Februari 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door debby82, 6 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Deb: had gekund ja maar was zo aan het haasten al de hele dag:) Had er gewoon even geen zin in.

lottebo: wat naar zeg dat je kindje zoveel last heeft.

2. veronique2005

veronique2005 Niet meer actief

Hallo Dames

Ik kom ook nog eens koekeloere.
    Alles goed bij jullie? (behalve het vieze weer)

Ik lees nog vaak mee, maar geen tijd op te reageren, met een zoon van 6 en een kleine man van 4 maanden alweer.
    Milan is een behoorlijk druk menneke, hij wil van al wat hem nog niet lukt, vooral zitten. en tijgeren.
    Hij is wel weel flink gegroeid alweer 63 cm en 6680 gram, wat gaat de tijd snel

Heb een vraag ligen jullie baby´s nog in de kinderwagen bak.
    ik heb het idee dat Milan daar nog maar even in past.
    Hij licht al met de beentjes en het hoofdje tegen de onder kant en boven kant aan..
    Maar vind hem eigelijk nog te jong voor de sport wagen.

3. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Kom net van cb, verpleegkundige was goed te spreken qua ontwikkelling e.d loopt ze voor is ook erg sterk groeit ook goed.

Voor mn eigen gevoel niet ze is "maar" 2 cm gegroeid en "maar 450" gr aangekomen.Lijntje gaat goed mee, maar voor mn eigen gevoel doe k dr iets tekort:( ze groeide namelijk ZO hard in het begin!

4. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rnate, hoe lang/zwaar is ze nu dan? En hoeveel bij haar geboorte? Rond 4 maanden zie je vaak een dipje in de curve bij BV he ;) In hoeveel tijd was die 2 cm en 450 gram dan?

Veronique, ik heb dochterlief nog in de wagenbak. Ze was bij de laatste meting 68 cm en 7390 gram. Ik heb een Bugaboo, die zijn vrij lang.

5. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    #4405 Rnate, 23 jun 2011
    Laatst bewerkt: 23 jun 2011
    ze was bij de geb 47 cm en 3160 gr. 24 mei was ze 61,6 en 5430 gr, curve volgde ze wel netjes maar het is mn eigen gevoel..
    nu is ze 63 en 5890

6. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja als je echt denkt/vindt dat ze te weinig krijgt, kun je haar wat vaker aanleggen misschien? (zie in je onderschrift dat je BV geeft). Maar ik vind het mooie cijfers hoor!

7. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Hoef je je geen zorgen om te maken hoor, was hier ook zo (weet het is makkelijker gezegd dan gedaan want maakte me zelf ook behoorlijk zorgen!)
    Is inderdaad zo dat bv-kindjes rond deze leeftijd even wat "achter" lopen in vergelijking met fv kindjes dat halen ze naar het schijnt vanzelf weer in.
    Emeric groeit wel erg goed maar komt niet meer zo snel aan.
    Even om te vergelijken;
    Emeric was 1 juni 6kg470 en 64cm en was 20juni 6kg900 en 67cm!
    Is dus op zo'n 3 weken 430gram aangekomen en 3cm gegroeid.
    Volgens de curve groeit hij prima, gewicht mooi gemiddeld en lengte 2 curves boven het gemiddelde.
    Uiteindelijk niks om je zorgen over te maken maar uiteindelijk deed ik dat ook wel hoor, heb zelfs gevraagd om een extra weging omdat ik het niet vertrouwde:)

8. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Nu even reageren:

@MG: Ok niks om me zorgen om te maken dus, moet wel zeggen dat ik het wel gewoon ben, ben eigenlijk nooit ongesteld geweest na de pilstop (PCO) enkel ongesteld door medicatie dus heeft hier vast ook iets mee te maken...

@Veronique: Ik wacht ook nog even om Emeric uit de reiswieg te halen, word ook wel wat krapper maar zolang hij er niet in protesteert en hij er nog in past vind ik het prima:)

@LotteBo: Wat zielig voor je meisje!

@Rnate: Mmm... appeltaart;) Nee ik mag echt niet meer, moet dringend wat minder snoepen zodat ik eindelijk eens op mijn gewicht ben!

@Siep: Wij verwachten ook nog steeds babybezoek! Vind het soms wel vervelend! Is natuurlijk ook te zien wie er komt;)

@All: Mijn kleine mannetje lijkt eindelijk een beetje op te knappen! Temperatuur is gezakt, hij snottert wel nog en hoest ook nog vaak maar hoor nu goed dat de slijmpjes los komen te zitten.
    Al hebben we wel weer een minder goede nacht gehad...
    Kwam weer om de 3u om voeding maar vond het eigenlijk niet zo erg, doordat zijn keeltje wat pijnlijk is dronk hij minder goed dus heb dan liever dat hij het 's nachts wat inhaalt, al hoeft hij hier geen gewoonte van te maken natuurlijk;)
    Morgenochtend vertrekt mijn vriend naar Engeland tot zondagnacht:(
    Vind het best vervelend om heel het weekend alleen thuis te zijn...
    Is raar want vroeger had ik hier niet zo'n problemen mee, mischien omdat ik toen weg ging met vrienden en nu wat meer "gebonden" zit aan het huis doordat Emeric moet slapen enz.
    Och ja het voordeel hiervan is dan wel dat ik mijn kleine mannetje gewoon een heel weekend bij me in bed kan houden in de ochtend, als papa hier nog bij ligt word het wel heel krap 's ochtends;)

Ohja deze ochtend trouwens alweer naar de tandarts gemoeten! Moest tandsteen laten verwijderen en nog een mini gaatje laten vullen, staan nu nog 3 afspraken met de tandarts op onze agenda maar gelukkig nog maar 1 voor mij, de rest voor mijn vriend;)

9. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    het zal wel goed zijn, heb dr thuiscurve ook ff ingevult en volgt netjes de lijntjes, zelfs iets stijgend. Extra aanleggen is niet echt nodig heb zelfs melk over, ze drinkt mn hele borst niet eens leeg.
    Ook gevraagt wtb groente en fruit, ze krijgt 200 gr per dag:$ zoveel wil ze, was niet erg zolang ze het zelf aangeeft wel eventueel een liga erdoor gooien dat ze wat verzadigder blijft. Ze verbrand waarschijnlijk gewoon erg veel ze is ook behoorlijk bewegelijk en aanwezig.

Onzekerheid komt meer doordat ik sinds ik die %$#%spiraal heb constant ongesteld ben pffff vanaf 24 mei al grrrr..!! Heb het idee dat mn voeding erdoor achteruit gaat ofzo..

@Jojo, brrr tandarts heb ik er gelukkig weer ff opzitten hihi:D
    Fijn dat de kleine man weer opknapt.

Net trouwens ook uitslag van bloedtest gekregen waardes zijn goed:S, toch maar ff een afspraak gemaakt waardoor ik dan aldoor zo "raar" ben, kom niet uit mn woorden vergeet gewoon simpele woorden vergeet vanalles zak door mn benen enz enz..Kan pas maandag terecht..

10. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Rnate: Emeric is ook zo'n energiek mannetje, ze zullen inderdaad gewoon wat meer verbranden;)
    Wat vervelend dat je nog steeds ongesteld bent! Hoort dit zo na het plaatsen van spiraal?
    Kan het trouwens niet door vermoeidheid zijn dat je je soms zo raar voelt?

@Anticonceptie: Moet trouwens nog steeds starten met de mini-pil:) Vrijen (de keren dat we het maar doen:)) nog steeds met condoom. Vind het eigenlijk wel goed zo en heb ook niet zo'n schrik om opnieuw zwanger te worden, kans lijkt me behoorlijk klein.
    Mischien laat ik het maar zo totdat we proberen voor een 2de ging dan waarschijnlijk toch terug stoppen met de pil als Emeric 1,5j was.

11. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Veronique, ik heb ons mannetje ook nog in de kinderwagenbak, kan nog net.

@jojo, tja... het ging idd meer om wie er kwam dan om de kraamvisite. Het viel trouwens wel mee. Ik heb wat moeite met mijn smoeder, maar de oom en tante van mijn vriend waren heel gezellig.
    Ik snap trouwens wel dat je op ziet tegen het "alleen" thuis zijn. Sterkte vast voor de komende dagen

@Rnate, makkelijk gezegd, maar ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken.

@lottebo, wat vervelend dat jullie meisje zo'n last heet van R.

@anticonceptie, ik moet ook nog steeds de ha bellen voor de pil :)

12. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Rnate: wel vergelijkbaar met Regan hoor.
    Die was 3075 gr en 47 cm en die is nu 5935 gr en 62 cm (vandaag bij CB geweest)

Papa was vandaag naar het CB geweest want ik moest naar de tandarts.
    Nu hebben wij bij ons een verpleger ipv een verpleegster en die vindt motoren nogal leuk.
    Dit was hun bezoekje:
    Hoe is het met moeders? Goed
    Hoe gaat het met Regan? Goed
    ah mooi, en de rest hebben ze over motoren zitten kletsen hihi

Jojo: sterkte dit weekend

Wij moeten ook nog kraamvisite krijgen van de buurvrouw 2 deuren verder.
    We spreken elkaar regelmatig maar we hebben het allebei zo druk.
    Ze vertelde vandaag nog dat ze zich schaamde.
    Maakt niet uit zei ik, kom maar een keer binnen gevallen :D

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    juffie dat heb ik ook wel eens hoor. Dan heb ik er dus echt geen zin in. Maar goed, na 1 of 2 keer gaat het meestal wel weer.

veronique he ben je niet meer actief? sam ligt nog wel even in de wandelwagenbak. De bugaboo heeft een grote wagenbak en het babynestje van de phil en teds past ook nog goed...
    rnate het is heel normaal dat ze iets minder hard gaan groeien nu!

over de borstvoedings/flesvoedingscurve bij het cb. Eigelijk lopen borstvoedingskindjes niet achter want dit is natuurlijk de natuurlijke groei. Flesvoedingskindjes lopen juist voor waardoor ze ook meer kans op overgewicht hebben later (voor de duidelijkheid, ik ben geen lid van de bv maffia, mijn
    dochter heeft maar 6 weken bv gehad).

jojogirl: fijn dat het beter gaat met emeric!
    Ik moet ook een aantal keer naar de tandarts... ben te lang niet geweest, maar heb het nu weer opgepakt...

anticonceptie: ik neem denk ik een koperspiraal in plaats van de mirena. Want die is vrijwel even veilig en die krijg ik vergoed...
    als ik het niet doe laat mijn man zich sterriliseren :(

sjalleke: ik zag je vraag in het andere topic. Het ligt eraan hoe laat je besteld hebt. Voor 15 uur dan heb je het morgen en anders zaterdag bij kleertjes.com...

zo, ik heb enorm geshopt. Ga nu maar even stoppen. Ik heb geloof ik 400 euro aan kinderkleding uitgegeven in 3 dagen en ik vind het wel even genoeg. Gelukkig komt de kinderbijslag volgende week hihi.
    Nee heb genoeg. Heb ook al wat ingeslagen voor het najaar en voor volgend jaar in de sale.
    Ik heb voor sam echt just small ontdekt. Was nu sale en heb een aantal spijkerbroekjes op de groei gekocht. Ik vind ze gewoon net zo leuk als vinginos.

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o en ik was vandaag even naar mijn werk om iets te bespreken... raar hoor om daar weer te zijn was er in november voor het laatst.
    Heb gevraagd hoe het moet met kolven en tot wanneer ik mag kolven op het werk. Mijn manager haalde zijn schouder op en zei zolang ik wil... hij had geen zin om er moeilijk over te doen...
    ik wil graag de 6 maanden halen (met 6,5 maand moet ik wel weer werken) maar misschien ga ik nog wel door ook...

15. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    pfff, lange dag!

Iosola, nog van harte met de verjaardag van Luca eergisteren!

Naar bed nu!

16. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    Goedemorgen meiden!

KOm even snel zwaaien!

HIer luca dus jarig geweest, was een leuke dag! Piratentafel viel goed in de smaak. Hij heeft de stop ook ontdekt, dat is dan wat jammer , tafel stond binnen no time weer droog. Maar hij is er super blij mee. Hij had ook de gereedschapskist van Handy Manny gehad, die lanceerde hij per ongeluk op het tere hoofdje van Elisa. Even drama dus maar viel uiteindelijk reuze mee. Gelijk ijs erop gehouden en mevrouw heeft er bijna geen bult aan overgehouden.
    Nu zondagmiddag het echte feest. Heb uiteindelijk 4 kg taart besteld met een foto van handy manny erop. Ben benieuwd wat hij er van vind.

Vandaag voor controle bij de ka. Is een nieuwe aangezien de andere twee tijdelijk waren. Dus even kennismaken en wegen etc.

Probeer even snel te reageren.

@pluutje, welkom back! Is een gedoe met twee kleintjes he? Maar heb je toch een beetje kunnen genieten van het mooie frankrijk?
    Oh, ben er niet meer aan toegekomen om traktaties te maken. Ga nu denk ik van die bekertjes halen en dan doe ik daar gezond snoep in.

@jojo, fijn dat het beter gaat met emeric!
    Hier was ik 2x ongesteld geworden en nu met de cerazette niet meer! Wel makkelijk zo, vind ik! Bv trouwens ook niet achteruit gegaan. Voor mij dus een superpil!

@veronique, he! Leuk wat van je te horen!

@rnate, niet al te veel zorgen maken hoor, zal waarschijnlijk gewoon een dipje zijn! Elisa past nog steeds in de bugaboo met haar (twee weken geleden gemeten) 64 cm.

@debby, lekker geshopt dus! Mijn moeder heeft de kleertjes weer binnengehad. Alles was mooie en leuk zei ze. Kan niet wachten tot het in real life te zien!

@bugaboo, de vrouw die geintereseerd was, had haar oog op nog een andere laten vallen. NU kijken of ze nog iets van dr zelf laat horen.

Ok meer is er niet blijven hangen. Oh ja, dames met bv, elisa begint af en toe al te bijten, dan houd ze mijn tepel tussen haar tandvlees en draait haar hoofd! NIet echt fijn! Luca heeft eigenlijk nooit echt gebeten. Misschien 5x in het totaal!

Fijne dag!

17. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey dames!

Arjen heeft vanmorgen voor t eerst fruit gehad; peer! hmm hij smulde ervan.
    Verder lijken de ontstoken oogjes bijna over.
    Bloed Jarno is prima kwam niks uit. maandje aankijken..

Voor de dames die t nog niet weten of vergeten zijn oid.. ;)
    Mijn man is vaanf dec al aant kwakkelen.
    Begon met voorhoofdholte onst.
    kuur gehad sloeg niet aan nog een zwaardere eroverheen..
    Hij bleef ziek en slap en kreeg heel erg last van z`n rechterzij..
    Bloed geprikt. Leverwaardes te hoog.
    Onderzoeken int zkh.. niks gevonden alleen leverwaardes te hoog.
    Dat ik lag te bevallen zat manlief naast me met 40 gr koorts!!!

Nu kwakkelt hij nog steeds.. niet fit af entoe koorts en last van z`n zij.. Afgelopen zat dus door de scan geweest en nu maandag de uitslag. Merk dat het bij mij (en bij hem natuurlijk) wel heel wat spanning mee brengt. Misschien dat Jarno dit wel aanvoelt en daarom zo aant kwakkelen ook is.. was als kind al zooo gevoelig.
    --

@ Renate mooie stats toch? Misschien omdat ze int begin zo goed groeide heeft ze nu iets minder nodig?
    zou me niet te veel zorgen maken hoor ;)
    zo wat een fruit eter trouwens! lekker toch?!

Hier groente zeker een half potje als ik stop word ie boos ;)
    Fruit vanmorgen 1/3e potje geprobeerd.

@ Iosola nog van harte met Luca maak je een foto vn de taart? ben benieuwd.
    Auwie bijten deed m`n oudste ook brr

@ Jojo fijn dat het betergaat. ben hier nu anderhalve mnd aan de pil steeds tussendoor ongi ook niet fijn ;)
    Met de oudste ook bv en Cerazette ging prima!

@ Debby fijn zo`n baas die je de ruimte geeft alst goed voelt lekker doorgaan volg je gevoel ;)
    koperspiraal kun je wel veel tussendoorbloedingen krijgen he
    Haal uit je bericht dat je niet wil dat je man zich laat helpen?
    Hier wil manlief als t moet wel, maar ik wil t nog niet. Is zo definitief..

@ Pluutje wb. leuk beschreven je vakantie ;)

@ Blondi haha die mannen..

@ Trishka hoe is het bij jullie?

Nou ga ff bij de kids checken en dan koffie zetten m`n ouders en opa komen op visite :)

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    dani wat vervelend dat je man zich nog steeds niet goed voelt. Hopelijk vinden ze snel wat er aan de hand is.

Nee ik wil niet dat mijn man zich laat helpen. Ik wil misschien nog een derde (hij dus niet maar ik hoop dat ie nog van gedachte verandert).
    Tussentijdse bloedingen zullen wel meevallen denk ik. Ik heb pco dus wordt zowieso vrijwel nooit ongesteld. Heb ook wel eens de pil een jaar doorgeslikt, bijna iedereen krijgt dan tussentijdse bloedingen en ik heb dat nog nooit gehad.

iosola ik heb de doopjurk van elisa zien hangen in de winkel. Hij is echt super schattig. Het is dat Emma al zooooo veel nette jurken heeft en dat ze ook al veel wit heeft anders was ie ook in mijn tas beland ;)

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o nog gefeliciteerd trouwens! Leuk dat feest zondag. 4kg is dat veel? voor hoeveel personen is dat?
    Ik had die piratentafel ook gezien bij de gamma. Ik vond hem ook erg leuk. Maar anderen vonden het meer jongensachtig (persoonlijk krijg ik dan juist de neiging om het te kopen, ik hou er niet zo van om iets jongens of meisjesspeelgoed te noemen ;)) maar we kopen al een speelhuisje dus voorlopig is dit even genoeg ;)

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wij zijn bezig met proberen sam iets meer voeding per keer te geven. Normaal houdt hij na 130 ml op met drinken maar ik denk dat dat komt omdat hij het moeilijk vind om het laatste beetje uit de fles te krijgen (hij drinkt alleen rechtop zittend) dus nu giet ik er steeds wat bij als ie hem bijna op heeft en daarnet heeft hij maarliefst 230 gedronken! Hopelijk resulteert dat in iets minder flesjes per dag.
    Vannacht was weer eens een ramp. Om 23.30 uur laatste fles gegeven, daarna om 1.30 wakker en om 2 uur hielp een speentje echt niet meer en dus fles gegeven (helemaal leeggedronken). Daarna om 4 uur weer wakker en om 5.30 hielp niks meer en toen heb ik hem maar aan de borst gedaan. Dat vond hij schijnbaar erg ok want hij werd daarna pas om 9 uur weer wakker toen ik allang met Emma beneden was (die was om 7 uur al wakker helaas). Mijn man is nu met de kids even naar de speeltuin zodat ik even kan relaxen. Hij heeft in de logeerkamer geslapen want het is nutteloos om met zijn tweeen wakker te liggen en hij klaagt veel over moeheid. Kreeg ik zomaar een bos bloemen van hem vandaag omdat ie dat lief vond. Was helemaal verrast!

Anyway, het wordt mooi weer vanaf zondag, jullie al plannen?
    Zondag ben ik alleen thuis dus ga ik denk ik met Emma spelen in de tuin. We krijgen vandaag het speelhuisje dus denk wel dat we lol hebben dan. Maandag wil ik naar een waterspeeltuin en woensdag misschien zwemmen met de kids en een vriendin.

x

Deel Deze Pagina