Februari 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door debby82, 6 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Dani: heel veel succes met jullie afvalrace.
    En dan hoop ik dat het over een half jaar allemaal goed is.

2. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    @jojo mooie auto hoor, wel leuk dat ie heeft gewonnen maar jammer dat je daardoor alleen was het weekend.
    @deb fijn dat het wel werkt het meer geven.. soms is het zo moeilijk om het in te schatten. Geef je nou helemaal geen live voeding meer?
    @toontje/patrien, jammer maar misschien tot ziens!
    @iosola, lekker hoor, lig je nou ook vaker op het strand dan in nl? nog gefeliciteerd met luca.
    @stinkende luiers, had ook dat newborn mt 2 zo stonk.. we zitten hier inmiddels al op mt 4 en active fit.
    @hapjes, hier nog niets gegeven, wil dat pas met 6 mnd doen. Maar dan zitten we in italie, zouden jullie dan wachten met geven of eerder geven? Oftewel, wat zouden jullie doen?
    @suzannes, wat een mooi meissie!!
    @blondie , ook al zo een leuke foto!!
    @lavendel, hier jari ook alleen een rompertje aan hoor… vind het veelste warm.
    @dani, gelukkig wat zorg minder.. maar ja dat afvallen he.. succes jullie 2!
    @smartie, heel veel sterkte, en hopen dat ze niet uit droogt!!
    @lottebo, OMG wat erg, maar is wel heel dom he.. kan je toch zelf ook wel bedenken.

Hier gaat alles wel weer zn gangetje, na het overlijden van mn opa ff in een dipje gezeten, maar verder gaat het weer goed. Had er geen vrede mee dat we het niet konden afsluiten dmv een uitvaart. We hebben dus gisteren een herdenkingsbijeenkomst georganiseerd om zo toch nog een beetje afscheid te kunnen nemen.
    Met jari gaat het lekker, mogen morgen over n week weer naar het cb, zal mij eens benieuwen hoe zn stats zijn. Hij zit nu helemaal in mt 68.. en heb mt 74 al klaar liggen zelfs. Ben zelf helemaal gek van Name It kleertjes.. vind ze super voor hem :D

3. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    ff spammen... meneertje zat tv te kijken :p

4. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    grote beer met een kleine beer :p

5. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    wat ik niet helemaal snap van de artsen: als je heel vaak aanbied kunnen de darmen geen rust krijgen en gaat de reflux veel meer opspelen.. tenminste dat is de ervaring hier, ik laat iig 3 uur tussen de voedingen, doe ik dat niet dan is t krijsen...

6. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Smartie, sterkte! Misschien sabbelen op een natte washand? Elk drupje is meegenomen? Zeg maar wat hoor, sterkte iig!

7. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Patje20: leuke foto's

8. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey

Nou vanmiddag bij dieetiste geweest goede tips gekregen en mag zelfs meer brood.. schijnt jodium in te zitten waardoor je schildklier aan de gang gaat en je lichaam harder gaat verbranden.. ben benieuwd.. minder snoepen e.d.. moet ook een week een eetschema bijhouden..
    we zullen t zien!

@ LotteBo Arjen heeft bijna een week in t zkh gelegen was ook uitgeroogd.
    Jeetje wat een dom mens!
    kun je toch zelf ook bedenken als t hoofdje zo meebonkt.. erg zeg!

@ Pluutje ja ben allang blij dat het niks ernstigs is.
    geen nare enge dingen oid..
    Maar ja onzekerheid is ook niet alles
    Lekker gewandeld met je stofzuiger?? :p

@Patje leuke foto`s kun je in Italie niet starten? potjes meenemen?

@ Smartie sterkte!

Jarno wil voor de 2e avond op rij niet slapen omdat het te warm is op z`n kamertje. hebben ventilator erbij gezet nu roept en huilt ie dat ie het warm heeft en dat de waaier uit moet.
    Arjen ligt in romper met slaapzak in bed te zweten..

Fijne avond

9. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    dani: succes hoor met hett dieet. Hoop dat je man zich snel beter gaat voelen.

Warm: ben echt dol op mooi weer en warmte maar voor de kindjes is het inderdaad wel een beetje te. (het is ook nooit goed;)) Mag wel even flink afkoelen nu maar vrees dat we een heet nachtje gaan krijgen.

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    pfoe wat veel weer... nou daar ga ik:

@als emma wakker wordt dan ben ik niet jarig. Die gaat namelijk
    niet meer slapen dan. Dus ik doe alles om te voorkomen dat zij wakker wordt..

@suzannes: mooie fotos! Ze lijkt wat slanker te zijn geworden in dr gezicht!

@laatste fles, als ik die weg haal dan slaapt ie volgens mij maar tot 2 uur... wil het wel een keer proberen dan maar ik ga nu eerst rijstebloem proberen...

@iosola piemeltje naar beneden duwen? Nog nooit van gehoord, hier kijken ze daar volgens mij ook niet echt naar...

@smartie hoe is het met je meisje? o ik lees het... wat erg meid. Sterkte en hopelijk niet nog een keer uitgedroogd!

@rnate nu al een ijsje??? ;) ziet er grappig uit zo...

@blondie die foto is idd lief! Ik kan me jou echt niet achter het stuur van een vrachtwagen voorstellen... volgens mij heb je veel bekijks of niet? ;)

@dani vind het niet echt aardig van die arts... maar als je het wilt succes met afvallen!

@pluutje ik vind het echt zo leuk dat je sim nu helemaal aan de borst hebt! Ik dacht het al wel dat er meer voedingen zouden komen...
    Ik heb Sam nu ook steeds vaker aan de borst. Vandaag 3 van de 6 voedingen live gegeven... en leuk dat je mijn advies opvolgte ;) Ik was het vannacht even helemaal zat dat gezeur om die speen en heb hem toen aangelegd en ben verder gaan slapen. Dat hielp een beetje, hij gebruikte mijn borst als speen ;) Maar ik vind het nu zo warm voor dat geplak s nachts...
    wel jammer van het kolven maar toen ik nog ft borst gaf kolfte ik ook minder per keer... schijnt normaal te zijn.

Hier vandaag naar het cb geweest. Sam is gewoon 65 gram afgevallen deze maand. Maar goed, schijnt normaal te zijn met borstvoeding.
    En volgens het cb heeft Emma overgewicht dus kreeg een hele preek maar ja we doen alles al wat die vrouw zei...
    Verder lekker in het zonnetje gezeten en wat met mijn fotocamera gespeeld terwijl emma en reno aan het spelen waren in het water. Ik zal ff een fotootje spammen van mijn kids...

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    en van emma... in dr verjaardagsjurk, had hem maar aangedaan omdat ik hem ook niet in de kast wil laten hangen...

oja iosola die doopjurk is dus echt heel gaaf. Ik was gisteren in die winkel van olliewood (ga daar nooit naartoe of als je gaat laat dan al je geld en pasjes thuis ;)) en ik stond er weer bij te zwijmelen. "Gelukkig" hadden ze emma dr maat niet meer... heb echt te veel geld uitgegeven de laatste tijd... o maar had nog wel 2 vingino spijkerbroekjes voor sam gekocht gisteren. Waren maar 20 euro per stuk (normaal 50) en ik vind die gewoon super gaaf...

12. LotteBo

LotteBo Niet meer actief

Smartie hoe is het nu?
    Wat een leuke fotos Debby. Heeft Emma overgewicht? Ze ziet er heel goed uit, gewoon normaal kindjespostuur toch.

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    lottebo sja dat zegt het cb... ik zeg van niet ;)

14. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    Goedmorgen meiden!

Hier alles ok. Zondag was een leuke dag, luca heeft het ontzettend naar zijn zin gehad en was echt op 's avonds!
    Het was wel wat warm maar dat kon de pret niet bedrukken. Verder was de taart heerlijk! Iets duurder maar echt verrukkelijk! Ook luca reactie op handy manny was super om te zien, heel wat ohhh'ss.
    Zal deze week de foto's een uploaden en in mijn album plaatsen.
    En elisa rolt sinds gisteren! Super trots natuurlijk! Ze doet gelijk niets anders meer! Ze kan alleen niet terugrollen dus om de zoveel tijd moeten we haar weer op haar ruggetje draaien.

Probeer even te reageren, veel is er niet blijven hangen.

@dani, fijn dat de mri niets ''engs'' heeft uitgewezen, nu succes met afvallen! Dat van brood wist ik dus niet!

@debby, hoeveel weegt emma dan? Luca weegt 12 kg en is 90 cm, een dun mannetje dus. Maar de ka zei dat elk kind anders is. De ene is nu eenmaal wat steviger als de ander. Hoop trouwens ook zo dat het jurkje gaat passen in september! Mt 74, zou moeten lukken.En anders doe ik het eerder of later aan.

@patje20 & suzzanes, leuke foto's! Lekkere bolle wangetjes!!

@blondie, ook jij had een leuke foto, of had ik dat al gezegd?

@smartie, en, heeft ze nog wat binnen gehouden gisteren?

Ben het weer kwijt dames, ga de koelkast deur dichtdoen, die maakt namelijk geluid dat hij open is, zal luca wel weer gedaan hebben...

15. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @smartie, bah, wat naar van L., ik hoop dat ze zich snel weer beter voelt. Wat is een pcm spiegel?

@Dani, ben je gerustgesteld doordat er niks uit de scan kwam? Oh, ik lees het al... een beetje wel dus.

@lottebo, bah, ik vind dat altijd zulke nare verhalen!

@patje, tja, ik zou niet in Italie willen starten, ik weet niet hoe lang jullie gaan? Ik zou denk ik iets eerder starten.

@Debby, ALS (als je het zelf ziet zitten enzo) je Sam wil laten huilen kun je Emma misschien een paar nachten ergens laten logeren, ze gaat toch regelmatig naar je ouders? En overgewicht...? Ik zie het ook niet.

@foto's ik zag weer heel veel leuke foto's langskomen.

16. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @patje20, wbt starten in italie, moet geen probleem zijn hoor! Wij hebben hier ook potjes, als je wilt kan ik je evt. helpen met wat vertaling. Verder zou ik niet weten wat het probleem zou moeten zijn...

17. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Debby: ben dan ook wel even benieuwd naar de meterstanden van Emma, want ze oogt zeer normaal. Alles in proportie, volgens mij. Pluutje jr. is er eentje van hetzelfde formaat als Luca: 12,2 kg en 91 cm. Met een heel klein smal kontje, al zijn broeken zakken af.

Vraagje: Zouden die ukken elkaar verstaan??
    We zaten gisteravond in de tuin, gezellig roseetje erbij, Pluutje jr in zijn badje. Alles vreedzaam en ontspannen, totdat er een kleine dreumes langs onze tuin liep en van zich liet horen door de heg. De kleine Plu stoof z'n badje uit, gaat uitgebreid met zijn blote kont voor het hek staan, vingertje in de lucht en er volgde een soort van verbale machtsvertoning over en weer in een hocuspocus-taaltje. Hele discussie leek het wel, geen flauw idee waar dat over ging. Enfin dreumes wandelt blijkbaar verder, Pluutje jr. nog het laatste 'woord', draait zich om, borst vooruit en een blik van "da's geregeld!" en duikt zijn badje weer in :(:(
    En in heel die brabbelpartij zat geen woord Nederlands tussen... ten minste niet dat wij konden ontdekken.
    Ben trouwens wel benieuwd wie dat andere kindje was, want dat konden we niet zien door de heg.

Gaat zo regen, dames! Even de kussens binnen halen.

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    jullie kindjes zijn een stuk dunner. Maar het komt meer omdat Emma klein is. 83 cm en 12,8 kg...

pluutje ik denk dat dreumessen niet echt "taal" hebben naar elkaar maar als je het goed beschouwt is onze taal maar 1 van de vele manieren om te communiceren. Wij dieren zijn een van de weinige diersoorten met echt taal (ik geloof dat er in totaal maar 5 diersoorten zijn die dat doen) en toch begrijpen heel veel dieren elkaar. Lichaamstaal en klanken en gezichtsuitdrukkingen zijn veel belangrijker. En ik denk dat kinderen daar nog veel gevoeliger voor zijn omdat ze zelf nog niet veel taal hebben.
    Soms begrijpt Emma Sam ook beter dan ikzelf. Dan hoort ze het aan zijn huiltje ofzo. Komt ze naar me toe roept ze "mama sammie troosten! sammie speen" of ze komt met haar flesje naar me toe en roept "mama sammie flesje eten!" of nog erger, midden in een winkel... "mamma sammie tieten eten"
    hahaha

19. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @iosola, patje, starten op vaknatie zou ik niet doen, omdat ik bang ben voor krampen ed en daar geen zin in zou hebben op vakantie. Niet omdat ik denk dat Italiaanse potjes niet goed zijn ;).

Hier hebben we trouwens na lang beraad besloten volgende week te starten met een bordje rijstebloempap. Kleine man is dan ruim 5 mnd. Hij kan dan een week of 2 oefenen met van een lepel eten en daarna voorzichtig starten met wat groente of fruit. Waarom? Ik lees overal bijvoeding, niet voor de 4 mnd en na 6 mnd echt nodig. Het lijkt mij handig als hij dan met 6 mnd ook echt wat binnen krijgt. Bovendien verandert er voor mijn gevoel heel veel de komende tijd. Met 6 mnd gaat hij ook over op opvolgmelk, met 7 mnd wordt hij al geacht een groente en een fruithap te eten met zelfs al af en toe vlees. Het lijkt mij prettiger wat meer tijd te hebben om het eten op te bouwen.
    Bovendien denk ik dat hij er aan toe is.

Het lijkt net of ik mijzelf aan het verantwoorden ben, dat valt wel mee hoor. Ik heb me alleen de afgelopen tijd nogal verbaasd dat de reacties op voor 6 mnd bijvoeden zo fel kunnen zijn (niet hier hoor), terwijl als ik kritisch lees ik argumenten vind om wel voor 6 mnd te beginnen.

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    siep ja dat zal wel kunnen, maar mijn ouders zijn bezig met een eigen bedrijf en daar zijn ze nu heel druk mee (ze hebben een vrachtschip gekocht) en ik wil ze dan niet de hele tijd belasten.

Volgens mij gaat het hier zometeen onweren... het is mega bewolkt.

Deel Deze Pagina