februari 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door michele25, 26 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi dames!

zo weer ontzettend veel geschreven! ik schrijf tijdens het lezen steekwoorden op een blaadje want vergeet zo de helft weer haha

@ Daphneenestelle Ja duurt zeker lang tot de echo! Jij een dagje eerder! Spannend!
    Kraamvogel ken ik niet wij hebben carinova.

@ Sauna nee is slecht zwemmen mag altijd!

@ Fosola gefeli!

@ Nieuwe dames welkom en gefeliciteerd! nog meer dames! gezellig hoor!!

@ Truus ja hier ook buik die veranderd. We grappen wel dat er een tweeling inzit! :D steken aan de zijkant en kriebel dat het toch allemaal al wel werkt.

@ Stuwing brrr hier ook lolo ferrarie pfff borst was bekant groter al babyhoofd!

@ nikkie dubbel feest gefeli!

@ ivje ja hier ook meer last van warmte pff kan weinig hebben

@ Extra kilo`s hier in 7 wk al anderhalve kilio aangekomen en ik heb echt NIET gesnoept. Ben zo vies misselijk. Vandaag gebeld of ik er iets voor kan krijgen maar helaas.. ze zijn er niet zo happig op om het al te geven moet het toch eerst gaan proberen.

Morgen feestje met de hele fam! Mensen kijken nu meer naar m`n buik heb ik t idee van is die nu dik of zwanger :p maar ja je let er ook wel meer op natuurlijk hahaahha

Nou Jarno slaapt ik ga ook ff pitten!

Liefss

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik heb ook wel ontzettend de neiging om het eruit te gooien: IK BEN ZWANGER! Maar wil toch echt nog even wachten.. Zelfs toen m'n zusje zei: 'ben je zwanger', heb ik het met een grapje van de hand gedaan: 'ben ik zo dik geworden de laatste tijd dan?'. Ohh.. Erg he?!
    Wil wat meer duidelijkheid en zekerheid hebben..

Vandaag dan ook maar even naar de verloskundigenpraktijk hier gemaild, met aanmeldingsgegevens. Nu is het wachten op een berichtje terug. Spannend weer!

Klachten: Pff, snel buiten adem.. Trap op lopen lijkt al wel een marathon, haha! En dan ben ik nog maar 5 weken zwanger, hoe moet dat als ik straks 7 maanden zwanger ben ;) Hihi! (Het weer zal ook wel een rol spelen denk ik zo)

3. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hoi hoi!

Ik ben er ook weer :) Zaterdag en gisteren eigenlijk alleen maar buiten geweest en op de verjaardag van mijn vader dus niet hier online geweest. Ik heb niet alles teruggelezen dat was wat veel ;)
    Helaas is mijn zoontje alweer ziek geworden :( Hij heeft heel veel last van oorontsteking en het lijkt alweer raak te zijn. Gelukkig staat morgen de afspraak bij de kno arts. Hopelijk onderneemt die actie. Het ventje heeft al 3 ab-kuren gehad sinds 2 maanden :(

Niki oh wat leuk een huwelijksaanzoek!!

Cassida lijkt me idd groeipijnen

Suzannes ik had gisteren ook ineens een felle steek toen ik onverwachts hard moest hoesten

Snoopy hier ook nog weinig klachten

Ananas die onzekerheid is gewoon slopend maar ik denk ook dat je er wel vanuit kunt gaan dat het goed zit!
    Zijn ze bij de gyn erg makkelijk? Wij gaan namelijk donderdag voor het bespreken van de uitslagen en ik ga er eigenlijk niet vanuit dat ik een echo krijg maar hoop het natuurlijk wel ;)

4. pally

pally Niet meer actief

Hoi Hoi allemaal.
    gefeliciteerd alle nieuwe meiden (nieuwer dan ik ;)
    ik Voel me prima alleen zaterdag had ik inneens bruine afscheiding en ongi krampen de heledag. de volgende dag was het weer over.
    herkent iemand dit?
    Liefs

5. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    @Pally..het kan innestelingsbloed zijn, zeker als het bruin is, dan is het oud bloed...volgens mij zolang het niet rood is geen zorgen maken...

6. mamma1

mamma1 Actief lid

20 apr 2009
    420
    0
    0
    Wat gaat dat hier snel zeg!Moest al heel wat terug lezen.
    @Nikki wat super leuk zeg dat jullie gaan trouwen!Echt dubbel geluk.
    @Juul ,ik heb een sparta moederfiets;bevalt heel goed.Veel ruimte tussen stoeltje en jezelf.Alleen hij is wel zwaarder dan normale fietsen.Maar dus ook meer stabiliteit.Ik zou zeggen gewoon wat uitproberen bij de winkel.
    @Hitte;het is best warm zeg maar gelukkig niet meer last dan anders..
    Ik ga morgen de vlos bellen!!Ben benieuwd wanneer we mogen komen.Onze ouders hebben we het al verteld,maar verder willen we nog nog even de echo afwachten.Vind wel moeilijk om zolang stil te kunnen houden of te verbergen.Collega zal al "iets"aan mij,ben er maar niet op ingegaan hi.Hoe doen jullie dat vertellen jullie ook eerder of ook pas met 3 maand?Ik kan geen strak truitje meer aantrekken heb al echt een bolling.Dus loop alleen in tuniekjes enzo.Valt haast op..

7. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Daphne toch leuk die kriebeltjes :)! Maar idd lijkt me nog wat vroeg. Bij Kyano begonnen de kriebeltjes bij mij met 14 / 15 weken ongeveer en ze zeggen dat het bij een tweede wel eerder komt. Ik ben blij als we zover zijn dat we ukkie gaan voelen ;)

Oh ja ik heb trouwens ook een mama's fiets (Batavus) en ben er ook erg blij mee.

Pally ik heb bruinverlies gehad rond de tijd dat ik eigenlijk ongi zou worden dus dacht dat ik weer een ronde verder was maar het bleef bij bruinverlies. Het hoort er soms toch wel bij denk ik. Niet iedereen heeft het maar het is wel normaal.

Trouwens ik was vanmiddag mijn boterham met philadelphia zuivelspread aan het eten, toen bedacht ik me opeens dat er weer van allerlei dingen zijn die ik niet mag eten. Maar dit wel toch? Is geloof ik alleen als de kaas niet bewerkt is?

8. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Gisteren vroeg mijn broertje of ik weer zwanger was :$
    Ik heb het nog ontkend maar hij had wel hartstikke gelijk :D.
    Ik wacht in elk geval tot we een eerste goede echo gehad hebben maar hoop dat die snel is want ik geloof niet dat ik het lang verborgen kan houden. Ook hier echt een klein buikje, mensen denken echt dat ik teveel snoep ;)

9. pally

pally Niet meer actief

thanks lady's,
    Voel ik me toch weer wat geruster.;)
    Over de Kaas ik begreep dat in nederland bijna geen onbewerkte kazen in de handel zijn. En dat je alleen uit moeten kijken in exclusive restaurants.
    Haha ik heb ook inneens een klein buikie in de strakke shirtjes hoop dat ik het nog ff verborgen kan houden.
    liefs

10. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Salmiak/drop wordt afgeraden omdat het de bloeddruk verhoogt. Daarom is teveel drop voor een zwangere niet goed, maar je kan echt wel een paar dropjes eten hoor. Ik heb zelf juist een lage bloeddruk, dus dan mag je wel weer lekker aan de drop :). Bij de intake wordt je bloeddruk opgenomen.

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    over de kazen. ALleen niet gepasteuriseerde kazen mogen niet. En die zijn er niet zo veel. In de supermarkt staat er dan "au lait cru" op en anders gewoon bij de kaas/delicatessewinkel halen daar weten ze het wel. Bij onze delicatessenwinkel hebben ze maar 2 soorten rauwmelkse kaas...

12. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    ik heb wel ja gezegd hihi..
    de datum wordt: 8-9-'10

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o wow niki dat is snel! Was er nog plek op die datum?
    Dan mag je wel als een razende alles gaan regelen....
    Gaan jullie low budget trouwen? Want alleen mijn bruidsjurk had al een levertijd van 6 maanden...

14. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Zoo das snel Niki! Gefeliciteerd! Maarre... hoe ga je dat allemaal regelen? :D Mijn jurk had idd ook een veel langere levertijd, locaties zitten snel vol etc etc.

15. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    al met al heb je zin in brie. gewoon de verpakte brie, dan lekker pakken. kan geen kwaad. hier in ned is t meeste verpakt. enkeld de schimmels en de brie in de folie, verpakte bij kaasboer en aparte vitrine in de supermarkt zou ik overslaan. maar de verpakte gewoon lekker eten:D

16. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi mama's (in spé),

Hier ook heel voorzichtig een februari mama, heb 1 juni de eisprong gehad dus gok dat mijn uitgerekende datum 22 februari is. Volgende week woensdag heb ik een echo in het zh en dan weet ik meer, hopelijk is er dan wat te zien.

Ik moet er nog ff inkomen (aangezien de meeste al langer praten hier), maar dat gaat wel lukken hoop ik.

Als eerst Niki van harte gefeliciteerd met het Ja woord en succes bij de voorbereidingen!

Verder hoop ik dat het goed gaat met jullie allen en de beebs!

Liefs hvj

P.s: vergeet ik gwn het belangerijkste gedeelte en dat is mezelf voorstellen (muts of zijn het de hormonen haha!). Ik ben een thuismama van een dochtertje van bijna 13 maanden en welk nog bv krijgt (wat niet lang meer zal duren denk ik nu met de zw), en ben bijna 27jaar oud.
    Als er vragen zijn dan hoor ik het wel.

17. Neentje

Neentje Niet meer actief

Mijn man maakt altijd een lekker briebroodje voor me (in het begin vond ik het een vreemd combi maar na het proeven was ik verkocht), alleen nu gaat dat er niet in.

Je neemt verse stokbrood met daarin: kruidboter, brie, tomaat in schijfjes, scheutje olijfolie, beetje zout en witte peper en smullen maar hmmm.
    Je kan er een plak kaas of eitje in doen is ook lekker.

18. MG2009

MG2009 Niet meer actief

HvJ, hé you! ;) Ook hier even: VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!!

19. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    ik heb al aantal dagen flink last van keel, en last van hoesten, gisteravond werd ik in bed helemaal knettergek ervan, heb toen codeinetabletje genomen. Daarna ging het beter...en kunnen slapen.

Vanmorgen realiseerde ik mij dat je natuurlijk niet alles meer kan slikken. Heb ik net de apotheek gebeld, moesten ze eerst alles uitzoeken, duurde nogal, maar conclusie is een keer is niet erg, maar beter is het om niet te doen.
    Vandaag overdag is het hoesten minder, hoop dat ik vanavond in bed als ik lig ook beter gaat...maar heeft iemand van jullie nog tips?

@ HVJ...gezellig jij ook hier! :)

@ Niki, leuk zo snel! Succes met de voorbereidingen en geniet ervan! Rest van de vragen hebben anderen al gesteld;)

@ MG, mag brie wel? Ik dacht juist van niet.

heb stukje gevonden op internet over kaas
    brie en camembert
    Nog een bacterie waar je liever bij uit de buurt blijft, is de Listeriabacterie. Deze komt veel voor in rauwe voedingsmiddelen als brie en camembert. Deze bacterie veroorzaakt de voedselinfectie Listeriose, waar volwassenen meestal niets van merken. Maar voor het ongeboren kind is het wel schadelijk. Als de infectie via je lichaam de baby bereikt, kun je een miskraam krijgen of een ziek geboren kind. Gebruik daarom geen onverhitte, niet geconserveerde producten als ze lange tijd in de koeling hebben gelegen en onverhit worden gegeten. Voorbeelden zijn rauwkost en zachte rauwmelkse kazen zoals brie, camembert en blauwe kaas. Als kaas van rauwe melk is gemaakt (dat is niet gepasteuriseerde melk), dan staat er op de verpakking 'au lait cru'. Nederlandse kaas is wel veilig. Rauwmelkse harde kaassoorten als boeren-Goudse bevatten minder vocht zodat Listeria daar niet in kan groeien.

20. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    vandaag gingen er toch ook een paar voor intake naar vk en echo...ben al bladzijdes terug aant zoeken voor de lijst, want weet ff niet meer wie.

Deel Deze Pagina