Februari 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door debby82, 6 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Vandaag heeft Lynn een drukke dag gehad. We zijn naar de doop van mijn vriendins zoontje geweest.
    Daarna hadden we een lunch met zo'n 30 a 40 mensen. Een hoop drukte dus en veel herrie. En ze heeft het SUPER gedaan!! Nauwelijks gehuild, ook prima geslapen in de reiswieg. Ik ben zo trots op haar!

Maar nu..... ze is dus echt al de hele avond aan het huilen. Sowieso heeft ze heel erg krampjes nu. Armen en benen enorm aan het spartelen. Haar buikje voelt ook hard. Je ziet dat ze ergens mee bezig is. Handjes gebalt tot vuistjes en af en toe is ze aan het boksen.
    Ze grijpt ook ooit naar haar hoofdje. Ik heb ooit gehoord dat babys pijn niet kunnen localiseren en dat ze bij erge pijn ooit naar hun hoofd grijpen. Klopt dit?
    Het is in ieder geval heel zielig. Ze heeft al een paar flinke knetters gelaten, dus hoop dat het oplucht...
    Nu is ze heel even stil.
    Zou het misschien ook kunnen zijn dat ze ook nog last heeft van de drukte?
    Ze leek er vanmiddag (tot onze verbazing) geen last van te hebben, terwijl wij anders wel het idee hebben dat prikkels haar nog lang raken / nawerken.

2. smartie1980

@ iedereen: meiden bedankt voor jullie woorden. Er is natuurlijk geen kant en klaar antwoord en dat verwacht ik ook niet, maar haal er wel wat uit. En kon in ieder geval even mijn ei kwijt.

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    (schoon)ouders die kids claimen: o dat vind ik helemaal niet erg eigelijk. Ik heb niet zo een goede band met mijn schoonmoeder maar ik snap wel dat zij hem wil vasthouden. En mijn ouders en schoonvader vind ik juist leuk als ze hem vasthouden.
    Ik geef borstvoeding dus ik heb hem al genoeg bij me.

4. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    @striemen, hier ook nog veel striemen op mijn buik. Ze worden al wel lichter, helemaal wegtrekken zullen ze wel niet zolang ze maar minder rood worden heb ik er vrede mee.

@badje, hier ook 3 keer per week. Voor een droog huidje dames raad ik balneum aan. Is een olie en werkt heel goed, het huidje van Sven is minder droog. Hier gaat Sven ook regelmatig mee onder de douche, zonder zeep gewoon water. Hij gaat nu nog 's ochtends in bad maar wil dit gaan verplaatsen naar de avond zodat manlief ook nog een leuk momentje kan meemaken na een werkdag.

@smartie, wat goed dat Lyn het vandaag zo goed heeft gedaan. Vervelend dat ze zoveel last van krampjes heeft (het zou verboden moeten worden). Gebruik je toevallig infacol, anders een goede tip. Waarschijnlijk heeft ze last van haar krampjes maar de drukte (het verwerken ervan) kan ook een oorzaak zijn voor het vele huilen. Sven heeft dit ook, overdag in de drukte gedraagt hij zich dan voorbeeldig en 's avonds/ 's nachts is het een drama.

5. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @debby, vind het ook niet erg dat ze haar vasthouden of de luier verschonen of luca te eten geven. het is dat het soms echt lijkt alsof het hun kindjes zijn ipv de mijne.

@badje, hier om de dag, en daarna goed insmeren met mustela creme voor droge huidje.

@smartie, wat lief van smartieman!

6. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    blondi idd dan blijf ook ik wakker. ik geef hem bijna altijd snachts, de laatste altijd. en ochtend. soms in t weekend geeft man m. maar die zit met zn werk. nu heeft hij late dienst dus brengt hij de kids naar school. in feite doe ik dat ook.

7. smartie1980

Ja hebben idd infacol. Maar soms werkt dat ook niet meer...

8. veronique2005

veronique2005 Niet meer actief

Milan gaat ongeveer een uurtje naar de fles in bad.
    Voor het flesje vind het niet leuk. en dan blijft hij zoeken.
    Ik heb hem vandaag bv pas om 21 uur in bad gedaan... en nu ligt hij dan ook teslapen in zijn bedje.

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    dat is idd niet zo leuk iosola!

Hier heeft mijn man vrij gevraagd voor vakantie en hij kan alleen in april vrij krijgen. Dus nu gaan we waarschijnlijk half april een weekje naar fuerteventura. Morgen ga ik even verder kijken, vind het zo spannend, mijn dochter heeft ook nog nooit gevlogen en sam is dan net 2 maanden.
    Ik ga wel even kijken of hij ingeent kan worden voor die tijd...

10. McGyver

McGyver Niet meer actief

Goedemorgen,
    Hier goede nacht gehad,
    Vandaag gaat manlief voor t eerst weer an het werk dus mag ik het voor het eerst alleen doen met beider kids..
    Spannend....

11. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    spannend mvgyver! Mijn man is net naar zn werk. hij heeft 2 weken vrij maar vanochtend is er een belangrijke vergadering.
    Wel spannend..maar om half 9 komt er een tante van me gezellig kneuteren met de beeb..dus dan ben ik niet zo lang alleen. is toch altijd weer iets moeilijks waar je aan moet wennen denk ik.

12. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    moest deze even met jullie delen..

13. McGyver

McGyver Niet meer actief

@niki, dat is zeker iets waar je aan meot wennen,
    op zich zal t hier best goed gaan, ben alleen benieuwd hoe t zal gaan als lisa bv krijgt en bram wakker is...

14. McGyver

McGyver Niet meer actief

aahhh lief!!! niki, mooi jurkje ook!

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hoe is het gegaan vannacht mcg? Goed op de buik geslapen?

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hier vannacht 22:00 uur-03:00 en 06:00 uur Heerlijk! En hij heeft de hele nacht in zijn eigen bedje geslapen (normaal beland hij na een uurtje naast mij) dus ik ben super trots.

17. McGyver

McGyver Niet meer actief

@deb goede nacht gehad, ze sliep omdat ze moe was eerste deel van de nacht op zij/rug, en de laatste uurtjes op de buik, en dat ging ook goed.
    nu ligt ze ook weer op de buik te slapen in de box...

18. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    @Niki: how cute!!! Wat een schattig jurkje!!

Verder mag ik het hier nog afkloppen, Kira heeft nog geen last gehad van krampjes.
    Had gehoopt haar vannacht in haar wieg te kunnen laten slapen maar daar was ze het niet mee eens dus uiteindelijk op het aankleedkussen tussen ons in...
    Waren jullie trouwens ook zo blij toen de klossen onder het bed uit waren? Voel me steeds weer een beetje meer "gewoon" worden.

En verder had ik gedacht aan de kraamtranen te ontkomen maar ik was gisteren aan de beurt en ook gewoon echt om niets :) Sjallekeman en LmS wisten niet wat hun overkwam ;)

19. McGyver

McGyver Niet meer actief

@deb dat klinkt als een heerlijke nacht, fijn is dat he, dan is de rest van je dag zo anders dan na een slechte nacht...

bram kwam vannacht om 1 uur, honger, dus fles,
    sliep toen tot 3 uur, en was een uur klaarwakker in bed aan het kletsen (ben er niet geweest...)en vviel om 4 uur in slaap..
    precies rond lisa der tijden, dus was neit erg.

en nu is ie w.s. zo moe dat ie nog slaapt...
    hij is ook weer verkouden, en last van keelamandelen, dus tja...
    gelukkig mogen we de 17e naar de kno arts voor zn amandelen, hopelijk plannen ze dan een ok

weet iemand hoe t zit als bram bijv nu waterpokken krijgt. is dat gevaarlijk voor lisa omdat ze zo jong is?
    gister had ie paar rode stipjes, vast niks, maar bedacht het me zo, wat als....

20. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    sjalleke: fijn die hormonen idd..bij mij gaat het steeds beter..
    wij hebben liv sinds een paar dagen in de wieg naast ons bed.gaat wel goed. eerst sliep ze ook op het aankleedkussen tussen ons in en dan slaap je zelf toch ook slechter.

Deel Deze Pagina