februari 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door michele25, 26 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    @ zinaa: Wat vervelend dat de vk zo kortaf tegen je deed! Ik zou ook de 1e afspraak even afwachten en dan een kijken of het wel klikt.
    Ik ga morgenvroeg de vk bellen voor een afspraak, Hier zijn wel hele leuke verloskundigen, ken ze gelukkig al van mijn vorige zwschap.

2. Oumanouar

Oumanouar Actief lid

16 mei 2010
    101
    0
    0
    Docente Engels
    Zuid Holland
    @Zinaa: Ik woon in Den Haag en heb even op het internet gekeken naar VK's <-- dat klinkt trouwens als een veearts...
    Er zijn er hier genoeg en ook in de buurt een aantal waaruit ik kan 'kiezen'.
    Het moet inderdaad wel een beetje klikken. Immers, je zult haar vaak zien en ook in benarde posities. Ik ga morgen even rondbellen. De huisarts had gezegd dat het bij week 12 ongeveer zal worden.

De plek van de bevalling weet ik nog niet precies, de eerste thuis gekregen, de tweede ook maar dat was een beetje een vervelende bevalling en daarom wilde mijn man liever de derde in het ziekenhuis. Dus dat was ook gebeurd.
    Nu bij deze twijfel ik wel een beetje, het liefst thuis, lekker je spulletjes om je heen, je man en kinderen, etc. Aan de andere kant is het ziekenhuis ook best praktisch. Goed hoog 'bed', assistentie mocht het mis gaan en geen kinderen om je heen kan ook wel eens fijn zijn. Vooral als je weeën hebt en ze maken ruzie om een chocolaatje of de Playstation.
    Ik heb nog genoeg tijd om erover na te denken, in ieder geval ga ik wel bellen bij de eerste weeën All three were just like Speedy Gonzales. 1e in totaal 5 uur, 2e in totaal anderhalf uur en de 3e iets minder dan 3 uur.

Over de kwaaltjes, geen misselijkheid, geen bandenpijn, geen hoofdpijn of andere pijntjes behalve rugpijn in de avond maar dat heb ik altijd al. Het enige is dat ik erg veel croissants eet en ik gek ben op krabsalade, hahaha.

Take care dames, groetjes Oumi

3. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Maryam
    Nee hoor, da's heel normaal dat je alles op gaat zoeken. Heb vorige keer ook echt alles willen weten. Al was het maar om me bezig te houden. Was echt heel erg ongeduldig.... Zal deze week de Vlos ook weer bellen. Ze ziet me aankomen, zo snel alweer:D:D:D

Morgen wordt Amy een half jaar. Man, da's voorbij gevloegen. Voor mijn gevoel ben ik een paar weken geleden pas bevallen.

Zinaa
    Had eerst ook niet echt een goed gevoel bij mijn Vlos, ze leek me ook erg streng, maar achteraf vind ik het zo'n gaaf mens. Ben wel in het zh bevallen, maar bij de nacontroles hebben we echt enorm staan geiten. Zo erg dat mijn kraamverzorgster er bijna schande van sprak :D:D:D
    Dus zou idd heel even afwachten. Maar als het niet lekker voelt straks, gewoon wisselen, want je moet er echt wel een goed gevoel bij hebben.

Oumi
    Croissants & krabsalade? Ach, ik ken beroerdere combi's.

Werkt iedereen hier trouwens? En wat doen jullie dan?
    Zelf werk ik in de volkshuisvesting, bij een woningcorporatie. Sinds mijn dochter werk ik 24 uur en neem ik 12 uur per week ouderschapsverlof op. Het is vermoeiend, maar heerlijk om af en toe even mijn oude zelf te zijn op kantoor en geen mama. heb trouwens ook super-collega's die ik voor geen goud kan missen. Mijn beste collega en ik waren vorige keer samen zwanger (2 weken na elkaar bevallen), maar die wil helaas geen kinderen meer. Maar kan niet wachten om het haar te vertellen als ze terug is van vakantie.

4. Oumanouar

Oumanouar Actief lid

16 mei 2010
    101
    0
    0
    Docente Engels
    Zuid Holland
    @Collo: Ik werk in het onderwijs (docente), vier dagen op het VMBO en één dag op de Iraanse Ambassade. Een vijfdaagse werkweek dus.
    Het is best druk, veel plannen en altijd bezig maar ik ben wel een bezig bijtje. Voor de tv zitten doe ik niet zo graag. Een enkele uitzondering daar gelaten.
    Met drie eigen kinderen en één pleegkind is het in ieder geval nooit saai!
    De uren in het onderwijs zijn op zich goed te combineren met de basisschooltijden en de vakanties hebben we lekker met elkaar.
    Mijn man heeft ook twaalf weken in het jaar vrij en we proberen de vakanties tegelijkertijd in te plannen.

@Twitty: prikkelbaar zijn we allemaal weleens en dat is niet zo gek als je weet wat er allemaal in je lichaam aan het afspelen is.

Groetjes Oumi

5. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    hey, heb t ammel eens even terug gelezen. zo leuk om te lezen hoe jullie zich voelen en dat dan vergelijken met mij.
    ik ben enkeld heel erg moe. en dan ook gewoon echt behoefte aan slaap. in die zin moe. verder niet misselijk ofzo gelukkig. maar wat niet is kan nog komen.

mag ik vragen hoe het met jullie buik verder is gesteld? voelen jullie iets van verdikking. ik krijg namelijk mn broeken niet meer dicht:$
    en ben zolang maar aan de zomerbroeken gegaan zolang, zit bovenin elastiek. dat zit prettiger. en lange shirtjes. shirtjes worden aan de onderkant wat tekort. t is dan wel mn 3e. dus kan verschil uitmaken. t zal zeker nog niet de baby zijn. maar wel iets watme dikker maakt denk. darmen ofzo? zijn dr meerderen die daar last van hebben?

6. Oumanouar

Oumanouar Actief lid

16 mei 2010
    101
    0
    0
    Docente Engels
    Zuid Holland
    @Michele25:Hier nog niet echt erge lichamelijke veranderingen. Een wat opgezette buik van al dat extra eten wat ik naar binnen werk.
    's Morgens is dat weer weg...
    Bij alle drie de zwangerschappen zag je pas iets in de 4e maand, begin 5e maand. Van de derde was ik ook maar 6 kilo aangekomen, dat is best weinig.
    Het zal nu wel iets sneller gaan, ik eet volgens mij veel meer maar echt dik zal ik wel niet worden denk ik.

Groetjes Oumi

7. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Heey meiden,

Hier ook een flink opgezette buik, smorgens krijg ik mijn broek nog wel dicht maar savonds moet ie echt los.
    Heb ook flink last van bandenpijn, kan me alleen niet herrineren of ik dat bij mijn dochter ook zo snel had.
    29 juni mag in voor het 1e gesprek naar de vk en aanstaande donderdag komt moeders voor moeders al.
    Verder niet veel te melden hier.

8. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Heb vanmorgen de vk gebeld, mag 28 juni komen. Ben dan 8 weken en krijg eerst een intakegesprek en dan wordt er een afspraak gemaakt voor een echo.. dus duurt nog zo'n 8 weken voordat we een echo krijgen.. pff.. al kon ik alleen eerst maar even het hartje horen.

Heb me vanmorgen ook aangemeld bij moeders voor moeders.. zal nu eerdaags een telefoontje krijgen wanneer hun langs komen.

Krijg voor mijn gevoel al best een buikje.. 's morgens best misselijk. Krijg amper mijn ontbijt weg maar zal wel moeten.
    Nu heeeeeeeeel moe.. vanmorgen ontzettend druk op het werk ( werk in de zorg), net boodschapjes gedaan.. moet eigenlijk in huis aan de gang nu maar doe het maar niet.. ga straks nog bij me collega op visite en vanavond naar mijn ouders en ben dus nu al doodop. Ga dus denk ik eerst maar even op bed liggen.
    's avonds na het eten ben ik ook doodop,, gelukkig doet een half uurtje slapen op de bank wonderen;)

9. Oumanouar

Oumanouar Actief lid

16 mei 2010
    101
    0
    0
    Docente Engels
    Zuid Holland
    Ik heb vandaag een vk uitgezocht, vanmiddag een afspraak maken.
    De praktijk is lekker dicht in de buurt en op de site stonden er een paar leuke foto's.

Verder ook hier rustig, tis natuurlijk erg pril.

Groetjes Oumi

10. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Ik bel de vk binnenkort wel. Intake kreeg ik vorige keer ergens rond 6 weken, dus ik heb nog even dan ;)

@ lovelyme, heb je nu serieus al een buikje?

Ik heb nergens last van (alleen beetje zeurend gevoel in mn buik soms), wel moe, maar dat komt denk ik eerder door mijn zoontje die 's nachts aan het spoken is.

11. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    mg2009,, nou ja een buikje,, gewoon dat alles wel een beetje opgezet lijkt wel ja.
    En ik belde dan vanmorgen de vk ,, waren blij dat ik al zo vroeg belde. Zo was er nog keuze voor een afspraak.

12. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Hier ook wat opgezette darmen, maar nog niks drastisch. Bel volgende week de verloskundige wel. Intake is toch meestal hier rond de 9-10 weken.
    Ben wel al lekker begonnen met een zwangerschapsdagboek invullen.

Hoera! Mijn kleine meid is precies een half jaar oud! Straks even een halve taart halen...

13. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Collo, gefeliciteerd met je kleine meid! En nu al weer zwanger, bijzonder hoor. Toen had ik nog niet eens een cyclus, haha (14 mnd BV gegeven). Dagboek ben ik ook weer aan begonnen, vorige keer pas bij 6 weken, daar baal ik wel van, kan dus niks terug lezen over deze weken.

14. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    hier ook opgezette buik, in die zin dat broeken te strak gaan zitten aan mn buik. verder nergens. dus knopen die knellen enzo. en erg moe. bandenpijn veel last van gehad, en soms nog ff steekje tussendoor onderin. voel me verder best wel kiplekker. enkeld voel ik me zo opgeblazen. met alles wat ik eet lijkt t wel alsof ik een kilo eten op heb. wat dus echt niet zo is. eet ook juist minder. maar mn buik word wel een beetje dikker ja. ;)

15. Twitty1980

28 mei 2010
    70
    0
    0
    Ik ben vandaag 'ziek' naar huis gegaan. De moeheid was niet te harden. Ik kon mijn ogen echt niet meer open houden. Ik ben net een wakker, na een heerlijk middagdutje. Ik hoop dat de moeheid over een paar weken wel weg is anders kunnen we nog lachen op het werk.

Hier nog steeds last van de sluimerige hoofdpijn en de druk op de onderbuik. Morgen intake bij de vk. Ben benieuwd hoe het zal gaan en wanneer we de eerste echo krijgen. 13 jaar geleden kreeg ik de echo met 12 weken. Ik weet niet hoeveel er veranderd is op dit gebied?

Met de verdikking van mijn buik weet ik het eigenlijk niet. Is bij mij moeilijk in te schatten omdat ik al last heb van overwicht. Maar zo te voelen heb ik er nog niet zo'n last van.

16. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    MG
    Tja, nu alweer zwanger was ook niet helemaal de bedoeling hoor. Maar wel erg blij mee natuurlijk en het maakt ook niks uit of het nu is of over een paar maanden. Alleen moeten we nu als de sodemieter de zolder gaan verbouwen (dubbele dakkapel erop), andere vloerbedekking en misschien wel opnieuw indelen. Maar wel leuk dat ze straks zo dicht op elkaar zitten. Ach, ik ben nu 32 dus ik mag best een beetje de sokken erin zetten. Wil er tenslotte uiteindelijk 3!

17. MG2009

MG2009 Niet meer actief

@ Collo, haha ga dan idd maar snel verbouwen! :D
    Lekker taart gegeten trouwens?

@ Twitty, heb het denk ik gemist hoor, maar begrijp ik goed dat je een kindje van 13 jaar hebt?
    Ik kreeg 2 jr geleden (wow, wat klinkt dat lang geleden! Voor mijn gevoel was het gister ;)) de intake met 6wk3dg en mijn eerste echo met 8wk3dg. Heb het net ff opgezocht ;). Ik kreeg een vroege echo omdat ik een onregelmatige cyclus had en zo mijn uitgerekende datum werd berekend. Dit is niet standaard bij mijn vk, maar ik hoop er deze keer weer eentje te krijgen rond 8/9 weken. En de volgende dan bij 12 wk.
    Als alles goed gaat/goed blijft gaan natuurlijk.

18. Twitty1980

28 mei 2010
    70
    0
    0
    Klopt, heb een zoon van 12. Zwangerschap is dus 13 jaar geleden:)

Ik denk dat ik het morgen wel verder zal horen. Spannend hoor!

19. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    over dat bevallen, ik denk dat mijn man wel graag zou willen dat ik in het ziekenhuis beval, hebben we het nu nog niet over gehad, maar eerder wel en hij komt uit Canada en daar is het eigenlijk vanzelf sprekend dat je naar het ZH gaat. Ik zie van allebei de voordelen (en nadelen wel)

20. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Joh ik heb gisteren ook echo's zetten bekijken hoor ;). Ik kan niet wachten tot dat dat frummeltje in me ook echt op een mensje begint te lijken. :)
    Ik heb al gezien dat je hier hele mooie echo's kan laten maken
    Echo Centrum Amsterdam

Deel Deze Pagina