen leuk!

Testen
    Heb er foto`s van gemaakt.

Zwanger met kinderen
    Jarno daagd me uit als ik moe ben hij voelt het precies aan hij word dan ook beetje drammerig.. moet hem steeds tillen enz.. best vermoeiend. Ga soms ook ff liggen of met dit weer met een boek inde tuin!.

@ Debby Jankbuien ken ik ook. M`n oma is overleden toen Jarno 3 maand was.. janken als ik een foto van hen samen zie wou zo graag dat ze em op zag groeien en deze kleine die komt ook moch leren kennen.. :(

@ Ananas succes met de rechtzaak!

Fijne dag!

2. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    @ kinderwagen.. Luchtbanden zeggen niet zo heel veel hoor, meer de vering denk ik. Ik heb een Koelstra model met een vast wiel aan de voorkant. Met luchtbandjes en vering.. Maar dochterlief stuiterde zowat over de rand heen met een beetje klinkerpad! :S

@ Jankbuien.. Hou op schei uit!! Mijn man houd nu al zijn hart vast voor de komende 9 maanden. Bij mijn eerste was ik ook niet te houden.. en ook zo verschrikkelijk onredelijk.. (al dacht ik er op dat moment heeeeel anders over. Dan is manlief natuurlijk de boeman!) Manlief heeft me heel leuk de bijnaam "hormona" gegeven. hmmm

@ klachten. Sja zere borsten, maar vooral zware borsten! Voor mijn eerste had ik een kleine B, na de bevalling zat ik op Dubbel D! Nu na de borstvoeding een volle C maar het schiet nu al weer alle kanten de BH uit, dus word weer Cup(je) D... Word er niet goed van die schommelende maten! Ik had eerst best wel wat krampen. Maar sinds de laatste paar dagen is dat aardig rustig.. (Maar ook dat is weer niet goed.. :p want daar word je ook onrustig van... zou het kindje er nog wel zitten?? zou het nog wel wat doen??) Maar goed..

3. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Testen: hoe hebben jullie die bewaard..Had aantal testen van Kruitvat gedaan die met + en -, maar die zijn na 2 weken al aan het vervagen.
    Welke zijn goed om te bewaren, want dan doe ik er gewoon nog eentje..:D

4. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Ik had gelezen dat je ze met blanke nagellak in kunt smeren, dat ze dan beter blijven... Maar ik had van mijn eerste een digitale van CB gedaan. en die is nu nog steeds hartstikke mooi. Bij onze tweede heb ik die van sensitest gedaan. En nu na 2 weken ziet die er gewoon goed uit.

5. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Salcia
    Die KV 2v5 euro kun je goed bewaren. En nog lekker goedkoop ook! Je hoeft er geen lak op te smeren hoor, blijven zo ook goed.

Jankbuien
    De tranen zitten bij mij e hele zwangerschap hoog, maar dat is niets vergeleken wat er met me gebeurt na de bevalling. Ik heb echt 2 weken lang alleen maar lopen janken om alles. Van blijdschap, verdriet, onzekerheid...aaaarrrgghhhh van echt alles. Gelukkig ging dat ook wel weer snel weg. Mijn man wist echt even niet wat hij met me aan moest.

Ik heb er weer een beetje vertrouwen in gekregen. Bruinverlies is weg dus ga er maar vanuit dat alles goed gaat. Hoop maar dat mijn kwaaltjes een beetje aanhouden zodat ik niet weer onzeker wordt...

vanavond BBQ-en
    iemand nog goede tips?

6. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Sensitest heb ik ook urine staafje kun je eraf breken en zo de test schoon bewaren..

@ Colloo zalm stomen in allu foli hmmm
    eetze!
    Ik heb echt last van kraamtranen gehad de 2e of 3e dag hele dag gejankt toen was het goed..

Oh ik zag iets over beroepen? Ik ben pedagogisch medewerkster (leidster) ;) op een kinderdagverblijf 0 -4 jr.

Liefss

7. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    bbq: ik had gister gemarineerde karbonades..heerlijk..eet ik normaal nooit

8. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hey meiden!

Hier alles goed, hard aan het werk maar zo meteen lekker bbq :p
    Heerlijk hier in Limburg is het ruim 28 graden!

Zinaa oh misselijk op je werk is minder fijn
    Veel plezier dit weekend!

Mime hopelijk mag je toch blijven op je werk. En anders gewoon tijdens je bevallingsverlof goed solliciteren.

Devy wow daar kwam idd veel op je af zeg!
    Maar is het wel te doen dan dat jullie hond blijft ondanks de allergie?

Ananas succes!!

Klachten heb ik nog steeds heel weinig. Probeer me er weinig van aan te trekken en geloof maar dat ik deze keer gewoon geluk heb ;)

9. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    wilde alle mama's even feliciteren!!

10. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    @Mime: Ik ben bij de vorige ook thuis gebleven en nu studeer ik, dus ik blijf nog even thuis totdat de oudste naar school gaat en deze beeb ook naar de peuterspeelzaal gaat. Dan ga ik weer aan de slag!

@Debby: Ik heb ook overgewicht, maar merk ook dat ookal ben ik nog niet aangekomen, mijn buik wel opgezet is, maar idd valt bij andere toch niet op hihi!

@Ananas: wat goed! Hopen dat je laatste cijfer ook zo goed is!En ik heb ook al vragen gehad, waarom neem je ook niet een glaasje??? Dus sinds kort ben ik gewoon altijd de BOB hahaha!
    Hoe was je intake trouwens en de rechtzaak?

@Trishka: Ik ga het jullie wel vertellen wat het wordt, maar de rest krijgt het niet te horen !!

@Testen: Ik heb ze niet bewaard, ben niet zo verzamelaar in dat soort dingetjes eigenlijk..Wel de echo’s natuurlijk!

@Kinderwagen: Ik heb zo’n leuke op het oog, een Mutsy en als het een meisje is een aardbei rode… LIEF!

@Devy: Wow, dat is niet niks zeg! Zonde dat je je studie niet heb kunnen afmaken, maar wel te begrijpen zo! Waarom kan je je hond niet herplaatsen als ik vragen mag? Ik doe mijn studie Rechten ook via het NTI en is echt goed te doen, alles zelf inplannen werkt bij mij echt fijn!

@Kinderen: Iemand zei dat ze het zo knap vond met een kleine en dan weer zwanger, dank je maar het gaat eigenlijk vanzelf! Ben meer benieuwd hoe het dadelijk gaat als ik op het eind loop…

@Draagdoek, ik heb bij de 1ste het niet echt nodig gehad, maar nu we een hondje hebben en de kleine man er ook rondloopt, lijkt het me dadelijk wel fijn om een draagzak/doek te hebben!

@Sandra: Ik hoop het voor je, maar als je jezelf er inderdaad ook niet echt ongerust onder voelt, zal het waarschijnlijk wel goed zitten!

@Klachten; Weinig last, af en toe wel moe en vlagen misselijk, maar verder voel ik me juist top! Kan wel snel ontroerd zijn door iets, maar niet bijzonder emo ofzo…

@Wupje; Wij gaan morgen bbq! Heerlijk met dit weer! Is hier ook al 28 graden, maar moeten tussen 12-15 uur echt even binnen blijven met onze kleine man, zonnetje is echt fel!

@Antares; Wat lief van je! Is ook niet makkelijk voor je…:(

Hier gaat het verder goed! Ben helemaal bij met me studie, dus kan lekker even relaxen nu buiten met mijn zoontje!
    Wel opletten voor het zogenoemde zwangerschapsmasker he dames!

11. Thistje

Thistje Actief lid

17 nov 2009
    112
    0
    0
    zaancity
    @huilbuien. Nou volgens manlief is het nou vele malen erger dan bij de eerste, want toen had ik er niet zoveel last van. Ik zeg de hele tijd: valt toch wel mee, maar volgens hem niet. ;) Al lijkt het ook wwel alsof alles gelijk op de hormonen word afgescheept. Ow ze is ergens niet mee eens, dus hup zijn de hormonen. Weet wel dat ik inderdaad wat heftiger reageer, maar probeer het nog beetje in te houden. ;) Na mijn bevalling was het echt erg, maar gebeurde ook zo veel. Te hoge bloeddruk, Roan die erg geel zag (gelukkig net voor het hoogtepunt dat hij naar het ziekenhuis zou moeten zakte het), hij was niet gelijk aangelegd in het ziekenhuis, dus had geen enkel drink/zuigreflex. Zowel niet voor de borst als voor de fles, dus was nog een heel gevecht. Enz enz. Ach ja is allemaal goed gekomen ;)

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hoi meiden.

Moeders voor moeders is net geweest. Dus daar kan ik ook weer mee beginnen.
    De test was natuurlijk weer knalpositief.

De test van moeders van moeders bewaar ik wel. Die heb ik van mijn dochter ook in een boekje geplakt.

13. hallo allemaal,

soow wat is er in een paar dagen veel bijgeschreven zeg :$
    woon pas sinds kort in mijn studio (en moet dus ook weer gauw gaan verhuizen ivm de beeb op komst :p)
    en nog geen internet aansluiting dus nu altijd klungelen met mijn mobiel aangesloten op de laptop

klachten zijn ook hier volop aanwezig :( lig al 3 dagen hartstikke misselijk en uitgeput in bed, en de wc pot herkent me als geen ander.
    ook mn boobs zijn hartstikke gevoelig en geef vriendlief nog nét geen tik als ie eraan komt.

ook heb ik veel last van krampjes, en maak me hier best wel druk om.
    nog 12 dagen en dan eerste echo, wat ben ik blij als het zo ver is, de dagen gaan me echt veeel te langzaam voorbij

mn vriend is nu eindelijk ook helemaal gewend aan het idee dat ik zwanger ben, en begint er ook echt van te genieten nu.
    hij is echt ontzettend lief voor me nu ik me zo beroerd voel, en hij kan heel veel hebben van me, kan nogal kattig zijn op het moment namelijk :)

zijn ouders vinden het gelukkig geweldig dat ze opa en oma worden, want voor hun reactie waren we het meest bang, omdat we pas (bijna) 4 maanden samen zijn en hij pas 20 is nu.

maargoed aan iedereen wens ik een voorspoedige zwangerschap en dat alles maar goed blijft gaan en we volgend jaar allemaal ons wondertje mogen verwelkomen.

ohh en ook ik wil weten wat het word, en van mij mag ook iedereen het weten, alleen de naam houden we lekker voor ons totdat de beeb geboren is

liefsss

14. ohh en ook ik doe mee aan moeders voor moeders, kleine moeite en je maakt anderen er zo gelukkig mee
    geweldig toch, dat zoiets kan?

15. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    Denk dat ik t gemist heb, waarom een keizersnee verzoek? Als je t wilt vertellen hoor!

16. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Hallo allemaal!

@ Rechtzaak: ging goed:) Wij stonden een stuk sterker:) Nu de uitslag nog afwachten, dat wordt ongeveer september...

@ School: laatste cijfer binnen: kwam 1 vraag tekort... Dus moet nog een keer.

@ Hier: Voel me een dweil :p Maarja, zo maar even lekker wandelen:)
    Ben heel de dag al brood aan het eten, heb denk ik al een stuk of 6 stukken op...zorgt ervoor dat ik iets minder beroerd ben. Heb k het waarschijnlijk nodig haha.

@ Intake: Vanavond:)

Nou tot latersss!!

17. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    Ananas, lekker dat de rechtzaak zo is verlopen met een goed gevoel! Nu weer ff een paar maandjes wachten,das dan wel minder he.

Daphne, Okee geef je groot gelijk hoor, is zo een stuk fijner voor je gevoel toch? Geen gestress van hoe zou t nu gaa, en zeker als je al bang bent voor de bevalling is dit een mooie oplossing toch?

Ik moet zeggen dat ik totaal geen problemen heb met de gedachte van weer bevallen, terwijl ik bij mn eerste toch een flinke weeenstorm heb gekregen. Alles zonder pijnbestrijding, met de bevalling van *Eliza ook trouwens en op zich ben ik blij dat ik alles, ook de pijn, nuchter heb meegemaakt.

Maar een bevalling is voor iedereen anders, is wel fijn dat er ook andere manieren zijn.

18. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    @ DaphneenEstelle: Keizersnee snap ik helemaal dan:) Ik wil toch graag thuis bevallen dus dan heb je sowieso een stuk minder pijnbestrijdingsmogelijkheden...

@ intak: de vk had een bevalling... Gaat dus niet door ;) Morgen of overmorgen doen we de intake even:) Komt vast goed;)

Nu eerst (lekker??) eten!

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    daphneenestelle ik begrijp dat je graag een ks op verzoek wilt.
    Hier het tegenovergestelde. Ik vond bevallen met een ks best "makkelijk" (ik heb geen weeen gehad ofzo) maar ik zou nu graag natuurlijk bevallen.

20. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    @Bevallen; Ik ben van de 1ste binnen 4 uur bevallen ( weeënstorm ) in het ziekenhuis (liep een week over tijd en bloeddruk was te hoog geworden) zonder pijnbestrijding... Zou het graag zo nog een keer hebben, alleen zonder de hoge bloeddruk hihi!

Deel Deze Pagina