Februari 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door debby82, 6 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Dani, weet niet of je een coop in de buurt hebt? Die hebben ook "eigen merk" potjes en die hebben andere smaakjes met happen. Ik wou eerst ook alleen olvarit maar dan is de keus idd beperkt dus ik heb nu diverse merken omdat ze allemaal andere smaken hebben..

2. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    dani: ga idd stoppen met de bv. ik vind het mooi geweest zo. Hier ook nog geen verjaardag. Ga het helemaal niet vieren dit jaar. Geen zin in taarten maken, huis vol visite enz.

rnate: een keertje bij mama slapen is natuurlijk wel lekker maar moet geen gewoonte worden;)

jojo: leuk zeg 2 kindjes. maar wel druk denk ik, of valt het mee?? Fijn dat het gras ligt trouwens!

3. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @smartie, zo een lange dame!

@blondie, zo... sportief hoor

@pluutje, succes met afvallen

@juffie, heerlijk, zo'n goede nacht.

@jojo, ook al een fijne nacht, succes met de drukte vandaag. Rijstebloem is idd bambix, wij hebben alleen zonder smaakje.

@lottebo, beterschap!

@Rnate, jij dus juist geen goede nacht. Veel plezier met je nichtje nog.

@hier, net een eerste bordje pap gegeven. Nou ja, de eerste paar hapjes, want veel is er niet naar binnen gegaan :D. Kleine man zag geloof ik niet helemaal het nut van eten van een lepel, uit een fles is toch veel makkelijker ;).

Iedereen bedankt voor knuffels en medeleven. Ben weer een beetje bekomen van de schrik.

4. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    siep: je zult zien dat het snel beter gaat hoor. Matthijs werkte eerst ook steeds alles eruit en de laatste keer werd hij al blij als de lepel eraan kwam:D Oh ja heb ook pap geprobeerd maar daar vond Matthijs niets aan. Moest hij van kokhalzen.

Oh en net trouwens eindelijk weer een poepbroek!:) Lucht vast op voor mijn kleine mannetje. Was ook veel dikker weer dan anders maar hij is het weer kwijt;)

5. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Groot probleem!
    Net Emeric nog eens een flesje afgekolfde melk gegeven en hij wou niet drinken uit de fles!
    Was nu wel al week of 2 geleden dat hij uit een flesje had gedronken maar heeft hier vroeger nooit problemen rond gemaakt, nam gewoon zonder moeite de fles...
    Heb dan geprobeerd om de borst te geven en die nam hij onmiddelijk:(
    Word hier behoorlijk verdrietig van want volgende maand start hij in het kdv en dan moet hij toch echt uit de fles drinken:(

Denk dat hij ook nog niet helemaal ok is, maakt nog heel vaak op een dag wat temperatuur (37,8), snottert nog steeds en de geur van zijn poepluiers is niet te harden! Ruikt nog steeds zoals rotte eieren echt verschrikkelijk...
    Vrijdag nog de ka proberen bereiken maar die was een dag met verlof... Maandag toch nog maar eens de ka proberen bellen want vind dit toch niet echt ok...

6. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @jojo, dat is balen zeg! En ik hoop dat Emeric zich snel weer helemaal goed voelt.

@juffie, die pap is ook echt niet zo lekker ;)

Even een fotootje spammen.

Bekijk bijlage 163846

7. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    leuke foto siep!

jojo: wat balen zeg dat emeric niet uit de fles wil drinken. Misschien vanaf nu elke dag even een flesje aanbieden??

8. McGyver

McGyver Niet meer actief

@jojo,

herkenbaar, lisa had precies hetzelfde,
    uiteindelijk ging het met de medela calma speen/fles waarvan we de speen ook nog is warm moesten maken wel....
    wat een strijd was dat 1 week voor ik weer moest werken...

blijven proberen...
    lisa zat in de wipstoel toen ze wel weer ging drinken,....
    op rechtvooruit op mn schoot...niet in de bv houding opzij zeg maar...

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    dani ik shop bij alle webshops waar er maar wat te shoppen valt. Veel op www.kleertjes.com www.olliewood.nl en www.kinderkleding-tekoop.nl maar ook op de amerikaanse ebay en op marktplaats haal ik veel. En als ik een specifiek merk wil nog op andere sites. Vooral veel outletsites ;)

jojogirl shit meid... ik herken het maar al te goed. Misschien was het eenmalig... ok ik ga gewoon mijn berg tips hier neerzetten:
    *is de melk de juiste temperatuur?
    *probeer een andere speen bijvoorbeeld de medela calma die bootst de borst na. Of anders tommee tippee die hielp bij ons.
    *laat papa de fles geven als hij jouw ruikt wil hij alleen borst
    *probeer eens lopend de fles te geven raar maar schijnt te helpen
    *probeer het niet wanneer emeric overstuur is maar wanneer hij rustig is
    *wat bij ons de gouden tip was: rechtop zetten (op je benen of in een wipstoeltje) en afleiden met een speelte terwijl je de fles geeft.
    *blijf om de dag oefenen

pfoe hier bezig met de borst weer. Moet er wel weer even aan wennen en sam is aardig aan het regelen geslagen. Had het idee dat ik echt niet genoeg had vanavond en heb toen een flesje gegeven (ja slecht want zo regel ik het dus niet goed...) maar de rest heeft hij goed aan de borst gedronken. ik ga zo maar eens een keer extra kolven. Fles lurkte hij trouwens direct leeg dus ben niet meer zo bang dat hij de fles weigert.

Verder steeds mot met manlief pfff...
    vraagje: bij wie slaapt het kindje nog meer niet door en zo niet wat hielp bij jullie?
    hebben jullie een bepaald avondritueel?
    wie heeft er nog meer last van veel gehuil op een dag? En wat doe je er tegen?

10. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    hier slaapt kleine man ook nog niet door hoor, komt hier door t geklooi met de voeding en meds... denk ik... heb nog geen oplossing gevonden..

11. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Deb: vervelend ruzie met je man. Wij hebben ook wel wat meer gekibbel. Komt ook omdat ik zelf met de redelijk goede nachten moe ben en daar kan ik heel slecht tegen:) Word ik super chagerijnig van.

Debby: echt avondritueel hebben we niet zo bij Matthijs. Bij Nathan wel trouwens. Heeft hij echt nodig.
    Matthijs huilt trouwens neit echt veel overdag. Zeker geen uren in iedergerval. Laat Matthisj eigenlijk noooit huilen. Ga er altijd direct heen om te troosten. Als dat niet in bed wil haal ik hem er uit. Meestal gaat hij dan in de box gewoon weer spelen.

12. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    oh en moet er trouwens nog wel eens uit voor Matthijs (en Nathan) hoor. Voor een speen, aai, slokje water enz..

13. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    @ jojo, denk dat de tips van Debby wel goed zijn! Succes ermee!

@ Siep, wat een schatje!

@ Trishka, hoe is het met jou? Hoe voel je je?

@ Debby, Linde sliep eerst door en daarna 2 maanden drama gehad ( maar was geen honger, gewoon jengelen hele nacht om speen). Bij ons heeft het geholpen dat ze van 5 naar 4 flessen is gegaan en we haar niet meer wakker maken voor laatste fles. En we doen sinds 2 weken wat rijstebloem in de fles. Sindsdien gaat het steeds beter, laatste 2 weken vaak 1x om 5:00 een speentje en daarna om 7:00 de fles ( met heel soms even wat gehuil tussen 6 en 7).

Echter, vannacht echt rotnacht. Ik ging om 0:00 slapen, om 3:00 wilde Linde speentje en daarna tot 7:00 uur ieder half uur krijsen! Niet gewoon huilen ( dat laten we meestal gaan, is met paar minuten over) maar echt vanuit het niets keihard janken. In combi dat ze gisteren ook een enorm ranzige poepluier had, zurig, ging zowat van mijn stokkie, vermoed ik misschien tandje, maar ik voel niets in haar mondje. Hoop in ieder geval dat het eenmalig was en we niet weer terug bij af zijn..

Vervelend dat je mot hebt met je man, dus nog over bv/kv en gebroken nachten?
    Denk dat het handig is dat je afwisselt, wij sliepen weleens apart, want onzin om met 2 man wakker te zijn.
    Gehuil overdag hier amper, dus geen tips.
    Avondritueel: om de dag in bad, daarna verschonen en al in slaapzakje in de box, dan flesje, eventueel nog even in box en daarna naar bed.

14. McGyver

McGyver Niet meer actief

lisa sliep alleen door met een fles kv...

bepaald avondritueel, bij lisa nog niet, bij bram wel...

veel gehuil: lisa huilt weinig...

15. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben wel een avondritueel en volgens mij werkt het ook echt.

Het was fles, masseren, pyama en slaapzak aan, in bed. Masseren kon ik alleen en omdat het ook fijn is als papa eens het bedritueel kan doen is het nu:
    fles, pyama en slaapzak aan, boekje lezen, in bed.

Kleine man ging altijd zonder zeuren slapen, toen we het veranderde heeft hij een paar avonden gejengeld, en nu gaat hij weer zonder problemen slapen. Vandaar dat ik denk dat het werkt.

Gelukkig niet veel gehuil overdag en een mannetje wat doorslaapt (en daar ben ik nog elke morgen dankbaar voor)

16. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    @Siep,Leuke foto:D
    @Juffie, zal de kleine vastopluchten dat die zn buikje weer vrij heeft, zo sneu als die kleintjes buikpijn hebben!.
    @Jojo, miss was het eenmalig, omdat ie ook al niet helemaal lekker is zal die wel meer troost en zin hebben aan de borst? Misschien een andere fles ik gebruik de tommee tippy (omgetovert tot tommy titty:p)
    @Debby, Balen dat je steeds mot hebt met je man zeg zou denk ik voor jou ook wel wat makkelijker gaan als die 100% achter je staat.
    @Suzannes, ook al een lange nacht achter de rug dus balen he.! hoop idd dat het vannacht bter gaat.

@voor het slapen gaan. Deed dr eerst altijd in badje zwitsal slaap lekker en hielp echt! nu dat ze het rond 9 uur wel al voor gezien houdt red ik het niet meer rond 7 uur begint voor mij de spits met koken e.d (probeer het wat te vervroegen 23.00 was wel erg laat) en ze heeft dan net een warme hap gehad. Rond 8 uur half 9 borst en dan verschonen en bedje in ik smeer dr gezichtje in met slaapzacht lotion kusje mobiel aan en dan loop ik weg. Mocht ze nog wat murmelen dat bied ik haar nog even de borst aan(gebeurt 9 van de 10 keer) en dan is ze weg..

Zo ik zit op de bank met een zak chips en een bak sate, kids liggen op bed, nichtje wou toch nog wel heel graag een nachtje blijven.Ze is super blij met dr nieuwe coupe, ze had haren tot onder dr rug maar deed het aldoor in dr mond of kauwgom erin dus nu hangt het tot op de schouders. Hoop dat ik een goeie nacht krijg maar betwijfel het, dae ligt aldoor beetje te murmelen. Hoop het echter wel zodat ik morgen ook rustig aan kan doen want moet maandagochtend ook weer vroeg op gesprek bij gemeente.Ze willen me naar school hebben, eigenlijk echt geen belang bij:)

17. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Rnate, veel plezier met de bak chips en sate, lekker! ;) Hoop dat je wel goede nacht hebt!

Heb trouwens een oproepje voor een uitstrijkje, want ik word september 30. Jeetje, voel je je ineens oud! haha!
    Maar.... ik moet niet aan een eendenbek denken nu met al die rupturen, ook al is bevalling bijna 4,5 maand geleden, ik wacht nog ff met afspraak maken, haha! Doe het wel in september.

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    rnate ik neem aan dat moeder toestemming gegeven heeft voor het afknippen van het haar ;)

sja mot met man maar het gaat niet alleen daarover. We zijn gewoon moe allebei en hij doet heel erg zijn best om de borstvoeding niet af te zeiken maar hij denkt gewoon dat een ritme belangrijk is voor doorslapen.
    Afwisselen s nachts doen we niet. Ik doe hem s nachts aan de borst dus ik doe het. Regelmatig slaapt mijn man wel in de logeerkamer zodat hij niet wakker wordt.

Weet je.. hij benadrukt steeds dat ik het makkelijker heb dan hij omdat hij fulltime werkt en ik nog niet werk. Maar soms vind ik het echt niet makkelijk als ik met een drammerige peuterpuber en een halve dag huilende baby thuis ben... vanochtend ben ik ook flink uit mijn slof geschoten tegenover de kids... (o zo slecht van me) maar ik liep al op mijn tenen omdat mijn man nog sliep, emma riep wel honder keer apie wakker! (is dr knuffel) en sam was aan het huilen en had alles weer eens onder gepoept... mijn man schrok dat ik riep dat ze op moesten houden...
    maar goed ik heb regelmatig nachten dat ik mar 3 uur slaap maar ik probeer gewoon positief te blijven. Ik weiger alles negatief te bekijken terwijl hij juist steun zoekt en wil dat ik toegeef dat het zwaar is en dat de babytijd niet leuk is en alleen maar weer oplossingen bedenken etc...
    en dan zegt ie je zit toch op een forum hoe doen andere moeders dat dan?

Dus bij deze... hoe doen jullie dat?

19. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Weer aan het werk gaan heeft mij blijer gemaakt ook al is het af en toe nog steeds afzien natuurlijk..

20. McGyver

McGyver Niet meer actief

@deb, soms kun je beter werken dan thuis zijn met de kids...op t werk is t soms "rustiger". anders druk...klinkt misschien stom maar zo is het wel...

maarja ik werk en als ik thuis kom ook nog is de kids, best pittig vindt ik soms...

een van de reden dat ik stopte met bv is dat er te veel onder leedt. het kost toch veel energie van je! Ik eet sinds ik gestopt ben de helft minder! moet je na gaan. en inderdaad nu meer ritme wat ons allen meer rust geeft.

lisa slaapt door en wij dus ook, en zo hebben wij onse nouja mijn negatieve (ookal probeerde ik net als jij positief te blijven) visueuze cirkel doorbroken...

bv is super, maar niet als er te veel onder lijdt!!!
    denk aan jezelf, de kids en je man.

dikke knuffel!

Deel Deze Pagina