Februari 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door debby82, 6 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    suzannes wat voor merken had je besteld?

ik vind het ook bizar sommige merken. Kreeg vandaag 2 mim pi jurken binnen. Allebei maat 92. Die ene is veel te groot nog, andere al weer aan de kleine kant... is toch raar?

Sam heeft officieel maat 68 (64cm) maar hij draagt van just small nog 62 ook. Vind sommige dingen gewoon groot vallen maar des te beter! Hier ligt tot 74 in zijn kast.

thnx voor jullie reacties. Manlief heeft het ook zwaar, hij werkt natuurlijk fulltime erbij. Hij slaapt nu wel vaker in onze logeerkamer zodat hij niet 10 keer wakker word gemaakt. Hij denkt dat het door de borstvoeding komt omdat sam na borstvoeding sneller komt dan na kunstvoeding...

vandaag sam bijna de hele dag aan de borst en toeval of niet, hij is zo rustig. Heeft er gewoon 4 uur tussen gelaten net (en toen heb ik hem zelf maar gepakt want vind 4 uur overdag de max) en hij heeft de hele middag geslapen... nou denk dat ik gewoon terug ga nog volledig borst, waarom ook niet?
    En dat te bedenken dat ik met 3 maanden bijna gestopt was :(

2. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Debby, fijn dat het nu goed gaat.

Rnata hoe is het met de oorbelletjes gegaan?

Hier vandaag bij de ka geweest. L is 6125 gram en 69 cm lang!
    We mogen over 6 weken (dan is ze 6 maanden) naar eens per dag 10 mg Losec. En als dat goed gaat proberen te stoppen.

3. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    debby: wat fijn zeg dat het zo goed gaat met de bv.

smartie: lange smalle dame dus?? Matthijs was een halve kilo zwaarder maar wel maar 64 cm:)

iosola: balen dat je te laat was. Maar kan gebeuren natuurlijk. pff warrm bij jullie zeg maar dat zal de heel zomer wel zo zijn zeker?

Siep: sterkte met het nare nieuws!

jojo: en leuke pasfoto? :)balen zeg dat het gemeentehuis dicht was.

rnate: Doet vast wel een beetje pijn ja maar aan de andere kant is ze het inderdaad zo vergeten.

Dani: vervelend dat gedoe met de buren. Als ik ergens een hekel aan heb is het lawaai 's avonds als de kindjes in bed liggen. Hier allemaal buren met jonge kinderen dus scheelt wel denk ik. Eigenlijk nooit geluidsoverlast 's avonds. Ga je trouwens nog verjaardag vieren dit weekend??;)

Bv hier: is echt bijna weg denk ik. Vanmiddag nog wat gekolfd. 100 ml. Straks voor ik naar bed ga ook nog even maar voel nog helemaal geen stuwing dus ben benieuwd. Gaat zo snel dat afbouwen;) Was bij Nathan ook toen de knop bij mezelf om ging was het zo weg. Hmm en nu ik het zo typ word ik toch weer een beetje emo:) Weer een stapje verder (sta er wel 100 % achter hoor!)

Fijne avond!

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    smartie 69 cm! Welke maat draagt ze nu?

juffie lijkt mij ook moeilijk, of je nu snel of laat stopt het is toch een stap die je maakt!

5. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    @ debby, kleertjes van mim Pi, cakewalk, BFC en noppies.
    Bizar ja die maten!

@ Smartie, mooie stats!

@ juffie, hopen dat het zo blijft ( geen stuwing)

6. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    @Debby oooo wat een cutie!! Wat is het voor mix?:D
    Goed dat de BV weer de goeie kant op gaat zeg!

@Iosola, Beetje vreemd, lijkt me dat ze toch wel voorliepen aangezien jij te laat was hadden ze je dr best even tussen kunnen drukken. Maargoed je kan dinsdag alweer heen, gelukkig best snel.

@Suzannes, viel mij idd ook al op van de maten, nopies 68 past hier perfect en voor de rest zweeft ze er wat tussen.

@Smartie, kleine groeit goed zeg!

@Juffie, begrijpelijk dat je het er wat moeilijk mee hebt, het is toch echt een momentje voor jullie wat je inneens vermindert(fles is denk ik toch iets anders als je bv gewent bent te geven.)Wel fijn dat je er niet zon last van hebt met stuwing enz..

En nu! De oorbellen, ze werd alleen HEEEEL boos dat we haar vasthielden en ging daarvan ff huilen en ff de schrik van de belletjes zelf maar toen k dr omdraaide was het ook al weer zo goed als over. Ze ligt alweer heerlijk te slapen en heeft er verder dus totaal geen last van:D Bekijk bijlage 163659
    Nichtje slaapt hier zus en zwager zijn naar bios dus maak er dan altijd gelijk een gezellig avondje van. Ons kopje thee met een koekje voor het slapen gaan is echt heilig voor dr, is ze ook wel ff aan toe ze heeft het een beetje moeilijk dat dr (lievelings)tante nu een baby heeft en ze snel een zusje krijgt en ze dus wat minder aandacht krijgt, ze is 4 dus begrijpt het nog niet helemaal.

7. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Rnate. Ik vroeg me af of het achterkantje tegen haar huid geen pijn doet bij zo'n klein meisje?
    Het staat wel super schattig bij zo'n inie mini meisje!

8. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Jojo: leuke avatarfoto en wat een leuke speen.
    Hihi, die TV foto

Smartie: nog gefeliciteerd met je man. En fijn dat het beter gaat met L.
    Oei, dat is snel van je vriendin. Maar het hoeft niet te betekenen dat het slecht gaat.
    Wij waren ook niet erg lang samen toen we huisje-boompje-beestje gingen doen ;)
    Leuk jurkje van L.

Iosola: balen zeg, zo'n rotdroom

Mamma1: wat een verschil he met buisjes.
    Wij merkten ook meteen verschil bij R2

Patje20: je mag afvallen als je borstvoeding geeft.
    Alleen geen crash dieet doen.
    Maar als je goed op je voeding let en gezond eet is het geen probleem als je 0,5 tot 1 kg per week afvalt.
    (las dat je deze tips al hebt gekregen)

McGyver: erg he dat je de dingen al zo snel vergeet.
    Bij mij zat er tussen R1 en R2 maar ruim 10 maanden en sommige dingen wist ik al niet meer...

Rnate: wow, 14 paar schoenen. Als die later geen schoenentic gaat krijgen ;)
    Leuke oorbelletjes, die wilde ik ook bij Regan maar man is het er niet mee eens... helaas

Dani: wat een leuke foto

Siep: knuffel

Debby: lieve foto
    Just small valt meestal groter ja (terwijl je aan de naam wel anders zou denken)

Juffie: succes met afbouwen

Aaaargh, ik heb SPIERPIJN!
    Vanmorgen eerst RPM gedaan en daarna XCO (normaal doe ik alleen XCO)
    Dus dat wordt lol morgen ;)

En verder heb ik ff flink geshopt bij Lief!
    Die hebben actie dus dat schoot lekker op :D

9. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Ze ging er zelf gewoon op liggen en met spelen draaide ze dr koppie ook paar keer tegen me aan en ze geeft geen kik, denk dat ze zich niet zo bewust is van de "pijn", als het al zeer doet.Ze heeft ook echt maar mini belletjes hoor dat donkerev wat je ziet is het stipje het belletje is maar 2/3 mm ofzo..

10. LotteBo

LotteBo Niet meer actief

Blondie wat is rpm en xco?

Rnata leuke oorbelletjes hoor.

Hier, echt al de hele dag MEGA buikpijn. bah bah bah

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    rnate mooi die oorbelletjes (leuk shirtje van bakkaboe trouwens, die heeft emma ook :))
    mix is papa uit india, ik uit nederland en jouw moppie?

blondie ik val meer af dan 0.5 tot 1 kg per week. Tot nu toe 8 kilo in 7 weken en dan heb ik 2 keer een week niet opgelet. Maar ik kan er niks aan doen, eet gezond. Maar denk dat het komt omdat ik veel overgewicht heb...

12. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    #4652 Pluutje, 1 jul 2011
    Laatst bewerkt: 1 jul 2011
    @Debby: gewoon lekker doen!! Als het kan en jij er weer plezier en vertrouwen in hebt: DOEN!! Wel jammer dat je man zich heeft vastgezet in de bv als oorzaak van de gebroken nachten.
    Ik had op voorhand het voeden aan de borst al afgeschreven en zie nu.
    Wellicht dat met deze tweede 'ronde' voor jullie, nu je beide mogelijkheden hebt ervaren en je merkt dat aan de borstvoeden toch heel goed voelt dat het nu een stuk beter (rustiger) gaat.
    Geloof me, ik had Sim nooit aan de borst gekregen als ik niet had besloten om niet aan de borst te voeden... hoe tegenstrijdig dit ook mag klinken, maar er was nu geen druk en geen verwachting. Lekker doen waar jij het meeste vertrouwen in hebt en het gelukkigste in voelt. En mocht je volgende week weer besluit om te stoppen, so what! Kijk per dag en doe wat goed voelt.
    Btw, mooi manneke!

@Juffie: altijd lastig om zo'n persoonlijk hoofdstuk af te sluiten. Ik snap je emotie en het opkomend traanvocht wel.

@Iosola: dat die Italianen van die mensen van de klok zijn... Nooit geweten. Italie schaart zich toch onder Zuid Europa wat betreft tijdsbesef en afspraakgetrouwheid. Ik dacht dat je daar niet te laat kon komen, kennen ze daar geen stief kwartiertje?
    Maar wel balen van je afspraak, want ik vind het altijd een hele happening en uitdaging om met de gehele kinderschaar ergens te komen, laat staan op tijd.

@afvallen: ... en daar gaat mijn laatste excuus om niet te hoeven afvallen (met dank aan Blondie!). Het kan dus wel met het geven van bv :)
    Nah, dan gaan we nu maar voor het 'eggie': de teller van de weegschaal stond vandaag op 85,7kg. Snoep en cola weer van het lijstje.
    Alleen ik krijg altijd serieus last van afkick verschijnselen als ik de suikers uit mijn leven ban:(:)

@Jojo: wat een mooi mannetje met die blauwe ogen. 't Is geen dating site, maar heb Emeric al wel vast genoteerd voor Sim;)

@Dani: het blijven rare buren!

@Smartie: hahaha, 6125gr en 69cm, daar valt toch alles van af als je Lynn optilt?? Daar blijft geen broek aan dat kontje hangen;). Wat een slank vrouwtje!

@Rnate: ziet er wel heel mooi uit die oorbelletjes. Ik weet dat het in sommige culturen heel gewoon is. Ik zou het zelf alleen niet zo snel doen.

Geheel tegen gewoonte in spam ik dit keer even mee. Hier is een update van Sim:

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    pluutje wat een ontzettend mooi meisje!

14. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    pluutje: mooi meisje!

Deb: echt knap dat je al zoveel bent afgevallen.

lottebo: wat naar van de buikpijn?? Nu alweer wat beter?

Rnate: vind het ook wel schattig staan zeg!

blondie: wow sportief hoor. Ken de termen die je noemt ook niet trouwens:)

All: Matthijs heeft gisteren maar 4 flessen gehad. Kwam toevallig zo uit en ging goed. Wel 2 x huilen vannacht maar was huilen in zijn slaap want sliep met speen gewoon weer door. Gister 19.45 fles tot vanmorgen 7 uur. Maar kijken hoe het vandaag uitkomt. Heb nog klein beetje bv staan maar denk dat ik vandaag maar helemaal kv geef. Kijken hoe dat gaat.

Verder heeft Matthijs alweer een paar dagen neit gepoept. En hij heeft er echt wel wat last van.. Geef heel af en toe een beetje fruit maar zou dit de reden zijn?? Hij vind het heerlijk maar krijgt echt maar een paar lepeltjes.. Denk zelf dat het aan de kv ligt maar daar zal hij toch aan moeten wennen??

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    juffie wat heerlijk!
    hier heeft sam om 23 uur nog wel een flesje met rijstebloem gehad (heb bedacht dat ik deze in eerste instantie nog eventjes erin laat) mocht het goed gaan dan vervang ik de kunstvoeding door afgekolfte melk. Ik heb nog een stuk of 10 voedingen in de vriezer zitten... maar wil dat hij wel gewend blijft aan flesjes anders krijg ik straks weer hetzelfde gezeur.
    Om 4 uur wilde hij de speen en om 5 uur wilde hij de borst. Ik vind het echt jammer dat hij niet 2 uurtjes langer slaapt want dat zou echt ideaal zijn. De rijstebloem doet tot nu toe niet veel volgens mij...

16. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Goeie morgen!

@Smartie: Wat een slanke dame! Echt al een hele grote meid!

@Pluutje: Ik zet Sim ook alvast op Emeric's lijstje, wat een prachtmeid! Krijgen we vast mooie kleinkinderen met het donkere huidje van Sim en de blauwe oogjes van Emeric:D

@Debby: Gek hé dat je bijna ging stoppen met de bv en zie nu;) Is net hoe Pluutje het verwoord, de druk is er vanaf en nu gaat het voor beide lekker rustig, echt fijn!
    Nu ga ik eens even een gekke vraag stellen; Rijstebloem is dit dan hetzelfde als de rijstvlokken met vanille van Bambix? Heb zo namelijk een gratis doos gehad maar wist niet goed voor wat je dat gebruikt.

@LotteBo: Hoe gaat het met de buikpijn?

@Blondie: Ben benieud wat je geshopt hebt;) Heb zin om ook even te kijken maar weet niet of dit wel zo'n goed idee is:)
    Succes met je spierpijn!!

@Juffie: Geloof het best dat je er toch wel een heel klein beetje emo van word ookal sta je er 100% achter, is net zoals je zegt alweer een hoofdstuk voorbij..
    Denk dat het niet poepen wel komt doordat Matthys nog steeds wat moet wennen aan de kv, denk dat fruithapjes juist wat laxerender werken.

@Rnate: Hoe was het nog met je nichtje? Is wel moeilijk voor die kleintjes hoor, merk het heel goed aan mijn zus haar zoontje (waar ik meter van ben) ik ben echt zijn alles is helemaal gek van me:) en nu dat Emeric er is heeft hij zich ook wel wat moeten aanpassen, hij is trouwens 5j.
    Heel mooi de oorbelletjes!
    Knappe meid ook;)

@All: Onze nacht verliep redelijk, heb niet moeten voeden maar wel 2x uit men bed voor speentje. Om 5u werd hij dan wakker en wou toen echt wel eten daarna nog verder geslapen tot 8u.
    Heb vandaag trouwens 2 baby's in huis!
    Vriendin van me haar dochtertje is hier, ze gaan verhuizen en had graag nog beetje schilderwerken gedaan en dat is nou niet echt gezond/handig met een baby erbij;)
    Meisje is 6 weekjes ouder dan Emeric, wel grappig want ze zijn even groot:D
    Ga deze middag eens een foto'tje spammen;)
    Ze liggen nu allebei in bed, heb ik nog even de handen vrij:D

17. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Ohjaaaa nog vergeten!
    Ik heb eindelijk een graspleintje!!!!:D:D
    Gisteren mocht mijn vriend om de grasmatten gaan en heb ze ineens gelegd, best handig zo'n grasmatten!
    Mogen er nu wel nog een weekje niet te veel op gaan zitten/lopen maar vind het al een heel ander zicht.

18. LotteBo

LotteBo Niet meer actief

Jeuj je gras ligt!

Hier nog steeds buikpijn en buikloop. Vanacht diverse malen op de wc gezeten bah.

Pluutje mooie meid hoor

19. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Oorbelletjes staan idd erg leuk hihi:D ben dr ook wel blij mee

@Blondie, klinkt sportief haha is het niet iets van fietsen en rennen?
    @LotteBo, niet fijn misschien kruikje ? Of is het al over?
    @Debby,Meisje is uhmm dat ben ik nog aan het berekenen haha:p Ik ben Ned, Papa is 3kwart indiaan en kwart antiliaan, Wel op curacao opgegroeid zijn vader is half antiliaan en half indiaan en zijn moeder helemaal indiaan(komt van Sint lucia). Rijstebloem hier ook eens geprobeert hielp ook niet echt.
    @Pluutje, Mooi meisje hoor! ook een mengeltje lijkt erop?:D
    @Juffie, lekkere nacht zeg! Ligt er aan watvoor fruit je geeft wtb het poepen. Hier werkte fruit juist goed, echte krampenbaby hele dagen door huilen, begonnen met hapjes fruit en olvaritsap en het was zo goed als over vandaar voor mij de keus dat ik sneller met fruit ben begonnen en sinds 4 maand krijgt ze ook groente.
    @Juffie, Gaat goed na het kopje thee had k dr nar boven gestuurt dat ze nog even boekje mocht lezen(kijken en eigen verhaal fantaseren:p) maar toen ik boven kwam had ze licht zelf al uitgedaan. Vanmorgen nog ff bij me in bed, douchen. Ik ga dr haren zo ook ff knippen en ze wou gaag dweilen gaat goed dus:D. Lekker druk bij jou dus haha wel leuk 2 babies zo van de zelfde leeftijd kan je eens meemaken hoe het is om een 2ling te hebben haha.

Dae werd vannacht half 2 wakker, normaal kreeg ze dan ff borst in dr eigen bedje zodat ze weer in slaap valt(komt zelden voor) maar niks hielp en niks wou. Wou gewoon ff knuffelen blijkbaar mmaar ben in slaap gevallen met haar bij me in bed, hopen dat het vanavond wel weer goed gaat dan.Ben wel gebroken..

20. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey hey

@ Juffie nee volgende wk zaterdag en zondag vier ik m`n verjaardag. ;) had je al weer gezien :p
    Lees ik t nu goed, ga je echt stoppen met de BV?
    Ach op Kv worden ze ook groot :p
    en de hapjes werken hier al wel laxerender ;) rooibosthee krijgt Arjen nu ook lekker dat ie het vind :p

@ Pluutje wat een droppie!

@ Rnate aah staat wel schattig!

@ de dames die shoppen online, waar doen jullie dat, en hebben jullie zoveel kleertjes?? ik heb hier maar een paar (spijker) broekjes en shirtjes / blousjes van mt 68/74 liggen.. vind het jammer want daarna doe ik er zo weinig mee :p

@ Jojo fijn die grasmatten kan Emeric straks (en nu al) lekker op spelen ;) hier ook gras in de tuin, kleed erop of een leeg opblaasbadje en heerlijk spelen buiten.
    Leuk nog zo`n kleintje!!

@ Blondi succes met je spierpijn. wat betekenen die afkortigen?

@ LotteBo succes met je buikpijn.. naar hoor.. hier ook regelmatig.. maar heb ook steeds tussentijdse bloedingen... bah hopelijk is rt gauw over!

--
    Hier gaat het lekker. Arjen eet super zijn fruit, appel, peer en nu ook kiwi ging gister prima. hij vind het heerlijk en word boos als t op is ;)
    Ook geef ik hem nu rooibosthee, lekker dat ie het vind.. :D

Nu zit ie heerlijk in de wipper uit te buiken.
    Savonds eet hij ook ruim 125 gram groente.
    alleen bloemkool en doperwtjes vind meneer niet lekker..
    ik geef het wel maar hij eet dan weinig trekt gekke bekken en werkt het meeste weer naar buiten hihi
    ga eens een paar dingen vers maken, heb je net iets meer keuze,
    bruine bonen, worteltjes en spercibonen vind ie heerlijk.

slapen gaat ook super. van 19:30/20:00 tot 7:30/8:00 ongeveer..
    Als ik nu wegloop begint hij te mopperen.. hij heeft het goed door hoor.. de slimmerik! ;)

Nou maandag ben ik dus jarig jaja.. ;)
    er komt een collega / vriendin een bakkie doen met kids en gaat daarna door naar ballorig.. ( hier bekant aan de overkant ;) )
    Smiddags evt m`n moeder dus denk de hele dag toch wel klein beetje.
    Zaterdagmiddag voor fam en zondag vrienden met kids.. lekker druk dus!
    Hopelijk mooi weer zodat ik t buiten kan houden!

Fijne dag!

Ga eens de was buiten hangen.. bedden afhalen en nieuwe was aanzetten..(hopelijk blijft het droog)

Deel Deze Pagina