aCh wat een leuke en lieve foto's komen er voorbij zeg! Bijzonder, het ene kindje is al 6 wkn en de ander net een halve week en wat een verschil er dan al in zit zeg. Als ik J. ook zie nu, hoe helder hij kan kijken enzo, dat gaat echt hard binnen een paar weken. En mensen met goede nachten, lekker!
Hey meiden... We zijn dus naar de ka geweest, elisa weegt nu 3610 gram!!! Ze is dus sinds de geboorte bijna 600 gram aangekomen, Doet het supergoed op mama's melk!! Verder was alles ok. Hier ook even een foto, jammer dat luca niet in de camera kijkt. We hebben wel nog andere foto's maar zijn nog niet op de pc gezet.
Ooh wat een mooie baby's zag ik voorbij komen!!! Stuk voor stuk prachtige kindjes! Ga zo ook even nog een foto posten van onze man @Blondie: Hier ook een mannetje met een enorm verstopte neus... Hij heeft echt moeite om aan de borst te drinken, moet voortdurend mijn tepel loslaten om een beetje te kunnen ademen Spoel nu zijn neusje met fysiologisch water maar lijkt hier niet echt te werken... Wat gebruik jij bij Regan? Alle tips zijn welkom! @Michele: Wow hele nacht doorgeslapen Wat flink zeg! Heb jij toch wel wat kunnen bijslapen. @Nachten: Hier komt Emeric nog om de 3u zowel overdag als 's nachts ben dan telkens 3kwartier tot 1u bezig met voeden, verluieren en terug in slaap krijgen dus met een beetje geluk kan ik dan 2uurtjes na elkaar slapen. Voel wel dat de nachten zwaarder worden voor mij, kan ook overdag bijna niet bijslapen kom daar gewoon niet toe ookal weet ik dat ik beter mijn huishouden even opzij laat liggen en enkele uurtjes zou moeten slapen... @Kilo's: Hier deze morgen nog eens gewogen en nog 1 kilo te veel Alle andere kilo's zijn we inmiddels kwijt Gaat goed zo! @Niki: Pijnlijk hé de stuwing! In het ziekenhuis brachten ze mij 2 luiers die ze nat hadden gemaakt en opgewarmd in de micro en deze werden dan op mijn borsten gelegd, beetje vreemd zicht maar wel heerlijk die warmte! Mischien kan je hier iets mee. @All: Weten jullie wanneer baby's hun definitieve kleur van oogjes krijgen? En wanneer lachen baby's bewust? Heb soms het gevoel dat Emeric echt al bewust lacht maar is dit niet heel erg vroeg? Morgen gaan we ontbijten in Ikea, kijk er echt naar uit Emeric word wakker dus ga snel nog even foto spammen en afsluiten (weet niet of ik deze foto al eens gepost had maar vind hem zo lief)
Wat een leuke en lieve foto's allemaal! @Niki: wat een kleine mooi poppetje inderdaad... in een heel leuk pakje. Die heb ik nog niet eerder ergens gespot. @alle mama's die de grote broer/zus al met de baby op de foto hebben gezet: dat ziet er zo lief en trots uit, dat wil ik ook. Ik aas nog op zo'n momentje. Vooralsnog is broerlief enkel geinteresseerd in de neus van zijn zusje. Probeert er steeds in te knijpen in de hoop dat ze zelf tuut-tuut zegt. Dat levert geen schattige plaatjes op. @Liedjepiedje: meid, wat goed dat je het hebt gedaan!! Daar is best wel een beetje durf voor nodig als je net moeder bent!! ik kan me voorstellen dat jij je voor jezelf misschien schuldig voelde. Maar als je het mij vraagt, echt nergens voor nodig! Lekker van genieten van zo'n aanbod/ buurvrouw!! Zou het zelfde hebben gedaan in jouw situatie.
Michele: lekker zeg zo'n nachtje doorslapen Jojo: ik spoel ook met fysiologisch water. en verder haal ik haar neusje leeg met zo'n neuspompje (Snottenvanger noem ik die ) Kleur van de oogjes kan geloof ik tot een jaar nog veranderen. En het eerste lachje komt zo rond de 6 weken. Leuke foto van Emeric Iosola: wow wat een mooie bos haar heeft Elisa. Inderdaad jammer dat Luca niet kijkt maar het is wel een lieve foto Juffie en Marjolein: ook al zo'n lieve foto's
Nog eentje om het af te leren Emeric met zijn zondagse outfit @Blondie: Werkt zo'n "snottenvanger" goed? Het rare is dat er eigenlijk geen snot uit zijn neusje komt zit precies allemaal vast ergens...
wat een mooie foto's allemaal! En ja, elisa heeft de haren echt van haar vader. Ze lijkt ook heel erg op een italiaantje terwijl je bij luca het noord europese ziet. Vind het heel leuk dat ik van allebei wat heb. Jongentje, meisje. Blond, donker. @pluutje, hahaha tuut-tuut. Ook lief van hem! @blondie, die neuspompje zijn goed ja! En dan eerst idd spoelen met fysiologisch water. @jojo, wat blondie zegt doen wij dus ook en als luca erg verkouden was gingen we ook aerosollen met fysiologish water. Wel zonde dat die kleintje nu al verkouden zijn, jammer genoeg is dat het nadeel van in de winter geboren worden..
@ Jojo: Snottenvanger werkt perfect! Ook als je het niet ziet, je trekt het vanzelf naar voren toe! J. haar neus was ook vreselijk verstopt paar week terug. Ook niet in het neusje zelf maar daarachter zegmaar in de bijholten. Ook daar heb ik het allemaal uitgetrokken. En ik had een neusspray voor baby's. Zo'n zoutoplossing-spray. Verder lekker vaak in bad, die warmte zorgt er ook voor dat de snottebellen loskomen. En een gesneden ui bij het bedje. @ Kleur van de ogen: Even een persoonlijke ervaring van mij. Vroeger had ik altijd blauw-grijze ogen (net als J. nu) en die van mij zijn pas op mijn 12e verandert in groene ogen! Dus kleurverandering van ogen kan ook nog later optreden
Wat een superskeetige foto's trouwens! en inderdaad heel leuk om het verschil te zien tussen de pasgeborenen en de "oudere" kindjes! @ Michelle: Wat super dat je zo'n goede nacht gedraaid hebt! Echt fijn! Maar lijkt me wel bizar wakker worden @ Liedjepiedje: Meis, wat ontzettend knap van je zeg! Heeft Z. Kiss-syndroom? Hoop dat de fysio helpt en dat ze er snel minder last van heeft!
Geweldig al die foto's! Matthijs is trouwens ook al verkouden maar grote broer heeft ook dikke snotte bellen dus was te verwachten Hier trouwens vanmiddag weer een flesje gegeven. Had gisteren 100 ml gekolfd uit 1 borst en dat gegeven. Ging schoon op en hij slaapt er nu alweer 3 uur op dus zal wel genoeg zijn
Hey ladys Zo ik heb ff lekker geshopt vanmiddag met Arjen.. al mopperend haha maar hij heeft toch lekker geslapen. Wat freubel dingentjes speelgoed en zelfs een broek en rokje.. Haha grappig idd.. Arjen al bijna 7 weken en de laatste nog maar 1 week of nog niet eens.. moet je nagaan.. @ Liedjepietje knap hoor dat je je rust hebt gepakt! En fijn dat er een oorzaak gevonden is hopelijk knapt het snel op! @ juffie Matthijs lijkt wel rossig? @ Echt schattige foto`s zeg! @ jojogirl Arjen lacht hier sinds zo`n 5 dagen.. Daarvoor zijn het vaak stuipjes.. maar misschien heb je wel een snelle! Arjen tiplt vanaf dag 1 al z`n hoofd op hij is heel sterk int zkh zeiden ze al we hopen voor jullie dat ie niet met alles zo vlug is haha Nou ik ga ff de andere spruit van t kdv afhalen.. weer een half uurtje heen rijden en een half uurtje terug.. lastig als je ze meeneemt naar je werk..
Ben jaloers.... hier nog steeds met moeite 40-60 ml per 2 borsten... Ik gan nu naar ons mam. Ze is jarig, en ze krijgt van ons het boek van Paula Oud, mijn kleinkind. Kennen jullie dat? Zo'n invulboekje. Ik had zelf ook de 9 maanden dagboek en nu het kraambezoek boek en babys eerste jaar.
Ja productie is hier wel genoeg. Geef ook maar 1 borst per keer maar als je dan ziet wat ik kolf per borst is dat ook niet zo gek. Dat boekje ken ik trouwens niet. Klinkt erg leuk!
dani: leuk even shoppen! heb nog even naar de foto gekeken en inderdaad dan lijkt het net of Matthijs rossig haar heeft. Hij heeft gewoon wat donker haar trouwens. Heel weinig dat wel
Frustrerend, he? Ik ken het gevoel, het liefst zou je de literpakken vol willen kolven, maar soms gaat dat gewoon niet zo snel of lukt het helemaal niet. Volgens mij duurt de opbouwfase zo'n 4 tot 6 weken, dus de productie kan nog toegaan nemen, want zolang ben je nog niet bezig, toch?. Mijn ervaring is dat dat ook best wel in sprongetjes ging. Dus een tijdje 20-30 ml per borst en ineens 40-50ml. Mocht bij jou de productie met kolven echt niet goed opgang komen, dus dat je eigenlijk meerder keren moet blijven kolven voor een voeding en je wilt heel graag bv blijven geven, zou je kunnen overwegen om met je lactatiekundige of huisarts het gebruik van Domperidon te bespreken. Ik wil je absoluut geen medicatie aanpraten, dus ik zou het ook altijd in overleg met de lactatiekundige of ha doen. Want het is een medicijn dat als bijwerking heeft dat het de melkproductie stimuleert, je kindje krijgt via de moedermelk dus wel iets binnen (maar zoals de onderzoeken nu uitwijzen, niet schadelijk voor de baby). Tot voor 1,5 jaar geleden kon je het ook nog zonder recept bij bijv. het Kruidvat kopen. Tegen alle verwachtingen in heb ik het nu bij S. niet nodig, bij mij is de productie in middels goed. Maar bij ons eerste kindje raakte ik op een gegeven moment zo gefrustreerd van het kolven en steeds maar een beetje (max. 50ml per borst), terwijl ik heel graag wilde. Het kolven ging mij op den duur echt heel erg tegen staan. Toen kreeg ik het advies om Domperidon te gaan slikken en ik heb daar wel heel veel baat bij gehad en heb uiteindelijk tot 6 maanden bijna volledig gekolfd. Maar je moet wel even zelf de afweging maken, want het is en blijft medicatie wat je slikt.
meiden even benieuwd naar jullie mening. Heb vandaag dus weer voor een draagdoek gekeken. Nu kwamen ze in de winkel met de draagzak van cybex als alternatief. Ik had hem nog nooit gezien en het idee dat elisa kan liggen lijkt me wel wat. Kennen jullie hem en hebben jullie er goede verhalen over gehoord?
@kolven, kolven alle mama's die bv geven? Ik heb nog niet gekolft en zie me dat de komende weken ook nog niet doen. Misschien later..
Wat een leuke foto's komen er weer voorbij! We hebben goed ons best gedaan als februarimama's Maar wat gaat het hard bij die kleintjes, er zit nu echt nog een heel verschil tussen de oudsten en de jongsten van ons clubje terwijl dat over een jaar waarschijnlijk niet meer te zien is Vandaag weer controle gehad van de VK door de VK die de bevalling heeft gedaan, was echt even leuk om na te praten. Het is echt zo'n gaaf mens! Kira is weer goedgekeurd, zit op 3010 gram bij een geboortegewicht van 3100 gram dus mama's melk doet het goed Alleen heeft ze net als Sim van Pluutje een kort tongriempje, dit belemmert haar (gelukkig) niet bij het happen maar kan voor de oekomst wel gevolgen hebben voor het praten (zoenen zei de VK mar dat vind mama niet zo erg ) dus volgende week woensdag mogen we even naar het ZH om het te laten klieven. Pluutje: heb jij er nog iets aan laten doen bij Sim? Heb Kira dus maar meteen aangemeld bij de zorgverzekering, heb die tarieven gezien van 1 van de dames hier die door het ZH gerekend worden