Februari 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door debby82, 6 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Sudocrem smeer ik al als een gek.
    Maar het wordt niet echt beter :(

Hoorde inderdaad ook van die zarqa gehoord, misschien dat eens proberen.

Heb echt medelijden met mijn meisje, het is zo zielig.

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Oooh ik zie trouwens dat de eindstand 20 jongens en 17 meiden is. De jongens hebben dus gewonnen in februari.

3. McGyver

McGyver Niet meer actief

kan best na 10 min al vol zitten als je zoveel voeding hebt.

dames met vragen over bv op t forum is ook lactatiekundige, niet zomaar stoppen, zij kan je vragen beantwoorden en advies geven...

(ps nog reacties in t vorige forum...)

4. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Ik zie dat we over zijn!!!
    Ga later even verder lezen...

5. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Zo ook het nieuwe topic gevonden!

Bv: Matthijs drinkt ook regelmatig maar 10 minuten ofzo. Verschoon hem dan tussendoor en probeer het dan nog een keer. Meestal wil hij dan nog wel wat meer drinken. Geef ook maar 1 borst per keer.

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mcg hier ook een speen hoor. Volgens de kraamverzorgster kon dat na de eerste week helemaal geen kwaad en ik geef hem meestal na een voeding. Soms als Sam snel heeft gedronken of buikkramp heeft dan wil hij alleen nog zuigen.

Eet- en drinkwoede: hier ook. Ik eet/snoep best veel. Ik blijf wel op gewicht maar ik moet er echt nog minimaal 7 kilo af (eigelijk wel 30 maar 7 kilo en dan heb ik het gewicht voor de zwangerschap). Dus vanaf volgende week ga ik een beetje opletten. Niet dieten maar gewoon opletten. Deze week wil ik nog een beetje genieten van alles wat er tijdens de zwangerschap niet mocht.

Meiden die borstvoeding geven: drinken jullie alcohol? Heb een artikel gelezen op borstvoeding.com dat het zowieso niet uitmaakt als je 3 uur tussen het glas en een voeding laat want dan is de alcohol je lichaam al uit en het zou zowieso niet veel uitmaken voor je kindje als je max 7 glazen zou hebben gedronken en je het niet regelmatig doet...
    nou drink ik helemaal niet zoveel maar heb gisteren wel een half glaasje wijn gedronken (en er dus 3 uur tussen gelaten). Hoe doen jullie dit?

7. McGyver

McGyver Niet meer actief

@deb ik drink sowieso nauwelijks alcohol. dus kan je er niet mee helpen, heb het het alfgelopen jaar ook niet gemist dus blijf er gewoon vanaf...

thanx voor je speenuitleg...

lisa dus maar max 1 keer per dag, per 1,5 dag ontlasting, maar heeft daar wel uren voor ze poept al last van.... echt zielig..
    herkenbaar bij iemand? tips?

8. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    heb jullie ook weer gevonden, raar om weer een hoofdstuk af te sluiten.
    Ik lees straks even bij, nu even knuffelen en de laptop aan de stroom hangen.

9. McGyver

McGyver Niet meer actief

10. patrien

patrien Niet meer actief

dag dames,

hier een uit de oude doos...haha...nee zonder gekheid, ik kletste (niet zo heel vaak) mee met de febr. bevallingslijst maar door alle gekte hier ben ik de laatste 2 maanden niet meer actief geweest.
    we zijn 23 febr trotse ouders geworden van een meisje iris, een klein prulleke van 47 cm en 3356 gr. geboren in het ziekenhuis. het gekke was dat we pas 1 1/2 week in ons verbouwde huisje woonden toen ze zich aankondigde.
    we zijn de laatste maanden als een gek aan de gang geweest om in ons huisje te kunnen als de kleine geboren werd en dat is ons dus gelukt (met veel hulp).
    heb nu weer meer "vrije" tijd gekregen om hier mee te kletsen en wil me dus graag bij jullie aansluiten.

las dat er iemand was waarbij de kleine last had van schralle billen (uitslag) wat hier heel goed helpt is bepanten, vandaag smeren, morgen weg.

verder wil ik natuurlijk iedereen feliciteren met de geboorte van de kleintjes.

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hoi toontje! gefeliciteerd en ik zou zeggen zet jezelf op de lijst!

12. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Luca heeft hier ook veel last van, ik smeer nu veelal bepanthen op zijn billen en merk dat dit beter zijn werk doet dan de sudocreme.

13. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @trishka, ik hoop dat Aaron snel weer opknapt.

@toontje, welcome back...

@alcohol ( en medicijnen), iemand vroeg naar alcohol bij borstvoeding, nou geef ik flesvoeding, maar ik vergeet steeds dat ik weer alcohol mag. Afgelopen zaterdag voor het eerst weer 1 glas wijn gedronken en sindsdien weer niks.
    Nou is dat niet zo'n ramp, maar ik vergeet ook steeds dat ik weer alle medicijnen mag. Had al een paar dagen keelpijn voor ik me realiseerde dat ik nu weer gewoon keeltabletten mag slikken :).

@slapen, de kleine man slaapt vandaag echt veel. Hij zal het wel nodig hebben. Ben alleen bang dat hij vannacht slecht slaapt...

14. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey

ff een snelle reactie

Blondi thnx!

heupjes hier ook een echo omdat ik vroeger heupdisfractie heb gehad.. 7 mnd in beugels gelegen.. halverwege mei ivm 3 weken te vroeg geboren.. dit tellen ze r dan weer bij op omdat het metn va nde heupjes erg nauw komt!

Ik duik m`n bed in.. manlief doet de laatste fles. Mannetje is heel erg onrustig wil alleen op schoot slapen..

xx

15. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    he meiden,

Hier even een klein berichtje. vannacht om 03.44 in drie en half uur tijd is Liv Jools geboren. Ze is 3400 gram en 50 cm. Naar t ziekenhuis had niet veel zin meer dus ben thuis bevallen. Wel ineens heel snel na de geboorte 1 liter bloed verloren dus snel 2 prikken in het been en de vk had bijna de ambulance gebeld maar toen werd t net minder..later hele bevallingsverhaal.

16. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Niki: Wow meid dat is snel gegaan:$ Wel erg heftig geloof ik? Nog eens gefeliciteerd;)

@All: Bedankt meiden voor de reacties! Emeric heeft net gegeten en heeft nu weer de 2 borsten gedronken en langs elke kant weer 10min dus ben weer even gerust:)
    Heb nu ook geprobeerd om voor het voeden de melk al een beetje uit mijn borst te masseren en in een potje op te vangen, had toch al heel erg snel 40cc en hierna kon Emeric toch iets rustiger drinken, melk kwam soms nog erg snel maar hij maakte zich eens niet boos wat ook al een hoop scheelt:)
    De tips die werden gegeven gaan we hier zeker proberen!
    Denk trouwens wel dat hij voldoende bijkomt, was vorige week 200gram bijgekomen op 1week tijd dus hoop dat het nog steeds zo goed gaat.

@Blondie: Weet niet of deze zalf bij jullie te koop is maar ik gebruik altijd 'Inotiol' is een zalf die al jaren gebruikt word echt eentje uit de oude doos maar werkt echt heel erg goed!
    Hopelijk zijn Regan haar billetjes snel weer wat beter!

@Debby: Drink zelf ook geen alcohol maar heb ook al gelezen dat je best een glaasje drinkt net na een voeding, zou 3u later alweer bijna uit je lichaam moeten zijn.

@Toontje: Welkom en gefeliciteerd!

@Mcgyver: Oooh wat een lief knuffelpopje:)

@Speentje: Emeric heeft ook een speentje, wou zichzelf altijd in slaap zuigen aan de borst nu met het speentje is het wel veel beter moeten enkel zoals Ray ookal zei wat vaker naar zijn bedje gaan omdat de speen uit zijn mondje is gevallen.
    Geven ook heel bewust een speen omdat Emeric zijn duimpje anders neemt;) Ben vroeger zelf een enorme duimer geweest (tot ongeveer 13-14jaar:)) en omdat ik uit ervaring weet hoe moeilijk dit af te leren is geven we toch de voorkeur aan een speen.

@Ga nu beetje slapen Emeric slaapt ook dus moeten ervan profiteren;)
    Tot morgen!

17. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Dag mama's!!!!
    Thnx voor alle felicitaties :)

Ben al tig keer aan een berichtje begonnen maar onze dochter is zeer veeleisend :D
    Dus nu even heel kort laten weten dat we het goed met ons gaat!

En uiteindelijk toch noog voorgegaan door Niki, GEFELICITEERD!!!

18. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Ik zag dat we de maand officieel hebben afgesloten!

Niki en Sjalleke; Van harte gefeliciteerd met jullie dochters!

Hier alles goed, beetje druk nu ineens met 2 kids, dus lees meer mee dan schrijven, probeer binnekort weer even goed te reageren!

19. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Hai, ik ben ook bij de nieuwe topic!

Lynn heeft het vandaag eigenlijk heel goed gedaan!!
    Ze is lekker in badje geweest. Daarna goed gebruld bij het afdrogen (is natuurlijk heel koud in eens uit bad). Verder heeft ze niet veel gehuild, alleen bij honger, vieze luier, etc.
    We hebben lekker gewandeld! Voor het eerst. Waren wel al met haar naar de winkel ed. gegaan, ook met de wandelwagen, maar nu écht wezen wandelen. Heerlijk.
    Ze is ook lekker gaan slapen, zo goed! Kan er echt van genieten, als ze zo lief is. Wat een lekker mopke! En ze heeft even in het wippertje gezeten. Zo cute!

McG, leuk popje zeg! Lekker om mee te tutten.

Debby, ik drink eigenlijk nooit alcohol. Maar de kraam zei dat 1 glaasje mag, meteen na de voeding. (Geen 7 wat ik hier lees, maar dat is wat onze kraam zei). En hier komt Lynn ook wel eens na 2 uur.

Keelpastilles: weet niet of je BV geeft? Strepsils mogen bijv niet bij bv.

20. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    hey meiden, niki en sjalleke van harte meiden lekker genieten eindelijk nu!!!!

en een nieuw topic. we zijn allen bevallen... heerlijk:D:D.

heb vraagje. ik ben nu 10mnd gestopt met roken voor de zwangerschap toen enzo ook. en hier in huis word niet gerookt ook ivm haar.. maar hoe doen jullie dat als je op visite gaat en t blauw vd rook ziet. of er velen roken.. je kunt een ander niet verplichten om niet te roken in hun eigen huis..

heb steeds t idee dat ik overal elize boven moet leggen zodat ze nog in redelijk schone lucht licht.. en hoe doe je dat als het dichtbij familie is. waarbij ze met 5en tegelijk in kleine ruimte roken.. :S... kunt niet zeggen ik kom niet meer. vind het een beetje moeilijk.

Deel Deze Pagina