@Debby: Bedankt voor de info Diksap; is dat dan te vergelijken met die fruitdrankjes van Olvarit? Eet trouwens niet meer melkvrij, heb dit 2 weken gedaan en dan opnieuw heel voorzichtig melk beginnen eten en merkte geen verschil bij Emeric. Nu moet ik wel zeggen dat hij vorige week weer 2x na elkaar een poepluier gehad heeft waar wat bloed inzat. Gisteren nog eens aangekaard bij de ka en zelfs zij weet niet vanwaar het zou kunnen komen. Moest hij echt een kma hebben zou hij pijn moeten hebben en dat heeft hij absoluut niet. Moet nu wel nog eens (3de x al!) een stoelgangstaaltje binnenbrengen, zij denkt toch dat er iets niet juist is met de vertering maar er komt nooit niks vreemds uit de resultaten van het labo... @Rnate: Wat schrikken zeg!!! En wat zielig dat je meisje zich zo ziekjes voelt! Veel beterschap! @Suzannes: Die kleintjes zijn zooo verschrikkelijk snel hé! Hoe heeft ze dat voor elkaar gekregen! Gelukkig is ze enkel geschrokken! @Iosola: Wij moeten deze middag voor de 3de prikjes Emeric is er de 1ste keer wel wat ziek van geweest, de 2de keer iets minder dus ik hoop dat hij van deze prikjes wat minder last heeft... Gelukkig heeft Elisa er geen last meer van. @LotteBo: Denk eerder aan muggebeetjes kan het dit niet zijn? Zoals Debby al zei beginnen pokjes vaak op warme plaatsen. @Juffie: Mischien inderdaad dan maar even de hapjes achterwege laten, mischien is hij wel wat allergisch aan een stuk fruit? Hier reageert Emeric op aardbeien, als ik die gegeten heb staat hij de dag erna helemaal vol rode bolletjes. @All: Goede nacht gehad; gisteren zelf om 22u naar bed gegaan was echt zo moe! Ben nog even wakker geweest om 3u15 om te gaan plassen en dan onmiddelijk verder geslapen, kleine man sliep al van 20u30 en werd pas wakker om 4u30 dus was wel ok. Deze morgen heeft mijn vriend nog eens het flesje geprobeerd (Tommee Tippee) maar was weer drama Vind het zo erg! Heb hem na een 20min proberen toch maar de borst aangeboden.. Doe ik hier nu verkeerd mee? Kan hem toch moeilijk zonder eten laten? Ka zei gisteren al dat Emeric verdomd goed weet dat de borst zoveel lekkerder is dan een flesje afgekolfd Nu weet ik trouwens heel goed dat het echt weigeren van de fles is en niet dat hij het niet kan want hij heeft vroeger probleemloos uit een flesje gedronken... Om 13u30 naar CB voor prikjes.
bram at gelijk een half potje leeg... en als ik een heel potje zou geven zou die dat ook de eerste keer gegeten hebben... gewoon elke dag een half potje gegeven. nu bij lisa begin ik gelijk met vers (babycook) en kijk wel hoeveel ze wil... belangrijkste is kijken hoe je kindje erop reageerd...doe wat goed voelt!
@jojo geef je vers afgeklolfde melk? of vanuit de koelkast en verwarm je het? wil nog wel is helpen...
Wat betreft hapjes dat verschilt inderdaad per kind. R1 at vanaf het begin gewoon goed en alles op terwijl R2 best wel lang maar halve porties heeft gegeten. Dus gewoon kijken wat je kind wil.
@McGyver: Gisteren had ik een vers flesje afgekolfde melk gegeven, vandaag vanuit de diepvries. Word er echt moedeloos van! Moest ik nu nog langer thuis kunnen blijven zou ik me er helemaal niet druk om maken maar in augustus start ik met werken en dan moet hij het echt kunnen! Werk zelf in een kdv en weet hoe moeilijk het is om een baby erbij te krijgen die niet uit een flesje wilt drinken, wil Emeric de tranen besparen en natuurlijk de leidsters ook niet opzadelen met een ontroostbaar kind... Gelukkig kan hij begin augustus nog 2 weekjes mee met mij naar het kdv maar dan heb ik natuurlijk ook niet voortdurend de tijd om met hem bezig te zijn heb nog mijn andere kindjes ook daar... @Blondie: Oh dacht het al want denk dat je dat toch wel erg moeilijk kan combineren hé? Jij werkt toch ook wel hele lange dagen toch?
@siep.. we gaan in n sta caravan van vacancesoleil maar aankomend weekend naar landal.. dus niet heel erg kamperen... bijna niet eigenlijk haha
jojogirl wat hier nog wel eens hielp was om sam dan maar naar bed te brengen (zonder eten ) als ie niet wilde en dan een half uurtje later wakker maken en een flesje geven. Als hij overstuur was pakte hij hem echt niet. Ik heb me er veel in verdiept maar ze zeggen dat kindjes die echt niet drinken als jij weg bent het later weer inhalen aan de borst. Je zou het kdv een papje kunnen laten geven... Je weet hoe ik het opgelost heb uiteindelijk. Een dag gewacht tot ie eindelijk de fles nam (dus geen borst meer) en toen 6 weken lang gekolfd. Ik vond het wel zwaar om hem zo te laten huilen (nou pakte ik hem wel op hoor maar ik vond het wel zielig) maar na een paar uur pakte hij uiteindelijk wel de fles. Met echte honger drinken ze echt wel. De eerste dag maar 3 flesjes (dus als hij rustig was eindelijk en dan rechtop en dan afleiden met een speelte) maar binnen een week dronk hij de fles alsof hij nooit geweigerd had. En nu combineert hij perfect... het is misschien een harde manier... maar ik vind niets drinken en later inhalen aan de borst ook best zielig...
Het is allebei wel een harde manier maar als dit ervoor zorgt dat hij uiteindelijk terug de fles neemt heb ik het er wel voor over want liever dat hij hier bij mij thuis huilt dan een oversture baby in het kdv... Het kolven vind ik ook maar iets... Haal echt nooit veel melk uit mijn borsten bij het kolven... En heb nu een andere kolf (avent) die van mutualiteit mocht ik huren en moest nu terug. Heb 2x gekolfd met de avent kolf en heb nu een wondje op mijn tepelhof... Pijnlijk! Om dan voltijds te kolven denk ik dat het nog veel erger gaat worden, zou het zoooo graag gewoon live blijven voeden! Waarom moet ik nu toch gaan werken
@ jojo, is wel een hele andere situatie, maar Linde krijgt dus al vanaf dag 1 de fles, maar die wil ook weleens moeilijk doen, wat hier dan helpt: plat in de box de fles drinken. Vind ze echt fijn dan! Maar bij haar is het de reden dat ze het vaak te warm vind ik de arm, dus niet de reden die Emeric heeft, maar goed, je zou het een x kunnen proberem @ bijvoeden, direct een half potje?? ook al nu Linde nog maar 4,5 maand is? Ik dacht dat het nu meer was voor smaken ontdekken enzo! Maar goed, zal kijken hoeveel ze wilt! En dan 1x per dag nu in het begin?
Ik doe ook 1x per dag. Of groente, of fruit, maar niet beiden. Hoe moet dan vanaf 6 mnd? Dan hebben ze het echt nodig, maar hoe ziet het schema er dan uit? Wij ook maar half potje, Lbb lust wel meer, maar haar darmpjes hebben er wel wat moeite mee. Arme Linde, goed geschrokken dus... Tja, staat net op film. Jojo, wat fijn dat je een redelijke nacht hebt gehad. Hopen dat het flesweigeren ook snel over gaat. Hier geen tips. Ik ben van bv naar fles gegaan zonder problemen. Ben gestopt met bv toen ik weer ging werken, na 12 weken. Een vriendinnetje van me is bevallen van haar 2de spruit: Fay! Zo leuk, binnenkort maar weer eens kijken hoe klein net geborene beebs ook al weer zijn. Net bij de ha geweest. Idd geen waterpokken. Zijn kleine bloeduitstortinkjes. Waarschijnlijk van met kracht spugen. Tja, dat kan ze idd hard.... Wist niet dat dat kon, gaat gewoon weer weg. Patje, veel plezier met kamperen. Wij willen deze zomer misschien ook gaan (wij plannen nooit, en ineens staan we op de camping). We hebben een vw, dus ben benieuwd hoe dat zal gaan. Moet toch opgezet worden met zijn 2-en en dus dan even geen baby-entertainment. En ze kan niet in de volle zon staan. Hoe doen anderen dat toch? Patje, bij jou staat alles al, handig!
@siep,Nog niet weer gespuugt gelukkig, wel ietstjes teruggegeven maar dat was meer slijmachtig. @Jojo, vervelend zeg dat emeric zo weigert weet er niks voor heb het nog niet meegemaakt. Sterkte. Even overleggen met CB anders ? @Lottebo, Gelukkig dat de plekjes niks ernstigs zijn ben je toch nog gerustgesteld. Leuk nieuwe baby in de buurt miss begint het wel weer te kriebelen haha.. @bijvoeding, hier om 12 uur volle fruit en om 6 uur volle groente. Met 6 maanden worden de porties groter en krijgen ze dus ook meer binnen. Ik geef hier wel al 6 maanden potjes omdat dae neit genoeg heeft aan de 4 maanden potjes is veelste dun is in overleg met cb gegaan wijkverpleegkundige vond het goed aangezien Dae zich goed ontwikkelt en harstikke tevreden is. Ieder voor zich en je kindje geeft zelf wel aan hoeveel het wil als het genoeg is spugen ze het wel uit willen ze meer "vragen" ze er wel om. HA geweest longetjes hoorden opzich goed, omdat dae verder goed drinkt en goed helder en vrolijk is hoef ik me geen zorgen te maken waarschijnlijk zijn het tandjes en is haar weerstand daardoor ook vermindert waardoor ze verkouden is. Eucalyptus badje was goed en desnoods hoofdeinde iets omhoog zodat ze het slijm wat makkelijker kwijt kan. Eventueel wat stomen in de douche mocht het wl verergeren kan ik een pufje komen halen.
Hoi Dames Hier al ruim een week fruit naast de groente. er is een schemaatje voor de 1e dag 1 a 2 hapjes de 2e dag 2 a 3 enz.. na een week mag al een heel potje maar kijk idd naar je kindje. de een reageert er meer op dan een ander. de darmpjes moeten er wel aan wennen.. kiwi laxeert Arjen ligt nu ook te mopperen dus zal er toch wel ietsje last van hebben (appel / kiwi gehad vanmorgen) ritme is 7:30 fles 180/6 10:00 fruit. anderhalf stuk gepureerd of potje 125 gr en een beetje diksap, rooibosthee of water z`n 50 cc of meer.. (gister 100cc diksap ) hij vind het heerlijk. 11:30 fles 180/5 15:30 fles 180/5 17:00 a 17:30 warm eten zo`n 125 gram of potje. nu met aardappel erbij proberen! 19:30 fles 210/7 + 2 schepjes rijstebloem. gaat prima zo en meneer word boos alst eten op is is em ook wel aan te zien. zal zo eens een foto maken kom net bij de dieettiste vandaagn -1,5 kilo in 1 week!! holè @ jojo ik ga eens ff op zoek bij tnt op de site of daar iets op staat over verz kosten.. en of t dan wel haalbaar is want zo`n fles nieuw is 16,95 (geloof ik) @ Patje veel vakantie plezier! wij gaan ook in een huisje (particulier) @ jojo je werkt zelf ook op kdv? kan hij dan niet op een andere groep dat je hem zelf voed? je krijgt toch ook recht daarop. Hier wel hoor zo heb ik Jarno heel lang zelf gevoed op t werk. als hij honger kreeg dan brachten ze hem ging in naar de kolf / voedruimte en gaf hem drinken. knuffelen en bracht ik hem weer terug. fijne dag!
Hmm, ik twijfel. Linde net voor de 2e keer peer gegeven uit potje, maar ze blijft zo'n zuur en vies gezichtje trekken. slikt het gros wel door, maar er loopt ook wat uit met spuug. heb nou niet echt het idee dat ze het lekker vind of ik het normaal dat ze een zuur bekkie trekt ( het is toch allemaal nieuw). Weet dus ook niet of ik hiermee moet doorgaan.. Moeilijk!
bijvoeding, vanaf 6 maanden hebben ze het nog steeds niet echt nodig. Het blijft bijvoeding he! Vanaf 6 maanden kan je rustig beginnen (of vanaf 4 maanden als je dat wilt). Het is niet zo dat ze gelijk veel moeten eten als je vanaf 6 maanden begint. dani jeah een goed begin 1,5 kilo! Hoeveel wil je er af?
suzannes ze moeten aan de smaak wennen idd maar je moet het zelf weten, wat is je reden om er mee door te gaan nu dan? Denk je dat het iets toevoegt?
wat zijn er al veel kindjes aan de bijvoeding! @dani, wat goed zeg - 1.5 kilo! Wat heb je er eingelijk allemaal voor moeten laten staan? Zomaar nieuwsgierig. @rnate, iig fijn te weten dat de longetjes schoon waren. Hier slapen beide kids, ik ga wat opruimen
is normaal hoor dat ze niet gelijk alles lekker vinden, daarom blijven aanbieden... (wij moeten sommige dingen ook leren eten...) ik heb vorige week pas olijven leren eten) het is wennen voor ze!
borstvoedingsmama's wie van jullie wil er na 6 maanden nog doorgaan? ik zat zomaar eens vooruit te kijken. Mijn doel was altijd minimaal 6 maanden maar op het moment gaat het zo goed en als ik straks aan de bijvoeding ga vind ik het zo een stap om dan ook af te bouwen. 2 weken later ga ik wel weer werken maar misschien dat ik eens aankijk of het te combineren valt...
@ Debby, nou, de reden is dat ze gewoon al aan wat smaakjes kan wennen en misschien ook iets extra, want alle flessen ( 4x 210 en laatste met rijstebloem) drinkt ze in no time op. Maar vind het ook geen MUST hoor! Geef eerlijk toe, zit ergens ook wel in dat het gewoon leuk is en onze KA ook zei dat ze het mocht met 4 maanden. Nou, misschien is het wennen, misschien is ze er nog niet aan toe, ik heb geen idee.