mcg ik heb het aantal voedingen en de tijd per borst eigelijk nooit bijgehouden... wist niet eens dat het moest. Ja in het ziekenhuis mocht hij max 10 minuten drinken en dan een flesje maar thuis heb ik dat gelijk eruit gegooid. Ik denk dat ik op 7 voedingen per dag zit (of 8?) maar tellen doe ik het niet. En hoe lang hij drinkt is eigelijk ook niet echt belangrijk toch? De ene keer drinkt hij veel in weinig tijd of andersom... ach in de natuur hadden ze ook geen horloges denk ik dan maar ananas wow wat een luxe tijden zeg! Balen van je striemen... Hier zit mijn buik echt helemaal onder. Het is echt heel lelijk... 1e menstruatie duurt meestal wel langer maar 2 weken is wel erg lang. Weet je zeker dat je nu al weer ongesteld bent? Gaf je geen borstvoeding meer?
Michele: blijf jij dan ook op tot 23.45u? Ik ben tegen die tijd allang omgevallen haha Smartie: doen wat je hart je ingeeft. Lynn heeft toch in ieder geval de colostrum gehad en 4 weken BV moet je maar denken. Dat nemen ze haar niet meer af. Iosola: aargh, dat lijkt me vrij irritant zeg. En gezellig toch om samen op vakantie te gaan (not ...) Ananas: vreemd is dat. Mijn eerste menstruatie na de bevalling (van Rodey ) was gewoon weer zoals normaal, dus maar een paar dagen.
Debby, ik zou ook nog wel 25 tot 30 kg willen afvallen. 25 zou al wel goed zijn hoor. 30 gaat me niet lukken, denk neit dat dat reeel is. Ik ben nu ook al 12 kg kwijt. Starten is makkelijk, maar volhouden he. Dat is zoooo lastig. Veel succes!!
Ananas@ vreemd idd. Ik vloei nu nog een heel klein beetje,, echt niks meer.. Ben benieuwd wanneer ik weer echt ong word... jee begint die onzin weer hahaa Striemen@ ik heb er op mijn benen bij gekregen.. Op me buik geen.. Schoonouders@ naja hier bedenk ik me ook wel eens het mijne,, afentoe voelt het nog of ze me kindje in jatten.. maar het zal er wel allemaal bij horen... best storend afentoe.. Bv ik zit de fles tegeven dan word er 10 keer gezegd kan ik ook wel hoor.. dan kun jij koffie drinken......achja. Het zijn echt schatten van mensen maar hier heb ik wel wat moeite mee. Hebben nog meer dat van jullie?
@ananas, volgens mij was mijn eerste menstruatie na luca ook wataan de lange kant. Maar mocht je twijfelen of het normaal is dan zou ik gewoon even naar je vk bellen.. @aantal voedingen, hier hou ik het echt niet bij.. @striemen, hier alleen op mijn kont en heupen, maar valt nog wel mee. Heb wel meer cellulites erbij gekregen. Mocht iemand tips hebben om weer een glad huidje te krijgen? Suikerinname is al verminderd, ga strakjes weer wat aan mijn beweging doen, veel water drink ik al. Hier net de pizza's besteld (goed voor mijn cellulites!). Luca is trouwens vandaag echt hyper! Heel vermoeiend!
@veronique, ik ken dat dus heel goed, het idee dat ze de kinderen van je af willen pakken. Gisteren ook. Anders houden wij ze wel hier hoor! Oh MIJN kindjes toch. Geef maar dan kan jij eten, geef maar dan kan jij etc etc. Ik probeer het vaak te negeren anders word ik alleen maar gefrustreerd!
Iosola, fijn dat Elisa nu neit meer zo spuugt! Lynn heeft nu sinds gisteravond nutriton = johannesbroodpitmeel. Sinds gister niet meer gespuugd!! Lijkt dus te werken.
@ Debby: Ja, geef nog wel volledige borstvoeding hoor! Mijn moeder had ook direct altijd weer dat ze tijdens de bv-periode ook direct weer ongesteld werd. En weet écht wel zeker dat dit een menstruatie is: Al m'n hormonen zijn weer op de regel. Had tijdens de zwangerschap ongelooflijk last van acné op m'n rug, mijn gezicht zag er heel anders uit, en dat is nu allemaal weer normaal. Voel me ook weer "normaal" zegmaar. Ook vloeide ik 2 weken en 5 dagen na de bevalling. Daarna helemaal niks meer. En het is met een week of 6 na de bevalling weer begonnen. Vind het inderdaad wat raar dat het zo lang duurt! Tis ook echt rood met bruin momenteel. Soms nog een stolsel erbij. Bel morgen inderdaad even met de huisarts. Al is het maar voor de geruststelling. Maar wil ervan af! Manlief en ik wachten dr op whaha! @ Striemen: Achja, ik heb ook zoiets van: Ik ben streeploos de zwangerschap doorgekomen. En de stepen boeien me ook niet zoveel eigenlijks. Het wondertje wat we ervoor terug hebben gekregen is me 1000 keer meer waard dan dat ik geen stepen zou hebben gehad. @ Kolf: Heb een Medela Swing gekocht vanavond! (2e hands hoor) Ben erg benieuwd of het dan beter gaat Moet er snel vandoor! Kleine meid wil aandacht. Knuffel!
Ja dat heb k dus ook zo.. Ik moest bv naar de tandarts. en dan 20 keer zegen ik kan ook kome hoor hoeft hij niet mee.. die dingen doe ook vaak of ik het niet hoor.. ik wil hem nog ff voor me zelf.. straks moet ik hem al vaak genoeg afgeven.
Gelukkig ben ik toch niet laks bezig met het niet bijhouden van aantal voedingen en de duur ervan... Kraamverzorgster deed dat namelijk, maar ik heb zoiets als ze tevreden is, goed plast, alert is enz zal het wel goed zijn... @striemen, geen nieuwe erbij, van bram heb ik onder min navel striemen, die zijn nu wel weer roze geworden, mat worden vast weer wit, en ik vind het niet erg, heb 2 mooie kids.
Gaan jullie kids vaak in bad? En dan smorgens of savonds? Lisa gaat 2 keer per week in bad ivm droge huis, We gaan het nu savonds proberen ivm krampjes en voor de moeheid, slaapt ze hopelijk ook beter...
Dat van die weegschaal had ik nog niet eens bedacht! Goede tip. Ik weet idd dat hoe meer je aanlegt, hoe meer op gang komt, maar tot nu toe heeft dat dus niet gewerkt. Doe wel ooit vaker aanleggen of kolven, maar dan komt er niks, gewoon leeg... De lactatiekundige had eerst het advies gegeven om vaak aan te leggen, en daarna evt nog te kolven. Dat was vorige week. Maar omdat het alleen minder leeek te worden, was deze week advies fulltime kolven, gewoon om eens te kijken hoeveel ik heb per 24 uur. Een baby krijgt er idd wel meer uit, maar toch niet 2x zo veel.
Ik denk dat ik allang had opgegeven, maar omdat ik zelf allergieen heb, wil ik graag bv kunnen geven. Hoop dat zij zo minder kans heeft op allergieen. En ook vanwege overgewicht, hoop dat haar te kunnen besparen. Wat je zegt van rust, regelmaat, ritme ben ik wel echt met je eens. Eigenlijk vind ik iedere keus niet wat ik wil, maar ja...
Bijhouden voeding: wij zijn nu alles in een schrifje aan het bijhouden: hoeveel ze eet (dan weten we wat ze aan ml nodig heeft per dag ivm te weinig voeding), poepen, spugen (omdat ze zo veel spuugt), huilen. Dit ivm mogelijk reflux, dan hopen we een patroon te ontdekken en de ha. wil dit weten voor we langskomen, zodat hij weet hoevaak het nu is. Wat een admin zeg. Niet aan beginnen als alles gewoon goed gaat, gewoon goed op je kindje letten. Strepen: ik heb echt een zebra buik, verschrikkelijk. Het is heel lelijk, maar wordt vanzelf minder erg. Ze blijven zichtbaar, maar de kleur wordt vanzelf minder duidelijk. Wat ik heel erg vind is dat ik echt een schortje heb overgehouden!!! Ik zou echt neit misstaan in een tv programma over buikcorrectie...:x En daar baal ik wel echt van.
Badje: Lynn gaat iedere 2 tot 3 dagen in bad. Zij heeft ook een droog huidje. CB adviseerde "balneum" (= merk) badolie. Wij doen het als het kan 's avonds, daar wordt ze lekker moe van en slaapt beter. En ze heeft dan ook meer krampen en daar werkt een badje ook goed bij.
Gister kwamen mijn ouders hier 'op visite'. Dacht ik. Moest ineens mijn schoenen aantrekken en mee! Had Smartieman kaartjes voor de film gekocht en mijn ouders waren er dus om op te passen! lief he! Zijn bij Gooise vrouwen geweest. Echt geweldige film! zo gelachen. De serie was leuk, maar de film echt geweldig. Wel raar hoor, om Lynn thuis te laten. Maar ja, ze had alleen geslapen, dus niet echt uitdaging haha.
smartie die stap is echt heel lastig maar doe wat je gevoel je ingeeft. Ik vond het toen ook heel lastig bij Emma dat ik stopte maar achteraf was het echt een fijne beslissing. Er was echt een last van me afgevallen en kunstvoeding is geen zonde he! Je hebt het belangrijkste beginnetje al gegeven en je kan ook hypo-allergeen geven toch? En overgewicht, ik vind dat ook altijd moeilijk... maar je kan ook kv op verzoek geven dat helpt ook... mcg: sam gaat 2-3 keer per week in bad. S morgens, samen met Reno en Emma. Sam ligt dan in zo een standaard in bad en Emma wast hem enzo, ze hebben echt lol met zijn drieen. En daarna kleed ik eerst Sam aan en daarna Emma en daarna komt Reno er ook uit. ananas: hoe bevalt de swing? Ik vind het echt een fijne kolf. En tweedehands is hij ook niet zo duur. Ik vind 140 euro echt veel te duur. Heb je wel een nieuwe afkolfset gekocht/bewaard van het ziekenhuis?