overigs zijn er babydanoontjes te koop vanaf 4mnd. daar zit amper iets in. maar toch heerlijk naar dr groente. maar iedereen is anders erin. mijn kids zijn niet dik geworden ergens van. en elize ook niet. enkeld is het ok voor hun ontwikkeling kwa smaak en gehemelte en dergelijke net zoals de dental spenen ook beter zijn.
Diksap zit wel vol met fruitsuikers natuurlijk, maar dat zijn natuurlijke suikers. Maar ik zie zelf niet in waarom ze niet gewoon water of bijv slappe (rooibos)thee zou kunnen drinken, mocht je perse wat willen geven naast melk. En danoontjes zitten wel vol met suikers. Maar ik bedoel het verder niet aanvallend, ieder doet het op haar eigen manier. Ik ben qua eten erg streng, maar weer veel makkelijker met andere dingen waarschijnlijk, zo houden we alles lekker in evenwicht, toch?
@michele, ieder zijn ding. Ik ben ook redelijk streng het eerste jaar en nu eigenlijk nog. Luca krijgt bijna alleen maar water en melk te drinken. 1 x per dag een beetje sap en dat is 's middags. Maar zoals mg al zei, ik ben misschien ook makkelijk met andere dingen. Iedereen doet het op zijn manier met de intentie onze kleintjes goed op te voeden. Vind elize er trouwens echt als een engeltje uit zien! Mooi meisje! Het stikt hier in huis trouwens van de vliegen, rotbeesten dat het zijn!
hier ook een strenge hoor hahaha, hier drinkt jes met zn 3 jaar nog steeds graag water en thee,thee maakt ie dan samen met me .
ik ben ook streng, een rijstewafel vind mijn dochter ook lekker. o en in diksap zit misschien geen suiker toegevoegd maar omdat het ingedikt is zit er wel heel veel natuurlijke suikers in. Het is net zo slecht als limonade. Mijn dochter krijgt max 1 glas diksap per dag.
@trishka, hey!! hier heeft elisa blijkbaar nog nergens last van (van haar prikjes) ze is volop geluidjes aan het maken. Sinds eergisteren weer een nieuw geluidje. Volgens mij was luca niet zo snel met de geluidjes! Elisa daarentegen brabbelt erop los!
ik vind een glas diksap veel. elize krijgt na dr groente 20ml diksap. groente en fruit word aangeraden door cb bij elize gewoon bij 4mnd. aangezien ze geen flessen voldoende meer at. dus ik zou niet weten waarom het pas vanaf 6mnd mag bij jullie eigenlijk? korstje brood met 7mnd.. eten ze bij jullie dan nog 5flessen ofzo? hier is die behoefte er niet. maar elk kindje is ook anders. dus geen elk kind eet het zelfde en de behoefte is er niet.. hier doet t cb totaal niet moeilijk met diksap maar nu word er weer gedacht dat ze heel de dag diksap drinkt. ik zeg een beetje. t staat overigs niet voor niks op de flesjes en pakjes. en liga 1e stap die krijgen de kleintjes van jullie dan ook zeker niet? hier heeft ze die in t begin gegeten door dr fruit. maar goed elke moeder weet zelf wat het beste is voor hun kind.. ik ga uit van het cb dus waarom moeilijk doen als ze t goed doen..
iosola thanks voor je compliment,. ze is ook super lief en super tevreden.. met een tikkeltje verwennerij kwa vasthouden.. aangezien ze t liefste bij me zit heel de dag.. maar ja dat werkt met mn anders 2 kids niet zo heel goed.
Hey meiden, lees meer mee tijdens het kolven op mn werk zal ff proberen te reageren op wat ik nog weet.. @afvallen en light, neem ook niet zoveel light als je dr ook teveel van neemt kan je ook diaree krijgen. Maar ga ff contact opnemen met de artsen waarbij ik onder controle was voor mn maagbandje, ff zien wat die zeggen erover. @deb, wat een mooi mannetje! vind het gave broekjes hoor die vingino's maar man vind ze te duur... super trouwens dat je hem weer terug aan de borst heb! wbt slaapritueel.. hier wel, na gtst naar boven, soms nog ff douchen, anders ff wassen, pyama aan, gordijn in zn eigen kamer dicht, dan gordijn in onze kamer dicht, dan krijgt ie tiet en als laatste speeldoos aan en slapen. En als het ook maar enigsinds anders gaat, dan slaapt ie gewoon niet @kleding, de maten zijn zooo verschillend per merk. Probeer zoveel mogelijk bij name it te blijven @smartie, wat is ze al lang!! @rnate, hoe schattig die oorbelletjes! gewoon ff een vraagje, waar heb je het laten doen? juweliers doen het toch vanaf 2jr? @pluut, wat n mooi meisje! geheel tegen je gewoontje in maar vind het wel leuk om dr ff te zien! @jojo wat lekker gras!! begin nu te twijfelen of wij ook niet n stukje moeten nemen... hier ook n bobbel bij de hoektanden, smoeder zei dat t nog wel maanden kan duren voordat die eruitkomen @dani, ik heb echt veeeell kleertjes.. mt 68 heeft ie nu, en dr ligt alweer een berg 74 te wachten @bijvoeden, hier niet, ga tot 6 mnd bv volledig geven..was ook advies van cb.. @juffie en dani, beetje laat. maar nog gefeliciteerd!! @kind meenemen met uiteten, hebben we laatst gedaan, was geen probleem hij heeft zich gedragen! Beetje rondkijken en naar iedereen lachen haha. @hen, dikke knuf. Hopen dan ze jullie wat hulp kunnen aanbieden. @vakantie, komend weekend gaan we naar drenthe, en eind aug richting frankrijk 3 dagen en daarna 11 dagen italie gardameer @paspoort, hier vrijdag aanvragen heb geweldig leuke pasfoto gemaakt. @mcg, verkleinkussen er al een hele poos eruit... heb een flinke jongen he. Niet uit regio arnhem.. meer uit de regio flevoland @siep, had niet echt verwachting wbt moederworden, ben meer van ik zie het wel.. maar tegenvallen, zeker niet. In het begin erg onhandig natuurlijk (had nog nooit een pamper verschoont!!!) maar alles valt te leren en is uiteraard goed gekomen.. Geniet optimaal van mn mannetje, en vind het steeds leuker worden nu ie dingen gaat ontdekken enz. @smartie, hoi!! Hier ook niet zo actief momenteel. @niki, welkom terug.. iig hier, op hyves volg ik je wel hoor @michele, mooie meissie hoor!! Qua bijvoeden, ieder doet t op zn eigen manier toch? Als jij weet dat het zo werkt gewoon zo doen. @hier, vandaag is papa met Jari naar het cb geweest, stats 8750gr en 63.5cm verder geen opmerkingen. Gaat goed dus. Nog geen last van zn prikjes, maar hij is nog niet wakker sinds ik thuis ben. Verder a.s. weekend voor het eerst met zn 3en weg! Maar heb ff een lijstje gemaakt wat ik meemoet nemen, mag wel een aanhanger erbij huren! Hebben jullie nog dingen wat ik niet mag vergeten?
@Bijvoeding: Ik ben ook wel redelijk streng, mischien doordat ik rondom mij gezien heb wat suikers voor invloed hebben op jonge kinderen. Natuurlijk is het wel zo dat overdaad altijd schaad. Het is wel zo dat kleine kinderen heel erg snel gewoon zijn aan zoetigheid en dan natuurlijk ook veel sneller de voorkeur geven aan een snoep of koek dan aan een stukje fruit... Daarom wil ik het liefste zoete dingetjes wat vermijden. Is zeker niet aanvallend hoor Michele elk kindje en elke ouder is anders en hebben een andere visie wat betreft het opvoeden van hun kinderen en zoals je zelf al zei elke ouder weet best hoe zijn eigen kindje op te voeden. @Michele: Hier ook een beetje een verwende baby Moet er toch wel een beetje mee opletten want straks gaat hij naar het kdv en daar gaat hij natuurlijk niet zo vaak vastgehouden worden...
Februari 2011 mama`s 19-01-11: Dani84(37+1) - Arjen Robert - 2810 gram en 44 cm(7340 gram, 65 cm (25-5) 22-01-11: Rins80(38+3) - Joep - 3280 gram- 48 cm 29-01-11: Siep81 (37+6) - Roan - 3040 gram - 50 cm (6860 gram, 64,5 cm (25-5) 01-02-11: Marjolein25 (39+3) - Maartje - 3195 gram 02-02-11: Michele25(40+2) - Elize Maria Apolonia - 3760 gram 06-02-11: Tassie221 (39.2) - Sven - 4220 gram - 55cm 09-02-11: Pluutje (40+3) - Simran - 4052 gram - 53 cm (6205 gr en 64 cm (28-06) 11-02-11: Lavendel82 (40+2) - Sara 12-02-11: Debby82 (38+4) - Sam - 4320gram - 51 cm (6580 gram en 64 cm 27-6) 13-02-11: Blondie3 (39+2) - Regan - 3075 gram - 47 cm ( 5985 gram en 62,2 cm (23-6) 13-02-11: LotteBo (41.0) - LotteBo-baby - 49 cm - 3725 gram (6900 gram en 65,5 cm) 14-02-11: Smartie1980 (41+0) - Lynn - 3710 gram - 50 cm (6125 gram en 69 cm, 1 juli) 18-02-11: Jojo (40+0) - Emeric - 3725 gram - 54 cm (6900 gram en 67 cm (21-6) 19-02-11: Iosola (41+0) - Elisa- 3030 gram - 50 cm (6680 gram en 65,5 cm 24-6) 19-02-11: Mamma1 (40+5) - Jordy - 3500 gram - 54 cm 20-02-11: Trishka (39+0) - Aaron - ? gram - ? cm 21-02-11: Juffie84 (40+1) - Matthijs Daniel -3380 gram - 51cm 22-02-11: Mcgyver (39+0) - Lisa - 3200gram - 48cm (6300 gram en 61 cm, 7-6) 23-02-11: Champy(40+2)- Dean-4390gram-? cm 23-02-11: Veronique2005(41+0)-Milan-3250gram-48cm 23-02-11: Suzannes(40+6)-Linde-3930gram-52cm 23-02-11: Hen30sep(39+6)-Mirjam-3720gram-49cm 25-02-11: Truus21(40+5)-Sem-4165gram-? cm 28-02-11: Patje20(40+4)-Jari Nathan-3200gram-51cm (8750 gram en 63,5 cm) 03-03-11: Patje(41+6)-Job Adrianus Petrus-4410gram-?cm 07-03-11: Niki86 (40+6) -Liv-3400 gram-50 cm(5 juli 6780 gram-64 cm) 07-03-11: Sjalleke: Kira Marenka -3100 gram Afspraken CB: Juli: 6; Emeric en Jojo 11; Arjen en Dani 12; McGyver en Lisa 29; Roan en Siep Augustus: 4: Regan en Blondie 15: Debby en Sam 18: Jari en Patje 30: Sim en Pluutje Heb ff niki er goed ingezet en mezelf bijgewerkt!
@patje20: Jari groeit goed zeg! is zo maar even bijna een kilo zwaarder dan Emeric Wat een krachtmelk heb jij Wij gaan eind Juli 5 daagjes weg met ons 3tjes, heb ook een lijstje gemaakt met wat ik niet mag vergeten. Wat een lijst is dit geworden Gelukkig gaat mijn moeder ook mee dus mijn vriend rijdt met zijn camionet (weet even geen mooi nederlands woord hiervoor) en dan rijden ik en Emeric mee met mijn moeders wagen. Wat heb je al allemaal op je lijstje? Zal even mijn lijstje erbij nemen dan, zal dan eens vergelijken of er nog iets extra op mijn lijstje staat
@ Michele, ook met 6 mnd krijgt mijn dochter nog geen diksap, dus wat dat betreft maakt het voor mij geen verschil of er nu 4 of 6 mnd op de flessen zou staan En dat het op die pakken/flessen staat zegt natuurlijk niet dat je het ook moet geven. De fabrikanten zetten zoiets er natuurlijk maar al te graag op. Mijn zoontje kreeg pas rond een jaar voor het eerst sap geloof ik. Daarvoor altijd alleen BV op verzoek en daarnaast eventueel water of slappe thee. Brood(korstje) dus vanaf een maand of 7 en daarna langzaamaan steeds meer brood. Hier sowieso geen flessen, maar BV, wellicht maakt dat ook verschil. Liga geef ik idd ook niet (het eerste jaar), zit naar mijn idee ook onnodig veel suiker in. Tegen de tijd dat ze een tussendoortje gaat krijgen, geef ik een rijstewafel. Streng he @ Fotos, die heb ik geloof ik allemaal even gemist, oeps! Vingino broekjes zijn idd gaaf he, ik koop ze vaak in Bataviastad, scheelt een boel @ patje, wowwwwwwww wat een lekker hollands welvaren heb jij zeg, heerlijk!!! Jij hebt echt slagroom-BV! Mijn zoontje was bij 19 weken 68,5 cm en 8490 gram en dat was echt al een lekkere bolle (bedoel ik positief!), hihi Mijn dochter is veel slanker, die was bij de laatste meting 68 cm en 7390 gram, terwijl zij bijna 200 gram zwaarder was bij haar geboorte. Beiden krijgen alleen BV, maar zoonlief was duidelijk meer een boobaholic Val jij trouwens niet af door de BV? Ik had dat bij mijn zoontje heel erg, die groeide dus ook zo explosief, alsof ie mij opdronk ?
Ben niet zo vertrouwd met de voedingsmiddelen voor baby's in Nederland dus even een vraagje; Wat is Liga en diksap eigenlijk?
niki: wij wachten tot 6 maanden jojogirl: flesweigeren is niemands schuld. en vaak willen ze juist niet van moeders drinken... heel erg irritant dat flesweigeren... schoenen: hier maat 18 op emma dr verjaardag... michelle: moet eerlijk zeggen dat het mijn manier ook echt niet is. Maar ja ieder zijn ding toch? nee ook geen liga, vind dat nergens voor nodig. Ik vind eigelijk, de gezonde dingen vinden ze ook lekker, waarom zou ik het "verpesten" door nu al minder gezonde dingen te geven... en het is niet alleen om dik te worden. Ook gewoon voor de darmpjes en het wennen. Maar zoals ik zei ieder doet het op zijn eigen manier! patje20 klopt het wel 8750 gram? Hij steekt er met kop en schouders bovenuit! vingino: ik had ze met 50% korting dus voor 20 euro. Vind ik dan weer niet duur. Voor een broekje van just small betaal je ook 15 euro. O en mijn man zegt nooit dat ie iets te duur vind. Ik krijg gewoon een budget waar ik me aan hou en die is best ruim. En alles wat ik verkoop op marktplaats gaat er ook in. Maar weet je het is ook mijn geld dus hij heeft pech maar hij geniet net zo goed van mijn aankopen hoor, want op papadag heeft ze altijd dr mooiste jurken aan want dan kan ie showen met dr... hier alles ok, net ff op 2 kids van mijn vriendin gepast maar die zijn heel rustig. Wat een verschil hihi. Vanmiddag heftige bonje met mijn man en toen heb ik de afstandsbediening kapot gegooid (oeps). Moet echt een beetje minder worden hoor want dit is niks... nou ik ga de keuken opruimen, en dan rustig ff zitten met een wijntje!
ik ga zo ff teruglezen, ben net thuis behoorlijk geschrokken. Had Dae net voeding gegeven en even in de maxi cosi naast me gezet om uit te buiken zie ik dr inneens verslikken,dacht ik, dan blaas ik altijd ff in dr gezicht dat het weer goed gaat maar deze keer was het mis ze stikte bijna vloog inneens dr hele voeding dr met een boog uit snel natte kleren uitgetrokken en schone aan. Wou ik net weggaan stikt ze weer half maar toen zat ze vast in de maxi cosi.Heb dr compleet met maxi cosi en al over de kop gegooid en kloppen weer heel wat melk eruit. Ze is zo snotterig als wat en kuchen, ze blijft verder wel heel vrolijk maar maak me wel zorgen ben me doodgeschrokken!!
bijvoeden: Was begonnen met fruit en wat groente mara Matthijs zit onder de bultjes op zijn buik en krijgt allemaal ecceemachtige plekjes Vooral bij de plooitjes, knieholtes, ellebogen enz. Maar ook op zijn gezichtje. Hij is nu ook over op de kv dus waar het aan ligt weet ik niet maar fruit en groente laten we (hoe lekker hij het ook vind) maar weer even staan. Even kijken of het dan beter wordt. Hij heeft nu ook alweer 2 dagen neit gepoept en heeft dus ook wel weer wat krampjes Hoop dat hij snel aan de voeding went en anders maar andere voeding proberen. Patje: zo wat een flinke knul zeg zal de lijst zo zelf even aanpassen