Wow, ik dacht even snel op iets te reageren en dan weer verder te lezen....moet ik gewoon nog 6 pagina's. Dan maar eerst even lezen. Of toch niet want dochterlief heeft de koffiebak laten vallen, dus ik moet even zuigen..
@Smartie: super leuke foto's! Ook die foto's van de keizersnee vind ik heel mooi en bijzonder om te zien. En die man in de blauwe regenjas, rechtsachter, is een bekende van je?? De foto van Lynn in de tummy is echt een potientieeltje voor baby van de maand!!! @Patje: hier wordt enkel nog stofgezogen als er luidkeels het liedje wordt gezongen van sesamstraat Arie mijn kanarie die fluit tegen stofzuiger geluid...
Veel om op iedereen te reageren, dus dan maar even wat over de gang van zaken hier. Ik heb morgen nog een dag extra kraamzorg ivm mijn benauwdheid. Het gaat nu al een heel stuk beter maar ben blij dat ik morgen nog een dag extra heb. Vandaag heb ik heel veel buikpijn, had bijna geen bloedverlies vandaag, maar net wel weer ineens veel en mega krampen onder in mijn buik. Ik heb net maar even een paracetamolletje genomen. Met Job gaat het goed, maar hij groeit nog niet, hij is nu 3 dagen op hetzelfde gewicht. Morgen nog een keer wegen en als hij niet is gegroeid dan komt de vk zondag om ook nog een keer te wegen. Maak me er niet teveel zorgen over want hij drinkt goed, plast en poept veel dus hij gaat vast volgende week heel hard groeien.
Speciaal voor Patje: YouTube - Arie mijn Kanarie (Dutch Sesame Street) Dta zuigt toch een stukje prettiger
pluutje: lief van je..geeft me het gevoel dat ik niet de enige ben ja. ik zit ook altijd erg goed in mn vel en heb de hele zwangerschap geen last gehad van hormonen. en nu overdag is er ook niet veel aan de hand. maar vanaf een uurtje of 5 krijg ik dat gevoel..beetje angstig gevoel voor wat de nacht gaat brengen en bang dat ze weer lang gaat huilen door de krampjes..pff qua verbondenheid met de kleine enzo en het moederschap etc is niks aan de hand want ik ben dolverliefd op mn meisje en vind het helemaal geweldig. tis meer zo een down gevoel wat ik s'avonds krijg onder invloed van moeheid en hormonen.
@ Pluutje, thanks voor de tip, ik ga hem eens toepassen! @ Niki, dat onrustige begin van de avond herkenbaar, ik wordt dan ook altijd een beetje nerveus voor de nacht, gezien we in het begin echt behoorlijk wat rotnachten hebben gehad, ook al gaat dat nu beter, ik blijf nog steeds wat zenuwachtig voor de nachten en dan voel je je sneller down ja!
Goed gezegd/geschreven pluutje. Ik wilde het steeds doen maar op de foon met een lap tekst is niet handig. Mijn idee; ik had wel gelijk dat gevoel van ze zijn van mij etc. maar wilde meer aangeven dat er idd overal aan wordt gegeven dat je op een roze wolk moet zitten, het is allemaal zo mooi blablabla, de gebroken nachten zijn niet erg als je je kleintje ziet. Nou J. is een schatje maar ik ben ook wel gesteld op mijn nachtrust bijv. Tuurlijk is dat aan het begin zo maar om maar een voorbeeldje te noemen. En mensen durven haast niet toe te geven dat sommige dingen wat minder mooi, fijn of leuk zijn en dat is jammer want eigenlijk is het heel menselijk en normaal. En helemaal als je het zelf een keer hebt meegemaakt/ervaren dan kun je er nog weer beter over meepraten en inleven. Het verschilt natuurlijk per persoon, de een heeft meer "last" van dit en de ander van dat. Maar lekker hier over kletsen, scheelt toch vaak als je je hart kunt luchten en soms hoort dat anderen het net zo ervaren. Nou beetje wazig verhaal misschien maar goed. Ik ga me maar eens ff mn fietsbroekje met zeem opduikelen en dan zit ik om 20:00 op de spinningfiets en kan ik morgen w.s niet meer lopen haha. Oja, ben weeeeeeeeer met J. naar de ha geweest, had een vervangster. Maar het zat los, longen klonken helemaal schoon en heel vervelend maar zo was het en moet een keer overgaan en moest me maar niet teveel zorgen maken. Nou ik weet wel waar ik op moet letten dus dat hou ik maar in de gaten en we wachten wel af.
@ dames die deze week voor het eerst alleen waren met hun kleintje(s), hoe is het jullie afgegaan? @ Slechte nachten, bij T. & bij J. de eerste week, anderhalve week ook verrotte nachten gehad, die kleintjes moeten ook een beetje wennen aan dit leven en hun draai vinden. JE hoort/leest het wel vaker dat de eerste periode onrustig is. En voor de krampjes bijv. infacol gebruiken? OF een lekkere warme pittenzak. Die krampjes moeten ze afschaffen, rotdingen, ze huilen dan zo sneu. Een virtuele knuffel voor iedereen die het kan en wil gebruiken vanuit de 8erhoek.
Dank je wel! Ja, haha, dat is Smartieman. Lekker herkenbaar in beeld he! Vind de fotos ook heel bijzonder, vooral omdat ik het xelf niet lie heb gezien (lag achter scherm, maar dat hoef ik vast niet uit te leggen). Als ik ze yhuis inzoom, zie je zo mooi dat de billen eerst geboren worden, en haar hoofd en voeten nog lekker warm in mijn buik zitten. En toch best nette fotos niet? Volgens mij geen flauvallende mensen vanwege vieze operatietaferelen. Ik heb al een foto ingestuurd (mijn avator)
SPOED ADVIES GEVRAAGD. Wij wilden net bij Lynn snot weghalen met peertje en trokken een snotsliert bloed naar voren. Is dit 'bloedneusje' onschuldig, zoals bij volwassenen of kan het kwaad?
Heb geen idee, anders bel je de ha-post voor de zekerheid even als je je zorgen maakt? He, de smileys doen het niet....
Smartie, geen flauw idee of dit onschuldig is. Ik zou gokken dat het mogelijk bloed/slijm afkomstig uit een van de holtes is, en dat zou kunnen duiden op mogelijk een ontsteking in een van de holtes. Of dat ernstig is of kwaad kan bij zo'n kleintje weet ik echt niet. Ik zou anders morgen even bellen met de ha. Ik ben trouwens best huiverig voor zo'n peertje (ik heb hem in het begin ook gebruikt). Maar je zuigt naar verhouding met best wel veel kracht het neusje inclusief de holtes leeg. Best interessant wat je allemaal 'scoort', maar of het echt zo goed is... Wij hadden wat jij beschrijft een paar maanden geleden met de oudste, toen 18 maanden. Was ook erg verkouden, maar verder niet ziek van. Daar kwam een snottebel uit zijn neus, dus wij pakken een tissue, maar achter de snottebel kwam een hele lange slijm/bloeddraad. Mega groot, kon hem zo (sorry voor de mensen die nu lekker aan het eten zijn) er uit trekken. Echt een vlies met boeld en snot, het leek wel een mini placenta zo groot. Maar hij had er verder geen last van. Dus wij hebben verder geen contact gezocht met ha. belangrijkste criteria die ik altijd aanhoud bij een baby: drink ze goed, reageert ze alert, wordt ze goed wakker.
Sjalleke: leuk zeg! Tassie: balen van de voorkeurshouding van Sven. Maar je onderneemt al alle actie die er te nemen valt. Rodey heeft dat ook en ook osteopaat en fysio gehad. Volgens fysio zou hij geen helmpje hoeven dus hebben we dat niet gedaan. Nu heb ik spijt want hij heeft wel degelijk een vrij aanwezige afplatting van zijn hoofd aan de rechterkant. Nu vallen zijn haren daar overheen maar als hij later zijn haren zou willen milimeteren dan valt dat op. Misschien een tip voor Sven, maar ik hoop dat het goed komt en een helmpje niet nodig is. Iosola: lastig he dat draagdoekendilemma Smartie: aaaah wat liefff. Geen idee of het kwaad kan, gewoon ff HAP bellen als je het niet vertrouwd hoor. Deesdees: ha, hoe is het met Luca Suzannes: mooie foto Het niet boeren is hier wel herkenbaar. Regan boert niet. Maar zij heeft er daarna geen last van. Dus dan drinkt ze denk ik toch wel iets te snel. Heb je al een 1 2 3 speen geprobeerd? die hebben ze ook van difrax. Juffie: vanaf wanneer moet je dan weer fulltime gaan werken. Rins: hoe was het spinnen? En succes met de spierpijn Ik heb trouwens ook extra vrij geregeld op mijn werk Moet nu in mei beginnen ( 2 dagen per wk op contract) maar neem in mei en juni 8 uur verlof op. Dus werk dan lekker maar 1 dag, en dan vanaf juli weer 2 dagen. Dan hoeft Regan ook pas vanaf juli naar het KDV. Sowieso luxe voor mij want vorig jaar heb ik eigenlijk het hele jaar 3 dagen gewerkt.
Hey @ Smartie.. even in de gaten houden en bij onzekerheid gewoon ff bellen voor advies! Mooie foto`s ook van de bevalling.. wat veel mensen he @ Krampjes.. we hebben alles al geprobeerd.. knap iemand die nog met iets nieuws komt.. kreeg nog 1 tip van CB: kinder fysiotherapeut speciale techniek heeft die zodat je t buikje aanspant en t anusje ontspant zodat de poep er beter uit komt.. Het lijkt vandaag al beter te gaan YES! * afkloppen* @ Difrax fles ging bij ons ook veeel te snel vandaag dr brown @ Pluutje hier ook ff in de lighouding en dan weer rechtop dan komt er vaak een boer. Wat je beschrijft idd je hand op borstkastje en iets voorover en met de andere kloppen werkt hier heel erg goed. Als je je kindje neerlegt danverzameld al de lucht zich bij elkaar en dan rechtop tja.. dan komt de lucht.. zo net pestvoer soms hihi @ nachten.. hier wel lekker! mogen echt niet klagen.. 22:00 - 3:30 - 8:45 a 9:00! Morgen moet ik naar de huisarts voor spiraal.. iemand ervaring met het inbrengen? schijnt toch wel pijnlijk te zijn!?? brr.. Manlief is weer (nogsteeds) ziek thuis al vanaf dec aant kwakkelen en ze kunnen niet vinden wat het is.. Begon met voorhoofdholte onsteking ab kuur sloeg niet aan toen een hele zware.. week daarna uitslag overal en opgezette klieren in hals en liezen.. Bloedgeprikt onstekingswaarde en leverwaarden erg hoog.. Nog een keer geprikt en ontstekingswaardes zakken lever blijft hoog. Echo gemaakt van lever, nieren en mild.. niks gevonden Leverwaarde blijft hoog en erg moe.. dachten ziekte van pfeiffer heeft ie al gehad.. meerdere varianten.. maar nee dit heeft ie niet.. Doorgestuurd naar internist.. maandag geweest ECG gemaakt foto van hart en longen en hoofd en bloed geprikt.. Nu werd ie di dus weer heel ziek.. misselijk, moe en z`n lichaam doet zeer en blijft last van z`n mild houden.. (alvanaf dec) Dat ik lag te bevallen zat hij naast me met hoge koorts. Dus ik heeeeel erg boos :x ook mede door hormonen opgebeld dat ik NU de uitslag wil dat dit zo niet kan.. ja mevr de arts belt u wel terug (na veel zeuren en boze woorden) en wat denk je... nee hoor die zak heeft mooi niet gebeld!!! morgen de huisarts erachteraan.. word hier moe en onzeker van..
haaa dames.. zo daar ben ik weer.. kom ttijd te kord.. dacht toch even hier vermelden, dat de dip de laatste dagen erg is geweest..(denk idd hormonen die eruit moeten) daarbij draait mn hoofd er vol van allerlei onzinnigheden waar je je dan druk over maak.. vanmorgen ook erg.. gelukkig met mn ma gepraat en manlief natuulrijk.. maar eigenlijk sinds vandaag voel ik me wel beter. naar mijn idee gaat t de goede kant op.. kan mn draai slecht vinden, en k moet gewoon aan leuke en positieve dingen denken. maar k heb een planning gemaakt op papier en zie dan wel in hoe k het allemaal ga en moet doen.. komt wel goed!.. wel heb ik volgende week afspraak bij de dokter. ik had de afspraak vanmorge gemaakt (tijdens de dip, en nu heb ik zo iets k stel me aan had ik maar niet gebeld.. maar goed maybe toch ff beter..) k kan ook langzaamaan genieten, ondanks er allicht iets overdag gebeurd waardoor t weer even minder is.. maar t gaat de goede kant op.. k kan dingen vergeten en genieten! dat kon ik dus gister totaal niet. mn dochtertje is vandaag bij schoonma geweest. alleen dus zoontje lief en mirjamw thuis en dat ging super. af en toe wel waarschuw natuurlijk waar je jezelf niet prettig bij voelt.. maar hoort er ook bij.. er moet wat meer structuur hier kmoen en daar gaan we aan werken k heb alleen niet heel veel tijd over om even op internet te zitten, dit kan s avonds en evt s middags kan ik het proberen.. zodra t gaat kom ik gezellig kletsen uiteraard.. maar de kindjes verdienen ook aandacht verder gaat t met iedereen goed?
ja idd vind ik ook wel grappig... kunnen we evt tips uitwisselen haha.. lukt t jou aardig de draai te vinden? heb jij nog veel tijd voor jezelf... k weet datk wat makkelijke moe worden kwa huishouding ens.. dat doe ik gewoon te strak en erg veel als ik zo om me heen hoor..
Kilo's k ben nu bijna 10 kilo onder startgewicht bij zwangerschap....en t zakt nog steeds...op zich wel heerlijk