Ik heb vandaag bij de draagbieb een ergonomische draagzak geleend om te kijken of dit voor ons een passende oplossing is. Ik wil het liefst een doek maar dat ziet Sjallekeman absoluut niet zitten, hoop dat de Bondolino doet wat ik ervan verwacht..
wat een leuke foto's zeg en wat een knappe kinders.. ja zo'n nacht is wel raar dan ineens. vanavond krijgt ze om half 10 de laatste ben benieuwd dan.. ikzelf ben niet zo voor die snottentrekker dingen haha. vond het bij de andere kids al ondingen dus niet meer aangeschaft. ook word elize wat verkouden. dan word het dus een ui en neusspraytje. zal ook nog eens even spammen.
zat ook na te denken over de beco draagzak. Dames help! Ik kom er echt niet uit! @tongriempje,bij luca was ie ook te kort en hebben ze de 2e of 3e dag al doorgeknipt. Eventjes huilen en klaar.
@sjalleke ben trouwens ook erg benieuwd naar de bondolino. Op dit moment zou ik toch voor de beco of idd bondolino gaan. Trek toch meer naar draagzakken ipv doeken. En zou elisa er nu dan al in mogen?
@ Iosola, ik kolf idd ook, vind het fijn als dochterlief vast went aan de fles. En het schijnt dat ze het beste nieuwe dingen leren tussen 4-6 weken en je dan dus het beste aan de fles kunt laten wennen. Die draagdoeken/zakken die jij noemt heb ik geen ervaring mee. Ik heb zelf een draagdoek van ByKay ( Draagdoek.nl - ByKay draagdoeken :: ByKay Antraciet / Grijs mlee / Bloem Fuchsia ) daar kunnen ze vanaf de geboorte al in. @ Smartie, lijkt me erg frustrerend om zo weinig te kolven. Maar kolfopbrengst zegt niks over hoeveel je baby zelf uit de borst kan halen he. Vraag aan BV-moeders; hoeveel cc geven jullie meestal in een flesje/hoeveel drinkt je kindje uit een flesje? Ik had gister 110 cc aangeboden en daar dronk ze zo'n 90-100 cc van. Ze sliep daarna best lang! Is dat een normale hoeveelheid?
@ Draagzak: Ik heb hier van het weekend een draagdoek besteld! Een ByKay. Krijg hem morgen binnen, dus ben benieuwd! Manlief was er ook helemaal enthousiast over. Ik ben erg benieuwd, hij leek me heel makkelijk te knopen en te dragen! En een goede verdeling over schouders en rug waardoor ik hem met mijn rug en bekken goed kan gebruiken @ Sjalleke: Groot gelijk! Al heb ik van die hoge rekening niks teruggezien hoor Opgestuurd naar de zorgverzekering (heb haar inderdaad maar even snel aangemeld ) en ze hebben hem direct voor me betaald @ Boekjes Pauline oud: Hier ook het 9-maanden dagboek, kraambezoek-boek, mijn opgroeiboek! Vind ze erg leuk! @ Hier: Manlief is laat thuis... Heb k echt de balen van! Is hij vanmorgen om half 8 de deur uit gegaan en vanavond komt hij pas om twintig over 7 weer thuis... Belt ie op: "Anders moet je maar alleen gaan eten". Nou, daar heb ik dus écht geen zin in! Bah! Dan maar laat eten. (Met als gevolg dat ze van "Haribo" blij met me zijn want er zit alweer een hele zak met kersen&cola snoepjes in )
Wat een mooie foto's zag ik trouwens weer voorbij komen We hebben inderdaad allemaal goed ons best gedaan! Erg mooie kindjes hebben we op de wereld gezet!
MG2011 volgens mij geld het net al fv zon 150cc x lichaamsgewicht delen door de hoeveelheid voedingen..( 6 a 7 ) maar ja Bv mag op verzoek dus ze mogen zoveel drinken als ze willen. dus als ze dat drinkt is het toch goed? @ Ongesteld.. voor de gene die al weer ongi zijn de 1e x vloeiden jullie veel? of net zoal voor je zw schap? Ik vloei maar heel weinig.. wel genoeg om het menstruatie te noemen (denk ik) maar niet zoals voor de zw schap.. Ik laat nl vr spiraal zetten, en dat mag niet als je heel hetvig ongi bent.. dus hoop niet dat het nog komt.. want dan moet ik de afspraak weer verzetten.. Las iemand ie nog vloeide na 6 weken? Bij Jarno heb ik tot 8 weken gevloeid ook bij gyn gweest voor controle maar niks aan de hand.. komt vaker voor, maar wel goed om na te laten kijken. Nou ik ga relaxen!
Dani, thanx! Dan kom ik op ongeveer 93 cc (5 kilo en 8 voedingen) uit, dus klopt dan helemaal dat ze 90-100 cc op had Vroeg me gewoon even af wat "normaal" is om te drinken, dat sommetje voor FV was ik even kwijt.
iosola de beco butterfly hoor ik goede dingen over. Ik heb een doek, vind hem heel fijn maar manlief vind me net een afrika vrouwtje haha... Ik heb ook een BabyBungel (babybjorn) die is niet zo goed maar gebruik hem voor een kwartiertje ofzo om hem in slaap te krijgen. Voor advies over doeken en ergonomische draagzakken (en ook over borstvoeding en attachment paranting en samen slapen bijvoorbeeld) kan je je hier inschrijven als je wilt: www.dragen-en-voeden.nl
hier kramp 2uurtjes werr voorbij, aarme meid... hebben met bv kids hier savonds zo last van... daarna is lisa zo uitgeput, dat ze erg lang slaapt en ik har waker moet maken voor voeding...
Jojogirl88: heb je al bv in het neusje geprobeerd? Dat wil ook nog weleens helpen bij een verstopt neusje.
@Iosola: in de bondolino mogen ze vanaf de geboorte, zodra ik de zak binnen heb en geprobeerd zal ik mijn ervaring posten! En nu hoop ik dat Kira haar ritme van vandaag doorzet en weer minimaal 3 uurtjes gaat doorslapen en mama dus ook
Hoi meiden Jojo hou wel even je kleine man in de gaten, want Maartje begon ook zo en bleek dus het RS virus te zijn. Als hij er ook bij gaat hoesten enof benauwder wordt zou ik even voor de zekerheid langs de HA gaan Kolven Is hier een ramp, krijg er ook bijna niets uit met dat hand ding van Avent. Het is hier kwa productie ook met de dag verschillend de ene keer zit zze helemaal bom vol van 1 borst en de andere keer heeft ze nog veel honger na 2 borsten. Foto: super mooie en leuke fotos meiden Truste allemaal
Langer dan 6 uur tussen voeding vind ik te veeel. Voor har en voor mijn boobs pfff al sinds 19 uur krampjes....
@McGyver: zolang al krampjes? wat zielig! Volgens mij weet je dan zelf ook niet meer waar je het zoeken moet. Heeft ze je pink al aan gort gezogen? Hopelijk snel over, zodat je kan slapen. Trusten! Even snel een fotootje van Sim, 3,5 week.
Wat een scheetje die sim... ben naar beneden gegaan met lisa, kan manlief slapen en wordt grote broer niet wakker. IsNu het weer rustig met de krampjes, ligt bij mij, durf har bijna niet weg te leggen bang dat ze weer wakker wordt met krampjes... wacht nog ff en dan ga ik het proberen, kan moeilijk hele nacht blijven zitten zo
@ mcg,hopelijk slaap je nu. Al infacol of sab simplex geprobeerd? Hier zit er s nachts 5ubtussen de fles. Hij slaapt nu al 2dgn beter overdag in zn bedje. Verder nog steeds verkouden en hoesten.....pff Je hoort t slijm zitten,de ha zegt,t zit hoog en verder genoeg plasluiers ed dus moet vanzelf overgaan maar t is zo sneu voor hem en dan sta ik weer buiten... Toch eens langs om nogmaals te laten kijken,las dat bisolvon mag bij.zuigelingen maar om t.zo te geven bij zo'n kleintje......... En die neuspeer werkt hier goed,als je ziet wat we ermee uithalen........respect