@Zinaa, och jeetje, wat een klote streek van die vriendin van je.. Hoe kan ze dat nou doen? Snap dat je erg teleurgesteld bent! @Ananas, wat leuk een watergevecht! Is ook geen straf met dit weer Enne, het was inderdaad geen weer vandaag om te werken, men wat was het warm!
Zinaa, wat een k-streek zeg!!!!!!!! Ik zou ook echt pissed off zijn! :x Ik kreeg vandaag ook te horen 'ben je weer zwanger?!' Heb er maar overheen geluld, maar of zij het niet ook via via had of gewoon vond 'dat het wel weer tijd werd', me een vet varken vond oid geen idee, maar irritant is het wel.
Echt heeeeeeeeeeel kut ja!! Oh jij dus ook geflasht...balen man. En dan ook nog aan de nagelstyliste...waar je altijd alle laatste nieuwtjes kunt horen haha. Mijn vriendin vertelde het haar moeder, die vertelde het haar vriendin en dat is ook echt dé plaatselijke dorpskrant. Gelukkig woon ik inmiddels meer dan 100 km verderop, maar vond het zooo sneu ook voor mijn eigen moedertje! Die had gelijk, heel lief, aan haar collega gevraagd of ze het, in mijn belang, nog even geheim wou houden...terwijl ze zelf zoooo blij is dat ze oma wordt. Alsof ik één of andere stiekeme tienerzwangerschap heb ipv een ontzettend gepland en gewenst kindje. Nou ja laat me maar ophouden...teveel stress is niet goed voor me.
Mijn zus kan ook geen kindjes krijgen (inmiddekls 1 geadopteerd en twee pleegkindjes) maar kan ook nog steeds niet tegen klagende zwangeren. Ze kan er verder goed mee omgaan, maar het enige dat ik niet bij haar in de buurt mag doen is klagen. Dus dat doe ik dan ook maar niet. Is een kleine moeite voor me. Klaag wel tegen mijn man of vriendinnen.... En ik denk dat Nikki niet echt weet wat mensen in de MM moeten doorstaan met daarnaast de onzekerheid dat je kinderwens nooit in vervulling zal gaan. Dat kun je echt niet met een volle wasmand vergelijken! Salcia Wat erg meid..... Heel veel sterkte...
@Zinaa: O wat begrijpelijk, ik zou ook echt pis en pisnijdig zijn!:x Daarom heb ik meer mannelijke vrienden dan vrouwelijke vrienden
ik bedoel de vergelijking figuurlijk dat moest toch duidelijk zijn.. maar je mag dus nooit klagen over iets omdat er ergere dingen in de wereld bestaan. daar komt het op neer. ik mag bijvoorbeeld niet klagen met 2 miskramen omdat anderen mensen in de mmm het veeeeel zwaarder hebben. dat vind ik echt dikke onzin.
@Salcia; wat een rotnieuws zeg! Veel sterkte meis @MG2009; hier net zo. Bij de eerste zwangerschap niets geen last, alleen een beetje moe. En nu is dat inderdaad zo anders pffffffffffffff @Linda; gefeliciteerd en welkom! @Niki86; wat leuk joh dat je al een bedje hebt. Hier nog niets gedaan, de kamer moet eerst nog helemaal leeg geruimd worden, is nu echt rommelkamer. Leuk bedje zeg @Siep; fijn hoor dat je nog voor je vakantie de echo kan laten maken. Hier mag ik inderdaad ook nog voordat we op vakantie gaan. Toch wel een fijn idee hoor. @Zinaa; tjeetje heej wat vervelend dat je vriendin het heeft rondbazuind. Zo jammer dat je nu noodgedwongen het al tegen meer mensen moest vertellen
Klagen: Absoluut Niki86, helemaal met je eens. Ik vind het ook dikke onzin dat andere mensen voor jou mogen bepalen wat je voelt en niet voelt en of je erover mag klagen of niet. Wie zijn zij om hierover te oordelen? Ik klaag ook de hele week door. Natuurlijk ben ik enorm dankbaar en blij dat we zwanger zijn en weer een kindje krijgen. Natuurlijk ben ik dankbaar en blij dat we inmiddels 2 echo's hebben gehad (over 2 weken weer) en dat alles goed is met het kindje. Maar dat neemt niet weg dat moeders er langzamerhand uit komt te zien als een vaatdoek, een lichtelijk monstertje. En ik vind ook dat ik hierover best mag klagen. Mijn ogen zijn namelijk bloeddoorlopen door het vele hoesten en een paar keer kotsen zijn de bloedvaten gesprongen in beide (!) ogen, dus tja wordt er niet echt aantrekkelijker op zeg maar
niki86: bij ons komt de nieuwe baby in het kamertje van een van de oudere kids te liggen. Dus in principe hebben we alles al. Zinaa: oooooh wat een rotstreek zeg. Kan me voorstellen dat je daar flink van over de rooie bent. (Wij hadden het verteld tegen schoonouders en een uur later hadden we de zoon van vrienden van hen al aan de lijn om ons te feliciteren.Die zoon is dan weer een vriend van ons, maar zo balen dat het meteen rond ging.)
Hier had zoonlief bedacht dat half 6 een prima tijd was om op te staan. Mijn vriend is er toen uitgegaan, maar ik moest er om half 7 uit omdat vriendlief moest gaan werken.
Dat zijn toch ook geen tijden meer zo vroeg Was even vergeten dat je dat hebt inderdaad met jonge kinderen, die komen al vroeg. Mijn zoon is 12 dus tja die slaapt vaak nog als ik al wakker ben, mijn man slaapt ook nog Dat zal wel wennen worden als de kleine straks komt
Ga je maar vast voorbereiden hoor, zal tegenvallen Ach nee, Jurre is gewoon altijd een vroege vogel, veel kindjes worden gelukkig later wakker.
Zoals ik mij weet te herinneren sliep mijn zoon altijd een klokje rond. Hij kwam altijd rond een uur of half 7. Da's een mooie tijd voor een kind rond een jaar. Als je er middenin zit dan weet je niet anders, je bent er dan zo aan gewend aan het ritme van de kleine, je weet niet beter. Nu maar hopen dat de kleine straks snel doorslaapt, als het op de broer lijkt dan komt het wel goed
zinaaa wat een rotstreek! collo: wat vervelend van je zus! Mijn schoonmoeder kan geen kinderen krijgen (mijn man is dus geadopteerd) en die zei bij mijn vorige dingen bij alles wat ik vertelde (bijv echos enzo): "ja dat heb ik dus niet gehad" Ik vind het echt heel erg als mensen geen kinderen kunnen krijgen, ik heb zelf ook van mezelf geen eisprong en heb daardoor medicijnen moeten slikken. Nou heeft het absoluut niet lang geduurd voor ik zwanger was, maar toch is dat wat anders dan spontaan zwanger raken. Ik vind altijd dat als je dan niet mag klagen dat het is alsof het gevoel van degene in de mmm het enige is wat telt. Ik heb een best wel erge depressie gehad tijdens mijn vorige zwangerschap en dat werd door mijn schoonmoeder ook absoluut niet begrepen. Ik moest maar blij zijn dat ik zwanger kon worden. Ondertussen stond ik op het punt voor een trein te springen...
@Debby; Ik wist niet dat je ook een depressie kon krijgen van de zwangerschap? Dat is ook zeur dan ook, wil je genieten maar dan lukt het niet omdat de sombere gevoelens en gedachtes in de 'weg' zitten. Kreeg je daar medicatie voor oid? Of ging het naar verloop van de zwangerschap weer weg?
twitty ja ik had een prenatale depressie ipv een postnatale, wist ook niet dat dat kon. Sja, je krijgt dan allerlei gedachtes dat je het kind niet wilt enzo en dat je er alles aan wil doen om dat kind uit je te krijgen. Het heeft met hormonen te maken. Je kan wel antidepressiva krijgen maar die heb ik niet genomen omdat het dan eerst erger kan worden en ik niet zou weten hoe het nog erger kon worden. Na de bevalling was het van de ene op de andere seconde over. Dag na de bevalling liep ik te stuiteren van geluk... heel bizar.
@Debby: Jeetje joh da's heftig! Echt super veel respect voor je dat je het toch hebt doorgezet en dat je de zwangerschap hebt geredt. Dat getuigt van een enorme sterke wilskracht en heel veel moed! Wat moet dat een heftige tijd zijn geweest!