@sjalleke, hier nooit klossen onder bed gehad, bed is iets hoger dan gewoon bed, boxspring dus hoefde niet op klossen... @kraamtranen, hier ook gehad en verbaasd me niks als die vandaag ook nog keer komen zo op mn eerste dag alleen met bram en lisa
goedemorgen! Hier helaas neit zo'n goede nacht. Matthijs had last van kramp denk ik want lag maar te kreunen vannacht. Weinig geslapen dus. Mcg: spannend de eerste dag alleen. Vond het ook erg spannend maar viel hier gelukkig alles mee! kraamtranen: hier gisteren opeens weer last van. Was moe, 2 x kraamvisite gehad en toen kwamen dus de tranen.
@mcg, spannend eerste dag alleen... @debby, onze kleine man draait zich af en toe ook van de buik op zijn rug, maar alleen als hij zich heel boos maakt omdat ik hem op zijn buik heb gelegd. Ik ben ook heel trots op hem. @badje, hier ook om de dag zo'n beetje. @nacht, redelijk, hij was alleen al om 5.30 wakker. @ritme, we krijgen steeds meer een ritme. Heerlijk!!! 7.00 fles, knuffelen, spelen en zodra hij moe wordt (rond 9.00) naar bed. Dan kan ik even douchen enz. Tussen 10.00 en 10.30 wakker, dan wassen en aankleden en om 11.00 fles. Na de fles vrij snel naar bed of de wagen in omdat we op pad gaan. Dan slaapt hij lang, vaak wel tot 14.30- 15.00. 15.00 weer de fles even knuffelen, spelen. Rond 16.00 naar bed. Dan slaapt hij meestal tot ong. 18.00. Dan zit bij bij het eten bij ons en krijgt rond 19.00 weer een fles. Daarna is het ritme een beetje weg. Gisteren ging hij om 20.00 naar bed en sliep toen ook, maar vaak is het ook nog de hele avond jengelen en zeuren. Om 23.00 fles en naar bed. 's Nachts komt hij dan rond 3.00 weer. Het schema is uiteraard niet zo strak als ik het nu opschrijf, maar dit is ongeveer onze dag. Hoe ziet die van jullie eruit? @spam, de eerste lachende foto: Bekijk bijlage 137194
Badje: hier ook 2 a 3 x per week ivm droog huidje. En dan doe ik er inderdaad Balneum extra vettende olie bij. Smartie: leuk dat jullie lekker samen naar de film zijn geweest Striemen: hier geen nieuwe maar ik had er al genoeg van de boys McGyver: succes en veel plezier vandaag. Volgens mij kan het niet zo veel kwaad als Bram nu de waterpokken krijgt. Alleen is er dan wel de kans dat Lisa ze dan nu ook al krijgt. Voorheen zeiden ze dan dat ze ze nog een keer zou krijgen (als je ze voor het eerste jaar krijgt) maar daar hoor ik ook wisselende verhalen over. Niki: leuke foto en inderdaad een leuk jurkje Siep: Lieve lachfoto Ff gegoogled: (bron= Ouders Online: Vraagbaak kinderarts - Archief) Zijn waterpokken gevaarlijk voor een pasgeboren baby? (2 wkn) 23 februari 2007 Onze zoon van 5 jaar heeft waterpokken. Kan dit gevaarlijk zijn voor onze dochter van 2 weken? En zo ja, wat moeten we doen? [naam en adres bekend bij de redactie] Antwoord Waterpokken zijn heel gevaarlijk voor een pasgeboren baby, als de moeder nooit waterpokken heeft doorgemaakt, en als zij zelf waterpokken krijgt tussen 5 dagen voor de bevalling en 2 dagen na de bevalling. In dat geval moet de pasgeboren baby behandeld worden. De meeste moeders hebben echter in hun jeugd waterpokken gehad en dus antistoffen gemaakt tegen de waterpokken. Deze antistoffen, die een pasgeboren baby van de moeder krijgt via de placenta (moederkoek), helpen de baby de infectie op te ruimen. Het kan dus zijn dat uw dochtertje helemaal geen waterpokken krijgt (omdat u ze zelf al gehad heeft). En als ze ze wél krijgt, verloopt de ziekte vaak niet erger dan bij oudere kinderen (omdat ze al 2 weken oud is). Overigens heeft het waarschijnlijk weinig zin om uw zoontje nu nog weg te houden bij zijn zusje, omdat hij 2 dagen voor het uitbreken van de blaasjes al besmettelijk was. Hij blijft besmettelijk tot enkele dagen na het uitbreken van de blaasjes. Je kan hierbij de regel hanteren dat de besmettelijkheid duurt tot er geen blaasjes meer zijn. De korstjes zijn niet besmettelijk.
@smartie, meid je moet doen wat je denkt dat goed is, kan je geen goed advies geven eigenlijk maar denk ook aan jezelf! @kilo's, hier zaten er dus 20 aan.. maar ben er in een week alweer 6 kwijt.. @bv, hier schrijf ik ook niets op hoor, als ie honger heb dan krijgt ie, de ene keer is het na 2 uur de andere na 3 of 4 uur.. totaal geen regelmaat @slapen, ik lees bij jullie dat de kleine op een voedingskussen tussen in slaapt, maar hoe doen jullie dat dan?? als ik het zou doen dan zou man of ik niet eens in bed passen.. we hebben wel een 140 bij 200 bed hoor.. errug klein dus. ff een vraagje, gisteren werd ik er door iemand op gewezen dat het normaal is dat je een nacontrole krijgt na 6 weken, maar hier is door de vk of de kraamhulp niets over gezegd.. hebben jullie dat gehad of is er een afspraak..??
McGyver: oh nee wat balen zeg Heb hier een tip voor je Waterpokken? Nieuw! KidsClin bij jeuk en littekens | Officiele site KidsClin waterpokken Dat heeft hier echt goed geholpen. Beterschap voor Bram en geef hem maar een dikke knuffel
Patje20: normaal wordt dat wel gezegd van die nacontrole maar misschien zijn ze het vergeten. De afspraak moet je wel zelf even voor bellen.
mcg wat jammer waterpokken maar als jij het ook hebt gehad denk ik dat je ook antistoffen doorgeeft via de borstvoeding hier afspraak voor prikjes 2 weken vervroegd en app. uitgezocht voor vakantie, nu nog boeken!
patje volgens mij is een aankleedkussen handiger ipv voedingskussen maar sam slaapt gewoon tegen mij aan, veel makkelijker.
Wij hebben een 1.80 meter bed en dan nog klaagt Sjallekeman dat ie niet genoeg plek heeft Het aankleedkussen kun je op je eigen dekbed leggen zodat het risico dat de kleine onder je eigen dekbed komt zo klein mogelijk is.. Verder vanmorgen voor het eerst even alleen weg met de auto, voelde errug goed moet ik zeggen Oeps, wordt geroepen...
Bedoelde ook aankleedkussen.. was er ff niet bij vanmorgen haha maar goed dat past nooooiiitt in ons bed
dan leg je de kleine toch gewoon op de deken tegen je aan? kan je er ook niet op gaan liggen (wat ik toch niet geloof tenzij je alcohol drinkt...) en hij kan ook niet onder de dekens raken...
ja dat zou kunnen maar goed hij slaapt lekker in zn eigen wieg snachts maar voor sochtends is het wel eens lekker
Voel me vandaag weer stukken beter.. gisteravond met manlief punten besproken waar ik tegen aan liep en hoe we dingen t beste kunnen afhandelen, praten helpt echt veel.. dus nu punt voor punt proberen te verwerken mezelf meer rust gunnen, en gewoon met de dag leven (maak me snel druk over dingen bijv als ons zoontje na zomervakantie naar school moet hoe ik da ga doen, s morgens sta ik op met pff wat gaat de dag brengen, hoe lastig gaan de kindere voor me zijn, terwijl als k het probeer aan de kant te schuiven dat ik na een kwartier alweer zo iets heb van ..vandaag gaan we dit doen en dat doen en heb ik er wel zin in zeg maar.. maar ja op zich mag ook nog wel als je kraamvrouw ben, minder puff hebbe in dingen he... als de kids vervelend zijn moet ik ook meer geduld hebben en evt tot 10 tellen....dat helpt denk ook wel.. want als ze niet luisteren gelijk word ik zo boos terwijl als k even negeer of iets dat t dan vanzelf wel luisteren... ze weten ook precies wanneer ze je kunne beet nemen. k heb ook steeds t idee kan nooit meer weg enz (terwijl k voor heen ook nooit uit huis ging overdag.. heel enkel keer, of er kwam evt iemand) maar daar veranderd niets in, dat moet k nog meer gaan in zien. en negatief gedrag negeren is ook een idee.. alhoewel da niet gemakkelijk is.. de oudste speelt van 1 tot 3 op zn kamer. de andere 2 slapen dan (evt moet k mirjam tussendoor voeden) probeer die tijd lkkr voor mezelf te nemen, een wasje vouwen oke, maar geen andere huishouding dingen.. en dan beetje laptoppe voor afleiding.. ideaal....zolang de oudste gewoon lief is boven wil k dat wel aanhouden...of is dat eigendunkerig?? net als ze s morgens om kwart over 7 half 8 wakker worden, dat ik eerst ff beetje rommel en ze om 8 uur kwart over 8 eruit haal (ze huilen dan niet hoor.)
Hen> gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt en waar je kids goed bij functioneren.. Als de kinderen lekker rustig zijn terwijl jij wakker aan het worden bent . prima toch? En verder ben je volgens mij een veel leukere mama als je ook tijd voor jezelf hebt (neemt) tenminste dat geldt voor mij zeker wel! Digiknuf iig!
dank je, ja wel.. idd je komt ff tot rust ( na gebroken nachten echt nodig) en je bent minder snel boos als er iets gebeurd... kga nog wat rommele morge ben k er weer denk of maybe vanaaf
Wat een nacht... Lynn heeft nog gejengeld (af en aan welliswaar) tot vanacht 02.00 uur. Ze heeft dus ook op mijn arm geslapen (met voedingskussen als barriere tussen mij en Smartieman). Daarna heb ik geslapen tot 7.00 uur. Smartieman had om 3 uur de voeding gedaan. En vandaag ook nog wat huilerig, maar gelukkig minder dan gister. Zo zie je dat die drukte voor zon kleintje toch wel veel is... Vanmorgen om 7 uur heeft Lynn trouwens wel aan mijn BORST gedronken (en niet uit de fles) en ze heeft er dan wel 50 min over gedaan, maar was wel tevreden. Ze kwam alleen wel weer 2 uurtjes later alsnog.