Februari 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door debby82, 6 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    Hier ook weer even een berichtje, ik heb momenteel gewoon geen tijd om te reageren of terug te lezen.
    Sven is goed gegroeid, alles netje in verhouding. De nutrilon omneo doet zijn werk, het is een tevreden mannetje die gelukkig minder krampen heeft en weer goed kan poepen.

We gaan hier wel aan de slag met de voorkeurshouding van Sven, vanmiddag komt de fysio en volgende week langs de osteopaat. De afplatting van zijn hoofdje is al behoorlijk maar we zijn er snel bij dus hopelijk komt het allemaal goed. Maak me hier best zorgen over, zeker omdat ik er echt veel mee bezig ben en voor mijn gevoel er alles aan doe.

Gisteren had Sven echt een rotdag, wilde niet slapen en veel huilen zonder een oorzaak te vinden. Vervelend is dat doen, je kan er zo moedeloos van worden. Vandaag is het gewoon weer een rustig tevreden mannetje, raar hoor!!!!!!!

Zo, nu zijn jullie weer wat op de hoogte, sorry dat ik niet reageer op jullie allemaal. Ik denk aan jullie allemaal en hoop dat alles goed met jullie en de kleintjes gaat. Zodra het kan, zal ik weer meer meepraten.

2. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @sjalleke, ziet er leuk uit!

@smartie, wat zonde voor dr, even in de gaten houden. Misschien was het alleen gisteren en was ze een beetje uit dr doen.

@tassie, wat fijn dat sven zo goed gegroeid is!

Hier alvast wat speelgoed ingepakt. Wat hebben we al veel!!! Zit er aan te denken om een aantal knuffels naar de kerk ofzo te brengen.

3. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Kolfen: net de verzekering gebeld en alles omtrent lactatie-deskundige is vergoed en dus ook huren van zo een medela kolf.
    ik wil gewoon blijven borstvoeden maar wil ook dat ze een flesje accepteerd voor als ik een keer weg moet ofzo..dus wil er deze week nu de kraamhulp er nog is al mee beginnen. ook leuk voor papa.
    Nachten: de bevalling was in een nacht dus die hadden we al overgeslagen en de nachten daarna waren natuurlijk ook niet denderend. want hoe rustig ze overdag is,heeft ze s'avonds krampjes vanaf een uurtje of 9..uuuren lang de hele nacht.
    Gister begonnen ze al om 3 uur smiddags dus we hoopte dat ze het nu naar overdag had verplaatst..en dat was ook zo..heel fijn. zijn er om 21.30 in gegaan en ze is alleen maar wakker geworden voor elke 3 uur een voeding. en de borstvoeding spuit eruit dus na 10 min voeden was ik ook klaar!

stuwing en kraamtranen: stuwing vandaag op zn top denk ik..(dag 5). ze krijgt vandaag ook een hielprik. voel me overdag eigenlijk prima,zodra het donker wordt buiten wordt ik wat meer down..pff. Manlief is naar zn werk dus zit ik iig niet emo te wezen zonder hem..dat scheelt.

Probeer maar steeds tegen mezelf te zeggen dat iedereen last heeft van die hormonen na de bevalling en dat het heel normaal is.maar je wilt jezelf die gevoelens eigenlijk niet toestaan.

4. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Sjalleke: Ziet er heel leuk uit!

Smartie: ah zielig hoor. Hopenlijk gaat het vandaag beter!

Tassie: vervelend he een voorkeurshouding? Nathan had ook een hele erge voorkeurshouding. fysio hielp hier eigenlijk niet. Osteopaat wel maar dat was eigenlijk al te laat. Nathan heeft dus een helm gehad voor zijn afplatting. Hoop dat dat bij jullie niet nodig is. maar als je nog vragen hebt, hoor ik het wel;)

Niki: Na de geboorte van Nathan heb ik me ook wel schuldig gevoeld dat ik niet op een roze wolk zat, terwijl ik dat voor mijn gevoel wel moest zijn. Kraamtranen en het niet zitten op een roze wolk lijkt toch wel een soort taboe ofzo.. Hoor je vriendinnen enz nooit over. Daarom zo fijn dat je het hier van je af kunt schrijven!
    Had er nu ook rekening mee gehouden maar na de geboorte van Matthijs eigenlijk geen last van gehad. Misschien omdat het allemaal wat minder onbekend was?

5. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    ok ik kom er gewoon echt niet uit.
    vind de beco butterfly mooier als de bondolino, maar de bondolino lijkt mij net iets beter voor deze weken, met nadruk op weken...

sorry voor mijn gezeur dames...

6. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    lastig inderdaad. Als die laatste alleen voor deze eerste weken beter is zou ik voor de mooiste gaan.

7. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Ik ook even spammen...

8. smartie1980

Nog 1. Hoe zoet kun je zijn! Dit is wel na een paar uur spoken midden in de nacht, maar uiteindelijk toch lief gaan slapen...

9. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Wat een lieve foto :D

10. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Hier ook ff onze kleine spammen

Alles gaat hier steeds beter, onze kleine heeft eindelijk meer nachtritme te pakken, dus we slapen steeds beter. Ben zelf ook veel meer opgeknapt, slaaptekort kan je echt nekken, pff!

En wat sommigen hier omschrijven dat het niet 1 en al roze wolk is, maar ook af en toe zwaar, ik herken het ook hoor, gaat nu steeds wat beter, maar ik heb best wat tranen gelaten (en soms nog hoor) en ook weleens beklemmend gevoel gehad van: ojee, is dit het nu? Ben ik hier wel voor gemaakt? Maar vergeet ook niet hoeveel hormonen je nog in je lichaam hebt, dit in combi met slaaptekort en het toch ook wel wennen ( kind is toch levensveranderend). Ik hoor in ieder geval om mij heen dat vaak de eerste periode het zwaarst is, je moet zelf toch ook schakelen.
    Dat staat trouwens los van het feit dat ik haar nooit meer kan missen en geen spijt heb dat ze er is, integendeel, maarja, ik ben ook maar een mens ;)

Vandaag trouwens even met CB gebeld, ze krijgt nu 7 flesvoedingen van 100 cc, maar die heeft ze vaak al met 5 minuten op ( al laat ze soms wel een restje staan)! Ze lijkt er niet echt last van te hebben, maar het is wel erg snel. Ze heeft Difrax flesje met s-speen, dus is al de kleinste speen. Dus maar wat meer pauzes nemen tussendoor. Ze heeft trouwens wel veel moeite vaak met boertje laten, die komt soms helemaal niet. Maar dan kan je je klok erop zetten dat ze na een tijdje in bed toch last krijgt en gaat jengelen en alsnog een boertje moet laten / wat lucht kwijt moet. Herkenbaar???

11. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    en nog 1

12. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    suzannes heel herkenbaar van t flesje binnen 5 min leeg, tenminste de eerste dagen dat aaron geboren was.. zijn daarom begonnen met de johannesbroodpitmeel, dan moet ie er wat meer moeite voor doen om t eruit te krijgen.

13. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    wat een schatjes weer! De februari 2011 (en begin maart;)) zijn toch wel hele knappe kindjes hoor:D Hebben we goed gedaan met zijn allen.

boertje laten: Matthijs laat niet altijd een boertje. Maar heeft er wel last van als het niet lukt. Slikken en melk teruggeven.

Hier net contact gehad met mijn directeur over ouderschapsverlof. Zoals het er nu naar uit ziet ga ik na de mei vakantie tot de zomervakantie 3 dagen werken en dan na de zomervakantie 4. uiteindelijk zal het weer fulltime werken worden maar dit is wel een heel fijn vooruitzicht:)

14. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @juffie, mooi geregeld zo! Kan je langzaamaan er weer in komen

wat een mooie kindjes hier!!

15. smartie1980

Ik kan natuurlijk neit blijven spammen, maar voor wie het leuk vindt, heb ook fotos in een fotoalbum staan, in mijn profiel.

16. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie foto's weer zeg!

@ Smartie, die foto in je album dat Lynn in de tummytub zit vind ik echt geweldig!!! Echt eentje om in te lijsten!

17. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    smartie: mooie foto's in je album. Ook de foto's van je bevalling. Heel bijzonder om te zien..

18. smartie1980

19. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jep!! Ik dacht even een kind te hebben dat ook geen boeren laat na haar flesje... Soms loop ik wel 10 minuten met haar op zonder enig resultaat. Maar zodra ze even ligt gaat ze piepen, en als je haar dan oppakt dan volgt er een boer, die is alles behalve damesachtig!:$ (ik heb het aanmeldingsformulier voor Dames in de dop alsvast gedownload)
    Maar ik heb nu de truc: ik neem haar op schoot en laat haar zakken tot een soort van ligstand en dan breng ik haar langzaam overeind net zo ver tot ze iets voor overhelt. Mijn ene hand op haar rug en de andere ondersteund haar borstkas. Soms wel een paar keer en dan komen er meestal 3 kleine boertjes (die anders kennelijk die ene grote boer zouden zijn geworden)... en daarna gaat ze hikken.
    Maar S. over de schouder leggen, zachtjes op de rug of onder de billen kloppen of als een dronken kameel met d'r door de kamer hobbelen werkt hier dus niet.

@Niki: jouw gevoelens zijn heel normaal!! Geloof me, net zo normaal als de mijne!
    Er is, net als Juffie zegt, een soort ongeschreven regel dat zegt dat je je heel gelukkig moet voelen na je bevalling, dat het allemaal zo volmaakt en geweldig is. Over negatieve gevoelens praten we niet. (... net als het poepen tijdens en het overgeven voor de bevalling)
    Ik zeg heel eerlijk, ik ken persoonlijk jouw gevoelens van down zijn niet, de overdaad aan hormonen in mijn lichaam maken van mij een gelukkig mens. Ik voel mij eenmaal 24 uur gelukkig, een gevoel dat overigens helemaal los staat van mijn baby!
    Bij mijn eerste zwangerschap heeft de juf van de puf-club ons heel erg voorbereid dat de kraamtijd voor vele helemaal geen roze-wolk-hapening is. En dat het heel normaal is als je je niet gelukkig voelt.
    Voor mij was dat een openbaring, dacht ik even: wat de f*ck, dat heeft de natuur toch gewoon zo geregeld dat je automatisch gelukkig bent en je verbonden voelt met je kind... Nee, dat moet groeien!
    Hoewel ik mij dus heel goed in mijn vel voel zitten, had ik, en misschien herken jij je hier weer helemaal niet in, geen of weinig gevoelens voor mijn beide kindjes in het begin. En toch voelde ik mij helemaal happy. Alleen ik voelde mij totaal niet verbonden (wel verantwoordelijk), en vond ze ook nog eens spuug en spuug lelijk. Ik had niks met ze. Maar juist door die voorbereiding van de juf van de puf-club, wel het volle vertrouwen dat het allemaal wel goed zou komen en dat mijn gevoelens zoals ik die op dat moment voelde (of ontbreken daarvan) heel normaal zijn. Mijn zoontje heb ik na geboorte ook nauwelijks vast gehouden, ik had daar helemaal geen behoefte aan. Ondanks gepush i.v.m. de borstvoeding die opgang zou moeten komen, etc., heb ik niks geforceerd en gezegd dat ik wilde dat mijn vriend (de trotse papa) de baby ging kangaroe-en. Dus mijn zoontje heeft de eerste uren na zijn geboorte heerlijk bij zijn vader gelegen, zonder dat ik mij een ontaarde moeder voelde.
    Het echte gevoel van verbondenheid heeft enkele weken geduurd,bij S. begint het nu een beetje te komen, het echte moeder voelen misschien wel bijna een jaar. Maar ik heb nooit getwijfeld of dat wat ik voelde abnormaal zou zijn.

Ik weet niet of je wat aan mijn verhaal hebt, omdat het niet hetzelfde is als waar jij nu tegen aanloopt. Maar wat ik je eigenlijk mee wil geven: twijfel niet aan of jij nu de enige bent die ongeschreven wet niet onderschrijft. Jij bent heel normaal, je gevoelens zijn heel normaal!! Geloof in en vertrouw op jezelf, het heeft echt tijd nodig om te groeien.

... sorry voor de lap met tekst!

20. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @foto's, jee wat een schatjes allemaal hoor!!!

@marjolein, ik hoorde vandaag dat na 6 weken je geen helder rood bloed meer mag verliezen, wel wat oud bloed.

Deel Deze Pagina